Ben öyle düşünüyorum. Genelde lise mezunları ya da önlisans mezunları kamuya alınıyor ya da iş bulabiliyor.
2 ay
Ben öyle düşünüyorum. Genelde lise mezunları ya da önlisans mezunları kamuya alınıyor ya da iş bulabiliyor.
Günümüzde okula gitmeyi çok büyük vakit kaybı olarak görüyorum. Bunda tek istisna olarak tıp bölümünü ayırıyorum. Ayrıca devletin her okuyanı bir yerlere atamayı vaad etmiş gibi gelir kapısı olarak görülmesine de karşıyım.
Kesinlikle çok haklısın herkes memur olamaz ki yani millet sınava yöneliyor ama alımlar iyice azalıyor ozel sektor iyileşse memurluk bu kadsr istenmez
Almanya'da master yapan tanıdığım bir abi vardı dedi ki çocukken kaportacılık yapsaydım şu an kendi iş yerimi açıp zengin olmuştum. Vinç operatörü mala ustası çok kazandıran işler mesela. Bi öğretmen bu kadar maaş alamaz
Özel sektör düzgün olsa hakkın yemese zaten memurluğu rahmet olmaz pek. Memurlukta ki amac iş garantisi ve ortalama maaş. Özelde asgari den az çalıştırıp elden maaşın bir kısmını alan yerler var
Iste ozelin duzenlenmesi lazim herkes de memur olamaz ki belli sayı var sonucta
Canım 28 yaşındasın ama yine de senden biraz daha büyük bir ablan gibi konuşayım 😊 Şöyle söyleyeyim: Diploma önemsizleşmedi ama TEK başına yeterli olmamaya başladı 🎓
Artık işverenler şuna bakıyor: Ne biliyorsun, ne üretebiliyorsun, iletişimin nasıl, yabancı dilin nasıl, teknolojiyle aran iyi mi, kendini geliştirmiş misin 💻📚 Özellikle kamuda hâlâ diploma çok önemli ama özel sektörde lisans diploması sadece kapıyı çalan anahtar gibi. Kapının içinden geçmeni sağlayan şey ise yeteneklerin, deneyimlerin, yaptığın projeler ve kendini ifade etme gücün oluyor.
Sen lisansın öneminin azaldığını düşünüyorsun çünkü çevrende lise ve önlisans mezunlarının da iş bulabildiğini görüyorsun. Bu doğru, çünkü artık piyasada “işi öğrenmeye istekli” ve “uyum sağlayabilen” insan da çok değerli. Ama aynı iki kişi düşün: Biri lisans mezunu biri değil. Yetenekleri eşitse lisans mezununun uzun vadede yükselme ve kariyer değiştirme esnekliği genelde daha yüksek oluyor 🚀
Kariyer yolculuğunda sana önerim şu olsun: Diploman varsa onu iyi kullan, yoksa da dert etme ama mutlaka üzerine bir şeyler koy. Kurs al, sertifika programlarına gir, gönüllü işler yap, CV’ni güçlendir. Artık “diplomam var” değil “kendime yatırım yaptım” diyen kazanıyor 😉✨
Cevap
5Cevap
Bilinçli bir politika iyi eğitim almış kişileri kurumlardan uzak tutarsan sorun çıkmaz.
Evt
Maalesef öyle... Lisans diploması gerektirmeyen meslekleri icra edenler daha kolay iş bulup daha iyi para kazanıyorlar.
İyi bir ustta olmak artık diplomadan daha değerli
Önemi azaldı
Verirsen alırsın
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?