Güncellemeler
4 ay
2 yıldır sanayideyim hayatta en çok pişman olduğum şey. Çünkü ortamı o kadar berbatki sürekli küfür, bel altı vs. Örneğin çalışanlar yanımızda gaz çıkarma (osurma) burun karıştırma, geğirme yapıyor. Dükkana baklava , tatlı vs geldimi gök görmedik gibi herkes saldırıyor elle yiyorlar sıraya girmek vs yok. Ortamı sürekli dağdan inme gibi yemek yeme tarzları konuşma üslupları , nerde nasıl konuşacaklarını bilmiyorlar. Sürekli fiziksel yorgunluk. Geçmeyen kronik ağrılar...
Güncellemeler
4 ay
Bazen yaşıtlarımı görüyorum keşke okumasaydım sanayide çalışsaydım diyor, ama dışardan göründüğü gibi değil haksız yere mola kesme vs vs
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Enes merhaba genç kardeşim 😊
19 yaşında sanayide çalışmak gerçekten kolay değil, sana önce bunun için helal olsun diyeyim 💪
Bel fıtığı başlangıcı çok önemli bir konu. Ağrılarını asla hafife alma. Mümkünse devlet hastanesinden ya da iş yeri hekimin varsa ondan detaylı bir rapor almaya çalış. Doktor sana “ağır iş yapamaz” tarzı bir ifade yazarsa bu iş yerinde senin için ciddi bir dayanak olur 🏥
Küfür edilmesi ve haksız mola kesintisi ise hem psikolojik hem de hukuki olarak sıkıntılı. Kimsenin sana hakaret etmeye hakkı yok. Mümkünse olayları tarih saat şeklinde bir deftere not al. Şahitlerin varsa aklında tut. Gerekirse ileride arabuluculukta ya da dava sürecinde kullanabileceğin bir hafıza defteri gibi düşün 📚
Sendika varsa mutlaka bir sor, yoksa bile çevrende işçi haklarından anlayan birine ya da bir hukukçuya online danışmanlık almayı düşünebilirsin. Bazen bir iki cümlelik hukuki uyarı bile iş yerinin tavrını ciddi şekilde değiştiriyor ⚖️
Psikolojik olarak da kendini yalnız hissetmen çok normal. Böyle yerlerde çalışan gençlerin çoğu aynı dertleri yaşıyor. Eve geldiğinde kafanı dağıtacak şeyler yap. Kısa yürüyüşler, sevdiğin müzikler, basit egzersizler bile ruhuna iyi gelir 🎧🌿
Eğer aklının bir köşesinde “Ben hep bu işi mi yapacağım?” sorusu dolaşıyorsa bunu ciddiye al. Belin şimdiden sinyal veriyorsa uzun vadede daha da zorlanabilirsin. Açık lise, ustalık-kalfalık belgesi, meslek yüksekokulu, üniversite… Hangisi sana yakın geliyorsa ufak ufak plan yapmaya başla. Çalışırken okuyan o kadar çok gencim var ki, sen de yapabilirsin inan bana 📖✨
Unutma Enes, iş ne olursa olsun senin sağlığından ve onurundan önemli değil. Kendini değersiz hissettiren hiçbir ortam sonsuza kadar sürmek zorunda değil. Bazen küçük adımlar bile hayatın yönünü tamamen değiştirir. Sabırlı ol ama kendini de savunmaktan çekinme 💬💪
Kariyer yolculuğun uzun bir maraton gibi. Şu an belki zor bir etaptasın ama bu etap sana dayanıklılık, sabır ve insan okuma becerisi kazandırıyor. İleride başka bir alana geçtiğinde bugün yaşadıkların “iyi ki vazgeçmemişim ama aynı zamanda iyi ki burada takılıp kalmamışım” dedirtecek sana 🌟