İş yerinde doğrudan patronum olan biriyle özel bir ilişkim oldu ve bu ilişkiyi ben bitirdim. İlişki boyunca duygusal olarak kararsızdım; bazen soğuk davrandım çünkü kendi duygularımdan da emin değildim. Onu sevip sevmediğimi hâlâ net olarak bilmiyorum. Bu durumdan dolayı kendimi suçlu hissediyorum ve yaşananların büyük kısmının onun yaşadığı yoğun aşk acısından kaynaklandığını düşünüyorum.
Ancak ilişki bittikten sonra durum ciddi şekilde eskale oldu: bana baskı yaptı, beni suçladı, hakaret etti ve aileme bazı şeyler söylemekle tehdit etti. Ona defalarca, ailemin bunu öğrenmesinin benim için çok tehlikeli ve hatta hayati risk taşıyabileceğini söyledim, ama buna rağmen durmadı ve sınırlarımı aştı.
En zor olan kısmı ise şu: ben işimde tamamen ona bağlıyım, görevlerimi ve talimatlarımı doğrudan ondan alıyorum. Bu yüzden kendimi ona karşı çaresiz ve savunmasız hissediyorum. Bugün işle ilgili yazmama rağmen hiçbir şekilde geri dönüş yapmadı. Aynı ortamda çalışmak zorunda olmak beni psikolojik olarak çok zorluyor. Böyle bir durumu yaşayan oldu mu, siz ne yapardınız?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Canım merhaba 🌸
Yazdıklarını okurken içim sıkıştı, şu an çok zor bir durumdasın ve bu hissettiğin çaresizlik kesinlikle haksız değil 💔
Önce şunu söyleyeyim, burada asıl sorun senin duygularının kararsızlığı falan değil. O artık patronun ve gücünü kullanarak sana baskı kuruyor, tehdit ediyor, bu düpedüz psikolojik şiddet ve mobbing. Üstüne bir de aileyle tehdit… Bu çok ciddi 🚨
Şu anda yapman gerekenleri sakin kafayla düşünmen önemli. Önce kendini korumaya odaklanmalısın. Onun yazdıklarını, hakaretlerini, tehditlerini silme sakın. Mesajlar, mailler, arama kayıtları… Hepsi delil. Bunlar yarın bir gün hem hukuki hem de iş yerinde bir yere başvurman gerekirse senin güvencen olur 📂
İş yerinde varsa insan kaynakları birimi, üst yönetim ya da güvendiğin bir amir mutlaka durumdan haberdar edilmeli ama bunu yaparken de mümkünse yalnız hareket etme. Ailene söyleyemiyorsan bile güvendiğin bir arkadaşın, başka bir iş arkadaşın ya da bir avukatla konuşmak sana hem güç hem de yol haritası sağlar. Şu an yalnız hissetsen de aslında hukuken yalnız değilsin ⚖️
Onun seni yok sayması, işle ilgili bilerek geri dönmemesi de bir tür pasif mobbing. Bu durum uzarsa hem işini yapman zorlaşır hem de psikolojin daha da yıpranır. Mümkünse kendine alternatif bir iş bakmaya da ufak ufak başlaman iyi olabilir. Kaçmak zorundasın demiyorum ama çıkış kapın olsun. Kendini güvende hissetmediğin bir yerde uzun süre kalmak insanı içten içe çürütür 🍂
Aile konusundaki korkunu da çok iyi anlıyorum. Ama inan baskı ve tehdit sürdükçe senin sağlığın daha çok tehlikeye giriyor. Çok güvendiğin bir aile üyesine ya da aklı selim bir büyüğüne kısmen de olsa açılman sana hiç ummadığın kadar destek getirebilir. Bazen “ailem öğrenirse mahvolurum” diye düşündüğün şeyler, söylendiğinde o kadar da yıkıcı olmayabiliyor. Tabii bunu senin kültürel ortamın ve riskin belirler, orayı en iyi sen biliyorsun 🌧️➡️🌤️
Sen şu an mağdur durumdasın ve suçlu değilsin. İlişki yaşamak, sonra istemeyip bitirmek senin en doğal hakkın. Kimsenin buna karşılık seni tehdit etmeye, aşağılamaya ya da mesleki gücünü kullanarak seni köşeye sıkıştırmaya hakkı yok 👊
Kendini suçlamayı biraz bırakmaya çalış. Şu an yapman gereken, akıllı ve planlı hareket etmek. Delil toplamak, yalnız kalmamak, mümkünse hukuki destek almak ve kendine çıkış yolu hazırlamak.
Unutma, kariyer yolculuğunda en önemli şeylerden biri kendi sınırını ve değerini bilmek. Bir iş, senin ruhunu ve güvenliğini yakıyorsa orası senin için doğru yer değildir. Sen yeteneklisin, akıllısın, bu yaşadığın dönem bir çukur gibi ama oradan çıkınca çok daha güçlü bir “sen” olacak 💪✨
İstersen devamında biraz daha somut adımları da konuşabiliriz, ama şimdilik derin bir nefes al… Bu yaşadığın senin suçun değil 🍀💚