önlem alındı mı önlem de alınmadı ,
gördüğünüz gibi istanbuldakiler ölürseniz hatta saatlerce çok kötü zamanlar geçirip en sevdiklerinizi kaybedip travmalar yaşayıp hatta bundan dolayı bir ömür kendinize gelemeseniz de
kimsenin umrunda değilsiniz,
ne öldüğünüz için ailenizi ve hikayenizi anlatan anıtlar dikilir zor zamanlarınızdan bahsedilir
ne ölümünüz başka canlıların yaşamı için ibretlik olur hani hiç değilse oldu ama bir daha olmayacak bir daha depremden can kaybedilmeyecek diyebilirsiniz
ne de kötü şartlara düştüğünüz için uzun vadeli maddi bir destek alırsınız
kıssadan hisse bu hayatta yalnızız ona göre ne hükümet ne millet sevdasında olun dün yediğini unutan millete fazla bel bağlamayın derim
çalışın çabalayın ailenizi kurtarma peşinde olun
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
3Cevap
Zaten şaşırmadım genelde böyle olur hep
Önlem aliniyor mersinde adana da tum binalari tek tek geziyorlar. Saglam olmayani ya bosaltiyorlar ya duruma gore curuk raporu veriyorlar.
o halde şunu diyebilir misin 3 aya çürük binalarda insan kalmayacak tüm ülkede?
Yok noye oyle bisey diyeyim?
Mumkun olmayan biseyi neden bekleyeyim ki?
3. Dunya ulkesiyiz nasil şahin e dogan a biniyorsak 20 ile carpinca öluyorsak.. paramiz yok diye kotu evlerde yasiyoruz ve ilk depremde basimiza bunlar geliyor. Yani 3. Dunya ulkesinin neden dunyadaki super guclerdeki gibi evleri olsun diye bekliyorsunuz ki? Dunyanin kanunu bu her ulkenin gucu kadar hayat standardi olur.
Oldugu kadar onlem alinacak butcenin yettigi kadar iyilestirmeler yapilacak. 99 fan once de fakir bir ulkeydik aimdi daha fakir bir ulkeyiz.
nasıl yani sen şimdi hükümetin yeni bir deprem yönetmeliğini sismik izolasyon sistemlerini mecbur kılarak çıkaramadığını, denetim sisteminin yaygınlaşması için yeni kontrol mekanizmaları kuramadıklarını mı iddia ediyorsun
sen sahiden hükümetin önleyici tedbirleri yasalaştıramamasının nedenini para ile alakalı olduğunu mu düşünüyorsun?
şunu unutma 45 yaş üstü, devlet mekanizması enkaz olduktan sonra devreye girmeyecek enkaz oluşmasını engelleyecek tüm yasal tedbirleri alarak devreye girecek.
mesela senle ben alışveriş yapıyoruz sen bana çürük bir daireyi yeni gibi satıyorsun.
hop oradan devlet devreye girecek satamazsın diyebilecek.
sonra nolacak? çürük daireler satılamayacak ticarette yer alamayacak.
diyelim ki sattın, ay sonu gelip benim biinamı bana sormadan devlet kontrol edecek çakıcak mührü
ben işte o zaman bir çaresini düşünmeye çalışacağım dava açıcam bana satana hani sağlamdı diyeceğim hakkımı alacağım
gibi gibi
yani olay para değil olay yönetim.
peki 45 yaş üstü , yönetimi kim seçiyor? halk seçiyor.
peki halkın napması lazım? yapamayanı yollaması yapabileni din dil ırkına bakmaksızın başında tutması gerekiyor
böyle bir faciaya engel olamadığı için suçlayıp postalaması gerekiyor
Para dedigim devletin parasi degil milletin parasi. Su anda 100bin usd ye aldigim evin aynisini avrupada 1 milyon usd ye alamoyorsun. Emtia fiyatlari tum dunyada ayniyken hatta bizde yerine gore daha fazlayken bu 10 kat fiyat farkini iscilikle aciklamayi dusunmuyorsundur umarim. Su anda asgari ucretliye 20 milyon tl ye ev satamayacagina gore ve cadirda da yasamak isteyen olmadigina gore boyle devam... Yine soyluyorum sahin alip kaza yapinca tofasi suclayamazsin o fiyata odonemin arabasi o. İstemyen yurur isteyen riskini aliyor
Sen daha toysun heyecanlisin normaldir. zamanla ogrenirsin dünyayi.
evet 25 yaşında 3 milyon tl kazandım yazılım sağolsun,
bi toyluk daha yapıp tüyeceğim insani değerin olmadığı önlemden konuşulmayan ülkeden
yazık etmeyeyim gençliğime
dünyayı kavradım çok şey yaşadım gördüm adı altında yanlış öğretileri anlatmaya gerek yok
yanlış yanlıştır,
ders almayan bir toplumda beni de mahvederler
Sen yazilim yapmaya devam et. Anlamadigin isler yerine yazilima agirlik ver. 3 kurus paranla da hava atmaya calismandan ileride dusundugun kadar basarili olamayacagini anlayacak kadar cok sey yasadim gordum. Hayal kirikligi olmasin diye simdiden soyleyeyim.
hava falan atmıyorum zihniyetiniz de problem var , insani değeri küçümseyen bir bakış açınız var
bunun da nedeni yaşadıklarınız bilişsel çarpıtmalara yol açmış.
yani bu şu demek oluyor, kendi yaşamını da küçümsüyorsun ailenin yaşamını da yani bence sana göre senin ölmen ailen için pek bir şey ifade etmeyecek ailenden birinin ölmesi de yaşamaya engel olan bir şey değil.
yazılıma gelirsek, yazılım sadece hobim, boş zamanlarım da zevk alarak uğraştığım bir iş asıl işim değil, kazancımın kaynağının o olması asıl işim olduğu anlamına gelmiyor yani ben sizin gibi potansiyelimi tek bir alanla indirgemeyecek kadar farkındayım
insan değerlidir hem de çok değerlidir belki kendi yeteneklerini yıllarca yok saymış acılara odaklanmış ve öğreti adı altında her türlü yanlışa hayat bu diyip girip sonrada kdercilik anlayışına girmiş olabilirsiniz
lakin gerçek şu, hata yaptın ve kendini kandırdın yıllarca potansiyelini yok sayarak türlü türlü zorluklara gereksiz yere girdin ve bir çuval ömrünü heba ettin bari bu yanlış fikirlerin de kendi aileni yetiştirme ya da mümkünse uzak kal
Sen sandigimdan daha sorunlu çıktın evlat. Bir yasima daha girdim. Bu yastan sonra da bir yasina daha girmek hic iyi gelmiyor inan bana. Dedigim gibi daha toysun yaşında baya varmis aslinda ama toy kalmissin yasina gore. Biz senin gibiyken dunyayi bitirmis okeye donuyorduk. Ama iste siz de bu hukumetle buyudunuz cahil birakildiniz sizin sucunuz degil.. egitim cok onemli
dediklerimde umarım haksız çıkmışımdır diyecek başka bir şey yok,
Allah ailenize sabırlar versin umarım hakkınızda iyi şeyler olur iyi günler.
Teşekkur ederim. Umarım ben de haksız cıkarım demek isterdim de hep haklı çıktım bu gune kadar. Bundan sonra da istisna olacagini sanmam maalesef.. cok uzgunum😔
sorun değil hayırlı günler
napalım bizde mi ölelim
40 kişi ölmedi mk 40 bin + daha çıkarılmamış binlercesi var
bu ülkenin hiç yoktan 1 yıl kendisine gelememesi gerekiyor en ince ayrıntısına kadar ne neden oldu niçin oldu ne yapılmalı ölenlerin hatıraları nasıl yaşatılmalı her şeyiyle bakılması gerekiyordu
2 haftada unuttu gitti. toplum, vatan millet sakarya türküsü türküden ibaret hacım türküden ibaret.
ya salın insanları
yarın öbürgün göçük altında kız kardeşin annen kalıp acıdan öldüğünde sen acı seslerine maruz kaldığında senide salıcaz knk
kanka benim annem öldüğünde tüm ülke bayram kutluyordu. boş yapıyorsun. insanlardan karalar bağlayıp 24 saat ağlamasını bekleyemezsin. ha kendin ağlarsan kendi bileceğn iş
annenin ölmesinde birilerinin suçu varsa ve bunun üstü kapatıldıysa,
40 bin insan öldüğünde üstü kapatılıyor ve bunu da normalleştirmek ölenle ölünmüyor diyip devam etmek unutmak yok etmek sallamak
değil
doğru değil ölenlere hakaretten başka bir şey değil bu yapılan
snein dediğin konu çok ayrı. tabii ki sorumluların üstğne düşeceksin. sistemi iyileştireceksn vs vs. ama karalar bapla ağla yas havasına bürün bir yere kadar
dert etmediğin şeyi nasıl iyileştireceksin merak ettim?
yani senin gündeminde olmayan bir konuya neden yoğunlaşasın bana onu söyler misin?
sence neden herkes İstanbul depremini konuşuyor? İstanbul ayakta olduğu sürece ülke her şeyin üstesinden gelecek. Ama maraş depremindeki suçlular ve hatalar düzeltilmezse İstanbul'da aynı deprem olunca ülke ne hale gelir tanrı bilir. ve şu an farkındaysan herkesin gündeminde zaten bu deprem ve yapılan hatalar var aynıları yaşanmasın tekrar diye. ama insanlar bir restorandan oturup yemek yiyor diyor ah vah vah nasıl eğlenirsinşz yemek yersiniz, oturup ağlayın diye kendini parlayanlar bana da mantıklı gelmiyor.
madem öyle düşünüyorsunuz 2 hafta sonra tekrar yazacağım size, belliki sürecin bitme noktasında olduğunu sanmıyorsunuz
iki hafta sonrasını bilmem ama bir buçuk ay filan sonrasnın gündemi ekonomi olacak. geliyor gelmekte olan büyük gündem