Insanlar seriatin gelmesini neden kabul etmes?
Cumhuriyet ile seriat arasindaki fark nedir?
Cumhuriyet ile seriat arasindaki fark nedir?
Şeriat, Allah'ın yasasıdır. Allah'ın yasası da Kuran'dır. Yani Şeriat, bir devletin Kuran ile yönetilmesidir. Dikkat çekiyorum. YASA diyorum. Cumhuriyet ise, insanların belirlediği yasalar ve halkın seçtiği yöneticiler ile ilerlemekte. Şimdi Şeriat'ta yönetici seçimi Cumhuriyet'ten farksız diyebilirim. Sonuçta yine "Yöneticilerinizi kendi içinizden seçin" muhabbet Şeriat'ta da var. Cumhuriyet ile tek farkı yasaları demek daha doğrudur. Konu derin. Yüzeysel bir bilgim olduğundan daha fazla yazamayacağım.
Cumhuriyet özgürlüktür. Şeriat isteyene arap ülkelerinin kapısı açık.
Şeriatı kafasına göre yorumlayacak din alim! leri varken kim şeriat ister ki? :):
Seriat gelirse neler degiscekki?
şeriat gelirse hırsızlık zina daha az olmaya baslıcak
daha düzgün bir yasam bence buda bir gercek
ülkenin %92 si meal okumamış , şeriat gelse ne olur?
Gelirse neler degisir?
diğer dine ve görüşlere mensup olan kimselerin ülkede barınmaları daha zorlaşır.
kadınlar 2. plana itilir ve yavaş yavaş mesleklerinden elini eteklerini çektirmeye başlarlar.
diğer islamcı ülkelerle daha yakınlık başlar, cariye olayları patlak verir.
şeriat gelirse , iktidarda kim varsa şeriat yıkılmadığı sürece o ve ailesi yönetir ülkeyi.
en önemlisi feci iç savaş çıkar.
dışarıdan ülkeye gözünü dikmiş kimseler bunu fırsat bilerek ülkenin canına okur.
parası olan refah ülkeye gidip oralarda hayatını yaşar, olan yine alt sınıfa olur.
Şunu da eklemek isterim.
bir önceki görüşüm mesela , diyanet işlerinin yaptığı araştırma sonucu oluşan bilgidir ama birisi beni eksilemiş.
buna bile tahammül edemeyen , içine sindiremeyen kimseler daha da çoğalır yani..
dünyada inandığınız cehennemi görürüz..
Persepolis ve Bir ayrılık diye filmler var iranı anlatan filmler kısmen.
Onları izlemediyseniz ve bu konuyla çok ilgiliyseniz tavsiye ederim.
Tessekür elleriniz saglik izlerim :)
Isidmi duydum ismini ama konu hakkinda bir bilgim yok bana biraz aciklama yapabilirmisin?
Irak Şam İslâm devleti.
Cok aman aman bir bilgim yok ama odtülü birisi katılmış sanırım cok olay olmuştu.
Gittikten sonra yazdığı yazı buymus.
#sorumluluksahsimaaitdegildir
https://eksisozluk.com/entry/50129340
Cevap
23Cevap
Gerçek şeriat güzeldir, Arapların şeriat diye millete dayattıklarından bahsetmiyorum, Osmanlıdaki şeriattan bahsediyorum...
Tabi bu tür şeriatı yaşayabilecek kapasitede ûlkede insan yok...
Şeriat denince model olarak adam direk iran arabistan diyor 😃 arabistan da vahhabilik denen bozuk bir mezhep hakim..
iran ise şia... Onlarda bozuk...
diğer arap ûlkeleri ise ya sömûrü altın da ya da petrolün getirdiği açgözlülük ile birbirlerini yeme sapkınlık peşindeler...
Zaten kıyamet iyicene yaklaştı...
Bu saatten sonra şeriat gelmez...
Gelsede bize uymak zorunda, çünkü biz herşeyi Allahın yasalarını dahi kendimize uydurma çabasındayız...
Bir kanun var ise uyulur, kanunlar size uymaz !
şeriatin olduğu bir yerde cumhuriyetten bahsetmek saçmaysa cumhuriyetin olduğu yerde de şeriati kötülemek boştur. insan istediği siyasi, dini sisteme girer. onun doğruları, istediği hukuk sitemi şeriatse sizin ne dediğiniz pek umurunda değildir. yükseklerden konuşmaya gerek yoktur.
Ha bu arada Şeriatı halen şu arap ülkelerindeki şeriat sanan cahil kesim var..
Gerçek Şeriat hiç bir ülkede yaşanmıyor uygulamıyor.
Allahın Şeriatı mehdi a. s geldikten sonra uygulanacaktır.
Şeriatı reddenden dinden çıkar..
Seriat bu ulkeye gelse araplardan beter oluruz emin ol. Basimizida bu din tacirleri varken seriati da kafalarina gore yaZarlar.
@NeslihanHazretleri gerçek şeriat geldiğinde bunlar yazamaz zaten
Mehdi a. s o zaman geldiğinde bunların hepsi çözülecek..
Şeriat, cumhuriyetin karşılığı değildir. Şeriat demek kanun demektir. İslam şeriati, İslam kanunları demektir. Mesela medeni hukuk ve borçlar hukukunu İsviçre'den almak yerine İslam kaideleri uygulanırsa, Ceza kanunu İtalya'dan alınmak yerine İslam kaideleri uygulanırsa, diğer alanlarda da bu şekilde İslam kaideleri uygulanırsa, halife seçimle başa geçerse İslam şeriati ile yönetilen demokratik bir İslam devleti kurulmuş olur.
Kardeşim şeriat ile yönetilen ülkelere bakabilirsin bugünki şeriatta misal senin başın kapalı olmak zorunda. Ee daha düne kadar beni türbanla okula almıyolardı bu nasıl iş diyenler bugün tam tersini hatta daha kuralcısını (sokakta türbansız dolaşmak yasak) yapmış olmayacakmı? olay yine aynı olmuş olacak fakat yerler değişmiş olacak böyle diyenlerin şeriatı savunması ne garip :D
Şeriatı istiyorum ve ne irana ne de arabistana gidiyorum. Bu ülkedeyim ! Ama şeriat gelicekse bu ülkeye gelmez. Anca deneme sürümü olur. Gelecek olan şeriat bütün dünyaya yayılcak ve kim kimin yanında ozmn belli olacak. Bu düşüncedeyim ben.
şu an o dediginiz seriat geldimi
şu an gelmedi
Gelcekmi kesinmi?
Mehdi den bahsediyorum ben.
Ben seriati sormustum
Benim düşünceme göre bu zaman da hiç kimse şeriatı getiremez. Ancak Allah tarafından gönderilen insanla yani Mehdiyle 'asıl' şeriat gelir. Ben böyle düşünüyorum.
Orta Doğu ülkeleri gibi olur mezhep savaşları, çocuk yaşta evlenmelerin normal görülmesi, tarikat olayları falan.. İstemiyorum gelmesini. Dinle hiçbir ülke gelişmez
cumhuriyet ilan edilince nasıl ki kendini şeyh zanneden kendini bilmezler çıkar ve din elden gidiyor diye çığırtkanlık yaparlar... laiklik ise herkesin kendi istediği gibi yaşaması demek ama günümüzde bunu kıçından anlayan kesim çoğunlukta...
Cumhuriyet: Eşitlik
Şeriat: Ayrımcılık
desek doğru olur sanırım. Çünkü kadın ve erkek eşitliği yok şeriatte
1 yıl şeriatın olduğu ülkede yaşadım merak edenler ya da istiyenler gitsinlerde bir yaşasınlar bakalım nasılmış sonra muhabbetini etsinler.
Nasil peki?
En başta kadınlar için berbat bir durum kaldığım otellerde şahit oluyordum tv bile iizletmiyorlardı zaten 4 kadın olayına girmiyorum bile sokakta ezan vakitlerinde her yer kapalı ve bir araç içinde şeriat polisi megafonla yalla sadık yalla sela diye camiye zorla gönderme çabası bendede zorla ibadet olurmu düşüncesi insan özgürlüğünün türkiye ile kıyaslaması bile uçurum hela avrupa ülkeleri ile asla. Kısacası kıralın para karşılığı insanlara uygulattığı bir yaşam kessinler bak halkatan musluktan akan parayı ne oluyor. görüyoruz çöken şeriat devletlerini para azaldığı an sonuç iç savaş.
değişen bişey olmayacak tek fark kısa bir sürede yok olan şeriatçılar olacak, kimsenin şeriatı getirmeye gücünün yetmesini geçtim sözünü etmesine cesareti yetmez..
Cumhiriyet ile seriat arasindaki fark nedir?
Şeriat : ALLAH (c. c) kanunları ve Hükümleridir. Şeriat gelirse adalet , refah , eşitlik gelir. Hüküm vermek Allah (c. c) mahsustur. Şeriatı nasıl sevmeyeyim ki , o sadece nefsin kırbacıdır. #Üstad.
Ucuz ideolojilerle beslenmiş şeriat bizi herhalde şu an olduğumuz yerin ne ilerisine ne de gerisine götürür.
Şeriat'a karşı çıkanlar rahatca zina yapamayacaklar içki içemeyecekler dolandırıcılık yapamayacaklar küçük kıza tecavüz edemeyecekler çünkü tecavüz etseler ölecekler vb.
Yani Şeriat'a karşı çıkan birisi pis birisidir bence.
bu ülkeye şeriat gelmicek ki ya
anayasının degişmez ilk 3 maddesini okuyun azıcık
Cumhurıyet istiyorum ben
Şeriat kafası öyle... bir kafa ki :S İnsanımız o tabloya 1 hafta dayanamaz :S
Nasil bise peko neden dayanamaz
Cumhuriyet ve şeriatın farkını bilmiyorsan sana nasıl anlatalım bunu? Şeriat gelse Tayyip halifeliğini ilan eder.
haha aynen. Sonrada bilal e gecer halifeligi
@NeslihanHazretleri Bilal'in geçmesiyle ülke tamamen batar :/
Şeriat isteyenler arap ülkelerine. burada Mustafa Kemal'in borusu öter.
Fark ne peki
Şeriatta bir erkeğe 7 8 kadın düşüyor
Kadınları kuma gömüp taşlayarak öldürüyorlar
Kafir dedikleri insanların kafalarını kesiyorlar ya da diri diri yakıyorlar
Cumhuriyette böyle ilkel hayvansılıklar yok
Kafirler öldürülmedi öyle bişey yok !
Işid ne yapıyor şu anda?
Ona buna dahil etme çünkü ona seriat denmez
Onlarda şeriat istiyor ama aradaki fark ne?
Bebelere Yasin öğretmekten başka bişey yapmıycaz.
bütün akapelilerin elleri kesilecek
Şeriatı istememelerinin tek sebebi korku ;)
Neyin korkusu?
Buraya yazardım da kaba yorum diye şikayet ederler... Şeriat kendilerince kısıtlama olarak geliyor ama öyle değil kulaktan duyma şeyler le şeriatı ne olduğunu bilmeden şeriat istemeyiz derler.. Şeriat ALLAH'ın emir ve yasaklarıdır.. Kuralları insana ağır gelebilir ama her şey insanın edebi ve gerçek mümin olması içindir..
Bu site kapanacak en basitinden
Bu site niye kapaniyo
İç savaş çıkar kolay değil öyle gelmesi
Keşke gelse şeriat..
Ne güzel işte
Hadi uyu sen.
Bye bye
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar