AI Persona’ya Sor
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
177Cevap
Asla değmez gidilmeli. Askerlik görülmesi yasanmasi gereken bisey bence.
O parayı bana versinler gider yaparım onların yerine 6 ay 😄
Benim zamanımda 12 aydı askerlik. 1.5 ay yaptım AED aldım eve döndüm. bana çok zor geldi.
6 ay sonuçta gitsin herkes, para ödemenin anlamı yok zaten
Oha iyice şaşırdılar. Erkek olsam giderim 6 ay paşa paşa yapardım askerliğimi.
Bedelli askerlik yapmak, bedelsiz askerlik yapana haksızlık, toplumsal adalete ihanettir.
Askerlik süresi 2 yıl olmalı. Feminist erkekleri antifeministleştirecek tek yer askeriyedir.
@gündüzüngüneşi hakaret edip engellemiş beni korkak. Askere seni almazlar merak etme. Kadınları almıyorlar zaten askere. Senden bir cacık olmaz. Ödlek :)
Askare gidilmez parası olan verebilir bir bedelliyim bende
Ben olsam verirdim parayi. Askerlik cekilmez
Kesinlikle değer bu ülke şartlarında kimse kolay kolay evladını ateşe atmaz atamaz.
Ben 15.000₺'den yapmıştım, iyi ki de yapmışım diyorum şimdi. 🙂
Ben 15 bin liraya yapıp kurtulmuştum. Üstelik 14 gün yapmıştık
Günlüğü 556 liraya geliyor. Kazancı o seviyeden yüksekse verir parayı, askerlikten kurtulur.
5.000 TL olsa yine vermem, bence herkes gitsin yapsın ne var ki
12 ay yaptım trilyoner olsam da yapardım ama askerligi seviyorum
değer abicim seneye bu para trilyon olur şimdiden kredi çekin yapım ülke batık
İsterse 250bin olsun. Paralı asker gibi kullanılmaktansa öde geç.
Hersey vatan için arkadaşlar isteyen parasını verir isteyen zamanını verir askerliği yapar
1000.,80 o seksen niye var acaba 😉 küsuratlı rakam verelim de salladığımız belli olmasın mantığı mı
hesap kitap işi eğer maaşın eski şatylara göre 10.000 ti üstüyse verilir
Serap
Sen verir miydin paran olsa değer miydi kısa dönem için
Parası olan kimse cimrilik etmesin sonra pişman olursunuz.
Değmez yani neyse ki öyle sıkıntım yok yaptım geldi 7 ay
Parası olan verir diğerleri de canını veriyor hudutta... Askerlik yapmayan bence adam değildir.:)
Kesiinliklee... Bence sağlık koşulları elverişli olduğu halde askere gitmeyen erkek ecdadına hakaret ediyordur. Türksünüz lan!
Sırf askere gitmemek için kilo alan insanlar tanıdım adam gözüyle bakılıyor böyle insanlara.. biz orada canımızı ortaya koyalım parası olan keyif sürsün hayat işte.. olan garibana oluyor gariban ölünce vatan sağolsun diyor.
Dünyada nerde adalet gördün de askerlikte bekliyosun ilahi😂
Adalet kitaplarda tek :)
:))
Bence iş adamları muaf tutulmalı şu an için en büyük vatanı görev onların elinde bence ülkeye şu an askeriyede tüm gün dikilecek adamlar değil ekonomik kalkınmayı sağlayabilecek vatan evlatları gerek
Buna zam yapmaları bence doğru değil gidemeyen erkekler var giderse ailesine bakacak kimse olmayan konumunu kaybedicek vs bir sürü kişi mağdur olucak
komutan kahvaltınızı yatağınıza filan getiriyo arkadaşlar o kadar parayı boşa vermiyosunuz hamam sauna ve masaj filanda fiyata dahil 😂😂
Erkek dediğin askere gidecek. Eli silah tutacak. Ülkesini korumasını bilecek. Hayatta kalmayı öğrenecek. Bedelli tamamen kalkmalı. Zengin fakir oğlu gibi bir düzen olmamalı.
5000€ buradaki 40 günlük maaşım. İyiki kadınım 😂 yoksa 40 günlük maaşımı birileri sarayında keyif yapsın diye versem zoruma giderdi...
Deymez çünki askerliğin bedeli olmaz artık 6 ay zaten askerlik bişey değil ellerinden geldiğince askerleri çatışmadan ve zarar görecek şeylerden uzak tutuyorlar ve bir erkek için olgunlaşılacak yer bence askerliktir
Gerçekten ne ağlamışsınız ya. Altı ay sadece şu an zaten. Bir şeyler kapmak isteyen insan her zaman her yerde bir şeyler öğrenir.
Paraya gelecek olursak önceden de değmezdi şimdide değmez. Altı ay göz açıp kapayıncaya kadar geçiyor.
İşin gücün maddi durumun yerindeyse ben bu parayı hayli hayli çıkartırım diyorsan bence verilir ama bir düzenin yoksa sıkıntıya düşeceksen hiç gerek yok yap askerliği belki fikirlerin kararların değişir sözleşmeli kalmak istersin
100.000 TL çok az asgari ücret 10 bine yaklasmış. işi olmuyan adam askere gidebilir. Ama işi olan adam 100 bin verip gitmemesi gerek çünkü 10 ayda o parayı hemen hemen öder. Askerlik profesyonel olmalı
1 yıl severek ve gururla askerlik yaptım, bedelli 1 trilyon olmalı, her türk erkeği bu duyguyu yaşamalı , önünde saglık engeli olmadığı sürece bılerek bedelli yapan kişi bana göre hain korkak gıbı bısey kusura bakmayın...
Ben gittiğimde 12 aydı sonra 6 aya düştü askerlik hakkari yüksekova da yaptım geldiğimde 2 yıl geçmiş gibi hissettim
Ben mi düşüncem bu saaten sonra torun düşünsün skdkfk
Çok çok zenginsen oabilir de bence gerek yok kısa zaten
Sana verim sen git yerime daha iyi olmazmi 🤣🤣devlet kazanacagina sen kazan
ben 6 ay dayanamam canım tenkyu :D
Haha 😀😀😀 sen bilirsin kuzum
Kanka vatanseverler çok vatanseverler aslan parçaları çok Lafa geldimi aslancik olan kişiler bedelli yapan kişilerdir o yüzden ödeyen çok olur emin ol
Altı ay için değmez bence gitsinler yapsınlar gelsinler
Ben askerliğimi yapıp geldim gerisni gitcekler düşünsün aga
Yok be ya değmez gider yaparım daha iyi gelince o parayı yatırıma koyarım.
Ben olsam askere giderdim bedelli de bana göre değil zaten
Kesinlikle değmez. Şurada yapacağınız 6 ay bir şey zaten. Bedelli yapsanız bir ay yine çöpe gidiyor. Eğer aylık kazancınız 20 binin üzerinde değilse gerek yok.
Kalınca o parayı cikarcaksa gitmesin ama dolgun maaşı varsa tabi
adı üstünde bedelli, az bile olmuş, vatan görevinden kaçmak bu kadar ucuz olmamalı.
Eğer kötü bir yere düşeceksen değer. Şahsen bana göre askerlik 3 aydan fazlasına gerek yok
Sevgilim bedelli oldu aşkım. 1 ay sonunda kavuştuk geri aşkitomla sırf beni ben onu özlediğim için yaptı erkeğim
Aşko kuşko kız heralde bu
1 milyon bile eder. kredi mi cekiyorlar ne yapiyorlarsa yapsinlar gitmesinler
Selam bir şey sorabilir miyim benim bir arkadaşım var hemşire okulu bitireli 2 yıl oldu ve bu çocuk hala askerliğini yapmadı bu nasıl olabiliyor acaba bedelli falan yaptı da beni mi kandırıyor?
yapmadıysa kaçak diye aranır ve her seferinde büyük miktar para cezası yer
Peki nasıl oluyor gitmedi hala?
işte seyahat edince polisler indirir onu her seferinde
Tecilli oluyor okul tecil ediyor otomatik olarak bide kendi isteğinle ileri tarihe atabiliyor
@Cheandaleidalove Kaç yaşında senin arkadaşın?
25 yaş
30 yaşına kadar erteleme hakkı var üniversite okusa da okumasa da 30 yaşına geldiğinde direk alıyorlar
erteleme diye bişi yok sadece okursa alamazlar sonra para cezası keser 60 yaşına da gelsen öyle
@zİstilacıTürİnsan Var erteleme diye bir şey bu askerlik düştükten sonra kurallar çok değişti artık okumayan insanlar da erteleme hakkı tanıyorlar 2 sene kadar erteleyebiliyorlar maximum 30 yaşına kadar gitmeme hakları var 30 yaşına bastıklarında gidiyorlar 30 yaşından sonra erteleme hakkı yok
o okuyanlar için var okumayan biri için yok yazıyor İnternete
yanlış biliyon
Lise veya dengi okullara devam edenlerin erteleme hakkı en çok 21 yaşına kadardır.
b. Yüksek öğrenime devam edenlerin erteleme hakkı en çok 30 yaşına kadardır.
c. Lisans üstü öğrenime devam edenlerin erteleme hakkı ise en çok 32 yaşına kadardır.
Hangi durumlarda erteleme yapılamaz?
a. Lise son sınıfta sınıf tekrarı yapanlara,
b. Açık öğretim liselerinde öğrenim görenlere,
c. Ön lisans, lisans, yükseklisans veya doktora mezunları aynı düzeyde ikinci bir ön lisans, lisans, yüksek lisans veya doktora programına,
ç. Lisans eğitimi tamamlandıktan sonra pedogojiye,
d. Lisans üstü eğitimden sonra staj yapanlara erteleme yapılmaz.
@zİstilacıTürİnsan Hayır siz yanlış biliyorsunuz benim arkadaşımın arkadaşı vardı üniversite okumadığı halde 2 sene uzattı askerliğini max 30 yaşına kadar kişi gitmiyor 30 yaşına bastığında ne olursa olsun gidiyor kaçak durumuna düşüyor
benimde sevgilimi 20 yaşındayken kaçak diye otobüsten indirip askere gönderdiler yalan demiş arkadaşın
kaç defa da ceza ödedi bu yüzden babası da 60 yaşına geldi o da gitmedi hâlâ para cezası ödüyor
@zİstilacıTürİnsan Senin sevgilin askerliğini e devlet üzerinden kontrol etmediği için yoklama tarihini kaçırdığı için tecil ettirmediği için polislerde arabadan indirip kimlik sorduğunda kaçak olduğu göründü kaçak durumuna düştü bu yüzden para cezası aldı benim bir arkadaşım da aynı duruma düşmüştü bodrumdan dönerken polisler otobüse baktığında kimliğinde kaçak olduğu gözüküyordu arkadaşımın arkadaşımı askerlik şubesine gönderdiler hem tecil ettirdiler hem de para cezası ödedi olay bu yani askerlik 12 aydan 6 aya düşünce kurallar da değişti artık okumayan insanlar 2 yıl kadar tecil ettirme hakları var 30 yaşına kadar da okulunu bitirmediyse okulunu bırakıp direk askere alıyorlar.
yav kurallar yazıyor zaten daha neyin zorlaması bu
@zİstilacıTürİnsan Sen zorluyorsun askerliği yapan benim olayları gören benim yaşayan benim ne olup ne bittiğini biliyorum neye göre askere alıp alınmadığını da biliyorum o yüzden boşuna nefesini tüketme
kurallar yazıyor sen gittiysen sevgilim de gitti neler olduğunu biliyorum
sen boşuna nefes tüketme
araştır benim dediğim yazıyor
@zİstilacıTürİnsan sen araştır asıl be yaşayan benim her şeyi biliyorum burada insanlara boş bilgi verme kurallar çok değişti çook daha sevgilinin neden para cezası yediğini bilmiyorsun örnek olarak bana bunu veriyorsun
araştırdım ya mal mısın attım yazıyı
sen boş yapma
neden yediğini söyledim uydurma şan
lafları değiştirip değiştirip yazıyon
@zİstilacıTürİnsan Kes be söyleyecek kelimen yok ne diyeceğini şaşırdın sen önce sevgilinin neden askere alındığını öğrende gel verdiğin örnekleri örnek olsun diye veriyorsun
sen şaşırdın asıl neden alındığı 100 defa açıkladım
ama senin aklın kıt olduğu için almıyor kafan
mucahit.gov.ct.tr/.../Sayfa
az kafan çalışsa araştırırdın
@zİstilacıTürİnsan sen açıkladin hahaha güleyim bari turşuyla mi besledi kızım anan seni ben açıkladım sana neden alındığını kuzenin askerlik yoklamasini yapmadığı için e devletten kontrol etmediği için askere alındı kacak düştü devlete bildirmedi gidip gitmeyeceğini benimde arkadaşımın başına geldi sen turşudan baska bir şeyler de ye malum havayla çalışıyor beynin
senin arkadaşın sana yalan demiş kuş beyinli olduğun için anlayamamışsın bile yazık
kurallar çok açık ortada uydurma senaryolarına gerek yok
@zİstilacıTürİnsan Senin anan seni turşu ile besleyip turşu suyuyla duş aldırdığı için benim dediklerimi anlamıyorsun çok normal yani senin yerinde kim olsa anlamaz zaten benim arkadaşım bana yalan söylemedi askerlik 12 ay iken evet okuyanlar sadece tecil ettiriyordu kısa dönem uzun dönem vardı şimdi o kalktı artık askerlik 6 ay olduğu için kurallar değişti üniversite okumayan insanlarin 2 sene kadar uzatma hakları var uzatabiliyorlar 2 sene sonra da üniversite ye girerse yine uzatabiliyor giremezse ya bedelli ya da 6 ay üniversiteyi de 30 yaşına kadar da bitiremezse direk askere gidiyor artık uzatma hakkı kalmıyor üniversite okuyan kişinin tabi sen bunu nereden anlayacaksin sen turşuyla besleniyorsun turşu suyuyla yikaniyorsun yazık kafana sana artik araştırda demiyorum araştırsan bile okuduğunu anlamiyorsun
saçma sapan hikayelerine ihtiyacım yok 🐦 beyinli
turşu anandır göť veren
kanıt yok elinde gelmiş ahkam kesiyor énayi
linki attım yazıyor orada her şey uydurma sktğmun beyinsizï
@zİstilacıTürİnsan kanıt mi hahahahaha gel sana ben kanıtı göstereyim birlikte gidelim askerlik şubesine orada göstereyim hem benim bildiklerim de birer kanıttır bir tane internet sitesi atmışsın eee bu mu kanıtın yani orada yazılanlar sadece bir kısmı oraya eklenmeyen bir çok madde var orada yazmayan o kadar madde var ki aklın durur gördüğünde sen bu işleri birak turşu kavanozuna gir orada yaşamaya devam et 😂😂😂 hem insanlar askerliğini ertelemek için o siteye mi giriyorlar yoo askerlik şubesine gidiyorlar orada talimatlar yapılıyor 20 yaşına yeni girmiş birisi simdi istese yoklama tarih geçmeden üniversite okumadan askerliğini 2 yıl tecil yaptırabilir o yüzden sen dediğim gibi turşu kavanozuna gir boş ver bu işleri bu işler senin boyunu aşıyor
hadi lan oradan yalancı
kanıt diyince nasılda kıvırdı mal
he hee kesin öyledir ayn
daha doğru düzgün konuşmasını bilmiyon kaç yaşına gelmiş
Tamam arkadaşlar kırıcu konuşmayın.
turşu diye diye turşunu kurdun herhalde sen ondan sardın turşuya anana söyle de eversin seni
@zİstilacıTürİnsan yoo ben evliyim zaten gerçekler acıdır cicim kabullenmesi zor senin için anlıyorum 😁😁
gerçek kime batmış belli
@zİstilacıTürİnsan ben kivirmadim canım sen anlamak istemiyorsun bazı şeyleri ben sana burada kanitta göstersem anlamayacaksin hem elimizde belgeyle mi dolaşacağız bizimde bildiklerimiz var ben kendi yaşadıklarımı burada kişiye anlatmaya çalıştım sen ise internetteki bilgileri bana sunuyorsun ki bir yaşanmışlığın da yok etraftan sağdan soldan duyuyorsun bir şeyler geliyorsun burada anlatıyorsun ben buradaki kişiye anlatıyorum sen kendi bildiklerini internetteki bilgileri ver bende kendi bilgilerimi sunuyorum yani büyük polemik yaratan sensin
@zİstilacıTürİnsan evet belli karnın ağrıyor şu an 😂
hiç uydurma boşuna etraftan da duymadım sevgilimin başına gelen olaydan bahsettim elinde kanıt yoksa boşa yorma kendini
kaç yaşına gelmişin zaten bilgili olduğunu düşünmek saçma olur
@zİstilacıTürİnsan Düşünemezsin zaten olmayan bir şey nasıl düşünecek ki düşünmeye başlasan sayıları 0 bölmeye başlarsın 😂😂
haklısın beynin olmadığı için düşünemezsin zeki de değilsin o yüzden
@zİstilacıTürİnsan off benim lafımı bana satma tabi beyni olmayan birisinden ne bekliyoruz ki yani beklememiz bile hayal kırıklığı sen konusma bundan sonra konuştukça batiyorsun senin kafanın içinde beyin olması gereken yerde klima var hava basıyor sürekli
gelip başta benim lafımı çalan boş mu söylüyor bunu bak bakayım kim kimin lafını çalmış loser
max erkek beyni tabi ne yapcan
@zİstilacıTürİnsan Hadi be yürü oradan ben senin lafını çalacağım nerede çalmışım hadi göster :D diyecek laf bulamayınca bir de beyin olmayınca tabi bu hareketlerini normal karşılıyorum :)
@zİstilacıTürİnsan Saçma sapan bilgilerle insanları yalan yanlış bilgiler veriyorsun sonra doğruyu söyleyen çıkınca da üç buçuk atıyorsun verdiğin örnek bile tutarsız sen anca kendini kandır dur
sen kendini kandır asıl ezik kanıtı bile yok
gelmiş lafı döndürüp duruyor yazık
@zİstilacıTürİnsan Kanıt var kızım gel askerlik şubesine gidelim ben sana orada göstereyim lafı döndürende sensin senin bir yaşanmışlığın bile yok sağdan soldan duyduklarınla bir şeyler yapıyorsun turşuyla beslemiş anan seni :D ondan böylesin ezik
@zİstilacıTürİnsan Verdiğin örneği bile ben açıklıyorum örneği örnek vermek için veriyorsun :D
@zİstilacıTürİnsan Bu kafayla sen çok yaşamazsın bak bu konular senin boyunu aşıyor kızım hadi sen evine dön git yat hadi canım hadi :D
madem öyle git oraya video ses kaydı al
turşu senin gibi olana denir ucubé
sen git yat araştırmaktan yoksun cahil
saçma slk bilgilerine ihtiyaç yok burada
@zİstilacıTürİnsan Tutturmuşsun kanıt da kanıt kanıt da kanıt elimizde belgeyle mi dolaşacağız herkesin bir yaşanmışlığı var hem her kanıta inanılır mı? bizimde yaşanmışlığımız var insanlar bizden bir şeyler sorup öğreniyorlar tamam mı o yüzden bilmediğin konularda fazla yorum yapma sen git barbie bebeklerinle oyna
kanıt kanıt niteliğindeyse evet inanılır
ama sen hep bahane bulan biri olduğun için kanıt sana çok zor geliyor
@zİstilacıTürİnsa Doğru bilgilere karnın toksa ben ne yapayım git kendini kandır yani :D kum havuzunda oyna :D
daha laf sokmadan konuşmasını bilmiyorsun git de bi eğitim al gel sen önce öyle tartışırız
@zİstilacıTürİnsan Turşu kavanozunda doğmuşsun kızım sen o yüzden böylesin yani çok normal bu davranışların
kendini kandıran senden başkası değil
sende kuş beyinlisin aklın bi gram çalışmıyor
araştırmaktan yoksun tembel
@zİstilacıTürİnsan belli kim kimi kandırıyor kızım ben yaşadım diyorum senin gibi sağdan soldan bilgilerle işimiz yok bizim sen sağdan soldan kulaktan dolma bilgilerle böyle git gel yani ne yapalım yani bizde araştırıyoruz da bizim yaşanmışlığımız var sen bunu anlamıyorsun anlamak istemiyorsun sana süt vereceğine annen turşu vermiş ondan böylesin
nerde yaşamışın lan yaşın kaçta ne zaman yaşamışın benimde sevgilim yaşadı sen kimsin ya kafadan dolma bilgilerle yalan şeyler anlatıyon
ªq yemin ederim turşudan soğuttun ne alıp veremediğin var lan turşuyla sltimn beyinsizï
ananda sana bebekken ne içirmiş tahmin et bakalım s...
o kıt kafan almıyor senin ama yaşlı olduğun için normal
@zİstilacıTürİnsan Sen benim yaşayıp yaşamadığımı bilemezsin tamam mı tanışmıyoruz bir kere ben 24 yaşındayım 4 sene önce 2019 senesinde askerliğimi Hakkari de yaptım yukarıda kaç kere anlattım senin sevgilin e devletten askerlik yoklamasını yapmadığı için kaçak durumuna düştü bu yüzden yolda polis çevirdiği için askerlik şubesine gönderdi sen bunu bir türlü anlamak istemiyorsun ayrıyetten bu olay benim bir yakın arkadaşımın da başına geldi kendisi yazlıktan dönerken otobüsü polis çevirdi ve kimlik kontrolünü yaparken asker kaçağı olduğu gözüktü ve askerlik şubesine götürüp askerliğini tecil ettirdi şimdi ki askerlik sisteminde uzun dönem 6 ay olduğu için eskiden 12 aydı ve eskiden üniversite okumayan insanlar direk gidiyordu askere ertelme hakları sadece üniversite okudukları için vardı şimdi ise askerlik süresi düştüğü için artık üniversite okumuyorsa bir kişi 2 sene uzatma hakkı var askerliğini askerlik şubesinden 2 sene sonra üniversiteye girdi girdi giremedi terkar uzatma tecil hakkı yok üniversite okuyan bir kişi ise 30 yaşına kadar üniversiteyi bitirmek durumunda 30 yaşına kadar üniversiteyi bitirmediği takdir de direk askere gidecek bu bu kadar basit bir olay benim arkadaşım üniversite okumadı 2019 senesinde ben geldiğimde askerliğini 2 sene uzattı 2021 e kadar o sürede üniversiteye girdi şu an okuyor yeni sistemde böyle anladın mı senin sevgilin e devletten askerlik yoklamasını kaçırdığı için süresini kaçırdığı için asker kaçağı oldu bu yüzden para cezası ödedi
@zİstilacıTürİnsan Laflara bak laflara hahahhaa benim lafları alıp alıp değiştirp değiştirip bana satma g zekalısın kızım sen g zekalısın anlamıyorsun kafan basmıyor hanım evlatlarıyla sevgili oluyorsunuz askerliğini bile yapmamış daha :D
@zİstilacıTürİnsan Bir alıp veremediğim yok turşuyla senin doğumunu anlattım sadece turşu kavanozunun içine doğmuşsun öyle yani :D
kes lan senin gibi 30 yaşında askerlik yapmak için kırk takla atmıyor o 20 yaşında yaptı geldi asker olma yaşı 18-19 zaten
ananın @mndan çıkınca pekte zeki olmuyorsun zaten
köpek
@zİstilacıTürİnsan Benim yaşım 30 değil benim yaşım 24 askerliğimi de Hakkari de yaptım tamam mı senin sevgilin de kesin yapmıştır daha yoklamayı bile yapmamış kaçak durumuna düşmüş :D
uzatma hakkı diye bişi yok o doktor gibi üst lisans yapmak isteyenler için var
hâlâ gťünden anlama konusunda ısrarcı kuş beyinli
@zİstilacıTürİnsan Sende fotoğrafta bacaklarını göster kendini sergile sözde aile kızısın :D
he hee kesin, yaşın yazıyor zaten orada boşuna numara kesme
fotoğrafım seni ilgilendirmez başkası hayatımda söz hakkına sahip değil kapa şimdi o çeneni
@zİstilacıTürİnsan asker olma yaşı 18-19 mu hahahahahhaah sen gitmişsin sen yoksun şu an köye yeni adet mi getirdin kızım sen her erkek 20 yaşında askere gider hahahahha valla cahilsin
adından belli zaten kötü çocuk işte
hadi lan oradan
@zİstilacıTürİnsan kızım senin dediğin hayla eski sistem usul o bitti bitti artık okumayanlar da 2 sene uzatma hakları var sen bir de diyorsun 18-19 yaşında askere gidiyor diyorsun sen cidden slksn sen git bacaklarını çek telefonu da yüzüne yapıştır öyle resim çekin :D
@zİstilacıTürİnsan Ben hakkari de yaptım askerliğim hakkari de senin sevgilin daha asker kaçağı durumuna düşmüş yoklamayı bile yapmamış :D
ülkeden ülkeye değişiyor o her dakka yaş şeyini kontrol etmiyorum
ya bi zktr işine özgüvensiz vélet
@zİstilacıTürİnsan Turşu suratlı yüzüne yapıştırmış telefonu resim çekiniyor :D ailenden mi korkuyorsun he :D
söyle anana turşunu kursun senin gibi erkeği alan olmaz
bu zekayla evde kalırsın sen
nişanlıyım ben kimden korkacam lan herkes sen gibi ödlek mi
korkusundan foto bile koymamış ezik
@zİstilacıTürİnsan Ne birey lan sen veletsin asıl :D şimdide ülkeden ülkeye değişiyor diyor kendi vatanında askerlik yapmadıysa vatan hainidir net söylüyorum bunu :D
sen git kızlara stalkla
hee vatanda onu düşünüyordu
@zİstilacıTürİnsan Tabi canım tabi nişanlıya bak senin nişanlının ağzına sıçayım ben :D öyle resim mi koyulur evde annenin yanında klavyeden yazıyorsun klavyeden sallamak kolay sen git şimdi tuvallete telefonu yapıştır yüzüne resim çekin
@zİstilacıTürİnsan vatan haini senin sevgilin vatan haini kendi ülkesinin sınırını koruyacağına başka ülkenin vatanını korumuş puuu yazıklar olsun size
@zİstilacıTürİnsan Sen fotoğraf koydun da ne oldu bacak var sadece fotoğrafında yüzünü bile saklamışsın tanımamak için :D
lan mal öyle mi dedim
sana ne ªq ister yüzümü koyarım ister gťümü
sana mı kaldı lan kendi hesabım
sanırsın Arabistanda yaşıyor
@zİstilacıTürİnsan :D işte fotoğraf koymuş olmuyorsun o zaman bacak koymuş oluyorsun :D
git oraya açık birini görmezsin hatta sosyal medyasını bile
o mantıkla manzara fotoğrafı da fotoğraf sayılmıyor iyice saçmaladın
@zİstilacıTürİnsan :D o zaman kimsenin fotoğrafı yok diye korkak olarak nitelendirmeyeceksin tamam mı
sana mı sorcam ne koyacağımı gereksiz insan
fotoğrafıma laf eden sensin o zaman istediğimi derim
ama senin gibi gereksizler anca laf etmesini bilir başka bişi bulamayınca
@zİstilacıTürİnsan Saçmalayan sensin asıl :D bir insan fotoğraf koymuyor diye ona korkak diyemezsin sen koyuyorsun da ne oluyor yüzün gözükmüyor :D telefonu yapıştırmışsın yüzüne resim çekinmişsin mastürbasyon yapmadan önce çekindin gaiba fotoğrafı
o dediğin lez ve gayler içindir yoksa sen öyle misin
onu fotoğrafıma lad etmeden önce düşünücektin ezik
@zİstilacıTürİnsan Yav fotoğraf konusunu açan sensin ilk sen ettin bana dedin yok fotoğraf koymamışım da korkakmışım da şimdi niye lafı döndürüyorsun :D
o kadar ödleksin işte
lan bi zg sen dedin ilk fotoğrafıma laf ettin
sana sokarım bu hesabı
@zİstilacıTürİnsan Ne alaka ilk sen ettin fotoğraf yok dedin bende dedim ki senin fotoğrafın var da ne oluyor :D yüzün gözükmüyor :D
ss al at buraya kimmiş ilk diyen
@zİstilacıTürİnsan Turşu suratlı yüzüne yapıştırmış telefonu resim çekiniyor 😃 ailenden mi korkuyorsun he 😃 bu ne lan o zaman
pc kurusu
iftiracı vélet seni
@zİstilacıTürİnsan Tamam yapıştırmışsın suratına telefonu yüzün gözükmüyorsa fotoğraf koyman ne anlamı var sen bunu korkaklıkla nitelendirdin
@zİstilacıTürİnsan ne birey kızım ya yanıma gelsen çocuk olacaksın :D fazla heyecan yapma :D
çocuk sensin
fotoğrafıma laf edersen eziksin demektir gayet normal
lad edebilmen için daha iyi olman gerekir ayrıca yüzünü paylaşmakta cesaret anlamına gelmiyor
@zİstilacıTürİnsan :D yüzünü göstermiyorsan o zaman sende korkaksındır :D
@zİstilacıTürİnsan Ergenlikten yeni çıkmışsın fotoğraf çekiniyorsun vücudunu sergiliyorsun yani çok abessin gerçekten
ne alaka arada yüzümü de koyuyorum ama ss alanlar yüzünden koymamayı tercih ediyorum
ergenlik yaşından haberin yok galiba yazık
hem sana ne bundan ben senin gibi yobaz bi şehirde yaşamıyorum
sen örtünebilirsin
@zİstilacıTürİnsan İnsanlar fotoğraf koymuyor diye korkaklıkla nitelendiremezsin koymak istemeyebilir o yüzden sende yüzünü koymadığın sürece korkaksındır eğer fotoğraf olaynda ısrarcıysan
@zİstilacıTürİnsan Ergenlik yaşından haberim var biz sizin gibi sonradan görme değiliz :D daha reşit olalı 1 yıl olmuş koyduğun fotoğraf bile ne olduğunu gösteriyor yani o yüzden fazla lafa gerek yok
Yani vermeyio yatırım yapsa bu parayla artık yatırım bile olmaz öyle bir dönemdeyiz
Ben bedelli yapıcam yine de zaten askerlik diye bişey yok boşuna zamanımı harcayamam
Fakir artık istesede istemesede gidecek bu parayı veremez zengine koymaz bence ama :)
Değer 100bin liraya ne alabiliyorsun ki araba mı ev mi ya da iş mi kurabilirsin hiç bir şey durumun varsa 100bin ver gitme
Eğer 6 ay içinde nu paraya rahatlıkla kazanabiliyorsan değer. Bu para için 2 3 sene çalışıyorsan aptallıktan Baska birsey olmaz.
AĞIRMU GELDİ DİĞERLERİ CANINI ORTAYA KOYUYOR
Verecek olan varsa 50K verin sizin yerinize de 6 ay daha yaparım:)
Parası olan verir olmayanda gider pasa pasa yapar askerliğini
15 ay olsa değerdi lakin 6 ay gelir geçer kurulu iş düzenin falan yoksa
Devlet para kazanmak için yapmıyor muydu? Şimdi daha çok araba almak için fiyat belirlenmiş gibi