Avantajlari dezavantajlari nelerdir tecrübelerinizi paylaşır mısınız? :)
Kendi şehrinde
Şehir dışında
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Şehiriçinde okumanın tek avantajı maddi yönden olur ama onun dışında şehirdışında okumanın kişinin kendisini geliştirmesi açısından daha avantajlıdır. Mesela para hesabını yapmayı öğrenir, bir gün har vurup harman savurursa ay sonu makarnaya kanaat getirmeyi öğrenir. Varlığı ve yokluğu dibine kadar yaşar yani. Sorumluluk almayı öğrenir. Lisede her ihtiyacini anne baba karşılarken üniversitede dört ayak üstüne düşülür. Zaman gelir hem okunur hem çalışılır. Yemek temizlik gibi ev işlerinde level atlanır falan 😀
Cok dogru :D kucuklugumden beri annem de babam da calisiyodu ev isiydi faturaydi yemekti cogu sorumlulugu kucuk yasta aldim. Yazlari calistim para biriktirdim vs vs :D sehir disinda okumak isterim ama ailem kendi yaninda istiyor haliyle
şahsen bu sene başladım üniversiteye bu yaşıma kadar herşeyi ailemle yapardım şimdiyse maddi manevi kendimi idare etmek zorundayım bence bu güzel bişey kendimi tanıma fırsatım oldu neler yapıp nelere katlanabilceğimi gördüm ama aynı şehirde okumak şu açıdan iyi bence hani okulda arkadaşlarından sıkılsan eve kaçarsın ama şehir dışındayken kaçıcağın pek bir yer olmuyo ister istemez birbirine zorunlu kalıyosun😊
guzel anlatmışsın :) oğrencı evın varsa bı de onun tadı başka :D
kapını kıtle yat neden guvenli olmasın :D
çok pimpiriklisin :D kendını bildiğin sürece kımse sana birşey yapamaz :D
karışan goremedım ben :D
Rahat olmak istiyorsan kendi sehrin, oda arkadaşı sıkıntısı, ev, yemek çamaşır, eşya, duzen sıkıntısı yook
Ama
Universite okumak istiyorsan uzak yer. çünkü zaten üniversiteyi üniversite yapan etkenlersen biri de bu sıkıntılar. Kendi şehrinde olunca biraz daha lise gibi oluyor sankim
Ama bana kalirsa sehir dışı olsun ama yakın olsun derim.
Ailenin yanında daha kolay olur diyeceğim ama ailen biraz sıyırık falan ise ya da otoriter ise bence şehir dışında oku benim babam ile aram hiç iyi değildi ve ailem otoriterdi onun için onların yanında okumadım
Cevap
25Cevap
Başka şehir çok cazip geliyor evet çok daha eğlenceli ve özgür olabilir. Ama kendi şehrimi kazanınca oh be dedim. Niye biliyor musun? Çünkü gerçekten aşırı yorgun olduğum günler oldu ve eve gelip bir tabak yemeğimi önümde gördüm mesela kendi odamda uyuyup dinlendim. Hasta olsan kim ilgilenecek mesela? Yorgun iken yemekle vs uğraşmak çok zor olsa gerek ki üniversite sabahlama ile geçen bir yer. Bin şükür hala..
tabi ki de kendi şehrinde evet bişileri kendi kendine yapma kendi ayakları üstünde durma olarak farklı şehir daha iyi ama maddiyat ve gerektiği zaman ailene duyduğun maneviyat daha ağır basıyo :)
Bence özelliklede bayanlar kendi şehirlerinde imkan olduğu sürece aileleriin yanında okumalılar. Çünkü ortam farklı insanlar farklı şeytan kandırmayagörsün.
Ailem sakaryada ben ızmitteyim ne çok uzak ne de aynı şehir ama istediğim zaman gidip gelebiliyorum ama ben şehir dışı derim hayatı öğrenir sin mesela belli bir miktar paraile nasıl geçirsin diye bütçe yapmayı öğreneceksin farklı insanları tanırsin bu senin için avantaj olur
Başka şehirde okuyup kendi ayakların üzerinde durmayı öğrenmek, kendi şehrinde okumaktan daha iyidir...
başka şehirde okursan hayatı insanları tanırsın. paranın kıymetini anlarsın. nasıl geçinilir onu öğrenirsin kısacası kendi ayakların üstünde durmayı öğrenip bir birey olursun bence
Maddi açısan zorlanmıycaksan defol git başka şehire:) ama zorlancaksan yok annem de annem diye ağlıycaksan kedi şehrinde kal ev terliği ol :) sevgiler
Şehir dışında. Çünkü ev sorumluluğu market sorumluluğu her şey üstümüze kalıyor ve hayatı öğreniyoruz, kendi ayaklarımızın üstüne basıyoruz.
Şehir dışında okunmalı bence ve ben hiç pişman değilim.
Şehir dışında tabisi başka şehirler başka kokular başka yerler keşfet
Sehir disinda okumak diyorum ben farkli sehir farkli insanlar :)
Şehre göre değişir, mesela İstanbul 'da yaşıyorsan başka şehre gitmeye gerek yok diye düşünüyorum
şehir dışı derim ama uzak yerlere gitme yakın şehirler daha iyi olur :D
şehir içinde okusan liseden farkı kalmaz git dışarda oku hayatı öğren
Niye la şehir içinde hayat yok mu?
@Scream_to_scream olmaz öyle
Babana söyleyecem olum seni
@Scream_to_scream babam kızını bilmiyo sanki
Eşek sıpası :D
@Scream_to_scream :DDDDDD
Puanına göre sen 350 ve üzeri puan mı aldın
Gel İstanbul'da Ankarada oku
bence kendi şehrinde okuman daha mantıklı böyle bir imkanın varsa tepme derim
Hem aile yanında hem yurtta hem de ayrı evde kalmış biri olarak diyebilirim ki aile yanında okuma.
mecburiyetten şehir dışında okuyacağım tabiki şehir içi hem aileye daha az masrafınız olur
Gideceğin şehre göre çok değişir bu sorunun cevabı.
Çok baskıcı bir ailen yoksa kesinlikle kendin şehrin en güzeli. Hem maddi hem manevi açıdan.
dışarıda okumak her ne kadar zorlukları olsada birçok yönden daha iyidir ailen olmadan bişeyleri yapmayı ögrenirsin kendini geliştirirsin bunun yanında daha özgür yaşarsın
Aileden uzak olmak isteyenler icin sehir disi iyi bir alternatif.
Kendi şehrinde okursan kurulu düzenin devam eder, şehir dışında okursan daha çok gezersin daha çok sosyallesirsin😄
Şehirdışında okudum insanı yetiştiren önemli bir adımdır şehirdışında okumak
Kesinlikle şehir dışında, hayatı daha çabuk öğrenirsin ve gerçekten üniversite okumuş olursun.
İmkanlar el veriyorsa, şehir dışı da olsa köklü bir üniversite
Ailenin maddi durumunuda bagli her aile ayda 700 800 tl gonderemez. bir de tek cocuk degilsen...
Para gonderebilirler aslinda ama sehir disinda devlette okumak yerine kendi sehrinde ozelde oku diyolar
Kendi şehrinde okumak daha iyi. Kendi şehrin dışındaki bir şehir ne kadar güzel olursa olsun zor bir öğrenci için. Ayrıca aile hasreti çekmekte çok kötü.
Kız icin zor erkek icinde zor ama erkeğin avantajı daha fazla.
Şehir dışı istiyordum ama yine istanbula kalcam gibi 😕
Bir bayan İçin şehir dışı tavsiye etmem ama bir erkek için isterse doğu olsun.
Zehir etmek istiyosan kendi şehrinde. Eğlenmek istiyosan olabildiğince uzakta.
Kendi şehrinde hazır evin var yemek yapanın var çok rahat olursun.
okumak mezun olmak istersen tabi
Nereliisn nereyi istiyon
Istanbuldayim cevre illerden birine gidebilirim
Ailenin yanında kurulu düzenle daha kolay olur.
Hatta mümkünse ülke dışında.
Şehir dışında daha çok masraf.
Kendi sehrinde bulursan iyi olur
boluda İzzet baysalda okumak ;)
Her ikisinin de avantaj ve dezavantajları var.
kendi şehrinde okumak
Sıkılmıştım kendi şehrimde
Şehir dışı
Ailemden uzakta yaşamayı öğrendim
Tabi ki şehir dışı
Şehir dışı tabi kii.
Şehir dışı
şehir dışı
Kendi şehrimde
Kendi şehrim de
Sehir disinda
Şehir dışı
sehir disinda
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar