Lise mezunuyum üniye 2. Kez hazırlanıyorum fakat gidişatım iyi değil. 3. yılıma kalırsam akrabalarımız sürekli arkamdan konuşacak çok fazla baskıya maruz kalacağım. Annem ise sürekli insanların yanında bu yıl neresi gelirse gideceksin diyor. Büyük bir baskının altındayım. 3 yıl sınava hazırlanmak aptallık gibi geliyor ama bu yıl berbat bir yer gelse bile gidersem daha büyük aptallık olur. Çıkmazın içindeyim. Sınava 3 yıl hazırlanmaya nasıl bakıyorsunuz? Ve ben nasıl bir yol izlemeliyim?
Cevabın nedir?
Cevapla
+1 yılben de senin yaşadıklarını yaşadım. 3. senemde üniversiteyi kazandım. gerçekten zorlu bir süreç, akrabalar yine mi kazanamadı gibi muhabbetler yapıyorlar hatta bazen iki yıllıkta mı olmadı diyorlardı. ama benim akraba çevrem hedeflerin yüksek olduğunu bildiği için çok üzerime gelmediler benim o bakımdan şanslıydım.
daha bildiğim kadarıyla 40+ günlük bir süreç var ben o süreyi iyi değerlendir açıklarını kapat, denemelerini çöz elinden geleni yap iyi bir yere girmeye bak derim. çünkü 3. yıl psikolojisi gerçekten çok zor, herkes kaldıramayabilir. hem kalacaksan bile şu süreçte buna karar verme sınavına odaklan ondan sonra düşünürsün. ben sınavdan sonra karar vermiştim mesela. ama ailem sıkıntı yapmamıştı hep arkamdaydılar onun da etkisi var. ailenin görüşleri tabiki önemli ama bu hayatı sen yaşayacaksın 30 40 yıl sen o meslekte çalışacaksın bu kararı senin vermen önemli. biraz uzun oldu ama umarım yararlı olmuştur.20 Yorumla
+1 yılsen bir bayansın erkek olsan kazanamasan hayır evlat hazır yiyici derler ama bir bayan üniversite okuyamazsa çok problem olmuyor yani bir yerlerde işe girersin ya da evlendirirler. Ama yine de okuyacaksan dağlar yollar zorluklar sana engel olamaz. Ben sevmedlğim bölumde çile çekiyorum. Okulum uzadi şunu da bilmeni isterim 4 yılın sonunda boş mezun olacaksan okuma zaten birçok işyeri için amaç mezun birini işe almak. İş hayatına atılmak kârlı bile olabilir senin için
Tabi yorumu çok genel yazdım kötu bir yonlendirme de bulunmuş olmak istemem
sonuçta sen yaşıyorsun durumunu10 Yorumla
Hiç bunları düşünme sınava kadar sanırım 40 küsür gün falan var canını dişine tak sadece çalış. Unutma her gün bir konu bitirsen 40 konu eder. 40 konuda az bir şey değil. 1 net bile insanların sıralamasını baya değiştiriyorken 40 neti düşünsene? Üstelik atıyorum matematikte problemler konusuna çalıştın bitirdin 6-7 soru gelir en az 5 ini yapsan bir konuda 5 net en az 10.000 kişi arkanda. Şimdi bunları düşünme sadece çalış uyuma yeme içme sadece çalış. Sınava gir. En azından bu sene neresi gelirse gelsin yazma Durumuna girersen önünde daha çok tercihin olur. Ha olduda 3. Seneye kaldın daha sağlam temelle başlarsın. Düşünme bunları boşver. Sınava girene kadar çalış girdikten sonra ne olacak düşünürsün
00 Yorumla
Bence bu yıl gitmelisin seneye 3. Yılım mecbur yapmak zorundayım düşüncesi ile daha çok psikolojin bozulacak daha cok baskı altina gireceksin daha buyuk korkularin oluşacak bu yil git üniversite okurken sinavlara tekrar girebilirsin
12 Yorumla
Soran+1 yılOkul puanım yarılansın istemiyorum ama
- +1 yıl
Ben ilk yılımda gitmedim ikimci yıla kaldım daha iyi yapabileceğimi düşündüm ama arkadaşlarım hep gitmisti artık psikolojim bozuldu herkesiz gozu benim üzerimdeydi o korkuyla yapamadim daha dusuk bir puan aldım 3. Yila kalmaya korktum acikcasi ve 2. Yilimda gittim universite 1deyken tekrar girdim sinava daha yuksek bir puan aldim ama bir sey yapmadim okuluma devam ettim cunku puanim yarilanacakti bir sonraki yıl 2. Siniftayken universite sinavina 4. Defa girdim ve en yuksek puanimi o zaman aldim ve hic calismamistim kafanın rahat olmasi cok onemli
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
17
Cevap
24Cevap
+1 yılBen de bu sene mezuna kalacağım. Milletin dediklerine kulak aşarak kendi geleceğinle oynama aptallığını yapma. Seneye sınava hazırlanmaya bak bence.
110 Yorumla
Soran+1 yılBütün arkadaşlarım bir yeri kazanacak ben öyle dımdızlak kalacağım çok ağır bir psikoloji nasıl kaldıracam bilmiyorum
- +1 yıl
Hangi bölümü hedefliyordunuz siz
- +1 yıl
Ben de sizinle aynı duyguları paylaşıyorum lakin yapacak bir şey yok.
Soran+1 yılPsikoloji istiyorum alternatif olarak iyi bir üniversitede Türkçe öğretmenliği
- +1 yıl
Matematik ve geometri dersleri ile aran nasıl acaba?
Soran+1 yılMatematikte çalışıtıgım zaman iyiyim ama sorun çalışmıyorum :) geometri ise hiç ellemedim bile güvenmiyorum kendime
- +1 yıl
Ben de matematik ve geometri derslerinde çok çalışmama rağmen verim alamıyorum.
Siz matematik dersine nasıl çalışıyorsunuz?
Soran+1 yılVideo izliyorum. Özellikle konu anlatımdan çok soru çözüm videoları izliyorum. Videoyu dondurup soruyu kendim çözmeye çalışıyorum sonra anlatan kişiyi dinliyorum. Bir de aperitif matematik kitabını çözüyorum. Seviyeme göre.
- +1 yıl
Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiden dolayı.
Soran+1 yılBen teşekkür ederim. Umarım hedefinize ulaşırsınız.
+1 yılÜniden önce giden üç yıl mı yoksa ömründen giden yarım asır mı?
Hangisi gerçek bir kayıp?
Önce onu değerlendir. Ona göre karar ver.
Eğer ömründen kaybetmek istemiyorsan bir yıl daha sevdiğin bmlüm için çalış çabala. Ama o üç yıl her şeden önemli ömrüm önemsiz dersen kazandığın bölüm hangisisyse onu oku.00 YorumlaŞunu söylemeliyim okusan da okumasan da kendin için yap etrafındakiler çevrendekiler senin hayatını şekillendiremezler sen sevdiğin ve istediğin doğrultusunda ilerle hayata onlar için gelmedin sonuçta takma akraba komşu falan ne derlerse desinler sen kafana takma yeter bence böyle.
00 YorumlaŞunu düşün hastalandın ya da başka bir şey oldu sınava giremedin ozaman ne olacak. Şimdiden bu kadar stres yapman iyi bir şey değil. öncelikle sakinliğini korumalısın ve başaracağına inanmalısın sonrası ise zaten gelir. Başarısz olursan da umudunu kaybetme. Kaybedersen hiç bir şeyin kalmaz geriye. Akrabaları düşünme.
00 Yorumla- Kızlar Bir Adım Öne konusunda 371 cevap paylaştı.
+1 yılAynı baskıyı yaşadığım için tüm aldığım puanlar kötü olmamasına rağmen ziyan oldu. 3. yılda tamamen çöktüm, kimsenin dediğini umursamadım ve nereye denk düşüyorsa sevdiğim bir şeyler seçtim, bulunduğum şehri yazmak dahi istemedim o kadar soğudum.
Sana tavsiyem kendini nasıl iyi hissedeceksen öyle yap baskı ne kadar fazla olursa olsun umursama ama fikrimi soracaksan 3. seneye bırakma yerleş derim.00 Yorumla
+1 yılbence uzak bile olsa oraya git orda tekrar sınava hazırlan hem okulunada devam edersin her iki isteğinde olur baskıdan da kurtulursun
13 Yorumla
Soran+1 yılAma okul puanım yarılanacak
- +1 yıl
bişileri göze almadan olmaz ama
Gizli Üye(30-35)+1 yılSalla ben de 3. Denemede girdim😂 simdi cok arayanim soranim var
13 Yorumla
Soran+1 yılGerçekten mi? Ne kazandınız peki ve nasıl bir süreçti?
Cevap sahibi+1 yılCok bunalimli bir surecti ama kendimi limon sikar gibi sıktım herkes bundan bir sey olmaz gozuyle bakiyordu. Dandik bolume gidince akkilli gitmeyince salak oluyorsun akraba cevresinde. Bolumum bilgisayar muhendisligi
Soran+1 yılSanırım ben de herkesin söylediğine kulak asıp bir yıl daha hazırlanacağım daha verimli bir şekilde
Gizli Üye(30-35)+1 yılSen milleti boşver lütfen sınava kadar en verimli şekilde çalışmaya bak , sonrasını da allahtan iste inşallah istediğinin en güzeli gelir 🙂
12 Yorumla
Soran+1 yılÇok teşekkür ederim inşallah. Allah razı olsun :)
Cevap sahibi+1 yılOlucak Allah’ın izniyle üzme kendini tamam mı🙂
+1 yılKimsenin dediklerini umursama hayatın boyunca mutsuz olacağın bir işi yapmak yerine bir sene daha hazırlan insanların ağzı torba değil ki büzesin bir konuşur iki konuşur susarlar kendine piskolijik anlam da üstesinden gelebilirim diye güveniyorsan bir sene daha mezuna kal sınava 3 kez ya da 4 kez hazırlanmak aptallık değildir aksine istediğin bölümü kazanana kadar ugrasman her şeye rağmen dik durman cesurlarin işidir inşallah gönlünde ki her şey gerçeğin olur
20 Yorumla
+1 yılBen de 2. kez gireceğim bu yıl ve gitmeyi düşünüyorum hedefim büyük ama gelir gelmez bilmiyorum mat netleri pek iyi değil yine de tercih yaparım. Psikolojim berbat
10 Yorumla
+1 yılbasarisiz olursan bir daha denersin millet konussun bosver
10 Yorumla
+1 yılneden kendiniii mutsuzluga surukluyosun kazanmamda bir sebep vardir her zamann Allah hayirlii olani verir bunu unutma
015 Yorumla- +1 yıl
1) Kaygısı kendini hazır hissetmemesinden, yani sınava yeterince hazırlanmamış/hazırlanamamış olduğunu düşünmekten kaynaklanıyorsa; kendini neden hazır hissetmediği ile ilgili gerçekçi ve objektif bir değerlendirme yapmaya çalışmalıdır. Gerçekten bilgi eksikliği olduğunu ve yeterince çalışmadığını düşünüyorsa, sınava kadar çalışabileceği konuları gözden geçirip, o sınav için elinden gelenin en iyisini yapmaya çalışması; sınava kadar olan zamanını kaygılanmak ya da pişmanlıkla geçirmekten çok daha verimli olacaktır.
- +1 yıl
Unutmayalım, sınavlar nasıl bir insan olduğumuzu (iyi/kötü, başarılı/başarısız) değil, o sınavın ölçtüğü konularda ne kadar bilgi ve beceriye sahip olduğumuzu değerlendirirler. Yani bir sınavdan başarısız olmuş olmak sadece o sınavın ölçtüğü bilgi ve becerimizin yeterli olmadığını gösterir. Ve bilgi de beceri de öğrenilebilir, geliştirilebilir, kazanılabilir şeylerdir. Dolayısıyla, bir sınavda başarısız olmak dünyanın sonu değildir. Sınav başarısızlığı telafi edilebilir, yeter ki kişi bunu gerçekten istiyor, bunu yapması gerektiğine inanıyor ve bir önceki sınavda nelerin ters gittiğini ve bunları değiştirmek için
- +1 yıl
2) Öğrenci yeterince çalıştığını, sınavda istediği başarıya ulaşmak için yeterli bilgiye sahip olduğunu düşünüyor ama hala yoğun bir kaygı yaşıyorsa; kaygısının gerçekçi olmayan olumsuz düşünce örüntülerinden kaynaklanıyor olabileceğini söyleyebiliriz.
- +1 yıl
Bu olumsuz düşünce örüntüleri neler olabilir?
Örneğin; “Ya başarısız olursam” ifadesini takip eden felaket senaryoları.
Başarısız olursam, asla kendimi toparlayamam, ailemi hayal kırıklığına uğratırım, bana olan güvenleri sarsılır, arkadaşlarım bana acırlar,
komşularımız/ akrabalarımız tembel ve sorumsuz olduğumu düşünür
eğitim hayatım sona erer, başarısız biri olmuş olurum vb.
Ya da öğrencinin kendisine dair olumsuz inançları; yani yeterince akıllı, becerikli, zeki olmadığını düşünmesi ve kendini suçlaması.
- +1 yıl
Kendi dışında, kontrol edemeyeceği faktörlere dair endişe verici olumsuz öngörüler; sürenin yetersiz olduğuna, düşündüğünden daha zor sorular çıkacağına inanması
Diğer öğrencilerden farklı olduğunu, onların daha başarısız olacağını düşünüp, sürekli kendini başkalarıyla kıyaslaması.
“Her şeyi unutacağım”, “Hiçbir şey bilmiyorum” benzeri ve sadece kendisinin daha çok paniğe kapılmasına yarayan, gerçekçi olmayan varsayımlar.
OLUMLU VE MOTİVE EDİCİ CÜMLELER KURUN
‘Sınav kaygısı’ ile başa çıkmak için neler yapılabilir?
- +1 yıl
Öğrenci bu düşünce yapıları ve inançlarıyla başa çıkabilmek için, öncelikle bunları fark etmeli ve ne kadar gerçekçi ve objektif olduklarını sorgulamalıdır. Bunun için, gün içinde kaygı yaşadığı anlarda, sınav sırasında ve sonrasında kendine neler söylediğini, aklından ne gibi cümleler geçtiğini, kendisini daha kötü hissetmesine sebep olan karamsar ve olumsuz düşüncelerinin neler olduğunu bulmaya çalışmalıdır. Daha sonra bunların ne kadar gerçekçi olduğunu sorgulamalıdır. Çünkü çoğu zaman sorgulamadan, sıkı sıkıya inandığımız, defalarca kendi kendimize tekrarladığımız düşüncelere birazcık uzaklaşıp dışarıdan baktığımızda, aslında çok da gerçekçi ve mantıklı olmadıklarını fark ederiz. Ve bu noktadan itibaren, gerçekçi olmayan düşüncelerimize dur demek ve yerine daha mantıklı, daha işlevsel olanlarını koymak mümkün hale gelir.
- +1 yıl
Tüm bu anlattıklarınız sınava hazırlanma aşamasında, sınav kaygısıyla nasıl başa çıkılabileceğine dair ipuçları. Peki sınav esnasında kaygısı artan öğrenciler o anda neler yapabilirler?
Kendi kendini telkin etmek oldukça etkili bir yöntemdir. Öğrencinin içinden; “ Şu anda bunları düşünmenin zamanı değil, şimdi sınava konsantre olmalıyım”, “Hiç hata yapmayacağım diye bir kural yok”, “Düşük not almak dünyanın sonu değil”, “Bu sınavda elimden geleni yapacağım” ve benzeri olumlu ve motive edici cümleler geçirmek yardımcı olacaktır.
- +1 yıl
Kaygı yaşayan kişi bedensel olarak da gerilir. Bu gerginlik kaygıdan kaynaklanıyor olsa da, bir süre sonra kaygıyı besleyen ve daha da arttıran bir etken haline gelir. Dolayısıyla o anda gerilmiş olan kaslarımızı rahatlatmak, otomatik olarak gerginliğimizi ve dolayısıyla kaygımızı da azaltacaktır. (Bunun için yaklaşık bir dakikalık bir ara verip, burnunuzdan derin nefes alıp yavaşça ağzınızdan verebilir, bunu birkaç kez tekrarlayabilirsiniz. Vücudunuzda gergin olduğunu hissettiğiniz kaslarınızı esnetip gevşetebilirsiniz. Oturma şeklinizi değiştirip, izin veriliyorsa birkaç yudum su içip bir şeyler yiyebilirsiniz.)
Yukarıda bahsedilen yöntemleri denediği halde sınav kaygısını kontrol etmekte zorlanan öğrenciler, bu konuda bir uzmandan psikolojik destek alabilirler.
- +1 yıl
KENDİNİZE UYGUN ÇALIŞMA SİSTEMİ OLUŞTURUN
Bunların dışında sınava hazırlanan öğrencilere ne gibi tavsiyelerde bulunabilirsiniz?
Daha önce de belirtmiş olduğum gibi, sınav bizim nasıl bir kişi olduğumuzu değil, o konuda ne kadar bilgiye ve beceriye sahip olduğumuzu, yani ne kadar çalışıp emek verdiğimizi ölçer. Dolayısıyla bir sınavda başarılı olmanın birinci koşulu, o sınavın ölçtüğü bilgi ve beceriyi kazanmak, yani çalışmaktır. YGS gibi bir hatta daha fazla sene boyunca hazırlanma aşaması olan sınavlarda ise, çalışmamızın etkili ve verimli olabilmesi için belli bir çalışma sistemimizin olması gerekir.
- +1 yıl
Herkesin kapasitesi, yatkın olduğu alanlar, öğrenme şekli ve hızı, geçmişten getirdiği birikimi, kişilik yapısı farklıdır. Dolayısıyla her öğrencinin kendine uygun bir çalışma sistemi oluşturması ve bunu benimsemesi çok önemli. Kimisi yazarak, kimisi dışından tekrar ederek, kimisi müzik dinlerken, kimisi tamamen sessiz bir ortamda, kimisi 1 kez kimisi 10 kez tekrar ederek öğrenir. Dolayısıyla her öğrenci kendi güçlü ve zayıf yanlarını, öğrenme konusundaki beceri ve yatkınlıklarını iyi saptamalı ve buna göre bir çalışma planı ve sistemi geliştirmelidir. Bu konuda okul ve dershanelerdeki rehberlik servisinden, ya da eğitim koçlarından destek alınabilir.
- +1 yıl
DENGELİ VE DÜZENLİ YAŞAYIN
Özellikle uzun süreli ders çalışma temposu, gençlerin gündelik yaşantısını ister istemez etkiliyor. Dengeli ve düzenli bir yaşantı; düzenli egzersiz, dengeli ve düzenli beslenme ve düzenli uyku alışkanlığı göründüğünden çok daha önemli. Çünkü bu tür konulara ne kadar dikkat edersek, kendimize güvenimizi, fiziksel sağlığımızı, duygu durumumuzu olumlu yönde etkileyeceği için, kaygılarımızın, genel yorgunluk ve stresimizin azalmasında o kadar etkili olacaktır.
- +1 yıl
SINAVDAN ÖNCE YAPILABİLECEKLER
- Sınav kaygısını azaltmanın en temel yolu bilgi eksikliğini minimuma indirmek ve konulara olabildiğince hakim olmaktır.
- Kısa süre kaldığından bütün konuların tekrarını bu hafta ve üst üste yapmak bilgi depolamak yerine yoğun kaygılara sebep olabilir.
- Bir sınavın önemini öğrenci gözünde çok fazla büyüttüğü zaman, bu durum kaygısını daha da yükseltecektir. Öğrencinin hayatta alternatifler olduğunu unutmaması önemli.
- Kendilik değerinizin ölçüsü yaptığınız "doğru netler" değildir. Kim olduğumuza dair tanımlamalarımızı çok daha geniş bir açıdan bakarak yapmak çok önemlidir. Bu yüzden sahip olduğunuz diğer rollerinizi de düşünmeye çalışın. Kendinizi sadece öğrenci olarak düşünmek yerine aynı zamanda ailenizin erkek/kız çocuğu, arkadaş, müzisyen, sporcu vs. rollerinizi de düşünün. - +1 yıl
Sınavla ilgisi olmayan düşüncelerden uzak durmaya çalışılması önemlidir. Öğrencinin "ben bunu yapamam", "bu sınavı geçemeyeceğim", "sınavlarda hiçbir zaman başarılı olamadım", gibi konuşmaların farkına varması ve bunların yerine daha pozitif, kendisini destekleyecek ifadeler düşünmesinde fayda var. Örneğin, "Bu sınava çok iyi hazırlandım.", "Yapabileceğimin en iyisini yaptım." gibi düşünceler kaygıyı azaltacaktır.
- +1 yıl
SINAV SIRASINDA YAPILABİLECEKLER
- Bedeninizin gevşemesine izin verin. Kollarınızı iki tarafa doğru açın, gözlerinizi kapatın ve zihninizi olabildiğince boşaltın.
- Başınızdan başlamak üzere, öncelikle alın ve kafatası bölgesindeki kaslarınızın yaklaşık 10 saniye boyunca iyice gerilmesini sağlayın. Daha sonra bu kaslarınız tamamen gevşetin. İki durum arasındaki farkı düşünün ve bu kaslarınızın daha da fazla gevşemesine konsantre olun.
- Yaklaşık 30 saniyeden sonra aynı hareketleri, yüzünüzdeki, boynunuzdaki, kollarınızdaki, göğsünüzdeki, kısaca ayak parmaklarınıza kadar olan bütün kaslar için tekrarlayın.
- +1 yıl
Gevşemeye devam ederken, kendinizi en gergin ve kaygılı hissettiğiniz durumları gözünüzde canlandırın. Kaygı hissetmeye başladığınız an, canlandırmayı durdurun ve tekrar gevşemeye çalışın. Bu gevşeme ve canlandırma işlemini, canlandırma sırasında hiçbir kaygı hissetmeyinceye kadar tekrarlayın.
- Kendinizi kaygılı hissettiğiniz zamanlarda, sık sık bu gevşeme tekniğini uygulayın.
+1 yılAkrabalari bosver onlar her konuda bir bahane bulup konusurlar sen baskalari icin yasamiyosun ki kendin icin yasa ne yapmak istersen icinden ne gelrse ona gore hareket et
00 YorumlaMaddi durumun normalse yurtdisinda okuyabilirsin...
00 Yorumla
+1 yılSenin ne istedigin onemli, insanlar ne derse desin. Elinden geleni yap gerisi zaten kismettir. Mutlu olabilecegin bir universite secmeni dilerim.
00 Yorumla
+1 yılBende 3. yılımda kazandım. Çevrendeki insanları çok fazla kafaya takma, onlar yüzünden sıkıntı çekme.
20 YorumlaDuzgun calis gerci bu ulkeye amelede lazim sorun yok sende amele olursun.
00 Yorumla
+1 yılBaşkası ne der diye yaşarsan dünyanın en iyi üniversitesine de gitsen başarısız olursun
10 YorumlaKızlar Bir Adım Öne konusunda 522 cevap paylaştı. Paunin nasil neresi istiyordun. Ve heyecan stress yapma
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılArkadasim 3 yilin sonunda tıpa gitti, duzgun çalışacaksan hazirlan ama evde gunde 3 5 soru ile hazirlabacaksan degmez
00 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yıltıp ve diş isteyenler 3 4 yıl hazırlanıyo bazen. illa gödereceklersede sende git ünide tekrar hazırlan gir.
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılAynı durumdayız umursama kimseyi yapabileceğine inan sadece ben öyle yapıyorum olmazsada dünyanın sonu değil ya öyle de böylede kazanırsın bir gün
00 Yorumla
+1 yılAllah yardımcımız olsun çook amin. Benimde 2 olacak
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)+1 yılhala yaşıyor musun 1 yıl olmuş ben de aynı durumdayım?
00 Yorumla
+1 yılBen 4. girişimde kazandım şimdi üniversite 3. sınıfım seneye bitiyor.. kim ne derse desin kulagını kapat hedefine odaklan derim.. başarısızlığıda aklından çıkar. İyi şanslar
00 YorumlaKızlar Bir Adım Öne konusunda 1,1b cevap paylaştı. Kimin ne dediğini takmaz isen sorun yok çünki hayatı sen yaşıyorsun onlar değil
10 Yorumla
+1 yılakrabalari boşver çoğu gereksiz sen ne istiyorsun onu yap
00 YorumlaO aptalliga katılmıyorum ben 3. Senemde kazandım rahat ol kastirma durumu ;)
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılBende senin gibiyim durumlar ayni
13 Yorumla
Soran+1 yılNe yapmayı düşünüyorsun peki?
Cevap sahibi+1 yılCanim ben gecen sene kazanamadim ve cok pismanim bu seneki sinavi sacmalikli bir sekilde berbat ettiler 40 matematik soracaklar ben sozelim yapacagimi hic dusunmuyorum onceki sistemdeki durum olsa idi hayli hayli giderdim suanki sinav sisteminin temel dayanagi su soz matematik bilmeyn uni kapisindan bile gecemeyecek. Benim ileriye hedefim var tutulan bir hedef hemsirelik istiyorum ve eniyisi icin cabalamayi dusunuyorum s
Cevap sahibi+1 yılMesaj at ozelden ciklmda
Kazandigin yere git. Tekrardan orada hazirlanirsin
00 Yorumla4. yılım ama geleceğini belirleyecek o sınav
00 Yorumla
+1 yılGidişat neden kötü çalışmadın mı
00 Yorumla- Kızlar Bir Adım Öne konusunda 689 cevap paylaştı.
+1 yılBaşarı olursan ne yapmalısın bence onu düşün...
00 Yorumla Kızlar Bir Adım Öne konusunda 3b cevap paylaştı. Benim 7. girişim olacak
00 Yorumla
+1 yılBen de aynı durumdayım arkadaş
10 YorumlaBence 3. yıl çok çalışıp istedidiğin bölümü kazan
10 Yorumla
+1 yılÇokta şey yapmamak lazım.
00 Yorumla
+1 yıl3 üncü kwz girersin
00 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılEvlen çoluk çocuk yap 😂 boşver okulu felan
00 Yorumladünyanın sonu değil
00 Yorumlanaptın kazandın mı
00 Yorumla
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Kızlar Bir Adım Öne > Sorular > Üniversite sınavına 2. kez gireceğim, başarısız olursam ne yapmalıyım?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar