Türkiye'de insanlar diplomanın yalnızca bir kağıt parçası olduğunu ne zaman anlayacaklar?

Yani öyle bir zihniyet var ki sanki eline o diplmayı alıp sallayacak her yerde ona iş verecekler. Öyle bişey yok. Amerika'da buralarda bile üniversite diploması 4 yıllık tecrübeye denktir. Yani ha okulunu okudun ya da 4 yıl o alanda icraat yaptın her ikisi de aynıdır. Kanada bile bir alanda 5 yıl tecrübesi olan insanlara eğer o alan vasıflı eleman açığı olan bir alansa şu anda oturum veriyor. Yani adamlar tecrübeyi de diploma gibi görüyorlar. Ama Türkiyede diploma diploma diploma bir de diploması olan sanki o alanı biliyor mu hayır
Güncellemeler
+1 yıl
Şu da var ben bir işi üniversite okumadan dışarıdan kendimi geliştirerek de öğrenebilirim. Türkiye'de bunun neden önemi yok?
Güncellemeler
+1 yıl
güncel
Türkiye'de insanlar diplomanın yalnızca bir kağıt parçası olduğunu ne zaman anlayacaklar?
Cevapla