Kedimin ani kilo kaybı, kusma ve bağışıklık düşüklüğü kanser mi yoksa sadece gastrit mi 😿?

Gerçekten çok çaresizim. Kedim 7 yaşında, dişi, smokin cinsi. Yaklaşık 5 yıldır, çok mama yediğinde kusuyordu. Biz, fazla yediği için kusuyor olabileceğini düşündük. Ancak son zamanlarda hızla kilo verdi ve tüyleri diken diken oldu. Bunun üzerine hemen veteriner kliniğine götürdük. Birçok test yapıldı ve bağışıklığının çok düşük olduğu söylendi, ancak kesin bir teşhis konulamadı.“Bağışıklığını yükseltelim, sonra teşhis koyarız” denildi ve kortizon tedavisi uygulandı. Kortizon sayesinde bağışıklığı yükseldi;ancak bırakınca tekrar düştü. Karaciğer değerleri (ALT, AST) tedaviden önce çok yüksekti tedaviden sonra düştü, ancak veteriner hâlâ net bir tanı koyamadı. Kanser veya tümörden şüphelendi, tomografi çekilmesini önerdi; fakat yaşadığımız şehirde tomografi çekebilen bir veteriner yok. Başka bir kliniğe gittiğimizde ise,7 yaşında bir kedinin strese bağlı olarak bağışıklığının düşebileceği söylendi. Kusma nedeniyle gastritten şüphelendi ve bir iki hafta Gastro Mama kullanıp sonuca göre değerlendirme yapacağını belirtti. Kedimize hem yaş hem de kuru mama olarak Gastro Mama verdik; 3 haftadır yiyor ve fazla yemesine rağmen kusmuyor. Kedimin şikayet öncesinde ve şikayet sonrasında kakasında herhangi bir sorun yoktu. Oyun oynuyor ve bakışları cansız değil. Size, kedimin tüm değerlerini tek tek atacağım. Buna göre lütfen değerlendirip düşüncelerinizi paylaşır mısınız? Sizce kedimde gastrit şüphesi mi daha olası, yoksa tümör veya kanser şüphesi mi?

Kedimin ani kilo kaybı, kusma ve bağışıklık düşüklüğü kanser mi yoksa sadece gastrit mi 😿?
Kedimin ani kilo kaybı, kusma ve bağışıklık düşüklüğü kanser mi yoksa sadece gastrit mi 😿?
Cevapla