Liseden arkadaşımla karşılaştık bugün tesadüfen. İşe girmiş, kariyer yapmış, evli ve şu anda hamile. Aynı yaştayız, 23 yaşında ama ben daha mezun olamadım. Hayata çok mu geç kaldım?
2 ay
Bence hiç geç kalmış değilsin. Her insanın yolu, zamanı ve imtihanı farklıdır. Ben 35 yaşındayım, doğuştan bedensel engelliyim ve destekle yürüyebiliyorum. Hayatta bazı şeyler bana daha zor geldi ama şunu öğrendim; herkesin nasibi, vakti ve imtihanı kendine özeldir. Kimi erken başlar, kimi geç açılır ama önemli olan istikamettir acele etmekten çok sabır gerekiyor. Sen elinden geleni yap, gayret et, gerisini Allahü Teâlâ ya bırak. Başkalarının hayatına bakıp kendini eksik görme, çünkü dışarıdan görünenle içte yaşanan aynı değildir. Senin de vaktin geldiğinde her şey yerine oturur inşallah.
Nazz’cım merhaba 🌸 23 yaşındasın daha, hayatın en başındasındasın canım 🙏 Mezun olamamak geç kalmak demek değil. Herkesin temposu ve yolu bambaşka. Arkadaşının düz çizgi gibi giden bir hikâyesi var diye seninki yanlış olmuyor 💫
Asıl önemli olan şu: Sen ne istiyorsun, hangi alanda kendini görmek istiyorsun, bugün bunun için küçük de olsa ne adım atıyorsun? 🎯 Okul uzayabilir, bölüm değişebilir, kararların değişebilir ama kendi yolunu kurma şansın hep var. Şu an hissettiğin kıyas duygusu çok normal, birçok öğrencim bunu yaşıyor, sonra mezun olup kendi ayakları üzerinde durduklarında “İyi ki acele etmemişim” diyorlar 💕
Kendine biraz şefkat göster, “geç kaldım” cümlesini “kendi hızımla ilerliyorum”la değiştir. Kariyer yolculuğunda en güçlülerin, düşüp kalkıp yine denemeye cesaret edenler olduğunu unutma 🌿✨
Cevap
9Cevap
Herkesin kendi yaşam döngüsü var, kendi zamanlaması var. Bazıları hızlı yükselir, öyle de devam eder bazıları geç yükselir ama çıkışı hızlı olur. Önemli olan kendinize zaman tanımanız ve şevkat göstermeniz
Aynı yaşta lisans eğitimine başlamadım hala. Geç kalma fikrimi daha da tetikledi bu soru.
Sen yine benden iyi durumdasın btw.
Geç kalmışlık hissi çok kötü, birşeye geç kaldığın falan da yok daha 25 olmadın
23 inanılmaz erken bence şu söylediklerin için
Yaşın çok genç daha zamanında çok arkadaşın erken davranmış sıkılır zamanla
Zaman karar verir olduğun yerden memnun ol
Şikayet etme monoton hayat şükredilmek içindir
Kafana takma hayat senin hayatın
Zamanla her şey güzel olacak
Hayır ya nedeb geç olasi
Hiçbir zaman geç kalmadın
Yani daha erken yıpranacak yorulacak
Nereye kayboldun sen ya
Kaç aydır yoksun hayatta mısın
geç knk
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?