Asgari Ücret, Piyasa Koşullarına Göre Asla İnsancıl Bir Düzeye Ulaşmayacak

Neden mi? Çünkü işçi ücretleri üretim maliyetlerini etkilemektedir. Üretim miktarı da arz miktarını etkilemektedir. Üretim maliyeti azaldıkça üretici daha fazla ürünü piyasaya sürebilmektedir. Bu da piyasanın denge noktasını aşağıya çekmektedir. Piyasanın denge noktasına yaklaşabilmesi için işçi ücretleri "asgari" düzeyde olmalıdır.

Arz-talep denge noktasi
Arz-talep denge noktasi

Yani denge noktasının korunması için üretim maliyetleri daima kısılmaya çalışılır ve işçi ücretleri de üretim maliyetlerinden biri.

Doğru söyleyin, elinizde hangisinden daha fazla var?
Doğru söyleyin, elinizde hangisinden daha fazla var?

Üretim maliyetlerini kısmanın tek yolu bu değil elbette. Örneğin şirketlerde satın alma departmanları optimum fiyatlarla ham madde alma yönünde çalışmalar yaparlar. Bunun dışında üretimin modernize edilmesi (otomasyon) de maliyeti kısar, çünkü işçilerin bir kısmına ihtiyaç kalmayacaktır. Bu Türkiye çapında olursa stagflasyona sebep olabilir. Yani işsizlik+enflasyon.

.
.

O yüzden bir umutla falan yaşamayalım yani. Enflasyon yükseldikçe fiyatları azaltabilmek için, böylece daha fazla kar edebilmek için asgari ücret asla enflasyon ile orantılı olamayacak.

Arkasında ne yazdığını kaç kişi biliyor? 😂
Arkasında ne yazdığını kaç kişi biliyor? 😂

Bir diğer konu da enflasyon yükseldikçe vergi yükünün arttırılacağı gerçeği. Böylece bir fon fazlası oluşturulmaya çalışılıyor, dolaşımdaki para azaltılıyor. Dolaşımdaki para ne kadar çok olursa değeri de o kadar düşük olur. Türkiye'de şu an böyle bir politikayla ekonominin düzeltilmeye çalışıldığı aşikar. Birçok üründe vergi oranları arttırıldı. Otomatik katılım geldi, maaşlar kesildi. Yetmedi, şimdi de kıdem tazminatı fonu geldi, yine maaşlar kesilecek. İşte dolaşımdaki para bu yolla azaltılmaya çalışılıyor. Umarım açıklayıcı olmuştur.

Asgari Ücret, Piyasa Koşullarına Göre Asla İnsancıl Bir Düzeye Ulaşmayacak
Cevapla