Ülkemizde baba olmak her ne kadar zor olsada bence anne olmak daha da zor bir kavramdır. Babalık kavramını sadece, eve para getiren, çocukların annenin ihtiyaçlarını temin eden olarak algılamak insanı yanılgıya düşüren bir düşünceden öte bir şey değildir.Bence, artık ülkenin çoğu yerinde hüküm süren "geleneksel-ataerkil baba" modelinden soyutlanmamız, yeri geldiğinde annenin iş yükünü hafifletmek ve çocuk yetiştirmede üzerimize vazife işlerin tanımını yeniden yazmamız gerek.
Bir baba da bebeğin bezini değiştirebilir, evladını doyurabilir hatta ve hatta banyosunu dahi yaptırabilir. Çocuğun her döneminde annenin yanında olan baba modeline artık ihtiyacımız ve ihtiyacınız var bence.
Babalar gününüzü kutlarım😊
"Türkiye'de Baba Olmak" Sizce ülkemizde, babanın asli vazifesi nedir; baba rolünün değişmesi gerektiğini düşünüyor musunuz?
Şu yaşımı aldım aynı evdeyiz babamdan manevi olarak hicbisey gormedim maddi olarakta 20 yaşına kadar üst bas oda ucuz o bu cıplak kalmadik bide okula giderken uc bes kurus onun disinde hicbirsey yok yilardir tek kirus almam askere bile kendi paramla gittim parami yigdim hayatim boyunca hic sevgi gormedim hep hor gordu ilgilenmedi başim sıkıştıginda gidecek annem kardeleslerim arkadaslarim vsrdi hicbir zaman bana kol kanat germedi böyle babalarda vsr iste bunuda belirtmek istedim
Amin bana ders oldu hani derlerya bu demir kizgın ateşte dövüldü ondan saglam bende o kızgin ateşte dövüldüm ite bana bu yaşadiklarım ibrettir ilerde Allah nasip ederde evladım olursa hicbirini onlara yasatmicam yeminimdir
Anne çocuğun bakıcı baba çocuğun eğiticisi ve mentoru olmalıdır özellikle erkek çocuğunda ideal ebeveyn ilişkisi budur. Tabii iki tarafta sevgi, ilgi, şevkat vermelidir
Bakıcısı diyecektim. Bu konuyu açmalıyım sanırım doğada çocuğa anne bakar emzirme, koruma vs. peki babalık nedir? İnsan toplumu çok fonksiyonlu bir yapıda yani bir anne tek başına bir çocuk yetiştiremez bu çok zor bu yüzden babalık daha çok çocuğa yol göstermek, özgüveni ve özsaygıyı aşılamak, hayatı öğretmek, güçlü bir karakter kazandırmakla ilgili birşeydir ideal babada budur. Bez değiştirmek ymeek yedirmek vs. tabii ki babada yapabilir ama bunlar daha çok annenin işi olmalı ideali bu yani baba daha çok güç, erdem, onu ve bilgelik sembolü olmalı evdetabii sevgi ilgi noktasındada çocuklarla ilgili alakalı olmalı anne kadar. Malesef türk babası bu konularda berbat çocuğun parasını verip babalık yaptığını sanıyorlar hatta evde korku sembolü falan oluyor çoğu zaman hani türk anneleri babanı ararım vs. der hep bundan işte :D
Kastettiğin ve olması gerektiğini düşündüğün baba modelleri de var aslında. Ama bence bir annenin yerini kimse tutmaz. Buna babada dahil olmak üzere. bir anne hem anne hem baba olabilir. Ama bir baba hem anne hem baba zor olur diye düşünüyorum. Ülkemizde de bunun örnekleri çok fazla
Ben zaten öyle bir şey olduğunu idda etsem baslangıç cümlem baba olmak anne olmak kadar zor değildir diye baslamazdım cümleye..
Kimse kimsenin yerini tutamaz, bir annede baba olamaz olmamalıda. Senin bahsettiğin annenin baba olması, korumak ve kollamaktan öte bişey değil.
Kabul etmeyebilirsin belki ama baba dışardaki hayatta rol modeldir çocuğa anne ise ev içindeki hayatta. Onun içindirki annesiz ya da babasız insanların hep manen bir yerleri eksiktir.
Bahsettiğim konu annenin iş yükünü hafifletmek ve çocukla babanın iletişimindeki tabuları kaldırmak.
Bende zaten “iddia” ettiğini söylememiştim ama belirtmen iyi oldu. Sen iş birliğine değiniyorsun anlıyorum. Zaten bir ilişkinin , evliliğin olmazsa olmazıdır yardımlaşma hususu. O yoksa tek kişilik evliliktir. Gerisi formalite. Ya tüm sorumluluk anne de olur ya da babada
Baba olmak dünya'nın en harika duygusu.. ayrım yapmıyorum yanlış anlaşılmasın, Evladın hepsi güzel.. Ama kız babası olmak benim için ayrı bir güzel.. Bir kızın hayatında ki ilk kahramanı olmak kadar güzel bir duygu olamaz benim için.. Ben kızıma seninle "arkadaş" gibiyim klişesini hiç söylemedim.. söylemem de.. ben babayım, dağ gibi arkasında / yanında duran baba.. Babalık eve ekmek götürmek değildir sadece kesinlikle katılıyorum.. Çocuklarımızla iletişimimiz her bakımdan iyileşerek ilerlemeli.. Çocuklar iyi ki varlar.. tüm babaların günü kutlu olsun.. Allah isteyen herkese nasip etsin anne / baba olmayı.
zaten olması gerekeni yazmışsın. bunun dışında pek yapılcak bişey yok. ama çocuk büyütülürken ayrım yapılmamalı. hem cinsler arasında hem yaşlar arasında. mesela ülkemizde bazı kesimlerde erkek çocuk daha çok övülür sevilir kız ise ezilir horlanır her işe sürülür.
Çünkü ülkede çok saçma bir şey var cehaletten kalma
kadını çalışma hayatından alıkoyan ve ekonomiye zarar verdirten bir cehalet bu. öyle bir cehalet ki çocuğu sadece anneye bağımlı hale getiren, babanın eğitiminden mahrum bırakan bir cehalet
Erkekte kadında çalışmak zorundandır sadece erkeğin zorundalığı yoktur Ev sorunlarını çocuk sorunlarını 2 birey ortak yüklenecek
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Bu ülkede baba olmak askeri ücretle dört evlat büyütmek ve dördünüde okumaktır. Kitap için para istediğimde vermemesi, arkadaşlarım dersaneye giderken benim gidememem. Bunlara çok sıkılır zaman zamanda babama kızardım ama şu an üniversitedeyim ve düşünüyorum da babam gerçek manada bir superman mis.
Babaların yeri ayrıdır tabi ki özellikle kız çocukları için anne-babanın birbiriyle uyumlu ve birlikte hareket etmesi çocuğun kişisel ve ruhsal gelişimini olumlu etkiler tabi ki bazı şeylerin değişmesi gerekir 😊
Evet değişirse bir çok şey değişebilir. Ataerkillik, kadının ezilmesi, kız çocugunun babasından alması gerektiği ilgiyi alabilmesi... milyonlarca şey değişebilir. Anne ve baba olmak dünyadaki en kutsal ve en zor görev
Türkiyede baba olmak çok zor herşey çok pahalı baba herseye yetismek evladını dört dörtlük yetiştirmek isterken çoğu şeyden mahrum kalarak eksiği kendinde arıyor bezidir mamasıdır kıyafetidir herşey ateş pahası
Büyümüşte baba olmuş şaka bir yana gerçekten güzel bir konu zaten düşünceli bir eş eşinin yükünü görür baba olmanın verdiği yüküde çeker babalığın Türkiyesi filanı yok
Ana Sayfa > Para & Ekonomi > Sorular > "Türkiye'de Baba Olmak" Sizce ülkemizde, babanın asli vazifesi nedir; baba rolünün değişmesi gerektiğini düşünüyor musunuz?
En İyi Cevaplar