Neden mi? Çünkü işçi ücretleri üretim maliyetlerini etkilemektedir. Üretim miktarı da arz miktarını etkilemektedir. Üretim maliyeti azaldıkça üretici daha fazla ürünü piyasaya sürebilmektedir. Bu da piyasanın denge noktasını aşağıya çekmektedir. Piyasanın denge noktasına yaklaşabilmesi için işçi ücretleri "asgari" düzeyde olmalıdır.

Yani denge noktasının korunması için üretim maliyetleri daima kısılmaya çalışılır ve işçi ücretleri de üretim maliyetlerinden biri.

Üretim maliyetlerini kısmanın tek yolu bu değil elbette. Örneğin şirketlerde satın alma departmanları optimum fiyatlarla ham madde alma yönünde çalışmalar yaparlar. Bunun dışında üretimin modernize edilmesi (otomasyon) de maliyeti kısar, çünkü işçilerin bir kısmına ihtiyaç kalmayacaktır. Bu Türkiye çapında olursa stagflasyona sebep olabilir. Yani işsizlik+enflasyon.

O yüzden bir umutla falan yaşamayalım yani. Enflasyon yükseldikçe fiyatları azaltabilmek için, böylece daha fazla kar edebilmek için asgari ücret asla enflasyon ile orantılı olamayacak.

Bir diğer konu da enflasyon yükseldikçe vergi yükünün arttırılacağı gerçeği. Böylece bir fon fazlası oluşturulmaya çalışılıyor, dolaşımdaki para azaltılıyor. Dolaşımdaki para ne kadar çok olursa değeri de o kadar düşük olur. Türkiye'de şu an böyle bir politikayla ekonominin düzeltilmeye çalışıldığı aşikar. Birçok üründe vergi oranları arttırıldı. Otomatik katılım geldi, maaşlar kesildi. Yetmedi, şimdi de kıdem tazminatı fonu geldi, yine maaşlar kesilecek. İşte dolaşımdaki para bu yolla azaltılmaya çalışılıyor. Umarım açıklayıcı olmuştur.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar