AI Persona’ya Sor
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
141Cevap
Diyanet kendini asti derim. Bu kurumun derhal kapatilmasi gerekiyo artik.
Benim dinle diyanetle isim olmaz ama büyüklerimiz eskiden "giren orucu, çıkan abdesti bozar" derlerdi. 😂
Aşı bozmuyor fetvası ile ibadey eden çin sorun yok ama aklında şüphe varsa zaten o şüphe orucu bozar o nedenle şüpheli işten uzak durmak iyidir
Bozuyor desin de kimse yaptirmasin asiyi.
Cami kapisini tekmeleyen millet bu sefer de asiya dusman olsun.
Oyle mi?
Yani bozar veya bozmaz ama dikkate almaya çokda gerek yok adamlar zaten birçok şeyi kafasınsa göre yorumluyor yok faiz haram ev için helal faiz var yok baba kız çoçuğun kucağına almasın yani aşı gönlüme sinerse ramazan veya değil yaptırırım
Yani evet bende vücuda giren her şeyin orucu bozduğunu biliyorum ve öyle öğrenmiştim diyanet neye dayanarak bunu söylüyor onu da anlayamadım.
Yıllardır bozuyordu da bu sene ne oldu da bozmaz oldu? Ayet mi indi de haberimiz yok?
aşı olacağınız gün tutmayın veya ramazanda aşı olmayın veya diyanete güvenin karar sizin
Deliler ülkesi burası artık Zekeriya Beyaz i o kadar eleştirmeyin dedik 🤣
Diyaneti dinleyip orucunu bozacak olan insanlar var onların hakkına giriyorlar ama umurlarında mı? kaç kişinin hakkına girdi hala giriyorlar yazıklar olsun
Sarayda su içmek orucu bozmuyor 😊
@Tatlı_günahlar Eskidende öyleydi parası mevkisi olan kimseyi es geçerlerdi olan garibana olurdu :)
Eee para kusuru örter demişler 😎
@Tatlı_günahlar tabii ki para zenginlerin her kusurunu örtermiş cennetten arsa almaya çalışanlarda vardı zamanında ne güzel mis :)
Evet AKP'ye oy verenler artık namaz ve oruç tutmasina gerek yok zaten cennetlik onlar 😊
şu an durumlar farklı ya ortalıkta hastalık kol gezerken bilemedim ya ilmi olan konuşsun
Ne saçma o zaman bunca zaman ilaç içenler niye oruç tutmadı bunların düşüncesine göre tutmalıydı
Oruçlunun bedenine soktuğu gıda nitelikli her şey orucunu bozar. Corona aşısı ise o anlamda bir gıda niteliğinde görülmemektedir. Bu nedenle de pek çok fetva merkezi orucu bozmayacağını söylemiştir. Ramazan gününde sırası gelen kardeşlerimiz aşılarını rahatlıkla vurulabilirler. Kalpte bir rahatsızlık oluşturmaması için de Ramazan ayından sonra bir gün ihtiyaten kaza orucu tutabilirler.
Oruç tutmak istemeyenin bir bahanesi vardır aşı olucaksa o gün tutmaz bu kadar basit aşı yiyecek değil içecek degil he cok kafaniza takıyorsanız oruç tutmayın o gün
Adam isin uzmanı sözünün üstüne ne söz söyleyelim ki.
Ben de aynen bu şekilde düşündüm haber çıkınca dedim bende mi yanlışlık var
Diyanetin dediği hiç bi şeye inanmıyorum dini oyuncak ettiler iyice
1688 yıldır orucu bozan aşı bu yıl mı bozmuyormuş vayy be
Orucu bozmayan istemsiz durumlar var. şu an malum salgın var ve aşı elzem bi gereksinim diyanet bu yüzden bozmaz diye fetva vermiştir. Normal iğne de zorunlu durumlarda yapılırsa orucu bozmaz kaza gerektirir.
Ben bozuyor diye biliyorum. O zaman nornalde şeker hastaları neden oruç tutamıyor aşı vuruluyor diye?
İsraf da haramdır diyor ama bindiği araba belli. Diyanet kim, ne ki? Yeniyor mu?
bozmaz kardeşim vucuda giren sana enerji ya da vitamin destekli ise bozar
Tabii bozar yaa saçmalamış.. ayrıca Erdoğan ne alaka onu niye koydun.
Ne alaka bedenizi bir şey katan orucu bozulur. Kafana yazık hoca 😂
Şaka gibi bir açıklama.
Bu ülkenin gündemi şaka
Haram yemek de imani bozmuyorsa asi da orucu bozmaz hoca doğru diyordur🤭🤭
Diyanet Erdoğan’ın dediğini söylemek zorunda. Ben 40 yaşına girdim. Aşıda sonuçta bir ilaç ve oruçta ilaç kullanılmaz. Yeminle bu konuda diyanetten daha çok bilgim var.
Bu adam insanları dinden çıkaracak işlerine geldiği gibi fetva veriyor.
Artık bu diyanetide birilerinin masaya yatırıp bir tartışması lazım🙄
iğne olmak zaten orucu bozmuyordu ki..
tabi gıda veya vitamin tarzında değilse..
mesela grip aşısı da bozmuyor..
kul / vatandaş hakkı yemek bozar mesela, örnek vermek gerekirse. aşıya gelince, niyetsiz iken vurulsa daha mantıklı; olası alerjik reaksiyon falan da göz önünde bulundurularak
Aşı orucu bozsaydi bile diyanetin lafina göre mi hareket edilecekti
Bence de bozmaz sonucta karin doyurmuyir. Ne aclik ne sususzluk gidermiyor
corona aşısı çıkmadan önce; normal aşı bozuyordu.
corona aşısı mı bozmayacak?
Diyanet, işine nasıl gelirse öyle yorum yapar, diyanete göre yaşarsan zararlı çıkarsın.
Zamanla dini de değiştirdiler, insanların kafası karışıyor
Kendi kendilerine fetva veriyorlar. Hee diyelim bunlara.
Yahu bir günde tutma oruç sanki bu kadar neden abartılıyor
Orucun manevi durumuyla alakalı bir şey.
@Anti_Depresan 1 gün tutma sağlığından daha mi onemlii
iftarda da olunur ayrıca zaten aşının durumu şaibeliyken...
@Anti_Depresan aşının durumu şaibeli değil ağır geçirme tanımı yüzde 90 engelliyor bundan başka çare varsa buyrun onu yapın
aksi yöndeki bilimsel temelli araştırma ve açıklamaları da okuyun. Ama şunu da es geçmeyin lütfen:
bu iş ticarete dönmüş gibi bir vaziyette.
@Anti_Depresan aksi yönünde. kac çalışan var ona bakarsan faydaları koruyuculuğu konusunda binlerce var
Ona bakarsan herşey ticaret asiyi bulanlar boşuna mı bulduillaki ticarete döker bedavaya vermeer
teravih namazı kılınan yere virüs girmez var bir de.. atasözü gibi :D
Vitamin ve mineral içeren aşılar, ağız yolu ile alınan ilaçlar, serum ve ya kan alınması gibi durumlar orucu bozar,
Besin değeri bulunmayan aşılar orucu bozmaz
Aşının orucu bozup bozmadığını hekimlere danışarak karar vermiş olabileceklerini düşünüyorum.. tek başına diyanetin aldığı bi karar olduğunu düşünmüyorum
Oruç nefsi terbiye etmektir ve nefis terbiye edilirken neden dışardan sana enerji verebilecek ya da seni dirençli kılacak bir şey alasın ki. Bu orucu bozar bence.
değil aşı olmak kan kaybı yaşayan birine kan bile verseler bozar orucu
Ülkeye baktığında insanları dinden soğutan bu tarz açıklamalar
dini kendi islerine geldiği gibi yonkerdmeleri yüzünden insanlar dinden soğudu.
Diyanete güvenim hiç yok ve onların söylediklerinide ciddiye almıyorum. Aşı sonuçta dışardan vücuda alınan bir şey ve bence bozar.
İğne direkt olarak vücuda giren maddeler içerdiği için bozabilir. Fakat aşı vücuttaki bağışıklık hücrelerinin çoğalmasını sağlayan bir etken olduğu için bozmayabilir belki bu yüzden demişlerdir.
Diyanet'ten After Party'ler sevaptır açıklaması bekliyoruz.
ben artık diyanetin herşeyine güvenemez olmuşum sen ne diyorsun hala amaaan
Diyanet İşleri Başkanı Allah desin, yalnız ona inanırım. Orucumu bile ayı kendim görüp tutuyorum. ALLAH ISLAH ETSİN BU İNSANLARI!
seyfo dayının bi söz vardı
vücuda giren orucu çıkan abdesti bozar diye
zaten bu diyanetin hangi yaptığı dine uygun ki
O zaman Serum da bozmuyor neticede şekerli su vücuda su giriyor mantıken öyle o halde Ramazan'ı hastane de geçirelim mi 😂😂😂😂
her yıl ramazanda aynı soruları neden soruyorlar diye kızıyordum.
meğersem yıldan yıla bilgiler değişiklik gösteriyormuş :D
Diyanet şey değil mi ya? Öz kızınıza sarkıntılık yapabilirsiniz diyen kurum? Aynen aynen aşı da orucu bozmaz zaten.
mecburi ise, ki sağlık bu bozmaz. Ne yani? Ameliyat olacaksın ama yok orucum bozulur diye olmayacaksın. Var mı öyle şey? 😂
diyanet işleri kurulduğundan beri hiç bu kadar dinsiz olmamıştı
Agiz yoluyla vucuda giren seyler orucu bozar. Igne olmak da bozmaz tabiki orucu.
Yani sizin bilginiz malesef dogru degil
Iğne serum bunlarda bozuyor gıda takviyeli olup olmadığına bağlı ve mezheplere göre de değişiklik gösteriyor..
Büyük ihtimalle bozuyodur ama bozsada bozuyor diyemez bu ortamda. Herkes kendi mantığını kullanacak ne demiş OKU...
Büyük alimler ikiye ayrılmış bu konuda zaten demek ki salgından dolayı bizim mezhep alimimizin dediğini uygulanmayacaklar. Ama ben de aşı olmaz biliyorum yanlış ise yaptıkları doğruya sevketsin Rabbim
Saçmalamışlar dini kendi keyiflerine göre evirip çeviremezler...
aşı orucu nası bozmazz ozman damardan almakta orucu bozmaz aahahaha