Bana burada kimse ortak yapılmalı nevalesi okumasın, herkesin bir şey alması lazım, sizin yörelerde beyaz eşya, oturma grubu, yatak odası vs. hangi tarafa aittir
2 ay
Bana burada kimse ortak yapılmalı nevalesi okumasın, herkesin bir şey alması lazım, sizin yörelerde beyaz eşya, oturma grubu, yatak odası vs. hangi tarafa aittir
Evlenirken eşya işi aslında “yöre kuralı”ndan çok çiftlerin ve ailelerin anlaşmasına bakıyor. Eskiden bazı yerlerde beyaz eşya bir tarafa, mobilya diğer tarafa gibi gelenekler vardı ama artık çoğu yerde bu iş ortak yürütülüyor. Beyaz eşya, Oturma grubu ya da yatak odası gibi büyük masraflar genelde iki tarafın gücüne göre bölüşülüyor. Yani “şu kesin erkek alır” ya da “bu kesin kadın alır” diye net bir kural yok, tamamen ekonomik durum ve konuşarak belirleniyor. En sağlıklısı da zaten bu, yoksa iş kavga döngüsüne giriyor.
valla orasını hiç bilmiyorum ama benim düşüncemde herşeyi ben alırım kız sadece valizini ve çeyizini alıp gelir. Benim düşüncem ve ailemin düşüncesi bu şekilde
Yani kız tarafından bişey istemiyor musun
Bizim sülalede bu şekilde ilerliyor ama herkesin kültürü farklı doğuda benim bildiğim kadarıyla beyaz eşya ve yatak odasının belli bir kısmı damatta oturma odası ve mutfak banyo yatak odasının belli kısımları gelin tarafı sanırım ama en çok damatta oluyor altın ve çeyiz kısmı çokça damattan geliyor
Cevap
4Cevap
Çoğu yerde gördüğüm mutfak eşyaları bardak çanak vs çamaşır makinesi ve yatak ofası kız tarafı geri kalan erkek tarafı 3 aşağı 5 yukarı böyle genelde de aileler konuşuyor bizde adet böyle bunu yaparız falan diye.
Şurubu almalı bunu bu almalı şeklindeki bir yaklaşım yerine evleri tıka basa eşya ile doldurmayın demeyi tercih ederim
Kimseye vermem kadın babasının evine gider bende evim de takılırm
Yani sen benim sorumu anladın mı
Hayır anlamadım
Mobilyacidan alıyoruz
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?