Kürtlerin kürdistanı kurmayi kendilerine hak görmesinin nedeni nedir?

Saygılı bir şekilde bu konuda ki goruslerinizi merak ediyorum. Diyorlar ki çanakkale de bizimde dedelerimiz savaştı bizimde hakkımız var bu topraklarda. Osmanlı zamanında diyarbakır tarafi kürdistan diye geciyomus kurtce konuşmalarına izin varmış felan. Şimdi kurdistani kurmaya hakları var mi yok mu?
Kürtlerin kürdistanı kurmayi kendilerine hak görmesinin nedeni nedir?
Cevapla