TÜİK yayımladığı raporda, Türkiye'de gençlerin %21.42'ünün ne okuduğunu ne de çalıştığını ortaya çıkardı. Aynı zamanda Türkiye, çalışmayan ve okumayan genç nüfus sayısı ile Avrupa'da zirvede. Gençlerin durumunu neye bağlarsınız?

TÜİK yayımladığı raporda, Türkiye'de gençlerin %21.42'ünün ne okuduğunu ne de çalıştığını ortaya çıkardı. Aynı zamanda Türkiye, çalışmayan ve okumayan genç nüfus sayısı ile Avrupa'da zirvede. Gençlerin durumunu neye bağlarsınız?

TUIK bu verilerini hükumete göre verdiği için hiç bir verisine inanmam. Eğer bu rakamı verdiyse gerçeği x2 dir. Herkes ülkeden umudunu kesmiş durumda. Çoğu genç Avrupa ya kendimi nasıl bir tanıdığın yanına aldırırım bunun peşinde.
Gençler haklı ama çalışma koşulları berbat ve çalışma saati çok uzun işçileri sabahdan akşama kadar köle gibi çalıştırıyorlar
Antik çağdaki Mısır'daki kölelerden farkımız yok
Öyle diyorsunda başka ülkelere gitmek zor ya onu geçtim maddi imkanı yoksa ayrı zor
Oda doğruölmekdaha iyi
Cevap
24Cevap
Gençlik gitmiyor
Hepsi depresyonda da ondan 🤦🏻♀️
Geleceginden umutsuz, kaygili, calismanin , cabalamanin onlari bir adim ileriye goturmeyecegini kabullenmis, caresiz ☹️
Tüik pasif gelirden haberi yok galiba bir çok genç oyun oynuyor item satıyor. Her şeyi verilere yansıtılmaz.
Mantıklı fikir cs go piyasası shshsb
Bir genç hem çalışmayacak, hem okumayacak ve hayatının baharında böyle uzun süre bunalıma girmeden yaşayacak zaten mantıken anlamsız.
Ne demişler değişmeyen tek şey değişimin kendisidir.
Alınan Allah korusun kötü kararlar bile bir değişimdir.
Sadece gençler değil bir çok insan pasif gelirler elde ediyor. Tüik veya diğer kurumlar istiyor ki herkes çalışsın her veri işlensin mükemmel bir ülke gibi görünelim. Herkes çalışıyor zaten kimisi boşa kimisi başkasına çalışıyor.
Evde ev işi yapan anne kız bile zaten çalışıyor hiç kimse kılını kıpırdatmazsa hayat nasıl işler.
sabahın köründen akşamın zifiri karanlığına kadar çok ağır şartlarda çalışıyoruz ama bunun karşılığında çok az bir ücret alıyoruz aldığımız para da hemen bitiyor çalışma şartları Hindistan dan farkı yok acilen şu hükümet çalışma şartlarını ve çalışma saatlerini tekrardan düzenlenmeli
Hükümetin kendini düzeltmesi lazım önce hangi parti başa gelirse gelsin bu sorun devam ediyor, bu sorun devam ettiği sürece de seçimler adil olmayacak.
Bir çok sorun var ama
Bahsettiğim neden oy veririz sorusu iki türlü oy verme şekli vardır
bazen insanlar çok iyidir partiye değil adamına bakılarak oy verilir.
Bazen de partiye oy verilir genelde partiye oy verme fazladır zaten ama
Kazanan aday napar günü gelir partisinden istifa eder. İşte bundan sonra her şey bitmesi gerekiyor. Normal vatandaş olması gerekirken.
Tutup başka partiye geçiyor seçildiği haklarla.
Hayda bu ne perhiz bu ne lahana turşusu.
Kardeşim biz seçim zamanı bilmiyor muyduk o partilere oy vermeyi
Ne anladık bundan seçtiğimiz aday istemediğimiz partiye geçecekse vatandaşlık hakkı olan oy kullananlara ihanet değil midir bu?
Bir kere bunun ortadan kalkması lazım baktılar mecliste çok fazla geçişler oluyor hükmet kurma veya baraj altına düşülecek hale geliyor hiç beklemeden erken seçim yapmaları lazım.
Ne diye o oraya geçsin bu buraya geçsin ama seçim için vatandaş birbirini yesin.
vay efendim sen ve senin gibiler o partiye oy verdi diye böyleyiz yahu senin oy verdiğin aday zateh o partiye geçmişse
Boşuna kavga ediyorsunuz haberiniz bilr olmuyor.
Bu ekonomi de ne bekliyosun çocuk okutmanin ne kadar masrafa mal olduğunu biliyor musun sen bi de sanki iş bulmak çocuk oyuncağıymış gibi konusmussun
Boş ver dostum bunlar zengin akp yandaşları insanlara şükredin şükredin der ama villalar da kalırlar Mercedes r bine tatile Bodrum'a giderler
Eğitim mi kaldı iş mi kaldı, iş öyle markette kasiyerlik, raf dizmekse çalışılmaz tabii, okuyan illaki kendi alanında iş bulmak ister, yanlış anlaşılmasın markette çalışmak kötü demiyorum
emeklilik yaşı geldiği halde çalışmaya devam edip yer dolduran yaşlı sayısınıda söyledi mi
Boş ver bunlar zengin akp yandaşları insanlara şükredin şükredin derler ama villalar da kalırlar Mercedese binerler bodruma tatile giderler
Gözü doymak bilmeyen siyasiler yarınlarımızı çaldı. Gelecek adına hevesimiz kursağımızda kaldı.
Arada kaynayan biz olduk
@esmayaakarrr Maalesef ki evet haklısın öyle oldu.
Üniversite okuyorum, ama iş bulamama kaygısı var, Türkiye 'de yaşamak bı nembze zor opmaya başladı.
sizin seçimleriniz yüzünden gençlik yurt dışına kaçıyor
Türkiyede yoğun işsizlik var özellikle gençlerde yaygın
Gençler haklı ama çalışma şartları çok kötü ve çalışma saatleri çok uzun
Sosyal medyada takılıyorlar böyle devam etsinler görürüz onları
O zaman hükümet çalışma şartlarını ve çalışma saatlerini tekrardan düzenlesin
İş kurmak kolay sanki sende 3 kuruş için 12 saat çalış beni anlarsın
Hayatta iş için hayatımı karartmam ama karanlık gecelerde aydınlık bir gelecek için çalışırım… çok şükür şimdi meyvesini yiyorum ama ben 25 yaşına kadar:
- sosyal medyada yoktum
- yaşadığım şehiri bile doğru dürüst gezmedim
- dışarıda keyfine gezip yiyip içmedim
- kız arkadaşı manita peşinde koşmadım…
benimde aynı durum ikiduf yok gençlik kaygısı
Gençler haklı abi çalışma şartları çok kötü Sabahdan akşama kadar köle gibi çalışıyorum ama aldığım para bana hiç yetmiyor aldığım para hemen bitiyor
Oyüzden şu an çalışmıyorum
@Türkiye006 nasıl geçimini sağlıyorsyn ailenle mı yaşıyorsun
@Türkiye006 enflasyon yüksek tek dünya devleti global reset büyük resetleme projesi kapsamında dünya nüfusu azaltma projesi yeni dünya düzeni
@Türkiye006 maaşın ne kadar sence kaç olmalı
şu an ailemle yaşıyorum
Abi enflasyonla alakası yok patronlar hep bahane ediyor önceden robotlar yok diyorlardı şimdi robotlar var hep bahane ediyorlar
@Türkiye006 bende ailemle yaşıyorum askerlik bekliyorum henüz belli olmadı her ay muayene gidiyorum
@Türkiye006 çözüm yurt dışı gitmek mi
@Türkiye006 kuzenim Kore'de çalışıyor koreye gitti 6 ay oturum izni aldı
Abi çalışma şartları çok kötü tek kişi olmama rağmen patronlar bana 5 kişilik iş veriyor o işin altından kalkmak zor oluyor
@Türkiye006 ben hiç çalışmadım bir mesleğim yok tecrübem yok
@Türkiye006 askeri personel düşünüyorum eğer olursa
TUIK bir veri açıklıyorsa ben bu sayıyı 3 le çarpıyorum.
Üretim süreçlerinin baltalandığı bir ülkede bu çok normal. Ama yakında yaşlı nüfus gereğinden fazla artacak nasıl olsa.
O 2 milyon gencin arasındayım maalesef ki, ne hevesim var ne de hedefim
gelecek kaygısı
Evet o da var çok stres oluyorum karamsarım
Allah yardımcımız olsun bende kararsızım henüz mesleğim yok
Benim de yok sınava hazırlancam işte hedef belirle kendine yaş oldu 22
bakalım askerlik bekliyorum her ay muayene gidiyorum
Hayırlısı olsun, ama meslek edin mutlaka
nasip
Gözlemlediğim kadarıyla gençler sorumsuz ve boş işlerle uğraşmayı seviyorlar.
Haha iyimisin sende 3 kuruşa 12 saat çalış ozaman gençleri anlarsın
Ben zaten işsiz bir gencim anlıyorum onları zaten
Kültürel olarak aileler çocuklarini okutmuyor calistirmiyor. Grncler de özenti, iş beğenmiyir
İş mi beğenmiyor haha çalışma şartları ve çalışma saatlerinden haberin var mı
@Türkiye006 nwymiş söyle
sabahın köründen akşamın zifiri karanlığına kadar çok ağır şartlarda çalışıyoruz ama bunun karşılığında çok az bir ücret alıyoruz aldığımız para da hemen bitiyor çalışma şartları Hindistan dan farkı yok acilen şu hükümet çalışma şartlarını ve çalışma saatlerini tekrardan düzenlenmeli
Bakalım sende 3 kuruşa 12 saat çalış o zaman anlarsın nedemek istediğimi
@Türkiye006 zaten devlet memurlarinda bile 8 sabahin karanliği oluyor, evden 6-7 gibi cikiyorsun. 5 de çikiyorsun , özel sektör 6 da çikiyor.
Maaş da 17 20 civari. Okumamislar icin
17-20 çok mu?
@ÇıtırBebek24 vasifsiz icin normal
@cevapsahibi Türkiye'de ortalama çalışma saati 12 saat yani Türkiye'de insanların çoğu 12 saat çalışıyor ayrıca 17-20 çokmu?
Neresi normal ya açlık sınırının altında
@ÇıtırBebek24 kardeşim niye bir vasif öğrenmiyorsunuz ya da kendi işinizi kurmuyorsunuz?
Işci olup insani şartlarda yaşayan kaç insan var bu dünyada? Işçilik kölelik. Ama evde asalak gibi yaşamak daha beter
İyide sen benim vasıfsız olduğumu nerden çıkardın bu bir ikincisi biz çalışma şartlarına karşın verilen paranın az olduğunu söylüyoruz anlaşılan özel sektörde kanını emen biyer de hiç çalışmadın
@Cevapsahibi herkes üniversite okursa kim marangoz kim çöpçü olacak artık Türkiye'de üniversite mezunları bilene iş bulamıyor ve iş şartları çok kötü olduğu için Avrupa'ya gidiyor Avrupa'da bir asgarî ücretli dünyayı gezerken Türkiye'deki asgarî ücretli insanlar bulunduğu ilden çıkamıyor dhsbs
@Türkiye006 artik herkes üniversite mezunu bu ülkede ama yine vasif yok.
Sana iş kur desem iş kurabilir misin? Gercek soruyorum
Niye insanlar sırf üniversite okumadı diye sürünsün mü? Avrupa'da çalışma saatleri az mesela Almanya'da ortalama çalışma saati 8 Türkiye'de bir asgarî ücretli iPhone 14 almak için 3 ay çalışması lazım ama Avrupa'da bir asgarî ücretli çalışan iPhone 14 almak için 1 ay çalışması lazım
Artık türk gençler çalışmak istese de iş bulamıyor özel sektörde patronlar ucuz işçi için türk işçilerini işe almayıp yabancı uyruklu kişileri ise alıp daha uzun saate ve daha az maaşa çalıştırıyorlar
@Türkiye006 her yere üniversite açıldı insan kaynakları kötü yönetildi bu kadar mezun boşuna
@uyanmakzorundayiz sen şeriatçı mısın
@ÇıtırBebek24 nolmus olsam
@uyanmakzorundayiz Bi bitmediniz
@ÇıtırBebek24 neden ku
@Türkiye006 yav ne diyon allah aşkına? Allahın arabını zencisini hintlisini sınavsız bir şekilde fakültelere sokuyorlar bu durumdayken türk üniversiteleri nasıl değerli olsun artık üniversiteleri bile yüksek liseye çevirdiler ülkede hiçbir kurumun değeri kalmadı ki zaten
@Blowfish12345 doğru diyorsun kanka türk gençler maddi durumları kötü diye üniversite veya lise okuyamaz Ken elin Arabı hintlisi sınavsız bir şekilde Türkiye'nin en iyi üniversitelerinde okuyorlar
Türk gençler sürünür Ken Suriyeli Afrikalı gençler devlet her desteği alıyorlar mis gibi yaşıyorlar birde vergide vermiyorlar tüm şeylerde mültecilere ayrıcalık sağlanıyor Suriyeli ve diğer mülteci öğrenciler akp nin desteği sayesinde istediği üniveristeye girebiliyor geçenlerde kalp krizi yüzünden hastaneye kaldırılan türkü bir Suriyeli doktor tedavi etti ama hiç bir şey bilmediği için türk öldü
Ya tiktokta ya kismetse olur gibi sacma sapan yerleree soytarilik yapiyorlae
Bu gençlerin çoğu umarım Türk değildir aksi halde Arap Afgan mülteci gençlerin işsiz kalması sevindirici olur
Bunlardan biri de benim.
Sirketimi kapattim, yurtdisi firmalara online is yapiyorum.
Gençlik kısa yoldan köşeyi dönme peşinde onlara çalismak saçma geliyor
Benim elimde olsa hayallerime koşarım ama yok
Tuik inandırcılığını yitirdi
Ah ahh başımıza gelenler
Nereye gittikleride belli degil
Onları acaba o hale kim soktu?
@sorgulayaninsan73 deccalizm devleti geliyor tek dünya devleti
@sorgulayaninsan73 www.istiklal.com.tr/cesaretiniz-varsa-halka-sorun
Bu çok kötü bir asalak yaşam şekli.
Bayılıyorlar asalak gibi yaşamaya 🤔
Acaba bu gencleri bu duruma kim getirdi
Kim getirdi
Erdoğan
İş sektörünü mahvetti
Suçlayacak birini aramak çok kolay. Ne kendini eğitiyorsun nede çalışıp faydan dokunuyor. Bu yüzde 21 in oyu bile geçersiz.
Almanya'ya taşındım Türkiye'de iş bulamadım
@sorgulayaninsan73 Orada iş buldun mu?
Sanki gençler bilerek çalışmıyor üniversite mezunu çoğu genç iş bulamıyorlar okadar üniversite okuyorlar ama onlara bir asgarî ücreti layık görüyorlar
Diğer taraftan alt kesimde iş bulamıyorlar patronlar ucuz işçi diye mültecileri çalıştırıyorlar türk işçileri işe almıyorlar
@sorgulayaninsan73 sen ne iş yapıyorsun Almanyada dürüstçe anlatır mısın?
@SoyPerfecto Etin ucuz olduğu dönemde de aynı hükümet vardı. 😊😊😊. Bunlar bahane. Çalışmadsn yan gelerek iş beğenmeyen gençliğin söz söylemeye oy vermeye hakkı yoktur. Hükümet yaptı. Şu yaptı bu yaptı. Sizde bir şey yapında görelim.
vardı dediğin 20 yıldır var ve o zamana kadar ucuz falan değildi gitgide de arttı
Sen önce emekliliği hak ette öyle konuş.
Akp 50+ yaşına hizmet etti gençle içinde yine elli yaşın gönlünü hoş etmek için her şehre üniversite açıp bakın çocuğunuz üniversiteye gidebiliyor dedirtti. Herkesin ağzına bal çaldı oyları kaptı ama devletin hizmet yapmaktan önce bu hizmeti yaptıktan sonra toplumda ne gibi değişimler olacağı ve bu değişimleri doğru yönetebilmek işte burada sınıfta kalındı. Herkes büyükşehirde yaşamayı istedi ve hizmet sektöründe yığılma oldu
Yani ülkede 2.5 milyon boş beleş insan var öyle mi
Acaba onları bu hale kim getirdi onları bu hale getirenler den hesap sormak lazım
@sorgulayaninsan73 boş ver reis bunlar işçilerin ne şartlar altında ne kadar az bir ücrete çalıştığını bilmiyorlar
Onlardan biri de benim.
He onlardan biri de benim hahahhaha
Gitmiyor ne yazıkki 😀
Çogu Kpss ye hazırlanıyor şartlar dolayısıyla
Bomboş bi gençlik var. Koca bi boşluk.
Benim gençliğim de öyle geçti
İşlerin kalitesi iyi değil maaş düşük ondan
cozim ne peki
@uyanmakzorundayiz çözüm alım gucunu arttırmak iş çalışma koşullarını düzeltmek
Çalışma koşulları çok kötü maalesef zaten gençler oyüzden çalışmak istemiyor bende oyüzden çalışmıyorum
Patronlar işçileri sabahdan akşama kadar köle gibi çalıştırıyor
@Türkiye006 maalesef benimde yoo henüz askerlik bekliyorum
@Türkiye006 kölelik düzeni
çalışma saati kaç saat olmalı
Türkiye'de çalışma saati çok uzun Türkiye'de ortalama çalışma saati 12 saat Türkiye'de ortalama çalışma saati 12 saatten 8 veya 7 saate indirilmeli
şu an Avrupa ülkelerinde çalışma saati 7 saat bizdede aynısı olması lazım
@Türkiye006 robotlar yapay zeka geliyor düşürülecek deniliyor bazı ülkelerde düştü uzaktan çalışma vat
Türkiye'de olabilir mi altyapı insan kalitesi bilinç
teknoloji geriden geliyor bizde
Kardeşim bizdede robotları var her iş yerinde robotlar var ama azaltılmıyor
Hayır bizdede her yerde robot var bilerek düşünüyorlar saatleri
@Türkiye006 tek dünya devleti hedef deccalizm digital devleti kölelik istiyorlar Yahudi elit kesim
Önceden ayakkabı üretme yerinde çalıştım her işi robotlarla yapıyoruz ama çalışma saati 11 di
@Türkiye006 hangisi uygun saat 6-7
(7 iyi ) bizim patronların mantığı şu ben işçiye para veriyorum onu istediğim gibi çalıştırırım kafası var bu düşünce çok yanlış bu düzen kalkmalı
@Türkiye006 düzen değişmesi için bilinçlenmek lazım uyanmak lazım
@Türkiye006 yurt dışı gidiyorlar gençler gelecek kaygısı var
O kişilerin arasındayım bende ve erkeğim maalesef
Yok atmam zaten onlara niye atayım
aferin
ikiside verme
Õyle issizim 42 yas ulkede hicbirsey
üzücü çözüm ne
Ben çözümü biliyorum
Genç sayılmazsam sorun yoktur
Cehennemın dibüne
Gencim çalışmıyorum çünkü çalışma şartları berbat
Zamanla calisirlar
Bir yere gitmiyor
Garip
Hazır yiyiciler çünkü
Belirsiz
Sizce neden
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?