Şeriat gelirse bu ülke sizce düzelir mi ne düşünürsünüz bu konuda?

Şeriat gelirse bu ülke sizce düzelir mi Mesela bir Almanya gibi bir İsviçre gibi ya da ne bileyim İskandinav ülkeleri gibi insanların mutlu olduğu refahın sözde değil özde yaşandığı enflasyonun az hissedildiği adaletin olduğu torpil adam kayırma vb. kirli işlerin olmadığı bir ülke olur muyuz? Çünkü bazı insanlar özellikle muhafazakar kesim şeriat gelmedikçe ülke düzelmez diyorlar Halbuki ben öyle düşünmüyorum Şeriat gelse bu ülkeye daha kötü şeylerin olacağını düşünüyorum yani bugünlerimizi bile mumla ararız Çünkü şeriat gelirse Birincisi islami gruplar özellikle cemaatler arasında birlik olmadığı için İslami grupların ve tarikatlar birbirlerini katleder Çünkü her cemaat ve her islami grup birbirine kafir diyor ve günümüzdeki hemen hemen her tarikat birbirini övme peşinde X tarikatı en iyi biziz diyor Y tarikatı da aynısını söylüyor Yani hiçbir cemaat ve tarikat lideri birlik olalım birbirimizi kafir ilan etmeyi bırakalım birbirimizi övmeyi bırakalım birlik olalım demiyor O yüzden şeriat bu şartlar altında uygun olmaz onun dışında Arap ülkelerinin çoğusu şeriatla yönetiliyor (çakma da olsa) fakat hiçbirisinde adalet refah yok Aksine kan gözyaşı mezhep kavgaları vs. var Osmanlı'ya gelince onda da şeriat vardı fakat bir Almanya gibi İsviçre gibi olamadı Örneğin Osmanlı'da maddi anlamda bolluk yoktu İstanbul'da yaşayanlar Ermeniler ve Yahudiler hariç İstanbul dışında yaşayan Osmanlı halkının tamamı fakirdi her şey bulunamıyordu teknoloji ise gelişmiş değildi vs. yani kısacası şeriat gelse de ülke düzelmez diyorum Öyle olsaydı Osmanlı yıkılmazdı ve şimdi Osmanlı Avrupa ülkeleri gibi olurdu halkı da fakirlik çekmezdi Siz ne diyorsunuz bu konuda?

Şeriat gelirse bu ülke sizce düzelir mi ne düşünürsünüz bu konuda?
Cevapla