"Hatay hala ana depremini yaşamamış olabilir. Bu Kahramanmaraş depremi. Kırıkhan'a kadar indi ama fayın daha yarısı kırılmadı."

"Hatay hala ana depremini yaşamamış olabilir. Bu Kahramanmaraş depremi. Kırıkhan'a kadar indi ama fayın daha yarısı kırılmadı."

Bilime kulak vermek ve önlem almak zorundayız. Ama nasıl? O enkazlarda yakınlarını geçmişini bırakarak nasıl gider, gidilir
Allah'ım çok zor ya! bu bil zamanında da vardı neden izin verildi neden yapildilar ve neden sağlam değiller? denizden kum alırlar, inşaatta kullanırlar, tuğlanın ucuzunu alırlar, demirin incesini alırlar. Adam çekmiş koskoca kolon ama yerle birleştiği yere kadar yüzeyde toprak altına bile 10 cm inmemiş... Allah belanızı versin, bu millet bunu hak etmiyor. yarin birgün başka bölgelerde yaşandığında sanma ki farklı olacak.
Deprem bölgesinde yaşıyorum ve nasıl bir his olduğunu ifade etmek istiyorum. Depremden önce sanki hiç ölmeyecekmiş gibi hissederdim çünkü her şey çok güzeldi hayatlar çok güzeldi hatta 5 Şubat akşamı bile plan yapıyordum yarın şuraya gideyim vs vs diye ama bu kadar güzel ve kusursuz giden bir hayatım 6 Şubat sabahı Maraş depreminde sallandıktan sonra ve hele ki sabah saatinde uykulu uykulu sallantıya yakalandığımda rüya sandım takı bina tam yıkılma noktasına gelene kadar üstünden 3 hafta geçti ve ben daha evime gidemedim ve evim 10. Katta aşağıya insen inemezsin ya durmasını bekleyip ineceksin ya da yıkılıp enkazda ya da ölümü bekleyeceksin ben hiç bu kader çaresiz olacağımı düşünmedim o zamandan beri hiçbir zaman hiçbir şeyi ertelememeye başladım. Ve hava dondurucu soğuktu -10 derece hem çok üşüdük hem çok korktuk hem etkisi altında kaldık bazen oturduğumuz yerde bile sallanıyor gibi hisseder olduk kalbim fiziksel olarak çok acıdı diyebilirim bugünde Hatay depremi oldu yine yine rabbim korudu yani oturur saatlerce konuşabilirim nasıl bir his olduğunu vs vs anlatırım ama çok uzun oldu ben şunu demek istiyorum; ölüm çok yakınınızda en sevdiğiniz günde bile eceliniz sizi bulabilir herkese çok değer verin kalbini kırık bıraktığınız insan varsa yarın gönlünü alırım demeyin çünkü ne zaman öleceğimiz belli değil kendinize çok dikkatli ve iyi davranın tüm KS üyelerini seviyorum bu dünya dönüyorsa sizin güzel hatrınıza dönüyor ❤️
Doğru söylemiş çünkü daha şiddetli deprem yaşayan ülkeler var tamam Türkiye de tabiki çok kötüsünü yaşadı ama en büyüğü bu değil yıkımların nedeni ne yazık ki üzülerek söylüyorum ki binaların ucuz malzemeden inşaa edilmiş olması yıkımlar bu yüzden oldu umarız ki deprem son bulur devam etmez
zaten hemen bir algı yapıldı dünyada böylesi olmadı la nereye olmadı be 9.1 ve arkasından 8.2 jağonya depreme sanki olmamış gibi bizim insanlar hemen bir kılıf sokmayı sever
kimse demez ya biz binaları çürük yaptık suç bizde diye
Büyük sınanma daha olmadı. En büyük sınınışı İstanbul da olucak bir deprem de görmüş oluruz... Bence min 15-20 mil. insan bu sınanıştan geçemicek binalarıyla beraber. Çünkü hep doldurulma altı sağlam olmayan bir yer ve çok katlı bina dip dibe hatta temeller 1-2 mt yok bazılarının. sahil yakınları direk marmara denizine gömülür bence. İşin kötü yanı en çok insan da sahil yakınlarında.
sarıyerde gece kondunun bir duvarını sırtımı yaslıyarak yıkmıştım 😁 böyle binalar dolu. Sırtını yaslıyarak duvar yıkabiliyorsun 😂
benim dedmin evde sarıyerde di harbiden duvarı dayanınca yıkılırdı sonra ben oraya imar aldım yıktık komple 2 katlı villa yaptırdım c 40 betonlu perde duvarlı 12 şiddetli deprem olsa dayanır ama başka evi bilmem
Cevap
30Cevap
Umarım kötü günleri atlatırız
Levha tektonigini başlangıç düzeyinde dahi olsa bilmeyen insanlar yine başlamış yok deprem şundan oldu, Allah ceza veriyor, uyarıyor, Suriyeli düşmanlığı yüzünden öldü, zinadan oldu, boktan oldu, pusurden oldu diye, ben bu hocayı dinlemedim ama levha tektonigini az çok bilen her insan bilir ki, büyük depremler sonrası 1 yıla kadar en az zaman zaman depremler olur. Bazen bunların büyüklüğü ana depreme bile yaklasabilir ama enerjisi asla ana deprem kadar olamaz. Artçi sarsıntı da bile enkaz altında kalanlar olmuş ve ben ne diyeceğimi bilemiyorum onlara, inanın bilemiyorum. Kardeşim senin binan 2 büyük depremden sağ çıkmış belki yıkılmak üzere, uflesen yıkılacak duruma geldi, ne diye girersin o binaya, günlerdir sağlam binalara dahi giriş yapmayın hasar tespiti yapılmadan diye uyarı gelmesine rağmen, umarım çok can kaybı yoktur.
Bence Hatay tamamen boşaltmaları lazım, görevliler hariçi giriş yasaklanmalı..!
Heme önyargının karşılığı cevap vermek istiyorum.
Covid19 döneminde bi kaç gün içerisinde hastane yapıldı.
Ve şu an bağış rekorları kırıldı ve hastaneyi bi kaç gün içerisinde yapan, yaptıran kişi, depremzadeleri için güvenilir bölgeye sığınma evleri yapamaz mı yaptıramazmı...
Kader diyip geçmemek lazım...
Ve yüreği yanan bi anaya sarılmakla bitmiyor..
Geçmiş olsun Türkiyem
Depremde yakınlarını kaybedenlere başsağlığı diliyorum ve Allah'tan sabır diliyorum 🤲🤲
Daha ne yasamaları lazım Hatay tamamen yıkılmasımo gerek!
Gerçekten daha ne yaşayabilirler ki ya.. O kadar büyük depremler arkasından şimdi de tsunami uyarısı verilmiş.. Allah beterinden saklasın gerçekten. İnsanların acilen göç etmesi gerekiyor cidden.
Yaa yeter artık sussunlar insanların iyice psikolojisi bozuldu paronayaklaştılar vırvır bir susmuyorlar yeter gerçekten uzmanlara sussun artık binlerce insan öldü aileler yok oldu insanlar artık ne olacaksa olsun moduna yapmayın yeter susun kapayın çenenizi.
Kıtadan mı ayrılıcaz nolucaz Allah'ım. Çökecekte göl mü çıkacak? Ay aklıma artık her şey geliyor. O insanlar kapılarını ikişer üçer kez kilitleyip yatmıştır uyansalar bile kiliti açıncaya kadar enkaz olmuştur her yer. İçlerim acıyor ya nefesim kesiliyor düşündükçe
Evet doğru bu japon bilim adami fay tam kırılmadı enerjisini atmadı buralar tehlikeli dedi daha birçok profesör daha dedi elazığ hatay tarafları dikkat etsin diye. İstanbul İstanbul diyorlarda İstanbul'a gelene kadar güneydoğu anadolu diye bölge kalmiycak oradakiler çok çok dikkat etmeli
İstanbul denme sebebi;İstanbul da olası bir deprem de tüm güneydoğunun kat kat can kaybı ve Cumhuriyetin iflası demek çünkü
@King_Baudoin tamam evet doğru ama şu an için güneydoğu tarafında çok hareketlenme var acil olarak oraya müdahale edilmeli bir yandan da İstanbul'a tabiki ama şu an hatay civarı hala daha çok riskli
Elbette öyle tahliyeler devam etmeli zaten
Taş taş üstünde kalmayacak mı ne fay hattıymış yahu bi kırılmadı bölgede canlı kalmayacak mı binlerce m uzaktan biz bile etkileniyoruz oradakiler ne yapacak
Gerçekten doğru daha ne yaşayacak? sonumuz mu geliyor ne oluyor bilemiyorum artık. Allah yardımcımız olsun. uyarılar varda elden bir şey gelmiyor dua etmekten başka.
Bu depremlerden bile siyasetine malzeme çıkaran timsah gözyaşli yaratıkları görüyorum ya. Olm uzulmuyorsunuz biliyorus bari ortalıkta dolaşıp midemizi bulandirmayin lan.
Yandaş mütahitler bize iş çıktı diye ellerini ovuşturuyorlar. Ne zaman uyanacak insanlar diye düşünüyorum da sanırım bu hiç olmayacak. Hep HDP yapıyor bunları.
Doğru söylüyor olabilir çünkü o kadar açılan çukurlar bir şekilde dolacaktır bu toprak kaymasına ve depremlere yol açacaktır ister istemez
Daha yarısı var.
Rabbim sen hepimizi koru..
Marmara da olduğunu düşünün O zaman biz kalmayız.. Allah bilir tabi her şeyi..
Hatay'da tek bir insan kalmasın, gerçekten ne olacağı belli değil ve sürekli deprem oluyor. Uyarıyorlar dinlemiyoruz ama dinlemek zorundayız.
Böyle dediğine göre bunlar arkadan gizli bir iş çeviriyor olabilir
Kıyamet kopsun artık yeter bu çektiğimiz ne ya.
oo haberiniz yok sizin dünyanın sonu yaklaşıyor asıl felaketi bi kaç yıl sonra görürsünüz
hocam nasıl ana depremini yaşamamış gözünü seveyim ya yetmedi mi
Adam doğru diyor, deprem için hazırlıklı olmak gerekiyor
Daha ne yasayacaz ya iyice gitti psikolojimiz ne yapacağımızı şaşırdık
Dümdüz oldu zaten daha ne olacakki tersine mi dönecek
Demekki daha varmış insanlar daha ne yasayacakki demek garip dikkat edin diyo
Yaşandı ve bitti Allah izin verirse ben bu zamana kadar hiç böyle birşeyle. karsilasmamistim rabbim ülkemizi korusun
yani yaşanmışlık değil demek istediği bence hocamızın.
daha büyüğü olabilir demek istiyor.
Naci görür de hatay için risk bitti adana riskli duan demis
Biride diyorki enerjisini tüketti simdi neye inanalim
Merhaba 28 subat diyorlar adana da buyuk deprem olacak diyorlsr dogru mudur
Sular yükseliyormuş İskenderunda Allah kolaylık versin oradakilere
Bugün yabancı bir deprem uzmanı Twitter da Hatay'da 8,1 deprem beklediği yazmış bir sene içinde gerceklesicekmis 😭
Hatay diye bir yer kalmadı
prof olmuş adam bi bildiği var ki söylüyor.
Doğanın bir olayı ne yapabilir adam
Allah bilir isterse yaşatmaz isterse yaşatır
Allah ulusumuzu korusun...
umarım bu depremler biter
Allah korusun diyelim
Ne olacak bu ülkenin hali
Rabbim kirusun hepimizi
Of hayır ya🤦🏻♀️ lütfen bu deprem bitsin lütfen
Hani fay enerjisini bosalttiydi büyük ölçüde
Bu kadar da insanları panik yaptırmaya gerek yok
😔daha ne yasicaz
Sonrası çok korkunç olur
Kim bu arkadaş?
Sanmıyorum. Inşallah dogru degildir
Herkes uzman oldu anasını satayım
Daha ne olabilir derken daha kötüsü oluyor.
Yurt kalmadı. Artık bitse ne fayda
Vallahi daha ne olacak bu böyle 😡
Maalesef daha olabilir
Allah korusun ya
Haydaa
Bu gunler ne zaman gececek
İnsanları korkutmayin yeter
Gerçekler bunlar ne yapsınlar ne bekliyorsunuz
Bir bilsek
Hayırnya
Allah sabır versin
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?