Besyo mezunuyum ve iş arıyorum KPSS den atanamadim Fitness antrenörlük belgem var uzmanlık alanım Futbol bir çıkış yolu bulamadım?
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
- Kızlar Bir Adım Öne konusunda 1,2b cevap paylaştı.
+1 yılBESYO mezunu olarak birçok farklı alanda iş bulma imkanınız bulunmaktadır. İşte bazı öneriler:
Spor Kulüpleri: Spor kulüplerinde antrenör veya yardımcı antrenör olarak çalışabilirsiniz.
Spor Salonları: Spor salonlarında eğitmen veya danışman olarak görev alabilirsiniz.
Özel Okullar: Özel okullarda beden eğitimi öğretmeni olarak çalışabilirsiniz.
Turizm Sektörü: Turizm sektöründe spor aktiviteleri düzenleyen bir eğitmen olabilirsiniz.
Belediyeler ve Spor Federasyonları: Belediyeler ve spor federasyonlarında çeşitli görevlerde bulunabilirsiniz.
Kendi İşinizi Kurma: Kendi spor salonunuzu açabilir veya kişisel antrenörlük yapabilirsiniz.
Ayrıca, iş ilanları sitelerini düzenli olarak takip ederek, BESYO mezunlarına yönelik güncel iş ilanlarına başvurabilirsiniz. Unutmayın, iş arama süreci sabır ve kararlılık gerektirir. Kendinize güvenin ve fırsatları değerlendirin. Başarılar dilerim!
07 Yorumla
Soran+1 yılTeşekkür ederim bu yazılanların hepsini yapmaktayım ve hiç bir şekilde bir çıkış yolu bulamadım.
- +1 yıl
Anladım, durumunuz gerçekten zor olmalı. Ancak lütfen umutsuzluğa kapılmayın. İş bulma süreci genellikle zaman alır ve sabır gerektirir. İşte bazı ek öneriler:
Ağ Kurma: İş bulmada en etkili yöntemlerden biri ağ kurmaktır. Eski sınıf arkadaşlarınızla, öğretmenlerinizle ve sektördeki diğer profesyonellerle bağlantıda kalın. Onlar size iş fırsatları hakkında bilgi verebilirler.
Gönüllü Çalışma: Gönüllü çalışma, iş deneyimi kazanmanın ve ağınızı genişletmenin harika bir yoludur. Ayrıca, bu tür fırsatlar genellikle iş tekliflerine dönüşebilir.
Eğitim ve Sertifikalar: Alanınızdaki yeni eğitimlere ve sertifikalara yatırım yapmayı düşünün. Bu, becerilerinizi güncel tutmanıza ve işverenlere değer katacağınızı göstermenize yardımcı olabilir.
Freelance Çalışma: Freelance çalışmayı düşünün. Bu, gelir elde etmenize ve aynı zamanda deneyim kazanmanıza yardımcı olabilir.
Unutmayın, herkesin kariyer yolculuğu farklıdır ve bazen en zorlu deneyimler bile bizi en büyük başarılara götürür. Kendinize inanın ve devam edin. Başarılar dilerim! 🍀
Soran+1 yılÇok teşekkür ediyorum ilgili ve bilgili yorumlariniza değerlendireceğim umarım kendime uygun işi en kısa zaman da bulurum 🙏🏻
- +1 yıl
Rica ederim, yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. Kendinize olan güveninizi kaybetmeyin ve her zaman ileriye bakın. İş arama süreci zor olabilir, ancak eminim ki sizin için en uygun işi bulacaksınız. Kendinize iyi bakın ve başarılar dilerim! 🍀
Soran+1 yılSiz de kendinize iyi bakın bazen umudunu kaybediyorsun ve her şey pes peşe gelmeye başlıyor ailene yük olduğunu düşünüyordun her şeyin boşa gittiğini veya her şeyin torpille olduğunu çünkü çevremizde bunun bir çok örneği var kimseye eyvallah etmeyen insanların işi daima zor sanırım 😕
- +1 yıl
Hayatın zorlukları bazen bizi yıpratabilir ve umutsuzluğa sürükleyebilir. Ancak unutmayın ki, her zorlukla birlikte yeni bir başlangıç da gelir. Kendinize olan inancınızı kaybetmeyin. İşlerin düzelmesi zaman alabilir ve bu süreçte kendinize karşı sabırlı olmanız önemlidir.
Soran+1 yılHaklisiniz belki de böyle olması gerekiyordur teşekkür ederim. .
En İyi Cevaplar
Gizli Üye(25-29)+1 yılknk atansan nolcak 22-25 ya da 30 geçmeyen para alacaksın 15 falan kira ortalama kalan paraya karın mı doyuracan eşya mı alacan ne yapacan...
aile evi varsa bir işe fabrikaya girmek mantıklı geliyor bana kira falan yok birikim yaparsın ben sınıfçıyım okuğuma lanet ediyom yazılım öğrenmeye başlıcam inşallah öyle farklı yollar dene veya bu sene düz memur var onu kas 8-5 daha rahat edersin.010 Yorumla
Soran+1 yılBir sistemin için de sıkışıp kaldık ne yapacağımızı şaşırıyoruz. Bir çok başvurum var ama dönüş dahi olmadı okulu boşu boşuna okumuş gibiyim. Ya da şans yok
Cevap sahibi+1 yılgardaşım ben diploma kırdırmayı araştırdım düşün bak önlisans ark gsb atandı temizlikçi olarak 28 bin aldı mersine atandı ben bırak mersini görmeyi 28 bini ek derslerle zor görecem bir sürü elemanla veli ile uğraşacam annemin zor ile bir de puan bu geldi diye okuduk aklım olsa okumazdım.. Diploma da kırdırılmıyor şu an düz memur için çalışcam bir yandan yazılım vs öğrenmek istiyorum belki asgari de olsa bir şirkette uzaktan remote olur belki yurt dışı olur yazılımda bakalım. A101 kadrolu personeli 16 falan alıyor özelde memur maaşı sözleşmeli daha düşük zaten 20 flan ilk başta :D daha da yazarım işte rahat falan diyorlar da hikaye kendi branşım için hikaye yani
Soran+1 yılAtama puanı 86 ile kapattı sanırım en son bir de sözlü mülakat diye bir olay çıkardılar tamamen boş bir uygulama özel iş yapmak istesen tamamen sermaye gerekiyor okuduk ettik çabaladık sıradan bir iş için miydi psikolojisi oluşuyor aile bir yan dan haklı düşünüyor bir yandan sen kendi dönemin de bir yerlere gelen kişilere ozeniyorsun ben neden yapamadım gibi sıradan bir işçi olacaksak veyahut düz memur bizi bu sisteme neden ittiler o zaman yani lise den çıkıp iş hayatına atılan herkes şu an biz den çok çok önde evlenip yuvasını kuran insanlar kendine yatırım yapanlar gezip görenler vallahi her türlü olan bize oldu yurt dışı olayı benim de kafam da olan bir şey
Cevap sahibi+1 yılelimde olsa yurt dışı bir dk durmam kardeşim neden buna ittiler meselesine gelince de yukardakiler düşünmüyor zaten altı bunlar gitse diğerleri de düşünmicek gelişme değil gerileme durumunda olan bir hal aldık ticarette yolunu bulan bir şekilde gidiyor başka çıkar yok
Cevap sahibi+1 yılbak bunları yazıyoruz konuşuyoruz halkı galeyana getirmekten sükunet bozmaktan yargılanma durumu bile söz konusu sen düşün
Soran+1 yılBizim gibi düşünen ve çıkmaza giren bir çok kişinin olduğunu görmesek de biliyoruz Allah sonumuzu hayır etsin
Cevap sahibi+1 yılBen yaşamayın direk bıraktım inançlı olmasam çok işimi bitirmiştim
Soran+1 yılBazen zor olur ama güzel olurmuş daha da güzel olacak belki de inancı ümidi diri tutmak lazım
Cevap sahibi+1 yılKendi hayatim için isim göremiyorum kısmet Rabbım bilir
Soran+1 yılHayırlısı olsun
- Kızlar Bir Adım Öne konusunda 9,7b cevap paylaştı.
u +1 yılMerhaba, ya özel sektörden devam edeceksiniz yani örneğin spor salonlarında çalışmak olabilir veya özel okullarda, ya da farklı bir alana yöneleceksiniz yani gerekirse yeniden bir üniversite okuyacaksınız ama daha başka bir bölüm okuyarak şansınızı bir de öyle deneyeceksiniz maalesef. Başarılar dilerim.
01 Yorumla
Soran+1 yılFarklı bir üniversite veya bölüm okumak şu an için imkansız bir an önce isin için de olmalı ve kendi paramı kazanmalıyım
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
2
Cevap
2Cevap
Gizli Üye(25-29)+1 yılBen 21 yaşındayım, besyo okumayı düşünüyorum
086 Yorumla
Soran+1 yılŞansın yanın da olursa okumani öneririm fakat gerçekten önü tıkandı artık 2019 yılında mezun oldum hâlâ iş bulamıyorum.
Cevap sahibi+1 yılBende ikinci üni olarak düşündüm…
Cevap sahibi+1 yılParamedik son sınıfım besyo istiyorum bide:(
Cevap sahibi+1 yılHerkes okuma bence asgariye sürünürsün diyo
Soran+1 yılşu an okuduğunuz bölümün onu daha açık değil mi? Bence 2. 3. Okul okumanın hiç bir avantajı yok kendinizi geliştirdiğiniz kadar bir yerlere geliyorsunuz sürekli başvuru yapıyorum özel iş yerlerine henüz bir dönüş olmadı eğer atanmak istiyorsanız da her şey den kopup sınava çalışıp 87 puan gibi bir puan yapmalısınız inanın her şey çok karışık
Soran+1 yılNeden besyo okumak istiyorsunuz spor geçmişiniz var mı bu arada
Cevap sahibi+1 yılŞöyle okul takımında falan voleybol oynadım, prof değildim
Cevap sahibi+1 yılBen özelde pilates ya da yoga antrenörlüğü yapmak istiyorum tam kadın mesleği bence.
Cevap sahibi+1 yılVe kendime ait bir yer açmak istiyorum
Cevap sahibi+1 yılAma diyorum ki dışarıdan belge toplayıp elime para geçince mi okusam?
Cevap sahibi+1 yılSizinle konusmak istiyorum:(
Soran+1 yılAntrenörlük belgesine sahip olunca zaten okumanızı gerek kalmıyor eğer bu işe yatkın ve istekliyseniz özel eğitimler alabilirsin sektör artık kadınlara daha öncelik tanıyor mesela şu an aynı konumda olsak sizin iş bulmanız veya kadınlara yönelik yer açmanız veya mesela kadınlara yönelik sosyal faaliyetlerde görev alıp çalışmanız çok çok daha kolay elim den geldiğince bilgi veririm
Soran+1 yılKendine ait bir yer açmak için belli bir sermaye gerekiyor eğer o sermayeye sahipseniz acabilirsiniz fakat bu işi yapmak için öncelikle bir belge sahibi olmanız gerekecektir federasyonların kursları oluyor veya internet üzerin de sürekli karşımıza çıkan özel eğitimler eğer İstanbul'da yaşıyorsanız buna ulaşmanız daha da kolay olur
Cevap sahibi+1 yılEvet İstanbul'da yasıyorum, bilgi edinmek isterim açıkcası. Ben diyorum ki besyo okuyup olmadı özel okullardada öğretmenlik yaparım işte ondan dolayı iletişime geçsek süper olır
Soran+1 yılşu an ben de özel okullar da iş arıyorum mesela fakat dönüş olmadı ya belli bir tecrübe de olanları alıyorlar ya da bu iş için de torpili olanları referans olarak tabi ama torpil oluyor.. Kendi mesleğinizi yapmak istemiyor musunuz? Lise çıkışınız sağlık üzerine mi? Iletisimde değil miyiz şu an :)
Cevap sahibi+1 yılKendi mesleğimi yapmak istemiyorum. Özel okullarda maas ne durumda?
Soran+1 yılBazı okulların asgari ücret olduğunu duymuştum ama isim yapmış kaliteli okullar daha yüksek şu an normal bir öğretmen devlet okulu 23 24 falan aliyor özel de 18 20 arası olur diye düşünüyorum araştırma içindeyim
Cevap sahibi+1 yılBişey dicem şimdi okumayayım mı sence ya
Cevap sahibi+1 yıl2019dan beridir mezunmuşsun
Soran+1 yılKesin hayatına yön verecek bir kişi değilim ve tavsiye de bulunmak gerekirse okula başladığında yıl 2024 olacak uzatmadan bittiğini düşünürsek 2028 bu 4 yıl için de çok iyi okul hayatı da geçirebilirsin umduğun gibi olmayada bilir fakat eğer imkanın varsa şimdi den özel kurslara girip sertifika alıp kadınlara özel iş yapan plates stüdyosu olur veya salonlar olur iş bulursan zaten amacına yaklaşmış olacaksın istanbuldayım diyorsun yaşım 21 diyorsun okumanın amacı para kazanmak sonuçta eğer sen şimdi den atılıp antrenörlük belgelerine sahip olur ve iş ortamına karışırsan daha iyi ve söyle bir şey besyo çoğunlukla mülakatla girilen bir bölüm sen hangi branştan gireceksin o mülakatı geçebilecek misin bunun için çalışma ortamın antrenman yapacağın bir yer var mı? Yoksa kursa gidip orada hazirlanman gerekecek gibi gibi benim yanlış seçimlerim beni biraz geri atti o yüz den 2019 dan beri mezundayim
Cevap sahibi+1 yılSanırım yazmıcaksınız?
Cevap sahibi+1 yılHa yazmışsınız, özür dilerim. Şöyle söyliyim evet bir kursa gidip mülakata hazırlanmayı düşündüm. Yanlış seçimleriniz neler ayıptır sorması?
Soran+1 yılNasıl yazmayacağım anlamadım
Cevap sahibi+1 yılYa ben görmedim mesajını o yuzden
Cevap sahibi+1 yılYazıcak mısınız dedim
Soran+1 yılYani zamanlama hatası diyelim elime geçen fırsatları okul zamanın da degerlendirmedim daha sonrada mezun olunca boşta kalmama sebep oldu diyelim karar sizin ben bir yabancıyım burada fikir alış verişi yapılan bir ortamda bilgi veriyorum sadece şu an ki hayatınız nasıl mesela önemli olan bu maddi durumunuz veya ailenizle mi yaşıyorsunuz yoksa okumak için mi oradasınız neden istemediğiniz bölümü okuyorsunuz bunlar önemli
Cevap sahibi+1 yılŞey işte yanlış tercihiniz ne oldu? Ben bir tık okumayı istiyorum ama önlisans belgem de iptal olucak ondan korkuyorum
Cevap sahibi+1 yılHeves ile okudum paramediği son sınıfım çok heves ettim ama heves ettiğim gibi değilmiş besyoyuda istiyordum ama herkes asgariye sürünürsün diyincede üzüldüm
Cevap sahibi+1 yılYa voleybol antrenörlük falan düşündüm ama kendi kursumu açmam gerekliymiş
Cevap sahibi+1 yılYoksa pra kazanamazmışım
Soran+1 yılOkul yılların da eğer kurslara girip veya kendi alanımda okul takımına girseydim şu an farklı yerlerde olmuş olurdum veya okul dan arta kalan zamanlarda salonlara başvursaydım gibi yani kendi başıma gelen olumsuzlukları size olumlu bir sekilde aktarıyorum. Okul bittik den sonra okusanız ön lisans diplomanız geçersiz mi oluyor anlamadım
Cevap sahibi+1 yılEvet lisans mezunu olunca önlisans iptal oluyoe
Soran+1 yılPara kazanamazsınız diye bir şey yok hepsinin bir belgesi var bunlara sahip olursanız işiniz kolay önce çalışıp tecrübe edinip sporun içine girip iş yeri açmak daha kolay sermaye olmadan iş yeri açamazsınız hepsi maliyet biliyorsunuz.. ön lisansın iptal olduğunu siz den duyuyorum inanın bilmiyordum karar sizin ben bildiklerimi aktarıyorum sadece
Soran+1 yılAsgari ücret alırsın mi diyorlar onu mu demek istiyorsunuz aile ile yasiyorsaniz asgari ücret zamla birlikte 17 18 olacak bence az para değil önemli olan işi öğrenmek tecrübe edinmek herkes hemen 60 70 bin kazanmıyor öyle
Cevap sahibi+1 yıl17/18 olucak ta, enflasyonda artacak
Soran+1 yılValla sen bilirsin hayat senin
Cevap sahibi+1 yılSağol
Soran+1 yıl☺️
Soran+1 yılAraştırdığım kadarıyla on lisans okuyup mezun olduktan sonra farklı bir lisans okuduğunuz zaman diploma iptal olmuyor 2 diplomaya da sahip olabiliyorsunuz sanırım sadece kpss de geçerli olan lisans bölümü oluyor ne kadar sağol diyip geçseniz de bu bilgiyi size vermek istedim.
Cevap sahibi+1 yılKpssde iptal oluyor zaten ben de onu söyledim
Soran+1 yılTamam da zaten bölümü istemiyorsun orada iptal olsa ne olmasa ne istemiyorsan okumayı tercih edeceksin ya da benim dediğim gibi şimdi den özel kurslar var ınstagram da görüyorum orada sertifika sahibi olup çalışmaya başlayabilirsin
Soran+1 yılParamedik mezunu olup özel hastane de de çalışabilirsin kpss iptal olması seni korkutmasın bence
Cevap sahibi+1 yılBen şunu söylüyorum evet yapmak istemiyorum ama bir anda atama olursa ayda 7/8 gün calısıyorum boş zamanım oluyor o boş zamanlarda 2. üniversitemi okurum diye düsündüm
Cevap sahibi+1 yılHangi üniden hangi bölümden mezunsunuz
Soran+1 yılBesyo ikinci üniversite okumak için kolay bir bölüm değil uygulamalı dersler var seyahet ediyorsun katılman gereken aktiviteler oluyor uygulamalı dersleri takip etmek zorundasın vs
Soran+1 yılDumlupınar üniversitesi alanya keykubat da da formasyon belgesi aldım
Cevap sahibi+1 yılBen ama zaten hem çalışıp hem okuyucaktım seyahet etmek zorunda değilimdir
Cevap sahibi+1 yılUygulamalı derslere katılmaya calısırım
Soran+1 yılZorundasın uygulamalı dersler oluyor o dersi aldigin zaman atıyorum bursa veya antalya da olacak bunlara katılım sağlamadan dersi geçemezsin
Cevap sahibi+1 yılBursa ve antalyada niye oluyor ders ben onu anlamadım
Soran+1 yılIşte katılmaya çalışırım değil devamsızlık var hocalar bazen fazlasıyla cins olabiliyor uygulamalı dersler den sınav oluyorsun atıyorum futbol dersi sen bunu öğrenmeden o dersi geçemezsin eğer kalırsan da uzayacak yani tek odak noktan olması gerekiyor
Soran+1 yılSiz şu an hangi üniversite de okuyorsunuz
Cevap sahibi+1 yılNişantaşı üni
Soran+1 yılKendim den örnek rafting dersi vardı ben bu derse gidemedim ve kaldım seneye tekrar aldım ve gittim orada kamp oldu 2 3 gün gibi ordaki her şeye katılmak zorundasın bursa da kayak dersi almıştık uludağa konaklamalı olarak gittik orada derse katılım zorunluydu gitmesen yine kalıyorsun gibi
Soran+1 yılDemek istediğim notları alırım sınava girerim geçerim diye okunacak bir bölüm değil uygulamalı dersler de bulunmadığın zaman zaten herkes bir grup veya eş bulmuş oluyor ve o dersin sinavi uygulamalı oluyor sen grup dişi kaldığın zaman sınav da ne yapacaksın hepsi yasanmislikla sabit
Soran+1 yılOkudugun yerde gayet iyi bir okul değil mi?
Cevap sahibi+1 yılİyi bir okul zaten
Soran+1 yılTamam işte ben de onu söylüyorum sen biraz agresif misin?
Cevap sahibi+1 yılHayır değilim agresif biraz canım sıkıldı o kadar özür dilerim
Cevap sahibi+1 yılHem okuyup hem calısmak zorundaydım
Soran+1 yıl2019 dan bu yana mezunum bir de bu yönden bak özürlük bir durum yok konudan alakasız burcun ne senin
Cevap sahibi+1 yılBoğa senin
Soran+1 yılYengeç benim de bakayım bi uyumlu mu
Cevap sahibi+1 yılOlur ahahhaha
Soran+1 yılUyumlu gayet de :) Voleybol oynadığına göre boyun 172 cm falan
Cevap sahibi+1 yılVoleybol ile ilgisi yok ki bpyun emin ol dhdhdjdj uzamadı cok prof değildim lisede sadece okul takımındaydım
Soran+1 yılSporun gelişime doğrudan etkisi vardır zıplamalı branşlar da da bu etki görülmekte tabi genel de genetik her şeyin bası ama etkisi de oluyor.. olsun herkes prof olacak diye bir şey yok o zaman 1.72 değil
Cevap sahibi+1 yılGenetik olmayınca istediğin kadar zıpla cok fark ettirmez:(
Cevap sahibi+1 yıl1.60 ım
Soran+1 yılYani elbette genetik her şeyin başı 1.60 da iyi sen plates eğitmeni ol
Cevap sahibi+1 yılVoleybolda iyi para yok dimi? Mesela bolrybol antrenörlü olsam talep cok yok dimi
Soran+1 yılŞimdi şöyle düşün voleybola sadece belirli bir yad grubu gelecek çocuklar veya gerçek müsabaka oynayan takım ama pilatese çalışan kadınlar gençler orta yaşlı insanlar yaşlı insanlar dahi gelmekte sence hangisi mantıklı
Cevap sahibi+1 yılPilates tabii
Soran+1 yılKüçük bir stüdyo kendi tasarimin sıcak bir ortam birazda bilgi birikimi olduğunu düşün zaten olay bu
Cevap sahibi+1 yılPeki şimdi kazanıp okurken mi pilates işine girmek yoksa belgemi alıp, bu işi yapmaya baslayıp para kazanıp sonra kı besyo okumak?
Soran+1 yılPara kazanmaya başladığın zaman zaten besyo okumayacaksın emin ol buna önceliğin iş yapacağın donanıma sahip olmak olsun ve şu an insanlar nasıl iş yapıyor nasıl spor salonları kuruyor bunları araştır daha sonra belge almak için programlara başvur ve iş arayışın da olursun daha sonra isini bulduğun zaman her şeyi daha iyi anlayacaksın
Cevap sahibi+1 yılYa teşekkür ederim
Soran+1 yılRica ederim kararın nedir
Cevap sahibi+1 yılOkumayacam direk belge alıcam :)
Soran+1 yılHayırlı olsun ortak ☺️ elim den geldiğince yardımcı olmaya çalıştım 🙏🏻
Cevap sahibi+1 yılKeşke takipleşeydik ortak ahahah
Cevap sahibi+1 yılBu arada sende mantıklı bir karar mı
Soran+1 yılNasıl burada mi takiplesseydik
Soran+1 yılBen günümüz şartların da her bakım dan paranın önemine ınanıyorum ve kadınlar bu işte daha çok aranıyor iş ilanlarına gidiyorum kadın antrenör pilates eğitmeni veya fitness eğitmeni hep bence mantıklı
Soran+1 yılBurdan takiplesmek ise kullanıcı adım Mmdagg
Soran+1 yılSen mesaj gönderebiliyor musun
iş zor tabi tanidik lazim
01 Yorumla
Soran+1 yılmaalesef
+1 yılspor salonlari?
00 YorumlaKızlar Bir Adım Öne konusunda 2,1b cevap paylaştı. spor salonu aç
00 Yorumla
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Kızlar Bir Adım Öne > Sorular > Besyo mezunuyum ve iş arıyorum, KPSS den atanamadım. Ne yapabilirim?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer