AI Persona’ya Sor
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
158Cevap
Fakirin askerlik yaptığı, zenginin cafelerde nargile içtiği yeni Türkiye'ye hoş geldiniz.
Yuh yılbaşından önce 43 bin liraydı 6 ayda 2 ye katlamış
Gider 6 ay değil 15 ay bile yaparım daha önce paşalar gibi yaptım geldim yine olsa yine giderim
O parayı ona vereceğime 30 bin lira rüşvet veririm doktora çürük raporu alırım
Aynen
Zengin çocukları gitmez işte böyle bi sistem…
6 ay askerlik mi Allah aşkına. Abimler 18 ay yapmıştı.
Aylık geliri 15.000 ve üzerinde olan birisi için bedelli dsha mantıklı bence
Bedelli yapıp da napıcanız gidin adam gibi yapın askerliğinizi, bedelli olayı sadece yurtdışındakiler için olabilir
6 ay askerlik yapmak çocuk oyuncagı, 80.000 TL vermeye degmez hiç mantıklıda degil
Bedelli askere erkek mi denir o çıksın ben onun yerine giderim
Bende yakında gitemeyi planlıyorum izin kullanmıcam 5.5 ay yapcam gelcem
Şayet yaptığı işte daha fazlasını kazanabiliyorsa, vermek gayet mantıklı.
Bugünleri de gördük ya Maşallah eskiden 15 aydı hadi ona değer de 6 ay askerlik için değmez
Parası olan yapsın askere gidip komutanın köpeği olacağına 20 günde kurtulsun
@Gökkuşağımkayboldu0 askerlik yapmadan kendine insanım deme :d
50 bin bence normal rakam ama 80 bin TL sıradan bir insan için geri ödemesi imkansız bir şey.
Bedelli yapsan ne olcak, 1-2 ay yine eğitim alcan. Temelli kalkmalı para verenlerden. hem para ver hemde bir ay eğitime katıl. Para vermrden 6 ay askerlik Yaparım daha iyi
6 ay askere gidersem zarara giriyorum sağlam. Hiç gerek yok. Vereceğim parasını.
kadınlarda askerlik yapsın. haksızlık değil mi erkeklere?
ben kısa dönem yaptım 5 ay gibi sıkıtı olmadı hatta para ile geri döndüm
6 ay içinde 80 binden fazla kazanan varsa yapmasn yoksa paşalar gibi gidip yapıcak mecbur :)
Ucuz olmasını doğru bulmuyorum
Pahalı olsun ki
Paralı denildiğinde değsin
Parası olan gitmesin askerliğin bir günğ bile gereksiz.
Bu askerliğin nedir bu hükümetten çektiği. 2 ayda bir bişeyi değişiyor. Ülkeye sorsan yeminle %90ı şuanda genel kurmay başkanı kim desen yok der
Asla değil, 6 ay gidip gelsinler paşalar gibi. Zaten 6 ay
Asker olmaktan korkan ödlekler 200 bin de olsa verirler
İmkanları olsa, cenneti bile parayla satacak imanı, vatanseverligi sahte insanlar...
bedelli yapacaklar düşünsün zaten askerlik düşmüş 6aya gitsinler kardeşim bi silah tutsunlar
Aynen bu işte parayı basan askerlik yapmazsa adalet olmaz
Zamanında arabayı satiyorlardi askere gitmek için
Doğu, çıkacaksa gidilir batı da askerlik yapılmaz
15 bine gitmiştim vay be hayattaki tek şansım üzüldüm yeni ücrete...
Gitmek daha iyi, hatta yedek subaylık da yapılabilir
Valla o paraya son model iphone almak bile daha mantikli bence😅😅😅
Zaten topu topu 6 ay askerlik, onda da eskisi gibi değil
Bedeli askerlik de nedir ya 6 ay git gel
Biri vardı tanıdık ne uğraşcam para veririm diyordu böyle insanlar var ya cidden vatan haini gibi sizi anlamıyorum savaş olsa para mı vercen yani sövdürcekler bana simdi sinirlendim yaa
6 ay askerlik mi be onuda para verip yapmayacaklar korkaklar ben 15 ay aslanlar gibi askerlik yaptım nöbet tutmaktan ayağım yara olmustu
Hellal olsun
E madem işten güçten askerliğe vakit olmuyor o işten kazandığı ile gitsin işte. Koymaz adama seksen bin
80 bin deyilde 100 tlde olsa askere giderim ortam fenaaa heleki doğuya düşerseniz 5 sene oldu biteli hala rüyalarımda kendimi orada görüyorum farklı bı şey
Allah'tan zamanında yapıp kurtuldum 6 ay yapmayanlar düşünsün.
Maaşın varsa çıkarırsın zaten o parayı ama yoksa sıkıntı
ya ne zaman böyle oldu hayır ya nişanlıma alacaktım 😢😢 gerçekten üzüldüm
Erkekler en az 2 yıl askerlik yapmalı. Eskiden böylemiş, şimdi de böyle olsun :)
Hayat kısa ayrıca en verimli çağımızı neden 2 yıl askerde geçirelim ki? Profesyonel asker sayısı arttırılır zorunlu askerlik süresi kısaltılır dünyanın her yerinde artık böyle. Siz saçmalamaya devam edin
Hiç uğraşma anlatamassın sevgilim askeri personel askerin görevi ne diye sorduğumda
İzmarit toplamak ayak işi yapmak nöbet tutmak ve hep söylediği bi söz var 100 tane asker yerine 2 tane işçi 2 tane özel güvenlik olsa benim işimi görür der
@izliyom sen ne anlatıyon? Er hiçbir iş yapmasa bile aylarca askerlik görevi yaptırmanın bir anlamı yok diyorum. Sanki bize askerdeyken maaş mı veriyorlar. cahil cahil konuşuyorsun
Sen iyi okudunmu mesajı diyorum ki askerliğe gerek yok onun yerine 20 yaşında işlerini kursunlar işi gücü biraktırıp 6 ay izmarit toplatıyolar çocuklara diyorum
evet okudum iki mesajın da deli zırvası söylediklerin üzerine daha fazla yorum yapmayacağım
Yemin ederim aptalsın valla bak sen git kardeşim asker rütbeli askerleri dinle emirlerini yap akşam sigarayı iç sabah topla mal mal 6 boş yere takıl orada ulan savaç çıksa er gidemiyo savaşan çatışan iş yapan rütbeli personel
Asker ne yapıyo Allah aşkına işi yapan uzman çavuş assubay
O parayı vereceğime gider çürük raporu alırım niye 6 ay 60 erkekle aynı odada yatayım boşuna
Nasil aliniyor o rapor
20-30 bin normaldir de 80.000 ne ağa bence bedelliye olan talep düşer
Askerlik zaten niçindir? görevini yapsın diye vatan borcunu ödesin diye parayı verip yaptı diye değil bu vatan bize emanet edilcek parayı basarak herkes emanet etmeyi çok iyi bilir
Her erkek vatani görevini yapmalı
Suraya bak ya ulkelerine hayırları yok
bu vatan görevi değil boş silahla nöbet tutuyoruz böyle mi vatan görevi yapacağız :p zorunlu askerlik denen şey sâdece eğitim gerektiğinden fazla anlam yüklüyorsun spor salonuna gitmek ya da dövüş eğitimi yapmakla hemen hemen aynı şey bu kutsal bir şey değil toplumun cahilce oluşturduğu yanlış algısına göre konuşuyorsun
İzmir'den denize dökülenlerin ermeni artıklarının torunları bilmez askerliğin kutsal olduğunu
@Orta_saha askerlik zâten kutsal okuman yok mu senin ben sâdece zorunlu eğitimden bahsediyorum askerlerime canımı bile veririm ben gidip burada boş duyar kasma eminim senden daha has türküm
biz 18 ay yaptık şimdikiler 6 ay yapmaya korkar oldu
Aynen
@l_i_l_i_t_h vatan bunlarla kurtulacaksa yandık
Bunlar kurtaramaz zaten
@l_i_l_i_t_h yok canım iphone larından pc başında falan kurtarırlar hakkarını yemeyelim
Ay pardon unutmusum haklisin 😅
@l_i_l_i_t_h 🤣🤣🤣
O parayı vereceğine gidip askerlik yapmak daha mantıklı.
6 ayda askerlik mi bee abartmayın bence yapın gitsin
6 aya düşmüş askerlik. yıllarca yapanlar oldu. bence 6 ay gidip aslanlar gibi yapın askerliğinizi
Askerlik 12 ay zorunlu olacak sağlık olan her Türk erkeği gidecek yaşı geldi mi paşalar gibi eğitimini alacak disiplini görecek
Bana göre zaman kaybı keşke savaş vs durumu olmasa da normal ve güzel şekilde herkes evine dönse. Yoksa zamanla kimse gitmeyecek
Ah eskisi gibi keşke erlerde savaşa atılsa, savaş meydanında şehit olmak istiyorum,
Ama yıllar sonra bile zar zor savaşa gireceğim :D
Ben bile 15 ay askerlik yaptım onlar 6 ay mı yapamayacaklar hükümet para kazanmasın gitsinler 6 ay askerlik yapsınlar
Askerden yazıyorum. Akıllı olun gerekirse 800 bin verinde buraya gelmeyin jdjsks
Askerde telefon kullanan adam yazıyor bunu dikkat 😅
Napıyorlar orada
Bunu ödeyenler hep zengin bebesi garibanda. Uzman çavuş olsun anca
Ben geçen mayısta gittim kasımda geldim gitmeyenler düşünsün normal yaptım bedelli değil
Şunun şurasında 6 ay ya ne gerek var o parayı vermeye
Ya bu kadar para vereceğine git adam gibi askerliğini yap işte
Allah aşkına askerlikte ne varki adam gibi askerlik yap diyorsun? Silah tutmak mı, eğitim mi, manevi değerler mi gelişiyor? Yoo yapılacak işleri erlere kitleyip komutanların egosunu tatmin ediyorlar, dönemcilik yapıp yenileri eziyorlar, devlete bir katkın olmadığı gibi masraf da çıkarıyorsun, üstelik erlere artık komandoluk bile yaptırmıyorlar bildiğim kadarıyla. Yani askerliğin kimseye faydası olmadığı gibi zararı var, sen hangi yönüne adamlık diyorsun ablacım?
Neden bu kadar koydu anlamadım ki
Lafa bak ya, ne kadar ayıp. Sen askerliği ne sanıyorsun bilmiyorum ama babalarımızın zamanında pkk vardı, dedelerimizin zamanında kore, kıbrıs vardı, ötesine gitmiyorum. Profesyonel askerlik yapmadıkça seni cepeye sürmezler ve o askerliğin manevi havası, ruhu olmaz. O yüzden şimdi yapılan askerlik bedavaya hamallık gibi. Hangi erkeğe desen aynı şeyi söyler. Sen gelmiş ne diyorsun, sanki kuvayımilliyeye çağırıyor. Gidince tuvalet temizletecekler, tuvalet temizlemekle adam olunmuyor. Keşke gidip oradaki saçmalıkları gözlerinizle görseniz...
Biliyorum askerlik nasıl bişey abim asker anlatıyor
Ee sen askerliğin hangi yanını savunuyorsun o zaman?
Ya niye o kadar para verilsin ki
Çalışan bir adam zaten çalıştığı müddet boyunca o parayı çıkartır ve verdiği para devlete gider. Devlet her bedelli giden için o miktarı alır, küçük gibi gözüksede birikince epey yapıyor. Üstelik askerlikte yapacağı masraflar da olmamış oluyor. Kaldı ki askere gitmesinin devlete bir faydası da yok. Bu durumda parası varsa ve bedelli yaparsa kısa süreli eğitimini alıp dönecek ve hem kendine eziyet etmeyecek, hem de devlete katkı sağlayacak. Askeriyedeki askerlerin sayısının azlığı orada da iyi bir şey olur, askerleri yöneten komutan, dolayısıyla asker de rahat olur. Bu yüzden kâr içinde kârlı bir durum bedelli yapmak. Parası yoksa vermesin zaten.
bence 6 ay gidip gelmeleri en iyisi olur. benim erkek arkadaşım gidip geldi.