Şeriatla yönetilen ve kadınların herhangi bir siyasi hakkı olmadığı Suudi Arabistan'da, kadınlara seçme ve seçilme hakkı verildiğini biliyor muydunuz? Kral Abdullah döneminde tasarlanan bu karar, Abdullah'ın vefatından sonra Kral Abdülaziz tarafından yürürlüğe kondu. Ne mutlu demokratiğim diyene...
Demokratikleşmenin Getirdiği Tebessüm
Her ne kadar demokrasiden bahsedemesek de bu adımda atılan bir adım, yüzlerde tebessüm oluşturmaya yetiyor bile.
Biz de İnsanız Çığlığı!
Kadınların da insan olduğunu anlamaya başlamak... İşte tam da İslamiyet devletine yakışan bir hadise. Umarım zamanla tamamen Peygamber yolundan gitmeyi öğrenebiliriz.
Ülkemizin Değerini Bilelim
Eğer kara çarşaf takmadığınız için kırbaç yemiyorsanız, ehliyetinizi alıp kız kıza seyahate çıkabiliyorsanız, seçip seçilebiliyorsanız, üst makamları eleştirebiliyorsanız şükredin kızlar. Atatürk sayesinde...
Eğer çocukken zenne olup eğlence amaçlı kullanılmadıysan, zina yaptığın gerekçesiyle idam edilmediysen, yakışıklı olduğun için kadınların dikkatini çekme bahanesiyle ülkenden atılmadıysan şükredin erkekler. Atatürk sayesinde...
Son Bir Fotoğraf
Okuduğunuz için teşekkür ederim.
Suudi Arabistan'da Artık Kadınlar da Seçip Seçiliyor!
Türkiye'de de kadınlar yeni demokratikleşti. Bizim kapalı ablalarımız yeni yeni kamusal alana alınmaya başlandı hatırlatırım. Türkiye'de kapalı kadınların okuma özgürlüğü bir kaç yıl önce verildi! Benim annem kapalı olduğu için okuma bayramında babamın yanında oturamadı. Neden? Çünkü kapalı bir kadının salonun en ön koltuğuna oturması ayıptı (!) Bir şeylerden bahsederken bunları da göz önüne alarak bahsedin.
@erdemklc ya bari birinin gorusune zit bir yorum yapacaksin birseyleri ogrende yap. Osmanli zamaninda yapilan nufusta kadinlari saymiyorlarsi asker sayisini belirlemek icin. Basortuyle hicbir alakasi yok. Güldurdun kücük beyin 😀
@mantarsızpizza bunun başörtüsüyle alakası ne şimdi hakaret etcem yediremeyip şikayet etceksinin la düşüncesiz kadınlara özgürlükden bahsettiniz osmanlı zamanında nufüsde yoktunuz bile ayriyetten şimdide asker sayımı yapılmıyormu yapılıyor ama kadınlarda sayılıyor osmanlıda siz bir hiçtiniz hiç hiç anlayın şunu sadece avrattınız 14 yaşında evlendirilip anne sahibi oluyordunuz okumanıza izin yoktu boşandınızmı sizin eşyanız bile kocanıza gidiyordı siz ne hakla konuşuyorsunuz !
Halide Edip Osmanlı zamanında hem eğitim görmüş hem de dindar bir kızdı. Evlendikten sonra eşinin görüşleri sebebiyle dinden uzaklaştığını söyler. Ayrıca Osmanlı zamanında kadının boşanmasının en büyük delilidir. Boşanmak istemiş ve boşanmıştır. Hemde Şeriat ülkesinde! Nasıl olur böyle bir şey değil mi? Şeriat ülkesinde başı açık gezmiştir. Aaaa nasıl olur ama nasıl asılmadı?
Ben kimin yanında olduğundan değil bir hayata en tanınmışlarından örnek veriyorum. Senin soruna cevap yani. Tabii at gözlükleriniz sağolsun sadece görmek istediğinizi görüyorsunuz.
Bana 10 örnek say şöyleymiş böyleymiş deme başka sabiha gökçen var mı kimler var say bana 10 kişi istiyorum yine olasıklarla konuşuyorsunuz evet haklısın kadın en büyük suç haklısın 12 yaşında başkasına verilmek büyük başarıydı daha yeni kızlığını yani kdjn olduğunu hissedenler direk evlendiriliyordu söylesene hacı amca kaç yaşında anladın sen
@erdemklc ben sana hiç bir şey saymak zorunda değilim. Bir örnek verdiysem bu benim lûtfumdur. Osmanlı hakkında minicik bir bilgin var kalkmış bana onu yeriyosun. De get minik çocuklara anlat onlar belki kulak asar.
ben tarih öğretmeniyim, osmanlıyı da dibine kadar araştırdım. Hakikaten de kadın yalnızca, çocuk doğuracak bir obje olarak görülürdü. Padişahların, fethettikleri ülkelerdeki kadınları kendi haremlerine kattıklarını ya da devrilen hükümdarın karısıyla zorla evlendiklerini ya da kendi çocuklarına eş yaptığını bilmezsin tabi ki. Ben de bir dönem Atatürk'e karşı soğuktum ama osmanlıyı okudukça şükreder oldum. Büyük adammış.
Şeriatte kara çarşaf giymedin diye kırbaç diye bir şey yoktur.
Gene zinada da idam suçu sadece evli olanlar aldatır ise vardır. Bekarlara idam yoktur.
Gene islamda çocukken eğlence amaçlı kullanılmazsın.
Gene islamda yakışıklı diye dikkat çekiyor diye atılmazsın.
Sanki Osmanlı zamanında bunlar varmışta Atatürk kaldırmış gibi konuşuluyor. Terbiyem müsade etmediği için böyle konuşuyorum. Bir tarafından bir şeyler uydurum cahil kimselerin inanmasını bekliyorsun. Bir tarafınızdan uydurmayın. Şeriat ile yönetim biçiminin en ufak alakası yoktur. Şeriat hukuktur. Yönetim biçimi farklıdır. Cahiliyetten gelip cahil torunu yetiştirmeyin.
Bana şeriatı kötülediğim yeri göster. Eleştirim şeriata değil sözde dinci olup aslında Kur'an ve sünnetle ilgili hiçbir şey bilmeyen Afganistan, İran gibi ülkelere. Ben dini bütün biriyim. Bu arada istersen araştırabilirsin tüm yazdıklarım gerçek bir tarafımdan bir şey uydurmadım!
Yahu bırak uydurma. Sanki Osmanlı da bunlar varmışta Atatürk kaldırmış gibi yalanlar atmışsın. Burdan bir kişiyi bile yalandan etkilediysen hak var üstünde. Neyse...
Onlar gibi yaşayamadığımız sürece bize verilen hakların güzel sebeplerini anlayamayız ama ilk kareye uzun uzun bakan aslında ne kadar kutsal değerlere sahip olduğumuzu hissedebilir. Bir ülkeyi bırakın kadınlar yönetsin bir aileyi yönettiğini gibi onlar sadece toparlar, bütünleştirir, bir eder her şeyi Atam bunun bilincindeydi harika bir yazı emeğine sağlık :)
Yıllar önce Mustafa Kemal Atatürk'ün verdiği haklara şimdi kavuşuyorlar demek ki bizim atamız her şeyin önderiydi kadınında güzel bence olmuş elinize sağlık
Ülkemizin değil. herkes kız çocuğunu diri diri gömerken , kızını omzuna alıp Mekke sokaklarında gezen ilk kişi Hz. Muhammed'(S. A. V) in değerini bilelim :)
Ya oy verseler ne olur adamlarda anaerkillik - değerlerde ULU ÖNDER MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'ÜN değerini anlayamayan kadınlara acıyorum. Şeriat sizi kurtarsın özellike türbanlı kadınlar siz böyle özgür olamayacaksınız. Çok beğendim benceni helal olsun :)
Onlar için mutluyum çünkü gerçekten hiçbir hakları yok burdada atatürkü beğenmiyorlar osmanlı diyorlar hala sanki osmanlıda da çok değer vardı da kadına oy bile kullanmıyorlardı şimdi herkes istediği gibi ve özgür rahat batıyor
o ülkede bir kaç zamana kadar bisiklet kullanmak bile yasakken, şimdi kullansın ama pek göz önünde bulunmasın deniyor, en büyük devrimi bu oldu aslında :) emeğine sağlık
Çok alakasız.. Ne Atatürk sayesinde.. Zinala ne alakası var. bunun cezası ahirette verilecek. Yazık değil mi? Atatürk ya hata yaptıysa.. Avrupa mı medeni? O çarşaf kalkmamalıydı.. Ben Osmanlınında gayet adaletli olduğunu düşünüyorum. Allah bizede Kuran kanunlarına göre davranışlarımıza dikkat etmeyi nasip etsin.. Çok alakasız bir paylaşım.. Belki onlar anca yürürlüğe geçtiler ama belkide bu onlar için daha iyi oldu.. Hiç bu tarafını düşünmeden yazmışsın. Yazık.
Bence eğer İslam gibi mükemmel bir dine erkek çocuğunun zenne yapılıp oynatılmasını yakıştırıyorsan burada kötüleyen kişi ben değil sen olursun! Kimin zeki olduğu konusuna da girmek istemiyorum...
En İyi Cevaplar