Bugün 6 mayıs. Deniz Gezmiş'in asılmasının yıldönümü. Sizce Deniz Gezmiş nasıl biriydi?




Bugün 6 mayıs. Deniz Gezmiş'in asılmasının yıldönümü. Sizce Deniz Gezmiş nasıl biriydi?


Bugün 6 mayıs. Deniz Gezmiş'in asılmasının yıldönümü. Sizce Deniz Gezmiş nasıl biriydi?
1991 yılında okumuştum Deniz Gezmiş'in hayatını. Bana göre yanlış tanınan ve yanlış tanıtılan biridir. ABD 6. filosuna karşı çıkmasının nedeni Türkiye aşığı olması değil Amerikan karşıtı ve Sovyet yanlısı Marksist-Leninist görüşleriydi.
Onun hayali bağımsız Türkiye değildi. Yaşasın Türkiye halklarının bağımsızlık mücadelesi sloganıyla Türkiye'de 11 ayrı millet yaşadığını ve hepsinin de kendine ait devletleri olması gerektiğini savunan onlardı. İş Bankası soygunu için zamanın içişleri bakanı paraları ne yaptınız diye sorduğunda Türkiye Halk Kurtuluş Ordusu gerekeni yapacaktır diyen, diplomat kaçırma gibi yanlış yollara sapmış bir teröristti.
Bugün 6 mayıs. Deniz Gezmiş'in asılmasının yıldönümü. Sizce Deniz Gezmiş nasıl biriydi?
Filistin Kurtuluş Örgütünde gerilla eğitimi almış, kimlik belgesine kadar yayınlanmıştı. ODTÜ kampüsünü bir terör kampı gibi kullanmış, binaların çatılarında ellerinde silahlarla fotoğrafları mevcuttur. Adalet partili hükümetin sırf kendi tabanına mesaj vermek için bizden 3 can gitti, onlardan da gidecek yaklaşımıyla idam edilmesi için çaba gösterdiği ve asarak efsaneleştirdiği, gereksiz yere kahramanlaştırdığı bir isimdir. 20 sene hapis yatsaydı adı sanı kalmazdı bence.
Bugün 6 mayıs. Deniz Gezmiş'in asılmasının yıldönümü. Sizce Deniz Gezmiş nasıl biriydi?
FKÖ'de giymeye alıştığı ve bir sembol haline getirdiği parkası halen de Deniz deyince akla ilk gelen konudur.
AP iktidarı baskısıyla mahkemenin verdiği idam kararlarının mecliste oylanması aşamasında ise bugün pek bilinmeyen bir durum gerçekleşmişti. MSP genel başkanı Necmettin Erbakan ve MHP genel başkanı Alparslan Türkeş meclisteki idamların infazına yönelik oylamaya katılmamışlardı.
Bugün 6 mayıs. Deniz Gezmiş'in asılmasının yıldönümü. Sizce Deniz Gezmiş nasıl biriydi?
Ama yiğidi öldürüp hakkını vermek lazım. İdealizmiyle, inandığı değerler uğruna mücadele azmiyle, af dileyip kıvırmak yerine ölümü tercih ediyor olmasıyla takdir edilecek sağlam da bir karakter örneğiydi.
Şunu unutmamak lazımdır ki: Dünyanın neresinde olursa olsun bir devlet veya rejim kendine baş kaldıran kim varsa onu bertaraf eder, yok eder. Devlete karşı silahlı mücadelenin sonu her zaman ölümdür. Ama yine de keşke asılmasaydı derim.
Bugün 6 mayıs. Deniz Gezmiş'in asılmasının yıldönümü. Sizce Deniz Gezmiş nasıl biriydi?
Cevapla