Bir daha yaşanmamasını diliyorum💐😥
Geceleri deprem korkusu yaşıyorum, moralim kalmadı. Ne yapacağız biz böyle?
Bir daha yaşanmamasını diliyorum💐😥
Bu felaketlerden hiç ders almıyoruz
Binalar düzgün inşa edildiğinde ayakta kalabiliyormuş. IMO binasının camı bile kırılmamış.
Psikolojisi bozuk bir toplum olduk 😔


İnan hiç bilmiyorum toplum olarak çöküş yaşıyoruz resmen huzur diye bir şey kalmadı ne doğru düzgün uyku uyuyabiliyorum ne de yediğim içtiğimden bir şey anlıyorum. Psikolojim yerlerde sürünüyor göçük altında kalan o insanları düşünmeden edemiyorum düşündükçe çıldırıyorum. Hayat cehenneme döndü adeta, oturduğum binada sıkıntı yok ama genede tedirgin oluyorum. Birde yetmezmiş gibi aon yaşanan 7.6 şiddetindeki sarsıntı vertigomu tetikledi uzun zamandır uykudaydı uyuyan devi uyandırdı 24 saat deprem oluyor beynimin içinde şu an görüş yazarken yer altımdan kayıyor gibi oluyor. Kafatasımda ve kollarımda ayaklarımda baskı oluşuyor. Yerçekimini çok yoğun bir şekilde hissediyorum. Toplum olarak ders alamadığımız müddetçe bu durum yıllardır bu bir ders olur diyoruz ama sonuç hep aynı her deprem aynı şeyi konuşuyoruz. Bu depremde unutulacak ve gene ders çıkarmayacağız ve bir sonraki depremde aynı konumda olacağız
Çok berbat bir şey öldürmüyor süründürüyor teşekkür ederim sizede geçmiş olsun
Haberler çok yönlendiriyor, korkutuyor. Bence fazla izleme, benim de duygularımı allak bullak ettiler. Düşündürtçelere maruz kaldığımız için bir çok şeyi göremiyoruz. Orada bir tek bina ayakta kalmadı. Resme dikkat et sağlam binalar, orada da var. Yıkılan binaların yüzde 95'i 99 öncesi binalar olduğu söyleniyor, ne kadar doğru bilmiyorum. Japon bilim adamı Türkiye'nin deprem mevzuatı bizden çok daha katı diyor ve ekliyor, sıkıntı denetimde. Algılara değil, istatistiklere değil, gerçek verilere bakmalı. Bir bina yıkılmış, yanındaki sağlam, gerçek veri bu. İnsanlar binalarını test ettirebiliyorlar. Bu korku bina sakinlerinde varsa, mutlaka bir test iyi gelir. Tek gerçek var ölüm! Bunu doğal vaktine taşımak insanların elinde, yerer ki kendilerine değer versinler. Geçmiş olsun hepimize😞
Yeni nesil eski kafalı insanların kaderine mahkum maalesef. Şimdi bir apartmanda para toplayıp bina güçlendirme yapalım desen bı iki kişiden fazla bulamazsın. Herkes durumum yok , saçmalama, nerden çıktı ne gerek var falan der. Çünkü başına gelene kadar inanmaz. Sonra onun bedelini çoluk çocuk gençler öder. Onların seçim yapma şansı da yoktur. O yüzden imkan olursa kaçıp kendini kurtarmak gerekir. Her zaman anne baba diye büyük insan diye kendini onların kaderine teslim etmemeli insan, hatta onları da uyarmalı ama işte bazıları anlamaz.
Bizimde aynı, bina 30 yaşında, ev sahipleride yaşlı hep, kentsel dönüşüme sıcak bakmıyor hiç birisi, bina güçlendirme zaten baya pahalıymış, dediğin gibi kimse para vermez, en mantıklısı burayı satıp yeni bina almak, eğer annemi ikna edebilirsem
@Coolguy8610 insan sevdiklerinin derdine düşüyor işte 😞 ama bu çürük bozuk kokuşmuş düzen içerisinde gücün bir yere kadar yetiyor. Sahi birileri bunlar çürük bunlar * demişti. İnsanlara, bu kadar medya gücü elindeyken deprem ve afetler hakkında bilinçlendirme yayını yapacağın yerde sadece rant için şehir şehir dolaşıp imar affı yaptık diye oy istersen olacağı bu. Ama o da haklı neden bilinçlendirme yapsın ki. Allah korusun insanlar bilinclenirse eleştiri yapmaya başlar
Yok zaten hükümetten bişey bekleme, kentsel dönüşüm genelde lüks rant sağlanıcak semtlerde oluyor bağdat caddesi gibi, ancak biz kendimizi kurtarırsak kurtarıcaz ama yaşlı insanları bişeye ikna etmek çok zor, hele ki ev değiştirmek gibi zor bişeye
@Coolguy8610 ya genel olarak her şeyde böyle, iş kazaları trafik kazaları önlemler, bana bir şey olmaz kafasında hep. İşin kötüsü senin cahil cuhela aptal zihniyetin ve aklın olmadan fikrin olması bu ülkenin geleceğini etkiliyor. Çok şükür iyiyiz diyen, daha ne istiyorsunuz şükredin diye geçenlere nefret besleyen her birey bunda sorumludur
Öyle tabi naci görür elazığda uyarmış, maraşta uyarmış hemde kaç sene öncesinden ama kimse sallamamış adaml, sonuç bu maalesef, şimdi istanbulu uyarıyor 18 milyonluk şehri
Evet ama hırsız mütahitler yüzünden yıkıldı, güvenilir bilindik inşaat firmalarından ev almak lazım, dap yapı, teknik yapı, ağoğlu, dumankaya gibi
yani
depremi yaşayan birisi olarak ben aynı durumdayım
gün aydınlanmadan uyuyamıyorum gündüz de olabilir elbet ama sanırım daha iyi hissediyorum gündüzü görünce..
zamanla geçecek biliyorum ama bu süreç gerçekten zorlayıcı
Geçmiş olsun
Teşekkür ederim
Cevap
38Cevap
Umarım düzelirsiniz
17 Ağustos Gölcük depremi dün gibi aklımda, o depremde güçlüydü ama bugün yaşadığımız iki deprem, Gölcük depreminden çok daha güçlülerdi. Gölcük depremi bir milat olmuştu ve ben bu depreminde bir milat olacağını düşünüyorum. Elbette daha sağlam binalarla ve daha doğru yerlere bina yaparak etkisini azaltabilirdik ama 400-500 yıldan beri enerji biriktiren iki depremin aynı anda gerçekleşmesi yıkımın boyutunu artırdı. Umarim bu depremler büyük bir ders olur ve daha doğru şehirleşme ve daha sağlam binalar yapılır.
Biraz önce bie video izledim beni şimdiye kadar ki en çok tetikleyen tek video oldu. Şunlari yayinliyorlar ya onlara da ayri beddua ediyorum. Bir abla küçük kardesinin yaninda vefat etmis bebeği çikariyorlar o ölen ablanin yüzü morarmis kolu kardesinin uzerinde kolunu kaldiriyorlar filan sıfır tepki. Evet ölmüş ama korkunç bir ölüm orada her yer beton kimse yok ölümü beklemek allahim kafayi yiycem yiycez
Ölümden korkmuyorum imansız ölmekten korkuyorum sadece. Ölüm benim için Allah'a kavuşmak, Allah'ı görebilmektir. İmansız ölürsem belki hiç göremeyecek ebedi Cehennem azabı çekeceğim ve ebedi Cehennem azabı depremden daha şiddetli. Bu da yetmezmiş gibi Cehennem de azap çekerken Cennetteki insanların mutluluğunu seyrettirecek Allah. O en büyük azap olur benim için. O yüzden Allahım sen imanlı ölmeyi nasip et diye dua ediyorum hep.
Müslümansan imansız ölmek diye bişi söz konusu değil
@zPSiCoPaTa O yüzden mi peygamber efendimiz sallallahu aleyhi vessellem'in etrafındaki sahabeler Allah'ım imansız ölmekten sana sığınıyoruz diye dua ediyorlardı hep? İslam tarihini bilmeden fetva vermeyiniz
asıl sen bilmeden konuşma az araştır ani ölenler için geçerli değil dinden çıkma diye bişi de yok bazı kelimeleri kullanmadığın sürece
@zPSiCoPaTa okuman varsa bir zahmet oku sonra yorum yaz bana www.google.com/.../namaz-kilmayan-musluman-imansiz-olebilir-mi%3famp
sonuç olarak imansız ölür diye bişi dememiş namaz kılmayan kişi daha günah işlemeye yatkın olur demiş
haksızsın
Bizim apartman araba falan geçerken hep sallanıyordu deprem olana kadar buna alışmıştım. Artık her araba geçtiğinde ve ev sağlandığında deprem oluypr sanıyorum. Bazen ev sallanmadığında da deprem oluyor sanıyorum. Avizeler sallanıyorsa deprem oluyordur bu yüzden gözüm hep avizelerde.
Çok haklısın çünkü...
Artık sonlara yaklaştık. Marmara'da 7'nin üzerinde deprem olma olasılığı %80'lere çıktı.
İstanbul depremi de Maraş depremi gibi eli kulağında. İstanbul depreme hazır mı? Değil.
— Prof. Dr. Naci Görür
Akıllanmıyoruz maalesef.
Zamanında bişeyler biraz maliyet, masraf yapılıp önlem alınsa şu an her şey daha başkaydı. Ama şu an hem çok can kaybımız var, hem şehirlerimiz haritadan silindi, çok fazla kaynak kaybımız olacak..
Çok çok geçmiş olsun...
Bu hepimizi etkiledi deprem yerinden kilometrelerce uzakta olduğum halde korkar oldum özellikle geceleri piskolojiler alt üst oldu. Rabbim bu soğukta dışarda kalanların yar ve yardımcısı olsun çok zor..
O yüzden ülkeyi vicdanlı insanlar yönetmeli ki bu yaşananlar yaşanmamalı
Aynen bende böyleyim korkuyorum ama yapacak bir şey yok yatacaz alışacaz bu duruma bununla yaşamaya alışacaz. dua edeceğiz başka seçenek yok. bol bol dua edelim.
Evet sağlam binalar gördüm Hatay'da çatlak bile yoktu. Çoğu yıkılmış ve ağır hasarliydi. ince demir ince kolonlar uygun olmayan çimento içindeki taşlar elle kopuyor. biraz vicdan olur insanda.
Zamanında gereken tedbirler alınmadığı için bu saatten sonra ne yapılırsa yapılsın boş. O korkuyla yaşamaya ya alışacağız, yapacak bir şey yok.
Kendine evinde göçük altında kalınca seni hayatta tutacak bir yer yap.
Örnek olarak buzdalabın ile bulaşık makinesini çapraz koyarak deprem anında aralarına girebileceğin bir yer.
Ülkece aynı durumdayız hele ki yakın zamandaki deprem ile insanlar daha da korkar oldu. Eee insanlarımız güzel de çaldığı için binalarda daha kolay yıkılıyor
Emin ol çoğu kişi bu hislere sahip şu an. Hepimizin morali bozuk fakat bir şekilde yaşamaya çalışıyoruz. Umarım bu yaşananlar ciddi bir ders olur ve geleceklerimiz bu durumlara düşmez.
Yaşadığım binaya güvenmiyorum ve çok korkuyorum. Ne uyuyabiliyorum doğru düzgün ne de gün içinde sakin kalabiliyorum.
Nerede yaşıyorsunuz diyenler neyin kafasını yaşıyor acaba,?
Evet maalesef özellikle kadınlar bu durumdan çok etkileniyor umarım daha kötü günler gecirmeyiz
Sosyal medyadan uzaklaş haber izleme sürekli
Bu etki bırakacak bizde
Korkularınız doğal. Binanızın sağlamlığına baktıracaksınız o zaman.
Ya tedbirler alacağız ya da böyle yaşamaya alışacağız :(
Boş ver nasıl olsa öleceksin ha bir gün sonra ya da erken sal gitsin
Ecelin geldiyse kurtuluşun yok
Korkuyla yaşamamalısın
Ben o korkuyu 2019 yaşamıştım
şimdi korkmuyorum
2019 da nerde deprem oldu ki elazığ mı
Hayır İstanbul 6 küsür dü
İstanbulluyum ama onu hatırlamadım hayret, en son olan 4 küsürde uyanıktım onda bile epey sallandı avize, 10. Kattayım bina 30 senelik, 4 küsür böyleyse 7 küsürlerin yıkma ihtimali fazla bence
Evet gece olanı söylüyorsunuz ama
www.google.com.tr/search
Bu işte
Belki uzak diye hissetmedim, ben anadolu yakasındayım
Bende Anadolu baya hissettim
şu an herkes aynı durumu yaşıyor maalesef. ama birazcık rahatlamaniz için haberleri gündemi falan takip etmeyin kafanizi mesgul edecek moral verecek güzel şeyler bulun zamanla vec et umarım
Bizde bilime önem verilmiyorki, kaynakları gereksiz şeylere harcıyorlar kentsel dönüşüm yerine sonrada yaşananlar kader oluyor maalesef
Fayın olduğu yere yapılaşma olmasın gerisi önemli değil korkma fay yoksa bulunduğun yerde
İşler zaten kötüydü, şimdi iyice zorlaştı! Çok çok geçmiş olsun ve inşallah bu son olur!
Çok etkilendim uyuyamıyorum uykum olduğu halde yaa
Her an sallantı gibi bi his oluştu bende sallanıyor gibi hissediyorum
Hiç kafayı sıyıramam direkt uyuyorum düşünmeden Akıl sağlığımızı korumamız lazım
Sabah akşam her zaman yaşıyirum o korkuyu ben allah yardımcımız olsun
öncelikle haberleri izlemeyi bırakın nrmal hayata dönün kafanızı meşgul edicek aktıviteleri yapın
Tedbirli ve sakin ol.
Bak, bu ikisi genel kapsam.
Tık tıkıştır, GB sınırsız.
Sadece senin değil herkesin ruh hali psikolojisi bozuk halde kimse iyi değil
Tedbirimizi alıp, bir süre sonrada travmadan kurtulacağız
Çoğu kişi aynı. Ülkenin tedaviye ihtiyacı var.
İnş herkes bu zor zamanları kolay atlatır
Takma boş ver olan olur diye bakmayı ögren
hicbirimiz uyuyamaz olduk
Kendi psikolojimde sallanıyorum ben
Ben rahat rahat uyuyorum aklıma bile gelmiyor 😃
şu an herkes aynı
İstanbul'da yaşiyorsan korkmalisin normaldir
Zaman lazım buna da zaman lazım
Bu etkiler bizde çok uzun süre kalıcak
Duş al ya da denize gir
en iyisi deprem bölgesinden uzakta yaşamak
Nerede oturuyorsunuz
Ben de aynı durumu yaşıyorum 😞
herkes oyle
Bilime inanın
Bende aynıyım 🥺
Bendede panik atak var
Destek al
Zor geçer
Toki evlerine taşın hiç biri yıkılmamış depremde
Yatma
Nerede yaşıyorsun
Nerelisiniz
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?