Güzel sanatlar fakültesi grafik tasarımı öğrencisiyim. ben bölümümü çok seviyorum, tasarımcı olmak için ne kadar çaba gerektiğini de biliyorum. fakat bazılarının grafik tasarımı hafife alması beni üzüyor açıkçası. yani bir mühendislik , eczacılık gibi görülmüyor ülkemizde. sadece grafik değil aslında, bütün sanat dalları öyle. bunun sebebi nedir?
Cevabın nedir?
Cevapla
Evet insanlar bu mesleği çok hafife alıyor. gecen gün mesela bir müşteriye kurumsal kimlik ve logo tasarımı teklifi yaptık adam zaten bilgisayarda yapiyon logoya paramı verilir bende 1 saate yaparım dedi yani sen insanların gözünde bilgisayar başında zaman geçiren biri olarak gözüküyosun ve senin bu mesleğe yıllarını vermenin bir önemi olmuyor. fakat büyük müşterilerle calisirsan adamlar kendi firmalarına değer verdiği için her hangi bir ucrettende kacmiyolar. Yani kendi ajansını yöneten biri olarak sunu söylemeye çalışıyorum hedeflerini ne kadar yüksekte tutar ve kaliteli firmalarla calirsan bu mesleği hic dert etmene gerek kalmaz ama hedefini ufak tutarsan bu sektörde kaybolur gidersin.
102 Yorumla
format atana hacker denen bir ülkedeyiz. gerçekten bir grafiker olabilmen zor. bölümü seviyorum diyorsun? nesini seviyorsun sevdiğini nereden biliyorsun? sevmek yetmez her zaman. görsel prograları kullanabileceğine inanıyorsan ve özgün olabilecğeini düşünüyorsan durma, oku o bölümü. ancak gerçekçi olalım iş sıkınıtısını göz önüne al.
10 Yorumla
+1 yılo bolumu actilarsa mutlaka biyerde ihtiyac vardir ve en kotu bolum bile olsa o iste en iyi olarak yukselebilirsin bence guzel bir bolum gibi geldi pek bir bilgim yok acikcasi ve kucumsenilcek neyi var var dunyada herkes doktor mühendis olucak değil ya sen birkere girmissin o bolume orayi tercih etmissin belliki baskalarinin dedigini umursama canım hayatda basarilar
20 Yorumla
+1 yılBu iş kendini geliştirme işi çünkü 4 sene bunun okulunu okumana gerek yok 1 dönem kursuna gidersin üstüne sen kendini geliştirirsin. Bu yüzden üniversitelerde senin beklediğin o ilgiyi görmüyor bu bölüm bence
10 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
4
Cevap
25Cevap
+1 yılYahu bende özelde Webtasarım Grafik okudum ve boş ver milletin ne düşündüğünü, Grafiker tasarımcılari çekemezler çoğu, çünkü gerek çalışma ortamı olsun gerek kendi kılık kıyafetleri vs biraz farkli aykırı geldiği için ve görsel bir sanat icra ettiği için sonuçta bazi insanalr çekemez, çok takılma bence çok güzel bir işin mesleğin olacak ama kendini gelişir sürekli benim gibi soğuyup bırakmayasin 😎👍
30 Yorumla
+1 yılGrafik deyince insanlar ne anlıyor önce burdan başlamak lazım. Sorsan grafik deyince aklına ne geliyor diye 2 tane örnek veremez , ama bölümü sorsan kötü bölüm kardeş diye boşboğazlık yapmaya başlar. takma o yüzden. bu ülkede insanlar sanattan anlamadığı için sanatı önemsiz görüyor. umarım başarılı bir şekilde mezun olur , keyif aldığın işini yaparsın.
10 Yorumlagrafik tasarım bölümünün yeterli veya yetersiz bir bölüm olduğu tartışılır ama sen zaten noktayı koymuşsun, okuduğum bölümü seviyorum demişsin senin adına sevindim zaten sevdiğin iş her ne olursa olsun mutlaka başarılı olursun.
20 YorumlaYoo bence gayet güzel bir bölüm, her sektörde ihtiyaç duyulan bir meslek. Zor ve yaratıcılık isteyen birşey üstelik. Tabi Türkiye'de tüm önemli bilimler gibi grafik tasarım da biraz geri plana atılmaya çalışılıyor gibi
10 YorumlaBugün mesela UBiSOFT adındaki bir oyun firması uzman grafikerleri çalıştırıyor 60.000 $ maaş veriyor. Bak onlar zaten Grafikerleri önemsediği için oyun ve film ya da tasarım konusunda gelişmiş.
03 YorumlaGozlerin her insandan farkli goruyorsa emin ol cok keyifli isler cikartip cok ciddi paralar kazanabilirsin.. Kendi ofisini acamayacaksan da sakin birinin yaninda calisma. Freelance calis.
11 Yorumla- +1 yıl
olay budur
Kızlar Bir Adım Öne konusunda 885 cevap paylaştı. İki tane program kullanan grafiker kesiliyor başımıza. Ne var yaa iki tık tık yaptın anlayışı olduktan sonra toplumumuzda , daha da çok küçümsenmeye mahkumdur
00 Yorumla
+1 yılZihnindekileri canlandirabilme fikri bile heyecanlandirirken ulkemizde egitim kalitesi sebebiyle sürünen bölüm. Egitim kotu olsa da yaraticilik mucadele ediyor
00 YorumlaCevabını sen vermişsin zaten. Türkiye'de hangi sanat dalına gereken önem veriliyor ki grafiğe verilsin :)
10 Yorumlaİş imkanı az da değil sektörü de epey geniştir ayrıca tasarımcı ve sanatçı olacaksın bundan ötesi var mı
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılben de moda okuyorumaşkısı grafiği de çok seviyorum hatta elimden geldiğince adobe ps ve ai çalışıyorum çok güzekl önemli ve zevkli bir iş ama dediğine katılıyorum hiç de önemli görülmüyoruz
01 Yorumla- +1 yıl
Moda ve grafik ten mezun olup öğretmen olabilir miyiz
+1 yılokuldaki bütün kızları toplar bizde sap sap gezeriz
00 Yorumlaİyi bir grafiker olursan sadece 1 tasarıma bile milyonlar alırsın. Önü açık.
00 YorumlaGrafik tasarım yanında web tasarım işinede yönelirsen on numara olur. Ben web tasarım işinden ayda yeri geliyor 10bintl ye para demiyorum
00 Yorumla
+1 yılEğer gerçekten çizmeyi seviyorsan ve hayal gücün buna müsaitse Grafik tasarım mükemmel bir meslektir.
Bende bulunduğum şehirin ilk 10'daki tasarımcılarından biriyimdir.00 Yorumla
+1 yılönü çok acık bir bölüm ama hayal dunyan genıs olmalı
00 Yorumlabence süper bölüm. resim öğretmeni arkadaşlarım var bu bölümden mezun olmuş kişiler
00 YorumlaBende grafiker mezunuyum güzel bişey ama çizimler bana göre değil bende spor salonu işletiyorum şu an
00 Yorumla
+1 yılgayet eglencelı tabı zevkler ve renkler tartısılmaz :)
00 Yorumla
+1 yılGüzel bölümdür tavsiye ederim iş alanı da çok şartlar iyidir
00 YorumlaTürkiye'de bana sanattan bahsetmeyin!
20 Yorumlabence gayet güzel ve yetenek isteyen bir bölüm.
00 Yorumlagereksiz bir bölüm iş ımkanı zor bulursun
00 Yorumla
+1 yılokulunu okumadım ama grafikçiyim çok eglencelidir
10 Yorumlaon numara bir bölüm zevklidir
00 YorumlaGereksiz boş bir bölüm okunmaz
00 Yorumla
+1 yılNerde okuyorsun genc
00 Yorumla
+1 yılkötü bir bölüm
01 Yorumla
+1 yılmaalesef boş
00 Yorumla
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar