Dünyada Hiçbir Ülkede Tam Anlamıyla Demokrasi Yoktur ve Olamaz da!

Demokrasi ne idi insanların kendi kendilerini yönetmesiydi değil mi ? Peki sizce bu ne kadar doğrudur?


Bence dünyada hiçbir ülkede tam anlamıyla demokrasi yoktur ve olamaz da!


Biraz gerçeklerle yüzleştiğimizde şunu görüyoruz ki aslında biz ne yasaları koyanlarız ne de seçtiğimiz kişiler gerçekten isteyip ve düşüncelerimize ideallerimize uyan kişilerdir onlar sadece ve sadece bize sunulan kişilerdir.


Dünyada Hiçbir Ülkede Tam Anlamıyla Demokrasi Yoktur ve Olamaz da!


Böyle olduğu halde bizi medyayla uyutarak bizim sorunlarımızla ve nasıl bir hayat geçirdiğimizle ilgilenmiyorlar. Onların ilgilendikleri tek şey seçim zamanı ne kadar oy alıp ne kadar güçlenecekleri ve aslında da bu bizim elimizde olan bir güçtür fakat son yüzyılda öyle bir uyutulduk ki modern kölelik olan demokrasiyi savunmayı bir borç bildik.


Dünyada Hiçbir Ülkede Tam Anlamıyla Demokrasi Yoktur ve Olamaz da!


Bize seçtirilen bu insanlar hayatımızdaki her şeye karışma hakkını görüyorlardı kendilerinde ; kaçta işe gidip gitmeyeceğimizden neler giyinmemiz gerektiğine ya da ne kadar maaşı bize layık gördüklerine ...


Dahası nasıl kaliteli yaşam sürüp süremeyeceğinize ve hatta neyin suç olup olmadığına da bu insanlar sizin adınıza karar verebiliyor hiç bir dayanağı olmadan ortak akla uymadan ve sizin hayatınızı hapishanelerde çürütebiliyorlar.


Şu kısacık yaşamda hayatınızı zehir edebiliyorlar peki bunlara bu hakkı kim veriyor ve neden? Seçerken seni yönetmesi için birini seçiyorsun ama bunu kendi heveslerine göre kullanmadığını ya da kullanmayacağı garantisini verebilir misin ? Bu devirde babaya bile güvenilmezken...


Açıkçası benim hayatımın her alanının başka birinin elinde olmasını kabullenemiyorum gerek maaşım olsun gerek yasaklar olsun sen kimsin lan diyesim geliyor! Peki hala kendi kendinizi yönetebileceğinizi düşünüyor musunuz gerçekten?


Bu yazıyı herhangi bir siyasi ideolojiye karşı yazmış değilim sözüm sadece sözde demokrasi kavramına.

Dünyada Hiçbir Ülkede Tam Anlamıyla Demokrasi Yoktur ve Olamaz da!
Cevapla