Kendimi nasıl geliştirebilirim? Lütfen okuyun, belki yardımcı olabilirsiniz :)?

Bir toplum içinde veya biriyle konuşurken fikirlerimi söylemekten hep çekiniyorum ki söylediğim zaman da "Aman be ne saçmalıyorsun, yanlış düşünüyorsun, bu mu yani fikrin (gülüşmeler)" vb. yanıtlar alıyorum. Bu yüzden pek fikirlerimi dile getirmek de istemiyorum. Ya inanın hep gelenekleşmiş, bir toplumun kabul gördüğü düşünceleri savunuyorlar. Hem insanlar sizin düşündüğünüz gibi düşünmek zorunda da değiller ki. Hemen her şeye karşı çıkıyorlar. Onlar öyle dediklerinde bir şey diyemiyorum, alakasız fikirleriyle birden baskın oluyorlar. Onları mantığımla, düşüncelerimle gücümü göstermek istiyorum ama olmuyor sanırım yapamıyorum. Kitap okuyun diyceksiniz, elimden geleni yapmaya çalışıyorum. Test çözmekten vaktim kalmıyor bu yüzden kitap okumak için biraz daha geç yatıyorum. Daha ne yapmalıyım? Psikoloğa da gitmeyi düşünüyorum. Çevremdekiler her şeyi dalgaya alan tipler ve aynı zamanda özgüvensizler de. Benim de özgüvenim yok açıkcası. Bazen rüyalarımda tüm herkesin benimle dalga geçtiğini görüyorum sjfnskwjkkddi ciddi ciddi delirmek üzereyim. İnsanların dediklerini umursamamak, kendi kafama göre yaşamak, davranmak istiyorum. Kendimi bulamıyorum, kendim olamıyorum. Eğer kendimi ifade etmeyi beceremezsem ben de unutulup gidicem, kaldırım taşından ne farkım olacak ki. Kısacası kendimi nasıl geliştirebilirim, insanların dediklerini nasıl umursamayabilirim?
Kendimi nasıl geliştirebilirim? Lütfen okuyun, belki yardımcı olabilirsiniz :)?
Cevapla