Kurumsal firmada iş buldum giyim mağazası temizlik işlerine bakacağım evrakları hazırlamaya başladım iki oğlum var 11 ve 6 yaşında eşim iki gün öncesinde çalış diyordu şimdi ise çocuklar var diyor kararsız kaldım ne yapayım?
3 ay
Eşinin çalışmasını istemeyen erkeklerin tek derdi ne biliyor musunuz kadın ekonomik olarak guclenmesin ona muhtaç kalsın , kalsın ki ne istesem yaptirabileyim hatta yanlış bile yapsam oturmak zorunda kalsın yanımda... Hadi eskiden iş konumu kadınlar için sorundu erkek ağırlıkta bir alandı ama şimdi öyle değil karı koca birlikte çalışmak o eve verilebilecek en büyük huzurdur çünkü iki tarafta sosyal olduğu için sohbet edecekleri konular olur artı hayatın yükünü bitlikte yüklenmek arada ki saygı ve sevgiyi de korur
O yüzden çalış ilerde çocuklar büyüyünce çalış denmesine aldırma sende biliyorsun ki bellli bir yaşa gelindiğinde ve vasıfsız elaman konumunda hiç bir iş kapısı sana artık açılmayacak
Hayret! Yaşın tecrübeli olduğunu düşündürüyor. Yazdıkların ise ergen olduğunu.
erkeklere güven olmaz yarın boşansan sigortan olmayacak yaşlılığında emeklilik olmayacak malları paylaşsanız sen çalışmadınki evde yattın diyecek hakimde çocuklara anası en iyi bakar diyecek sana kalacak iki çocuk. kocanında işine gelecek. yetmeyecek nafaka ödemek istemeyecek. mutsuz bekar anne olarak sürüneceksin. toplumdaki dul kadın baskısını zaten biliyorsun. çocuklar için kendini feda edeceksin. erkek çocuklara yaranılmazda büyüyünce ayrılmanın suçlusu seni görürler. şu an kocan sonradan vazgeçti çünkü sende yoruldum çocuk ve ev işinde yardım et diyeceksin onu istemiyor. heryere yetişirim dersen hemen kabul eder. fabrikada çalışan arkadaşlarım var. hepsi ev iş çocuk yetişmeye çalışıyor. kocanın işine gelmiyor
Şimdi insanın paraya her zaman ihtiyacı vardır hem çalışmak her zaman için iyi dir..
Eğer bir çözüm yolunu bulabilirsen çalışmaya devam et ama olmuyorsa yani eşinle konuş ortak bir karara varmaya çalışın ona göre bir karar ver derim ama ev hanımı olmak ta bilmem nasıldır.. Ben senin yerinde olsam çalışırım ve çocuklarda varsa ona göre çocuklara zaman ayırırım çünkü başta dediğim gibi insanın paraya her zaman ihtiyacı vardır hem çalışmak her zaman için iyi dir ve insan istedikten sonra her şeye bir çözüm bulunur sadece ölüme çare yoktur..
Önce tamam dediğine göre maddi desteğe ihtiyacı var. Sonrasında çocukları düşürüp de vazgeçmiş olabilir. Bunu planlayıp çocukları da düşünecek olan sizsiniz. Bir kaç cümlede durumu anlayıp yorumlamak doğru değil.
Canım genç arkadaşım 💛
Ne kadar önemli bir dönüm noktasındasın farkındayım 🌿
Önce şunu söyleyeyim senin işe girme isteğin çok değerli. Hem çocuklar hem eş hem de iş arasında kalmak kolay değil. Eşinin endişesi de aslında çocuklar zorlanmasın kaygısından geliyor olabilir.
Onunla sakin bir zamanda konuşup “Bu işi neden istiyorum ve bu bize ne katacak” sorusunu birlikte düşünün. Çocukların bakımı için somut bir plan yapın. Kim neyi ne zaman üstlenecek bunu netleştirin. Belirsizlik eşini korkutuyor olabilir.
Eğer bu iş sana nefes aldıracaksa sana ait bir alan yaratacaksa bence bunu denemeye değebilir. Bir süreliğine “deneme süresi” gibi düşünebilirsiniz. Olmazsa başka çözümler bakılır. Hayatta hiçbir karar geri dönülmez değildir.
Unutma sen mutlu ve güçlü oldukça çocukların da daha güvenli hisseder 🧡 Kariyer yolculuğunda da her adım bir tecrübe. Korkulara değil imkânlara odaklan. Konuşmaktan ve kendini anlatmaktan çekinme olur mu? 🌸✨
Cevap
66Cevap
boşanın
Sanırım eşin de kafası karışık, bu yüzden önce onun endişelerini anladığını gösterip sonra çözüm odaklı konuşmak lazım. 11 ve 6 yaşındaki çocuklar okul çağı, belki de iş saati düzenine göre çocukların bakımını nasıl organize edeceğinizi birlikte planlayabilirsiniz. Açıkçası bu konuda direkt ve sakin bir sohbet iyi olur, kararınızı birlikte verirseniz daha sağlıklı gider.
Onun bunun dediğine bakıp yuvanı yıkma boşanma sakın, eğer kocanın maaşı yeterli ise çalışma, herşeyi geçtim çalışırsan çocuklara kim bakacak çocuk daha küçük yazık günah olur yani para diye çocuklar ihmal etme derim, ailende olsa çocuğa anne gibi bakan olmaz bunu unutma
Çocukları takip edecek bir büyük varsa hayatinizda deneyebilirsin. Ama kimse yoksa ilgilenecek sabah okula gidiş ve dönüşlerde stres yaşayabilirsin , aklın evde kalacak. annelik başka. erkek o detayları düşünmez ama kadınlar daha düşünüyor maalesef.. Şartları iyi değerlendirmen gerek yoksa iş hayatında da verimli olamazsın..
Valla ben sana söyliyim aile de bende tek büyüdüm bizim zamanımız bunları kaldırıyordu şu an ki zaman malum ha çalışman tabiki iyi bişiy ama çocuklar ile ilgilenicek birileri şart o 1 sast evde yalnız kalmaları bile sıkıntı yani aile büyükleri sağ ise birine bırakabiliceksen buyur ama yoksa hiç kimse iyi düşün..
Hatun büyük çocuk kendini kurtarmış küçük de İyi kötü idare eder iş bulduysan çalış ama ihtiyacın varsa çalış ihtiyacın yoksa keyfi olarak sırf kendi ayaklarım üzerinde durmak istiyorum masalına inanarak çalışma ihtiyacın varsa iş bulduysan çalış
çocuklara kim bakacak? 6 yaşında olan daha ana kuzusu yazık öğrenme şamasında bence 2 sene daha bekle , iş geçim vs vs derken çocuğu kaybetme en azından 10 yaşına gelsin , tamam biraz zaman ama zaten hayatta amacın çocuklar , kaybettikten sonra anlamı olmaz birçok şeyin
Hayat şartları çok zor. Günümüz şartlarında evde, anne de baba da çalışmalı.
Çalışmak sadece ekonomik anlamda değil sosyal anlamda da hayata bağlar.
Uygun bir dille çalılmak istediğini, 3 ay denemek istediğini söyle. Eve giren ekstra parayı da fark edince alışacaktır. Çalışan anne özellikle kız çocukları için çok iyi bir örnek.
Şahsen konuşmam gerekirse hayat benim hayatım eğer çocuklar varsa onlara bakacak birini bulabiliyorsam kimseye bunu sormam mümkünse kimse de karışmasın benim çalışıp çalışmayacağıma çünkü bende Geleceğimi düşünmek zorundayım.
Çocuklar büyümüşler zaten. Okula da gidiyorlardır muhtemelen. Çocuklarla ilgili planınızı anlatıp eşinizi ikna edebilirsiniz belki.
Arkasında farklı bir sebep de olabilir. Ağzını aramakta fayda var.
Çocuklar daha önemli bence. Kadınlar iş hayatına atılmak için çocuklarını evde tek bırakıyor ya da yuva ortamını sağlayamıyorlar her iki ebeveyn de evde olmayınca. Bu nedenle çalışma ertelenebilir eğer açlık gibi bir tehdit yoksa ortada.
Öncesinde konuşup anlaşmışsınız. Muhtemelen çocukların bakımı ile ilgili planlama da yapılmıştır. Eşin gerçekten bundan dolayı mı çalışmanı istemiyor yoksa kıskançlık gibi başka nedenleri de olabilir mi?
Demek ki seni yemiş yani iş bulamayacağınız yâda cidden çalışacağına muhtemelen inanmadı buluncada çoçukları bahane ederek seni kırmadan red ediyor yani aranız nasıl bilmiyorum ama konuşarak orta yol bulunur inatlaşma olursa kavga kaçınılmaz olur
Sen calis yine de tabi çocuklari da ihmal etmeden bir formül bul ekonomik özgürlüğünu eline almış olmanın yanısıra aile bütçesine de katkı yapmış olursun
Abla bak şöyle düşün sen o çocuklara bı sure sonra bakıcı tutmak zorundasin maaşın bakıcıya gitcek kavgaya gerek yok ne güzel çocuklarınla gez etkinlik yap eylen emin ol 2 gün sonra ya keşke evimde olsaydım aylemle vakit gecirseydim dersin tartismalar çoğalır gerek yok
Merhaba
Eşinin maaşı yeterliyse çalışma bence çok zor olacak çünkü evin bütün işleri yine sana kalacak bide kocan yaptığının ettiğinin lafını yapan bir insansa bence hiç umursama yok demesini başla işe sen çalışınca bir müddet sonra kendi kendine istediğini danışmadan alabilecek ekonomiye sahip olacaksın sen çok değerlisin ♥️
Esin seni kıskanıyor tek başına bağımsız olucan maaşını alıp kendine bakacaksın ilk basta çalış demiş çünkü sana nasıl olsa iş bulamaz çocuklara bakmak zorunda demiştir bulunca da çalışma oh ne âlâ
Zorlanmayacaksan ve istiyorsan çalış.
Baktın zorlanıyorsun bırakırsın, eşine de bir daha ağız açtırmazsın. Evi geçindirmek en başta onun görevi senin önceliğin değil!
Çocukların büyümüş artık Küçük değiller ki. Paraya ihtiyacın varsa iş de güzelse kaçırma derim. Kocan da çalışmanı istemiyor sanki o yüzden çocukları bahane ediyor
Çalışmanı istemiyorsa maaş+sigortanı hesabına yatırsın her ay.😃
cocuklarin cokda kucuk degillermiş calisabilirsin bence sen ciddi ciddi calişmak isteyip is bulunca oda vazgecti calismani istemekden 🙂
Çocuklara bakacak biri varsa kısa süre çalışmayı deneyebilirsin. Olursa devam edersin, olmazsa çıkarsın
Olmaz öyle 6 yaşında ki çocuğu bırakmamalısın o zaman eve kocan bakacak, hem kel hem fodul olmaz öyle
bence çalışmalısın. ama zor süreç onu söyleyeyim. çocukları kime bırakacaksın? var mı aile büyüğünüz?
Çocuklar büyümüş ve sende artık bunu istemiş saygı göstermesi gerek daha iyi bir yaşam kalitesi için her geçen gün paraya ihtiyaç artıyor
KS üyelerinin ne dediğini değil kocanın sözünü dinleyeceksin
Burdaki avarelleri değil eşini dinlemelisin.
Eşinin maddi durumu iyi ise çalışma cocuklarına bak daha iyi.
Sen işe gidince
Çocuklara kim bakcak
Bi evlilikte
2 kişi. çalışırsa
O evlilik yapay olur
Zevki cıkmaz
Madem 2 kişi çalışcaktı niye evlendiniz
Çocukların emme döneminde olsa haklı derdim ama buyumusler kendi de idare edebilir
Aldığın maaşı verecekse olur birde sigortani yapacaksa neden olmasın?
Öyle bi işte çalıştığına değmez ki, maddi sıkıntıda değilseniz boş ver.
Çocuklara güvenilir bir kişi baksın. Siz de çalışabilirsiniz böylelikle..
İş bulmuşken kaçırma hem ekonomik olarak özgür olursun , ben kadın empatisi yaparak fikrimi söylüyorum tabi yine sen içinde bulunduğun durumu daha iyi bilirsin
Sakin dinleme yarın boşansan ortada kalirsn dinleme hayatını düzene koy ve çalışmaya basla
İş bulamayacağını zannetti attı ortaya Lafı bulunca da afalladı
Vardiyasız iş olsa daha iyi olur çalışmak istiyorsanız
Ne değişti diye sor. Sana o parayı vericekse çalışmasan da olur
Senj bulamayacagini saniyordu sana iyi gozle bakmadigi acik dinleme onu calis
Temizlik işleri yapmanı istemiyordur herkes ne kadar art niyetli yA adam belli ki sana değer veriyor, düşün taşın eşini de kırmadan bi orta yol bul bacım Allah geçim versin gerisi kolay
Sana kalmış iş 6 yaşındaki çocuk için zor olur ama vardiyalı iş kurtarır gibi seni.
Çocuklar kendini zaten kurtarmış 3 aylık değiller yani
Çocukların kocaman kızım saçmalama çalış tabiiki ama parayı gidip kocanın eline sayacaksan yorma kendini. Benim 2 küçük bebeğim var ben bile çalısıyorum
Çocukları bırakacak biri varsa çalış yoksa gerek yok
Büyük olan idare edebilir de küçük olan daha 6 yaşında, sen yokken yapamaz gibi...
Çalışmak daha iyi bence ama çocukları da ihmal etme sevgi ver ilgilen vakit geçir
Aile olarak bu gelecek para sizi rahatlatacaksa çalış
O tür adamları hiç sevmem. Sadece benim çocuğum değil, ben çalışırken sen bakacaksın de..
Masa başı bir işte çalışsanız daha iyi çünkü evde de çocuklarla ilgileniyorsunuz
Soyleki benim tüm msraflarimi karsilyacaksan çalışmam
Küçük çocuğun var. Bencede çalılma birsüre daha
Eşin bakabiliyorsa çalışman uygun olmaz ama bakmıyor ise zaten salla onu,
Çalış bacım gerekirse bakıcı tut annen ya da kaynanan bksın ama çalış
Cocuklar biraz daha büyüsün oyle çalışırsın 6 yaşındaki küçük daha ona bakıcı laizm
Çalışma tabi ki. Çocukların senle vakit geçirmeye ihtiyacı var.
Otur detaylıca konuş onunla kesin bir şekilde ne dediği kesin olsun yavrum
Çocuklarla ilgilenecek kimse var mı? Yani en azından evde yalnız kalmayacaklarsa sorun olmaz bence yaşları büyük
Kim için çalışacaksın?
Çocukların içinse emin ol çalışmak yerine çocuklarının başında durup onlara annelik yapman çok çok daha iyi.
Çocuklara en iyi bakımı siz verirsiniz. Ekonomik koşullarınız nedir çocukların durumu nedir çocuklara biri bakacak mi bakan kişi ücret alacak mı bir çok değişken var hepsini göz önüne almak lazım özellikle çocuklardan biri altı yasindayken
başla çalışmaya. baktın olmuyor ayrılırsın. denemeden bilemezsin ki
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?