Rusya'nın Ukrayna'ya saldırması İskandinav ülkeleri İsveç ve Finlandiya'yı panikletti. Rus istilasına karşı NATO'ya üye olma kararı olan İsveç ve Finlandiya'nın talebine Türkiye'den olumsuz yanıt geldi. NATO üyeliği çok aşamalı ve uzun bir süreç gerektiriyor. NATO'nun yeni üye kabul etmesi birçok aşamadan oluşan teknik ve yasal süreçlerin ardından mümkün oluyor. İsveç ve Finlandiya NATO'ya üye olmak istiyor fakat Türkiye teröre destek verdikleri gerekçesi ile karşı çıkıyor. Her iki ülkede Türkiye ile müzakere edip bu işi çözmek istiyor zaman bakalım ne gösterecek...Her iki ülkenin başkanlarıİlgili Habar QR Kodu
İstediklerini alırsa verecektir
Hayır bu şartlarda vermez
Diğer (Açıklayınız)
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Türkiye, Finlandiya ve İsveç'in NATO üyeliğine onay verir mi?
İskandinav ülkelerini bu konuda kaypakça bir çelişki içinde görüyorum. Kendilerini tanımlarken, insani değerlere ve özgürlüklere ve uluslararası kanunlara son derece saygılı olduklarını ve bu nedenle PKK ve muadillerinin ülkelerinden kendilerini özgürce ifade etmelerine izin verdiklerini sık sık vurguluyorlar. Üstelik bunu yaparken ABD himayesinde olduklarını ve bu sayede rahat davrandıklarını gerçekleri gören herkes biliyor. Türkiye'nin kolunun kendilerine uzanamayacağını bilmenin rahatlığı içinde bu düşmanca hareketi, bu zamana kadar getirdiler..
Şimdi aklıma 2 soru geliyor...
1. Madem ki bu değerlere ve kanunlara son derece saygılılar, Rusya'nın hangi gerekçe ile kendilerine saldırmasından çekiniyorlar? Kusursuz olduklarına göre Rusya'da kendilerine saldıramaz. 2. PKK ve yandaşları acaba Türkiye değil de, Rusya'ya karşı faaliyet gösteriyor olsaydı, aynı davranışı sergilerler miydi? Yoksa Rusya korkusuna, "Ülkelerin bütünlüğüne saygılıyız" diyerek, tüm PKK ve yandaşı faaliyetlere şiddetle karşı mı çıkarlardı !!! ?
Gelelim sorunun cevabına ; ABD, SSCB nin dağılışı sonrası taahhütlerini yerine getirmemiş ve Rusya'nın zafiyetinden yararlanarak, NATO'nun sınırlarını, Rusya'nın nüfuz alanlarına kadar sokmuş, Rusya'yı abluka altına almıştır. Kalan son abluka alanları da Ukrayna ve İskandinav ülkeleridir. Buna gerekçe olarak, ülkelerin bağımsızlığını öne sürse de, Türkiye, Mısır, Pakistan gibi ülkelere göz attığımızda, sözde özgür olan bu ülkeleri hiçte müdahalesiz bırakmamış, her dik duruşlarında başlarına çekiçle vurmuştur. Bundan şu sonuca ulaşırız ki, yazılı kanunlar hiçbir anlam ifade etmiyor. Güçlü olan kanunları dilediği gibi yorumluyor. Bu durumda Ukrayna ve İskandinav ülkelerinin NATO'ya girmesi, Rusya'nın yeni çıkış yolları araması demek olacak ki, bu çıkış yollarından biri de NATO'nun zayıf halkası olan Türkiye üzerinden özgürlüğe kavuşmaktır. O halde, Türkiye'nin İskandinav ülkelerini NATO'ya kabul etmemek için en az 2 nedeni var. 1. İskandinav ülkeleri NATO'ya girerse, Türkiye, Rusya'nın hedefi olur. Kendi ayağımıza sıkmış olur. Türkiye NATO'da veto hakkını kullanmalıdır. 2. Geçersiz bahaneleri öne sürerek, ülkemizin toprak bütünlüğünü bozmaya yönelik hareket eden "silahlı" bir terör örgütüne insani değerler ile yataklık yapmak, tanımış bir ülkeye düşmanca davranışa girer ki, Türkiye bunun karşılığını veto hakkını kullanarak vermelidir.
Kişisel görüşüm : Türkiye, "deveden ne kıl koparırsam kardır" mantığı ile PKK vs. gibi çeşitli pazarlıklar sonrası, ABD baskısı ile evet oyu verecektir. Ancak bunu olduğunca uzun bir sürece yaymaya çalışarak hem pazarlık, hem de Ukrayna savaşının gidişatına göre pozisyon almayı tercih edecektir.
Türkiye pkk ve uzantılarını hiçbir zaman barındırmayacaklarına dair uluslararası taahhütname imzalanması ve ambargoların kaldırılmasını talep edecek. Buna isveç ve Finlandiya egemenliklerinin üstünde bir talep diyecek. Türkiye de haksız gerekcelerle pkk uzantılarına ve ambargo uygulanması zaten bizim ulusal egemenligimize müdahaledir diyecek. Nato genel sekreteri gorusmelerimiz devam ediyor diyecek, Abd devreye girip Nato üyelik kabul şartları azami sartlarinda değişiklik talebi veya nato uyelerinin veto yetkisini kaldirma gibi takla attırıcı bir sey bulup çoğunlugun evet oyuyla kabul ettirip Türkiye yi saf dışı bırakabilir, lakin bunu yapmayacak Ukrayna yı almamaları nasıl işlerine geliyorsa İsveç Finlandiya nın olmaması da işlerine geliyor ve günahını Türkiye ye yıkmaları daha bir islerine gelir, güçlü bir ordulari olsaydi abd ne yapar eder natoya girsinler diye ugrasirdi. Bu halde nato üyesi olduklarında Rusya ya karşı kullanamazlar diğer Nato üyeleri de zaten abd gibi Rusyayla savaşa girilsin istemez, Nato rusyayla savaşa girerse Kuzey kore ve Çin de Abd yle savaşa girer bu da 3. Dünya savaşının başlaması anlamına gelir. Zaten ukraynanın hava sahasını bile bu yüzden koruyamadıklarını itiraf etmişti Biden. Türkiye isteriz deseydi Nato başka bir bahane bulup yine almazdı onları ve Rusya Ukrayna yı isgal edene kadar oyaladıkları gibi onları da oyalarlardı. Maksatları Rusya ya kendi toprakları dışında bir topraga nükleer güç kullandırtmak böylece nükleer saldırılarını ölçüp nasıl püskürtebileceklerine dair araştırmaları güçlendirebilir olacaklar ve nükleer güç kullanmasından ötürü nato üyesi olmayan diger ülkeleri ve hatta Çini karşı gelmedikleri için uluslararası baskı ambargo gibi şeyleri uygulatabilir hale gelerek aynı sekilde Abd nin ekonomisini de rakipsizlestirme konusunda fayda edinmiş olacaklar. Zaten Ukrayna savaşının kök nedeni de aynı.
isveç, finlandiya ve amerikalı şirketler yılda 50 milyar dolar doğrudan sermaye ve 50 milyar dolar dolaylı sermaye sağlaması şartıyla masaya oturup evet demeliyiz.. isveçte özellikle katma değer üreten yüksek teknoloji ara malı üreticileri var mercedes, bmw kendi volvolarına ve bosch gibi markalara bu tesisler Türkiyeye kurmalarını sağlamalıyız Türkiyenin en büyük eksikliği ara malı üretememesi son 150 yıldır ara malı üretimi için yatırım yapmamış hiçbir hükümet.. balon mantoj fabrikalarını geri götürsünler Türkiyeye faydası yok.. Türkiyenin katma değer üreten ara malı üreten fabrikalara ihtiyacı var bu yüzden enerji dışında gol yediği yer ara malı cari açıkta bundan dolayıda döviz açığımız oluyor son 100 yıldır bu döviz açığınıda hep borçlanarak kapatmaya çalışıyoruz böyle hem faiz ödüyoruz hem de Türk lirası değersiz oluyor son 100 yıldır maalesef.. bu şartları yerine getirmeden evet demeside hayır demeside bir faydası yok... ama Türkiye şu an çok iyi kozu var elinde.. pkklılara yok teröristler el açmış falan natoya girmese de pkkyı destekliyorlar zaten hem en büyük pkk destekçisi abd ona bakılırsa bunlar diplomatik diller Türkiye ekonomik şartlarını öne almalı... masaya koymalı yoksa katardan gelen dövizle olmuyor bu işler Türkiye nin ciddi döviz likitedisine ihtiyacı var..
Dün burada haberde izliyordum bir tane yorumcuyu davet ettiler türkiyenin istekleri olsa da erdoğan , biden’nin ayağının altından çekilmek zorunda kalacaksın eninde sonunda imzalatacağız diye gülünç bir yorum yapmıştı.. rahibi paşa paşa verdiğimiz gibi buna da onay veririz daha halk bankası gibi bir koca dava masada dururken bizim bu tür şeylerde fikrimizi bile beyan etmemiz lüks gibi duruyor.. Demek ki düşmanının (pkk) dostu (isveç) dostun olaniliyormuş (nato üyeliği)…
Onay vermemek lazım. Rusyayı karşımıza almaya gerek yok Rusya bizim için Finlandiya ve İsveçten daha önemli. Ayrıca İsveç ve Finlandiya Natoya girerse Rusya onlarada savaş açabilir, biz zaten Afrikada kabile savaşı olsa zarar görecek durumdayız 😂 Ekonomimiz daha da kötüye gider, banane Finlandiyanın ve İsveç’in güvenliğinden…
Adam İskandinav ülkelerinde ki PKK'dan dolayı reddediyor. Günlerdir İsveç'te polis eşliğinde Kur'an yakılıyor bunu niye dile getirmiyor? Türkiye de bir tane İncil yakın bakim Avrupa'nın şiddetinden kurtulabilecek misin. Akp hükümeti hem ahlaken hem insanen hem dinen sınıfta kaldı, artık bıktık insinlerde nefes alsak
Finlandiya'yı bilmem. Finlilerin Rusa karşı Natoya ihtiyaç duyacağını sanmıyorum. Üstelik bana kalırsa verilmeli.
İsveç'e ise tek bir şartla verilmeli. PKK'ya ev sahipliği yapan devlet, işi Türkiye'ye düştüğü zaman ağlamayacak. İsveç'deki bütün PKK ile ilişiği olan insanları Türkiye'ye teslim edecek, ondan sonra oturup konuşacağız. Hükümetimiz bu konuda zayıflık gösterirse kimse bizi bir daha dinlemez.
Tamam teröre destek vermiyecez derler izini alırlar sonra teröre desteğe devam ederler Bizimkiler her terör destekçisine resti çekebilseydi oooo hea göstermelik resti çekiyorlar da anlaşmaya devam ediyorlar Bizim devletin bu konudaki politikası kolayı protesto etmek için tonla kola alıp yola dökmek gibi oluyo
İstediklerimizi vermezlerse izin vermemeliyiz. Pkk ve örgütlere yardım eden ülkeler bunlar. Canımızı yakanlara yardım edenler. Bütün istediklerimizi yapacaklar yapmazlarsa Rusya onlara da girer...
İş ciddiye binerse tıpış tıpış verir mavi Marmara olayı yaşadık, rahip brunson yaşadık Suriyelileri gondermeyiz diyerek üç gün SONRA bir milyon Suriyeli geri gönderme projesini gördük bu da olur çok kasmayın
Vermemeli Rusya'nin bu süreçte Türkiye'ye ihtiyacı var Umarım Finlandiya ve İsveç'te Pkk nin itlerini kışkırtıcı Rusya... Yapılan eylemleri bahane eden TR Bu iki ülkenin üyeliğine onay vermez
Onay vermemeli. Sadece PKK destekledikleri için değil, Rusya'ya karşı ABD'nin emrinde daha fazla uç beyliği olmasın diye vermemeli. Rusya'nın güvenliği, Türkiye'nin güvendiği demek. Türkiye'nin düşmanı ABD emperyalizmidir
Erdoğan yine laf cambazlığı yaptı Evet demeyeceğiz dedi, Hayır diyeceğiz demedi yani belliki burada yeni bir işkapısı var 🤣 İstedikleri birşeyleri alırlarsa üyelik oylamasında tarafsız nötr kalıp üyeliklerine göz yumacaklar
Hem rusyaya şirinleniyoruz hem ekonomik destekler arıyoruzdur kesin İşin şirinlenme kısmı malum terörizme verilen desteğin sonucu veto malum diğer ekonomik fırsat kovalamaca gizli yürütülüyor Hükümet için ballı ekmek kadayıfı
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Verir yine yan cizeriz aslında dik durup istediğimiz yaotirmaliyiz Yunanistan Makedonya yi yıllarca veto etti
@ozgurgunes Yunanistanı mecbur aldılar. Rusyaya karşı o bölgeyi güvence altına alması lazımdı. Soğuk savaş döneminde Türkiye ile Yunanistana milyonlarca dolar para yardımı yapıldı sonra hem bizden hem onlardan üs elde ettiler.
Yıllarca veto etti ama sonunda kattılar. En son katılan zaten Makedonya. İsveç ve Finlandiyayı da katarlar Amerika İngiltere ve Fransanın istemesi yeterli. Bizim gönlümüzü almak içinde bir şeyler yapıp uzlaşırlar.
Onay verirmiyiz vermezmiyiz bilmiyorum ama verirsek Rusya ile ilişkilerimizin gerilecegi aşikar. Çok dikkatli bir politika seyredilmeli. Umarım siyasilerimiz doğru zamanda doğru hamleyi yaparlar.
Hepsi o.. c... gu bunların bu kafirlerden ne beklersin sadece bunlar mı basta Amerika Amlmanya doğru olan biri var mı ama bu kafirlerin sonu iyi olacak işte
verir bence zira mevzu iç siyasette düşen oyları toparlamak için yapılan bir hareket ayrıca bu ülkelerin NATO ya girmesini abd de istiyor. Ve üye yapacak.
Yeni bir pakt kurulma aşamasında bunu dünyayı gozlemleyerek anlayabilirsiniz güney Amerika ülkeleriyle Rusya görüşmeler yapmıştı muhtemelen onlarda rusyanin yanında olacak güney Asya ve cinde zaten hazır her zaman. rusyanin onderligi istemiyor bu konuda zaman gösterecek
Muhalifim ama bu ülkeler zamanında terörizme destek verdikleri için ben de onay vermiyorum. Ancaaak bir gerçek var ki hükümetin samimiyetine de inanmıyorum.
Kızmayın ama mühür bende olsa şartlarım belli malum amerika neye evet derse o evet oldurulur 1 Doğu Akdeniz haritasına saygı 2 suriyede pkk ypg ye desteğin kesilmesi 3 F 35 4 Patriot 5 Halbank davası açılmamak üzere kapancak 6 Fetö iade 7 İsveç in Pkk ofisi açamaması açarsa büyük maddi tazminata mahkum olması bu ayarlanabilir misal bunlardan bir kaçının olması lazım başarılı saymam için
@JaponMakineleri Türkiye 🇹🇷 batmiş bitmiş sen hangi evrende yaşıyorsun. İki kuruş dolar için satacak bir şey kalmadı. Davar seni satacak yakında sen hâlâ ABD bir şey yapamaz diyorsun
Finlandiya ve isveç in terörle bir alakası yok. Işid e silah gönderen, ışid militanlarını tutuklamayan, ışid için güvenli bir liman olan türkiye terörle arasına mesafe koymalı asıl.