İleride onlardan daha az para kazanacağım garanti dimi?
Daha şimdiden bile her şey belli dimi?
İleride onlardan daha az para kazanacağım garanti dimi?
Daha şimdiden bile her şey belli dimi?
Merhaba, Bence üzülmeyin. yani sonuç olarak herkes güzel bir universite de okuyacak diye bir zorunluluk yok bence hatta bazı kişiler ben de dahil üni bile okumadı yani bu yüzden de kimseye bakma bence kendini geliştirebiliyorsan hayatını yaşıyorsan ya da gelecek planlarını şimdiden yapıyorsan bence bu daha önemlidir. yani üzül üzül nereye kadar ayrıca? ne kadar dert etsen de zaten bunu değiştiremezsin bu yüzden de bence sadece şu an olduğun konuma odaklan ve bunu geliştirmek için uğraş sadece diğer kişileri de boş ver
Ya üzülme öyle şeyler kısmet ve nasibe bağlı benim lisedeki arkadaşlarım var işte güzel üniversiteler okudular birincilikle felan ben mesala iki yıllık okudum ama onlar senelerdir iş bulamadılar ben buldum bazilari da evlendiler istedikleri işi yapamadilar bazıları iş bulamadiklari için markette çalışıyor ama ben iki yıllık okuduğum için bana bakışlarını gördüm üzülmüştüm de ama ben onlardan daha çok iyi kidemdeyim ve iyi para aldigim için takmıyorum ve Türkiye'deyiz biz eğitim sistemi o kadar kötü olduğu için artık iyi veya kötü üniversitede okuduğuna bakmıyorlar yaptığın işe bakıyorlar onun için sıkma canını sen
Herkes aynı şekilde ders çalışsaydı ve herkesin zeka seviyesi aynı olsaydı o zaman da sıradanlaşmaz mıydık? Mesela herkes tıp, hukuk kazansaydı bir süre sonra sıradanlaşmış meslek gelirdi. Maaşa gelirseeek evet bir meslekten alacağın ortalama maaş işe göre değişir fakat kendini geliştirmen de büyük bir etken. Kendini geliştirip işinin en iyilerinden birisi haline gelirsen o zaman yaptığın işin ücreti de yeterli gelebilir
Öyle bir boş yapmışsın ki eğitim sisteminin özeti. Tıp veya hukuk okuyan herkes zeki mi veya üniversite sınavında başarısız olan insanlar aptal mı. İlkokul mezunun yanında çalışan mühendis patrondan daha mı zeki?
Para kazanmak bambaşka bir yetenek. Altta olduğun için üzülme, bu sadece onların daha azimli ve çalışkan olduğunu gösterir. Çok iyi okullar okumadan da çok iyi paralar kazanabilirsin. Bunun için de farklı tarzda bir zeka lazım ama yoksa hepimiz başarabilirdik.
Cevap
26Cevap
Şöyle bir örnek vereyim sen boğaziçi'nde de okusan kendini geliştirmediğin sürece bir hiçsin sen Harran üniversitesi'nde de okusan kendini geliştirdiğin sürece sen varsın kardeşim her şey sende bitiyor onların hangi üniversitelerden mezun oldukları değil kendilerini ne şekilde geliştirdikleri önemli
Önemli olan iyi bir üniversite falan değil bana göre. Kendini hem alanında gelistirmen hem de kendine fayda saglayacak şeyler yapman. Kendini geliştirebirsin mesela Erasmus yapıp yurt dışına gidebilirsin. Yeni bir dil öğrenebirsin. Spor yapmıyorsan, spora başlayabilirsin. Her okulda olmasada Mevlana , Farabi gibi uygulamalar var. Araştırıp yapabilirsin.
Abi senin üzülmen gereken hiç bir şey yok. Bu ülke yüzünden bu haldesin sen üzülme. En iyisini de okusan en kötüsünü de kafanın içi boşsa bi şeye yaramaz. Belki onlar oraları kazandı ama senden daha boş insanlar? Hayatta öyle şeyler oluyor ki senin üniversiten değil üniversitede ne yaptığın kendine ne kattığın önemli hayat asla bitmiyor bulunduğun durumdan bile kendin için bir şeyler seçip çıkarmalısın pes etme
Benim ailemdeki insanlarda en iyi bölümleri okudular ve okuyorlar. Ben ise 2 yıllık bir bölüm bitirdim. Başta üzülüyordum ama ileride onların iş bulma olanağı belli değilken ben belki de iyi bir yerde çalışacağım. Alacağın maaş iyi bir üniversite ya da bölüm okumakla alakalı değil. Yaptığın meslekle alakalı.
Valla hepimizin sonu işsizlik o yüzden okuduğun üniversite çokta etki etmiyor ne yalan söyliyim srtık
Hiçbir şeyin garantisi yoktur.
Sen kendini en iyi şekilde yetiştir ve geliştir, gerekirse bu şekilde başarısız ol. ;)
cut.
universiteye bagli degil, meslege baglidir. Meslek nedir?
Yoo alakası yok en iyi üniversite okuyup açıkta kalan çok kişi var bu kafanı çalıştırmakla ilgili
Alakası yok unililer çoğu işsiz yani sen ilerde üni bitirdim ise girebilirmiyim diye düşün
İki üniversiteden çıkanların kazandığı parada bir bka yaramayacak, o yüzden üzülme.
Çok yanlış bir düşünce. Mezun olunca nerde calisacagina bağlı.
Alakası yok kanka iyi üniversite bitirsen de bazen kalıyorsun ortada bu biraz da şans meselesi bir de dayı olacak
Günümüzde iyi ya da kötü üniversite diye bir kavram kalmadı tr de eğer nitelikliysen belgeni alıp istediğin işte başlayabilirsin örnek vermek gerekirse yazılım mühendisliği gibi kendini geliştiren adamları alıyorlar sadece okudumla bitmiyor
Hayır , üniversite mezunu olmayıp bir çok üniversite mezunundan çok çok fazla para kazananlar var. Kaynakçılar (normal veya argon) , teknisyenler , bazı işçi grupları (İnşaat ve maden) gibi gibi. Her şey okumak değil
abi sen bilirsin. ben bu yıl 20.000 yapcam galiba çalışamadım sene başı. sence mezuna kalayım mı? ilk 1000 için? boğaziçi istiyorum
Bende 2 yıllık bir bölüm okudum çok pişmanım bölümle alakalı bir işe giremedim maalesef, eğer Yaşın küçükse iyi bir bölüm için hazırlan derim çünkü ipin ucu kacarsa elinden geri dönüşü olmaz
Dostum ne mezunusun? Zaten maksimum 25 ine kadar ilk üniversitesi okunur. Sonrası bana saçma geliyor. 30 yaşında gidip avukat olanı duydum da sınıfa gittiğinde sana dede demiyorlarmiydi diye öyle soru sormustum. Meslek sahibi olmak için maksimum 25 ine kadar fazlası zaten yasli geliyor gözüme. O yüzden olursa sınava iyi calis güzel bölüm kazan
Bilgi yönetimi mezunuyum ya da mağduruyum diyelim , toplum öyle bir şey ki onların bakış açısı rahatsız ediyor seni bu yaştan sonra bilmem nereye gideceksin insan etkiliyor psikolojikmen
Vakti zamanında gectigin yoldan geçen biri olarak neler hissettiğini iyi biliyorum
İşini iyi yaparsan, bunun için gerçekten çabalarsan onlardan daha iyi yerlere gelebilirsin. Her iyi üniversite okuyan iyi yerlere gelmiyor. Önemli olan kişinin kendisini nasıl geliştirdiği bence.
Üniversiteyle para kazanılmıyor ki, güzel kardeşim.
Saçma sapan bir üniden mezun oldum. KPSS'de iyi üni mezunu arkadaşlara fark attım. Yarışa geç başlasan bile sonraki performansın sonucunu belirliyor.
Dayi ulkeyi 25 yildir uni diplomasi olmayan adam yonetiyor ne anlatiyon sen
Para kazanmak okumakla alakalı değil. Para kazanmak ayrı bir sanat
Hayır üniversite biryerde kadar etkiler ondan sonrası tamamen senin başarın ve gayretine bakar
Üni seçimi bir sürü şeyi etkiliyor ama iş hayatında şans faktörü de önemli
Biraz haklısın yatay geçiş yap puanını yüksek tut iş hayatına girince çok pişman oluyorsun
üzlume olay ünvresite degil. kafa zeka da ünv bitrmeden ne zekiler nelrelere geliyor
Kendini üniversitesiz de geliştirebilirsin hiç üzülme
Üniversite okumak yerine para kazanmayı öğrendim, işe girerken üniversite sormadılar bile. Üstelik büyük bir şirket.
Hayır doğal önemli olan başarın ve çaban
Ne okuyon sen de orta alt diyon bakalım?
Kıskançlıktan arindigin gün mutlu olursun
Değil kardeşim
Haklısın
Haklısın
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?