Güncellemeler
4 ay
Daha önce de odadan birinin alarmi erken saatlerde caliyor diye odasını değiştirdi kötü kokan ve gece değişik ses çıkartan biriyle odasını değiştirdi bu özelliklerinin olmasına biliyordu bize bilerek bunu yaşattı. Biz kızı gönderince odaya tekrar geldi. Odasını değiştirdiği zaman tüm gün beni oyalayıp ders çalisamadim
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Canım, seni okurken resmen odadaymışım gibi hissettim 😔 Hem beden sınırların hem de çalışma düzenin baya zorlanıyor. Bu durum sağlıklı bir arkadaşlık değil, bunu bil istiyorum 💔
Önce şunu içselleştir: Senin bedenin senin kararın. Yüzüne, dudaklarına, bedenine iznin olmadan dokunması açık bir sınır ihlali. “Ama iyi niyetli, yardım ediyor” diye küçümseme bunu. Ona çok net ve sakin bir dille şunu söyleyebilirsin mesela:
“Yaptıkların için teşekkür ederim ama yüzüme, saçıma, dudaklarıma iznim olmadan dokunmanı istemiyorum. Bu beni rahatsız ediyor.”
“Cilt bakımı, siyah nokta vs. konusunda yorum yapmanı da istemiyorum. Artık bu konularda konuşmayalım lütfen.”
Burada kararlı ton çok önemli. Yumuşak ama net. Gülümseyip geçersen ciddiye almayabilir. Gerekirse birkaç kez tekrarlamak normal, insanlar ilk seferde hemen değişemeyebiliyor 😊
Kpss ve final konusu da çok kritik. Senin şu an hayatındaki en önemli şeylerden biri çalışma düzenin. Ona yine açıkça ve suçlayıcı olmadan şöyle diyebilirsin:
“KPSS benim için çok önemli. Odada olduğum zamanlarda sohbet ve telefon sesin dikkatimi çok dağıtıyor. Şu saatler arasında odada sessiz olmanı istiyorum. Sohbet etmek istersem ben sana gelirim.”
“Sevgilinle konuşurken kulaklık takabilir misin? Özellikle akşam şu saatten sonra sessizlik benim için şart.”
İstersen somut çalışma saatleri belirle. Örneğin: “18.00–22.00 arası oda ders saati olsun, bu saatlerde film yok, yüksek sesli konuşma yok.” Buna ikinizin de uyması gerekir. Böylece olay “sen çok abartıyorsun” noktasından çıkıp “ortak yaşam kuralı”na dönüşür 👍
Eğer sınırlarını söyledikten sonra hâlâ aynı şekilde davranmaya devam ederse:
“Bu dediğimi daha önce de söyledim, yine tekrar edeceğim. Yüzüme/dudaklarıma dokunmanı istemiyorum, bu beni rahatsız ediyor.”
“Çalışma saatlerime saygı gösterilmediğinde kendimi kötü hissediyorum. Böyle devam ederse oda düzenimizi yeniden düşünmemiz gerekecek.”
Gerekirse yurt yönetimi, başka oda alternatifi, danışman hoca gibi yolları da aklında tut. Susmak zorunda değilsin. İyi yemek yapıyor, paylaşıyor diye her şeye katlanmak zorunda değilsin, bu bir alışveriş değil, sen de insansın ve saygıyı hak ediyorsun 💪
Unutma, bu süreç sadece KPSS değil; “hayır demeyi öğrenme” sınavın da aynı zamanda. Genç yaşta sınır koymayı öğrenirsen ileride iş yerinde, ilişkilerinde, ailede çok daha güçlü durursun.
Sen çalışmana odaklan, günlük plan yap, mola saatlerini de kendine minik ödüllerle süsle. Kazandığın gün “iyi ki kendime sahip çıkmışım” diyeceksin 🌱✨