Merhaba herkese :) Ben ingilizce işletme öğrencisiyim. Hazırlık bitti bu sene bölümüme başlayacam ama ben işletme değil psikoloji okumak istiyorum yani kararım değişti. Okuduğum üniversitenin psikoloji bölümü benim 7 puan fazlamla kapattı. Acaba hiç işletme bölümünde vakit kaybetmeden geçiş yapabilir miyim?
Cevabın nedir?
Cevapla
1. Yatay geçiş için üniversitenin kontejan açması lazım
2. Açılan kontejanda hangi bölümlerde okuyan öğrencilerin o bölüme geçebileceği duyurulur.
3. Geçmek istediğin (bölüm-üniversitenin puanının yerleştiğin puanla eşdeğer veya düşük olması gerekir, yüksek olan yerlere yarım puan bile olsa geçiş yapamazsın)
4. İlk sene dışında geçiş yapamazsın.02 Yorumla
Soran+1 yılİşletmeden psikolojiye almazlar ben puanla olur mu diye sorayım dedim seneye sınava tekrar hazırlanırsam 1 yıl kaybetmiş olurum
- +1 yıl
Kardeş ek tercihte bile taban puanın altında tercih yapamazsın ki sen yatay geçişten bahsediyorsun. Puanın fazla olsa bile senden yüksek birisi geçiş yapabilir sen kalabilirsin ki açılan kontenjan 1 elin parmaklarını geçmez o yüzden geçiş şansın sıfır puanın yüksek olsaydı bile psikoloji gibi talebin çok yüksek olduğu bir bölüme geçişin çok zor olurdu
+1 yılseneye filan anca işletmeden psikolojiye geçmek nedir ya tıptanda edebiyata geçelim.
01 Yorumla
Soran+1 yılİşletmeye başlamadım daha zaten. Ama hedeflerim değişti. Psikoloji sadece 7 puan üstümde kapattı. Yani öyle çok fark yok. Geçiş yapmam gerek
Gizli Üye(25-29)+1 yılYapabilirsin. Üniversiteden üniversiteye de degişir. Bir arayıp sor bakalım teker teker hangilerinde oluyormus. Cünkü mef üniversitesinin yardımcı rektörü geçen dedi ki size bir taktik veriyim puanınız nereye yetiyorsa oraya girin sonra yatay geçiş yaparsınız üstelik bursunuz aynı şekilde devam eder dedi
12 Yorumla
Soran+1 yılBenimki devlet gerçi
Cevap sahibi+1 yılHe o zaman biraz sıkıntı olabilir. bogazicinde falan oldugunu duymuştum ama
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
3
Cevap
2Cevap
Kızlar Bir Adım Öne konusunda 402 cevap paylaştı. Tekrar lys girmen gerek o puanın tutturman başka bölüme geçmen başka şekilde imkansız.
01 Yorumla
Soran+1 yılBu sene denemedim okul puanım yarıya düşeceği için. Seneye denersem de 1 yıl işletmede zaman kaybetmiş olacam
Gizli Üye(25-29)+1 yılOkuduğun okul bu konuda çok önemli diye biliyorum
13 Yorumla
Soran+1 yılNasıl öğrenebilirim ki acaba
Cevap sahibi+1 yılÖğrenci işlerine danış
Soran+1 yılPeki teşekkürler
+1 yılöyle bir geciş duymadım
01 Yorumla
Soran+1 yılPuan olarak pek fark yoktu yani kendi puanımla girsem iyi olur
Gizli Üye(30-35)+1 yılOkudugun bölümün dallarina geçiş yapabilirsin
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılYapamazsın
03 Yorumla
Soran+1 yılNeden
Cevap sahibi+1 yılFarklı fakülte
Soran+1 yılHani bölüm olarak değil de giriş puanımı kullanarak olur mu diye düşünmüştüm ben ama olmayacak gibi duruyor
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Kızlar Bir Adım Öne > Sorular > İşletmeden psikolojiye geçiş yapmak istiyorum. Nasıl yapabilirim?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar