Yöresine göre değişiyormuş. Ben gebeş olarak kız tarafı alır diye biliyorum.

Yöresine göre değişiyormuş. Ben gebeş olarak kız tarafı alır diye biliyorum.

erkek tarafı alıyor. genelde de hani tersini yapan yer ben görmedim. biraz aslında medenice bakılıyor ortak alınıyor ama gelenek erkek tarafında. ve şunu ekleyim. illa yüzde 50 50 olmaz erkeğe fazlası kaçar:D evlenince bakalım hesaplarım. kabaca. %80 %20 mi olur %90 10 mu
şimdi bende zaten eşya var. eksik olarak nadir şeyler vardır. alttaki ayztmr den kopya cekeyim. cam mak sıfır daha. buzdolap 0 gibi en kalitelisini almıstım 3 yıl oldu. fırın ocak ankastre hepsi var. bulasık da var mikrodalgada en iyisinden var. tost makinesi katı meyve sıkacagı bir sürü kücük ev aleti de var. bu durumda ne olcak merak ediyorum.
Ben tüm beyaz eşyalarımı kendim aldım tüm elektronik aletler yatak odası ve oturma odası bana ait
Vallahi benim abime evlendi açıkçası annem babam zaten önceden almıştı onlar hiçbir şey yapmadığı için konuşmak gerekirse sadece bir damatlık kaldılar o da uyduruk bir şey
Şansa bak kızlarda
Yani öyle zaten annen babam evini almıştı eşyası her şeyi tamdı
Artık hayat o kadar pahalı ki evlenicekler çalışıp kendileri almalılar, ailelerin durumu iyiyse belki ufak bir bonus atabilirler ama bir aileye yüklemek hoş bulmuyorum
Eskiden de gençler almalıydı aslında
Ama eskiler yardım aldı yeniler de almak zorunda kalacak çünkü eskilerin düzenine göre yaşadılar.
Yani benim annemin kafasıyla suanki kendi kafam aynı değil çocuğumun kafası da benimle aynı değil ben özgürlük taraftariyim kim 5 lira verirse sana senin hayatına karışma hakkı doğar eleştirme hakkı doğar seni yönlendirmek ister vs vs ben yaşlı annesine babasına kredi çek dugunumu yap diyen erkeklerde gördüm annesini bu yükün altına sokan evde seni nelerin altına sokmaz. Kendi hayatımı kendim cizmeliyim dolayısıyla ben 39 yaşında biri olarak bu düzenden gitmeyi seçmedim seçmem benim çocuklarımın da bu kafadan gideceğini sanmıyorum
Cevap
8Cevap
erkek alıyor sanırım bilgim yok tam.. zaten önemli değil onu konuşarak da çözebiliriz
Ne iyi erkek tarafları var 😬
Dimi abla :D
Bizde genelde belirli şeyleri kız belirli şeyleri erkek tarafı alırmış. Yani en azından denk geldiğim öyle.
Beyaz eşyaları?
Onu diyorum işte mesela kuzenim evlendi. Bulaşık makinesini o aldı buz dolabını damat. Çamaşır makinesini o aldı ocağı damat aldı. Böyle yaptılar. Bizde kız tarafının tamamen yaptığı tek yer yatak odası.
Ne güzelmiş. Genelde erkek hiç almıyor
Eniştem zorlamak da istemedi ondan da olabilir. Ama sadece o değil denk geldiklerim çok azı tamamen kız tarafı almıştır.
Hangi iş bu kızlar eşi buradan seçsin :)
😅 eniştelerimin çoğu Türk şimdi yanlış anlaşılmasın ama çoğu da görücü usulü evlendi.
Büyük şans ben Trakya asıllıyım, bizim evi bile çoğunlukla kızlar alıyor o derece.
Çok masraflı oldundan o adeti kaldırmışlar 🙂
Herkes ortak...
Doğrusu
Çamaşır makinası buzdolabı set üstü ocak damat tarafına aittir.
Bulaşık makinası ve mikrodalga fırın kız tarafına aittir.
Gebeş ne demek?
Genel olarak
İlk defa duydum
memleketi bilemem de ben evlenirken erkek tarafı aldı
Bizde ev esyasi altin filan nerdeyse hersey erkege ait.
ben alırım sorun yok rte başkan sevdalısı biri olursa
Bulaşık makinası ve çamaşırı kadın alır buz dolabi vs erkek
kadın tarafı alır
yatak odası da ona ait olur
İlgilenmedigim için dusunmedim
Erkek tarafı alıyor yatak odasini kız tarafı alır.
kız evi
Tek sen dedin kız evi herkes karşı taraf diyor
bizim burada öyle bütün büyük beyaz eşyalar ve küçük ev aletleri de dahil kız evi alıyor 😀
Bizim de ama başka yerler öyle değilmiş
bizim burada kız evi gerçekten çok külfetli düğün konusunda mesela mutfak masası ve oturma odasının tüm mobilyalarını da kız evi alıyor , oğlan tarafı sadece yatak odası ve salon takımını alıyor mesela çok saçma ama
Biz de yatak odası da kız tarafından alınıyor. Düşün yani :)
ooo bizde onu erkek tarafı alır 😀
Kızlar alsın.
🤣🤣
Yatak odası kız tarafı kalanı erkek
İyiymiş
Sizinki kötüymüş masterım
Karşı taraf
😬🤣
erkek alıyor sanırım
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?