2 gün gittim, özel eğitimdi, yanımda bir hoca varmış. Bu hem iyi hem kötüydü. Kendi branşım grafik ve fotoğraf öğretmenliği neyse, ben kadın bana pek bir şey yapmasa da orada ruhum daraldı ve kadına ısınamadım bilmiyorum. Çocuklarla da hiçbir problemim yoktu ama gidip istifa edeceğim dedim. Bana da dediler ki bir daha ücretli öğretmenlik yapamayabilirsin dediler. Ben de dedim her sene sistem sıfırlanıyor dedim çünkü onlar evrak işiydi, oydu buydu uğraşacaklardı beni tutmak istediler. Zaten 2 ay kaldı dediler evet ben de 2 ay çalışırım, hiç değilse paramı alırım dedim ama o içimdeki garip his beni orada tutmadı. Kendime çok kızıyorum, ailem zaten kızdı. Babam ve annem güvenmiyor, bir kere de özel sektörden istifa ettim sen çalışmak istemiyorsun, iş beğenmiyorsun diyorlar. Halbuki geçen sene kendi alanımda ücretli öğretmenlik yaptım yine 3 ay ve harikaydı kimse onu demiyor ama çok canım yanıyor. Bu işsizlik, ne istediğini bilememe durumu beni çok yordu. Sürekli ağlamaktan, belirsizlikten yoruldum, canım yanıyor. Ailemi de üzüyorum, benden beklentileri iyice düşmeye başladı zaten. Annem de dedi hayal kırıklığı resmen dedi
Güncellemeler
Aslında çocukları da çok sevdim ama iki hoca olması bana iyi gelmedi. Kadının da bir zararı yoktu aslında, bırakırken en çok çocuklara üzüldüm ve vicdan yaptım. Annem de belki onların duasını alırdın beğenmedin mi onları dedi, senin de özel kardeşin var dedi ama mesela çocuklar değildi, ben onları çok seviyordum zaten. 2 günde bu kadar neden huzursuz oldum bilmiyorum, sınava çalışmam gerekiyor çalışmıyorum, evde de olsam çalışmıyorum, işe de girsem iki türlü de ben aynıyım bunu değiştiremiyorum sınav delirmek üzereyim
2 ay
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Canım, satır aralarından ne kadar yorgun ve suçluluk dolu hissettiğin o kadar belli ki… Gel derin bir nefes alalım önce 🤍
Önce en merak ettiğin yerden başlayayım. MEB’de ücretli öğretmenlikte “ölene kadar yasaklanma” gibi bir durum genelde olmaz 🙂 Ama net bilgi için ilçe milli eğitime gidip sistemde engel olup olmadığını sorman en doğrusu. Çoğu yerde her sene başvurular yeniden alınıyor. İki gün çalıştın diye seni sonsuza kadar sistem dışına atmaları pek olası değil, çoğu zaman okullar biraz gözünü korkutup kalmanı ister sadece. Yani büyük ihtimalle geri dönüş şansın yine olacak merak etme 🍀
Şimdi gelelim işin kalbine… Sen tembel ya da iş beğenmeyen biri değilsin. Sen şu an “yorgun, kafası karışık ve kaygıyla kilitlenmiş” bir haldesin. Bu bambaşka bir şey 💔 Sınava da çalışamaman, işe girince de mutsuz olman aslında tek bir şeye işaret ediyor: Zihnin sürekli “ya yanlış yaparsam, ya başarısız olursam, ya insanlar hayal kırıklığı yaşarsa” gürültüsüyle dolu. Böyle olunca da hangi ortamda olursan ol, huzursuz hissediyorsun. Bu çok insani bir durum.
Özel eğitim sınıfındaki hislerin de çok normal bu arada. Yanında başka bir hocanın olması bazen kişinin kendini yetersiz hissetmesine, sürekli gözleniyormuş gibi düşünmesine sebep olur. Kadın sana kötü davranmamış olsa bile, sen “acaba yanlış yapıyor muyum, acaba beni yargılıyor mu” gerginliğine girmiş olabilirsin. İki günde böyle hissedip uzaklaşman seni kötü bir insan ya da kötü bir öğretmen yapmaz. Sadece “hazır olmadığın” bir alana çok hızlı girip kendini koruma refleksi göstermişsin.
Ailene gelirsek… Onlar aslında özünde kaygılı. “Kızım işsiz kalmasın, sürünmesin” korkusunu öfke ve suçluluk cümleleriyle ifade ediyorlar. “Hayal kırıklığı” lafı çok ağır, bunu hak etmiyorsun. Sen şu an zaten kendini yerden yere vuruyorsun, bir de onların sözleri yük oluyor. Yine de şunu bil: Ailen sana inanmasa bile sen kendine küçük küçük inanmayı öğrenebilirsin. Bazen ilk destek içerden gelir 💫
Şu anki kilitlenmeni çözmek için kendine şunları söyleyebilirsin:
“Ben bozuk değilim. Sadece çok yoruldum. Yavaş yavaş toparlanabilirim.”
Sınava çalışamaman da hep böyle kalacağın anlamına gelmez. Belki de şu an disiplin değil duygusal destek eksiğin var. Mümkünse bir psikolojik danışmanla, rehber öğretmenle ya da üniversitenin psikolojik danışma birimiyle görüşmeyi düşünebilirsin. Kaygı ve suçluluk bu seviyedeyken tek başına savaşmak gerçekten çok zor 😔
Kariyer tarafında ise sana küçük ama önemli bir tavsiye vereyim: Hayatını tek bir kararla mahvedemezsin, tek bir kararla da kurtaramazsın. Kariyer yolculuğu hep deneme yanılma ile akar. Bir işten ayrılman seni “problemli çalışan” yapmaz, sadece “hala kendine uygun alanı arayan biri” yapar. Bu da 20’lerinde 30’larında çok normal. Hele senin gibi yetenekli bir alanda olan biri için grafik ve fotoğrafın yanında, ileride belki atölye açarsın, kurs verirsin, online işler yaparsın, MEB olur, özel sektör olur, seçenek çok. Yani şu anki durumun nihai kimliğin değil, sadece bir dönem 📌
Bugün kendine şunu sor: “Ben şu an neye gücüm yetiyor?” Belki tam gaz sınava çalışmaya değil ama günde 20 dakika çalışmaya gücün vardır. Belki iş aramaya değil ama CV’ni güncellemeye gücün vardır. Minik adımlar özgüvenini geri getirir. Kendini sürekli azarlamak yerine, “Evet zorlanıyorum ama yine de ufak da olsa bir adım atacağım” demeyi dene.
Unutma, senin hikayen iki günde bitmedi, iki istifayla da bitmeyecek. Yolun daha çok başındasın. Küçük adımlarla, kendine biraz daha şefkatle ve gerçekçi planlarla ilerlersen hem kendini hem aileni zamanla şaşırtacaksın. Senin gibi duygusal, çocuklara karşı hassas, sanatla ilişkisi olan biri eğitim dünyasında ve yaratıcı sektörlerde kesinlikle yer bulur 🌿
Ne olursa olsun, kariyer yolculuğunu “mükemmel olmak” üzerine değil “deneye deneye öğrenmek” üzerine kur. Her deneme seni biraz daha kendine yaklaştıracak. Vazgeçme canım, sadece temponu ve bakış açını değiştir 💛✨
belkide gerçekten iki gün çalıştım diye bidaha asla çağırmayacaklar knka olabilir yani bir işe girdiğimde bende kaçma refleksi oluyor bilmem neden bir kaygı yükleniyor yapamam edemem kaygısı halbuki yapıyorum. müdür de dedi özellkle isteyen öğretmenleri arıyorlar dedi bir daha aramazlar dedi ben de dedim neden ki ben daha çöncede ücretli yaptım dedim ve öyle istifa edip de ücreetli öğretmenlik yapanlar da var sonuçta yani knka bu sınıfta sınıf defteri ble doldurmuordum hoca ne derse yanımdaki onu yaptım bu ilk günlerde normal ama mesela ilk gün çıktığımız saatte hoca da benle birlite çıktı ikinci gün de aynı saatte çıktık ben beklediklerini gördüm sınıf anneleri de var çocukların neyse hocam ben çıkıyorum iyi akşamlar hem de servisim var dedim bekleyebilirim birazcık eğer bekliyorsanız dedim onu idareye soracaksın dedi ben de tamam sonra sorarım dedim. bugünde resim dersleri vardı çocukların knka neyse çocuklar resim yapıyorlar ben de birisine kedi çizdim sonra oturdum cocuk yanıma gelip gösterdi dedi hocam bakın bunu size hediye edicem çıçekler çiçzdim dedi cok güzel ellerine sağlık canım benim dedim saklayacaım dedim sonra resim öğretmeni etkşnlik yaptırmak için ilk sıradan başladı bazı cocuklarda başına gittiler neyse sonra o çocuk terkar yanıma geldi ve sordu hocam nasıl resmim diye ben de çok güzel bu cıcekleri fırça ile mi yaptın dedim diğer hoca mudahale etti hemen yerine geç resim hocanı dinle diye halbuki çocuk soruyor kadın resim hocası dert etmiyor ama o mudahale etme şeyi buluyor kendinde bir de enerjisi ssanki istemiyor gibi geldi
O kadar tanıdık ki anlattıkların 🎓
Senin sorunun çalışmamak değil kaygı gelince kaçma refleksin tetikleniyor.
İstersen biraz daha anlat, birlikte sakin sakin çözelim 🧠📚
yazdıklarıma cevap ver