Hemen dalga geçmeyin, kötü yorum yapmayın. Kendi dükkanımız vardı, orada çalıştım ama artık başka yerde çalışmak istiyorum. Yaşım 25 ama yapı olarak çok utangacım, ne yapabilirim sizce?
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
+1 yılBu durum genelde ailelerden kaynaklı olabiliyor yani özgüven eksikliği yaşadığını düşünüyorum ama bunu da kırmanın en iyi yolu toplum içine çıkmak olacaktır yani bir işe girip çalıştıktan sonra elini paranı aldıktan sonra buradan kaçlık durumu kalmayacaktır bir yerden başlaman gerekiyor.
00 Yorumla
En İyi Cevaplar
+1 yılbu duruma denilebilecek en iyi söz bir sağlıkçıdan geçer ki ilacın ayağına geldi bir sağlıkçı olarak sana söyleyebileceğim tek iyi ve güzel hareket lütfen en yakın süre zarfında kendi korkularınla yüzleşmeyi denemen gerekiyor eğer bunu yapmakta zorlanıyorsan psikolojik bir destek almayı deneyebilirsin çünkü utangaçlık hal ve durumu etkilediği için psikologların bu durumu çözebileceğini hatta özgüven kazandırtabileceğini bilirsin sonuç olarak bende 21 yaşındayım hayatımda hiç ilişkim olmadı ki aynı sebepten ötürü utangaç bir kişiliğim olduğu için fakat bunu nasıl aştın diye soracak olursan insan bir kere güven kazandıktan sonra utancını yenmesi an meselesidir o yüzden kendini her türlü açıdan geriden kazandırabiliyorsan denemekten korkma çünkü insanlar yere düşer ve geri kalkar.
sonuç olarak : korkularını yenmeye çalış/psikolojik destek al/özgüven kazan
geçmiş olsun tekrardan.10 Yorumla
İş bulabiliyorsan utangaçlığın sorun bile sayılmaz kendi ayaklarının üzerinde durabiliyorsun ya sonuçta. İş dışında konuşmazsın iş gereği konuşursun zamanla da alışkanlık kazanırsın düzelir. Bir de nasıl çalışıyorsun? Üniversite mezunlarını mı işe alıyorlar sadece?
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)+1 yılBunu yenmen lazım neden böylesin ozguvensiz misin bu olayı tetikleyen ne kendince araştır bul ve harekete gec yoksa çok zorlanirsin bende 21 yaşındayım bu sorunumu düzeltmeden evlendim ve çok sıkıntı yaşadım yaşıyorum Bi hep ayak bağı oluyor utanıyorum diye bir şeylerden geri durmayın kendinize inat savaşın bu duyguyla. Ben kendimi zorluyorum mesela şu an benimki ozguvensizlikten bazen kendimi aptal gibi hissediyorum ama zorluyorum eminim asacağım bu durumu
010 Yorumla- +1 yıl
bende özgüvensiz evlenicem zormu öyle evlenmek eziliyormusun
Cevap sahibi+1 yılHemde nasıl boynunu bukuk bulunca demediklerini yapamadıklarını bırakmıyorlar. Çok pişmanım böyle evlendiğime eşimden yana sıkıntım olmadı ama ailesi anamdan emdigim sütü burnumdan getirdi bende kendimi savunamadim tabii düğün günüm bile berbattı hatırlamak dahi istemiyorum hayatımın en kötü günüydü ilk önce kendimizden emin olup sonra insan içine girmemiz gerekiyor şimdi ben bir de ailemden de uzağım o kadar zorlanıyorum ki kendi kendime kızıyorum lisede vs daha sosyal olup bunu yenebilirdim diye hep kaçtım insanlardan ama nereye kadar kaçabilirsin kayinvalidem utangacim diye düğün arifesi demediğini bırakmadı resmen sen benim oğluma layık değilsin ayrılın dedi sen böyle hayata tutunup adam olmazsın hep annenin arkasına siginiyorsun vs dedi ama eşim arkamda oldu bende sadece eşimi düşünerek evlendim her şeye rağmen ama tek kocayla da ömür geçmiyor maalesef insan insan arıyor sabahtan akşama kadar annemle konuşuyorum ama yanında olduğu gibi olmuyor
Cevap sahibi+1 yılKendini savun ezdirme yoksa tepene biniyorlar bunu biran önce yen girişken atılgan ol saygıda kusur etme ama kendini de ezdirme yoksa tepene biniyorlar en başta tavizi verdin mi bitti nasıl gördülerse öyle devam ediyorlar sakın kendini ezdirme çok yorma kendini eşinin ailesi için asla da kıymet bilmezler ağzınla kuş tutsan eli ise yaramıyor bak derler her şeye kulp bulurlar. Kaynana her zaman kaynaliginj yapıyor yani en başta oy güzel bitanem derler sonra yılan gibi sokarlar tabii herkes aynı değildir ama tatlı dilli ise iki kere kork evlenmeden önce verilen vaatlere kanma hepsi yalan güya benim okutacakti kayinvabam şimdi kocan okutursa okursun benim umurumda değilsin diyor mesela daha neler neler umarım iyi insanlara denk düşersin
- +1 yıl
bende daha önce kaçtım başıma gelmeyen kalmadı dövdü sövdü sokağa attı yapmadığını bırakmadılar bana hala etkisinde gibiyim bu halde ben nasıl güçlü durabilirim yemedigim dayak şiddet hakaret kalmadı üstüne iftira attılar bana benim gibi temiz bir insana ben hakkımı nasıl bunlara helal ediyim nasıl hiç bişey olmamış gibi hayatıma bakiyim yediğim darbelerle ortada kaldım şikayetçi bile olmadım her şey yanlarına kâr kaldı bide kalkmış yine rahatsız ediyorlar beni ve ailemi tehdit ediyorlar ölümle nişanlıyım şimdi ona bile yazmışlar nişanlın bacım böyle böyle diye ben naptım yine hiç bişey öyle gelip gidip vuruyorlar olan bana oluyor onların Allah belasını versin Allah bana yaptıklarını yanlarına bırakmasın işallah ne bu dünyada nede öbür dünyada gün yüzü görmesinler inşallah aynısı karısının kızlarının başına gelsin o kadar bu mübarek günde beddua attım o pisliklerde işallah ahım tutar da geberir hepsi sunada ayaklarımın üzerinde duramıyorum bunlar yüzünden bana yaşattiklari yüzünden kendimi toparlamaya çalışıyorum ama yapamıyorum galiba Allah hakkımı yanlarına bırakmasın işallah bunları haketmedim ben asla 😔
Cevap sahibi+1 yılSenin yaşadıkların daha zormuş keşke kacmasaydin cok üzüldüm haklısın ama bir yerden başlamak lazım. Sen böyle oldukça onları daha da sevindirirsin en büyük intikam bir şeyler başarmaktır sen ayakların üzerinde durdukça onlar kudururlar köpek gibi baksana hala daha seninle uğraşıyorlar iyi olmanı istemiyorlar sen onlara inat iyi ol gerekirse psikolojik destek al. Çok kötü şeyler yaşamışsın bu zamana kadar zaten bari bundan sonrasını bu yaşadıklarının enkazı ile mahvetme her gün yeni bir umuttur. Hergun yeni başlangıçlar yapılır geçmişe takılı kalırsak yarını da mahvederiz zaten gecmis kotu iken neden bir de yarinimizi mahvederim cok zor biliyorum ama bir yerden başlamak lazım
- +1 yıl
bunlar bana bu kötülükleri yapan bu zamana kadar kimseye anlatmadım ama herkes bilsin bunların ne mal pislik olduklarını
Cevap sahibi+1 yılBirde başları kapalı allahtan da korkuları yok yazık günah Allah yardımcın olsun
- +1 yıl
bunlar benim numaramı paylaştılar nişanlıma yazıp beni kotulediler bana yaomadikarini bırakmadılar hiç suçum olmadığı halde karakollarda süründüm benim ahım bırakmaz zaten bunların peşini bir ömür kapalılar ama ahlak namus yok bunlarda böyle her yere paylaşıyorum yine bana yaptıklarını ödemezler böyle ama içom soğuyor enazından insanlar görsün kimseye benim yaşadıklarımı yaşatmasınlar
AI Persona’ya Sor
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
31
Cevap
52Cevap
Çalıştıkça zamanla alışılabileceksin, illa içinde yine olacak utanç ama eskisi kadar değil. Bende de oluyor ya ne yalan söyleyim şimdi yazanlar olur ekmek parası kazanmak ayıp değil diye falan da, öyle olmuyor işte bazen koyuyor. İnsanın içinden gelen bir duygu
bir de kendine uygun işler bulmanı tavsiye ederim, o zaman utanmazsın, örnek veriyorum yanlış anlaşılma olmasın ben de yaptım zamanında çok, hizmet sektörü falan bana göre değil mesela. Kendimden daha düşük insanlara hizmet ediyor gibi hissediyordum kendimi, bir de herkes eğleniyor ediyor mesela sen çalışıyorsun orada onlar da var, garsonluk vs gibi işlerden bahsediyorum, o yüzden başka iş imkanları var her türlü.
20 Yorumla
+1 yılBende ilk markete ise giricektim kendime güveniyordum ama ne yapicam ne edicem diye kasılıyordum.
Ama insan zamanla alışıyor hatta birkaç gün bile sürmüyor.
Emin ol sonra o kadar rahat oluyorsun ki sanki aylarca çalışmişsın gibi oluyor bir zaman sonra.
Önceden çalıştığım yerlere bile hala gidip gelip görüşüyorum o bile güzel bir his.
Önemli olan kendine güvenmen. Sonuçta oradaki herkesin de bir ilk günü oldu.
İnsanları hiçbir zaman takma zaten her şey akışında gelişiyor.
Şimdiden bol şanslar 🫶
Emin ol kendi paranı kazanmak mükemmel bir his.
Bunu farkettikce daha da rahatlarsın.🫶22 Yorumla- +1 yıl
Ay keşke bu duruma gelebilsem.
- +1 yıl
Gelirsin inşallah merak etme🫶
Kendine güven ve her zaman en önemli olanın kendin olduğunu düşün asamayacagin şey kalmaz 🫶
İş arama sürecinde özgüven eksikliği yaşamak normal olabilir. Bunun üstesinden gelmek için kendinize destek verin, özgeçmişinizi güncelleyin, iş arama sitelerine kaydolun, görüşmeler alın ve kendinizi iyi hazırlayın. Endişelerinizi ifade edin ve kendinizi geliştirmek için fırsatlardan yararlanın. Bu adımlarla iş arama sürecinde kendinize güven kazanabilirsiniz.
10 Yorumla
+1 yılUtangaçlıktan ziyade özgüven problemi yaşıyorsun. Yapmayı düşündüğün iş önemli tabiki, elinden gelecek ve anladığın iş üzerine bir iş yerinde çalışmaya baslamak farklıdır, sıfırdan, hicbir bilgin olmayan bir iş yerinde çalışmaya baslaman başkadır. Öncelikle hangi iş olursa olsun, kendine " ben bunu yapabilirim" demen gerek.
"Özgüven konusunda problemim yok sadece utanıyorum " diyorsan, çalışmakta utanilacak bir şey yoktur.00 Yorumla
+1 yılİnsanlarla ilk günden samimiyet kurma ama samimiyet kurmayacağım diye de soğuk davranma.
Aradaki dengeyi kur sohbetin olsun ama gizemini her zaman koru.
Yorum yapabilecekleri malzeme verme ağızlarına.
Eğer işten utanıyorsan da kendini yazılıma, ofis ortamına ya da mutfak kısmına gibi yerleri tercih edebilirsin00 Yorumla
+1 yılİlk adımı at insanlarla iletişime girdikçe sosyalleştikce zaten çekingenligin azalır ilk adımı atamayacak kadar fazlaysa durum psikologa gidebilirsin.
12 Yorumla
Soran+1 yılYok o kadar yok kendi is yerimizde olunca hepimiz birbirimizi tanıyoruz ama yabancılar çok her şey burunlarını sokuyor çok olay çıkıyor ya
- +1 yıl
Konuşarak kendini ifade edersin sende
Kendi dükkanızdan ayrılma derim dışarısı öyle göründüğü gibi masum değil dışarda o rahatlığı bulamazsın hele bir de kötü insanların içine düşme bir de işin yanında onlarla uğraşmak zorunda kalırsın
01 Yorumla
Soran+1 yılUtangaçlık ve çekingenlikten kastım buydu ama insanlar beni yanlış anladı
Eğitim & Kariyer konusunda 3b cevap paylaştı. Bende 34 yaşındayım utangaçlık ve çekingenlik yüzünden hayatım mahvoldu hiç işe giremedim çalışamadım gençliğim hep eve kapalı işsiz geçti hâlâ aynıyım maalesef bu durumu aşamadım aşamıyorum insanlara basit gelsede bunu yaşayan anlar gerçekten zor
023 Yorumla
Soran+1 yılNasıl geçiniyorsunuz peki 34 yaş çok az sayılmaz
- +1 yıl
Ailemle yaşıyorum utangaçlığı hiç aşamadım çocukluğumdan beri kontrol edemiyorum istemsiz gelişen bir durum artık anladım ki bu benim kişiliğimin bir parçası ve hayatımı hep olumsuz etkiledi etkilemeye de devam ediyor iş hayatım sosyal hayatım aşk hayatım olmadan yaşlanıyorum evden dışarı da çıkmıyorum gençliğimi hep evde geçirdim iyice içime kapandım kendimi kapattım
- +1 yıl
@Anara_ ben de şu an katılıyorum. Bu kadar ileri boyuttaysa utangaçlık hayatı yaşamaya engel olacak kadar, bıraktım işi, aile devreye girip psikolog desteyi alinmaliydi
- +1 yıl
Ben çocukluğumdan beri utangaç çekingen içe dönük sessiz biriyim bu hiç değişmedi bunun düşünceyle falan alakası olduğunu sanmıyorum kontrol edemediğim istemsiz bir özellik kendimi hiç aşamadım hiç açılamadım hep içime kapanarak yaşadım çocukluk ve ergenlik dönemlerinde belki biraz aşabilirdim açılabilirdim ama olmadı ve sonuç olarak yetişkinliğimi de olumsuz etkiledi hiç destek falan da almadım zamanla düzelirim diye düşündüm olmadı gençliğim hep eve kapalı geçti hayatın dışında kaldım insanlardan kaçtım kendimi kapattım hep kendimi geri çektim artık orta yetişkin bir insanım ve utangaçlığım sabitlendi hayatımda buna göre şekillendi
- +1 yıl
Az çabalamışsınız ve sürekli kendinizi şartlıyorsunuz ben böyleyim düzelemem diye.. Bu gayreti topluma karışmakta gösterseniz olmaz mı? Ayrıca yaşınızın nesi varmış? Tolstoyun bisikleti'ni duydunuz mu hiç? 67 yaşında bisiklet kullanmayı öğrenmiştir. İnanın bana en büyük engel düzelemeyeceğinize olan inancınız. Sizi hangi düşünce eve kapatıyor? Bunu hiç düşündünüz mü? Ne olacakmış gülseniz, konuşsanız, istediğiniz yerde çalışsanız? Başkalarının hakkında ne düşündüğünü bu kadar önemsersen onlar senin sahibin olur. Aslında hiç takdir bile etmediğin insanların gözündeki "kendini"i düşünüp geri çekiyorsun. Onlar senden fazla mı? Onlar sence kim? Sıradan insanlar değiller mi? Neden insanları bu derece gözünde büyütüyorsun? Başkaları her zaman sen değer verdikçe vardır. Sen değer vermedikçeden inan bana hiç bir şeydir. Kocaman bir hiç) bu ipi onların eline sen verirsin. Sen istersen umurunda olabilirler anca. Sen istemezsende yok hükmündedirler
- +1 yıl
Ben hâlâ hayata dair inançlı ve umutlu biriyim her şey bitti demiyorum bu yaştan sonra da gelişme ilerleme yeni şeyler öğrenme devam eder ama bazı şeyler değişmedi değişmiyor değişmeyecek de bunu kabullendim bunun umutsuzlukla alakası yok ben kişilik yapımı kabullenmeye çalışıyorum utangaçlık çekingenlik benim tercihim ya da seçimin değil ben çocukluğumdan beri istemeyerek utangaç biriyim istesemde girişken atılgan konuşkan olamadım olamıyorum kişilik yapım buna izin vermiyor belli bir sınır o sınırı aşamıyorum ilkokul ortaokul lise okudum askere de gittim çocukluk ve ergenlik döneminde sokağa da çıkıyordum ama yine de hiç açılamadım hep utangaç çekingen sessiz pasif içime kapanık asosyal kaldım hep kendimi geri çektim kendimi istemsizce kapattım sosyalleşemedim hiçbir zaman diğerleri gibi değildim olamadım okul hayatım boyunca sıramdan kalkmayan kimseyle konuşmayan teneffüslere çıkmayan biriydim arkadaş grubum olmadı herkes dalga geçti alay etti dışladı aşağıladı hep güçsüz yetersiz kaldım liseden sonra da tamamen eve kapandım askere gittim yine aynıydım açılamadım askerlik bitti yine eve kapandım hiç arkadaşım çevrem yoktu hep eve kapalı yaşadım işe giremedim sosyalleşemedim gençliğimi istemeyerek evde yaşadım senelerdir evdeyim dışarı çıkmıyorum hiç gezmedim eğlenmedim iş hayatım sosyal hayatım aşk hayatım olmadı yaşım ilerledikçe utangaçlığım çekingenliğim daha da ilerledi insanlardan kaçıyorum kimseyle konuşmam istemiyorum kendimi istemsizce geri çekiyorum ayrıca eve kapalı yaşamak uzun vadede beni fiziksel zihinsel duygusal sosyal psikolojik her anlamda olumsuz etkiledi psikolojimi sağlam tutmaya çalışsam da kendimi yetersuz çaresiz yalnız ve hayata geç kalmış hissediyorum
- +1 yıl
Hiç psikoloğa gittiniz mi ve kendinizi anlattiniz mi? Yani denediniz mi yardım almayı?
Herşeyi kendi başimkza yapamayız bazen yardıma ihtiyacımız olabilir. - +1 yıl
Hayır hiç gitmedim yardım destek falan da almadım bu yaştan sonra destek alsam da bir faydası olacağını sanmıyorum çocukluk ve ergenlik döneminde bazı şeyleri aşmam gerekiyordu ama aşamadım artık yetişkin bir insanım utangaçlığı yenmek bana imkansız geliyor bunun umutsuzla falan alakası yok çünkü bu hem kişilik yapımdan dolayı kalıtsal bir özellik hem de çocukluk ve ergenlik dönemlerinde psikososyal gelişimimi tamamlayamadım bu da yetişkinliğimi tamamen olumsuz etkiledi
- +1 yıl
Psikoloğun çözebileceği bir sorun yok ortada bu benim çocukluğumdan itibaren gelişen oluşan bir durum ve çaresi tedavisi telafisi olduğunu sanmıyorum eğer o kadar basit bir şey olsaydı zaten bu yaşıma kadar böyle yaşamazdım yaşım ilerledikçe kendimi daha da kapattım utangaçlığım daha da arttı
- +1 yıl
@Anara_ 🙋🏻♀️👍
- +1 yıl
- +1 yıl
@Anara_ haklısın psikolog insanlara yardımcı olmak için vardır zaten bende iyileşmek istiyorum gerçi hasta değilim sadece kişilik özelliklerimden dolayı hayatım olumsuz etkilendi ben kendimi tanıyorum biliyorum hayatta yapabileceklerim sınırlı belli bir yere kadar gidebiliyorum sonrası yok o sınırı aşamadım aşamıyorum utangaçlık benim seçtiğim tercih ettiğim bir özellik değil herkes utangaçlığı basit bir şey sanıyor ama yaşamayan bilmiyor maalesef
- +1 yıl
Eğer sosyal fobiniz var, yani topluma girmek topluluklarda bulunamamak gibi bu bir psikolojik rahatsızlık.
- +1 yıl
Anara_ evet psikologlar psikiyatristler insanları iyileştirir ben hiç gitmedim destek almadım bilmiyorum hep kaçtım insanlardan hâlâ gitmek istemiyorum hep düzelmek de istedim zamanla her şey düzelir dedim ama daha da dibe battım utangaçlık geçmedi geçmiyor geçeceğini de düşünmüyorum bana hiç basit gelmiyor ben utangaçlık yüzünden gençliğimi eve kapalı yaşadım senelerce evden dışarı çıkmadım işe giremedim çalışamadım gezemedim eğlenemedim gençliğimi hiç yaşayamadım hâlâ aynıyım psikoloğa girmeye bile utanırım hiçbir şey anlayamam buradan yazmak kolay ama gerçekte yüz yüze hiçbir şey anlatamam Kara_biberim404 sosyalfobi olup olmadığını bilemem ama içe dönük sessiz utangaç çekingen biriyim sosyalleşemiyorum insanlardan kaçıyorum kendimi kapatıyorum korku kaygı durumları da var
+1 yılAynı kaderi yaşıyoruz sonumuz ne olucak bilmiyorum her şeyi geçtim ben okumak isterken ailem tam tersiydi hiç tecrubemde yok
14 Yorumla
Soran+1 yılSiz de mi Kendi iş yerinize çalışıyorsunuz şu an ya da hiç çalışmadınız mı?
- +1 yıl
Yok bizim iş yerimiz yoktu ben staj falan yaptım onun dışında tecrübem yok sizin aile işiniz nedir
Soran+1 yılAmcanlarım lokantası var orada çalıştım bir de bizim kendi butiğimiz var çarşıda giyim çoğunlukla orada çalıştım başka da tecrübe yok
Soran+1 yılNe stajı sağlık mi
+1 yılÇalışmaya başlayınca yavaş yavaş açılırsın. Herkesin senin gibi bir insan olduğunu düşün ki zaten öyle. Kimse bizden üstün değil.
20 Yorumla
+1 yılpsikiyatri desteği alman lazım bunu tek basına atlatman zor bir arkadasımda senın gıbı... ilac yazdırdı kendıne sımdı kendıne guvenı falan herseyı yerınde benden dahi daha atik ve girişken oldu.
00 Yorumla
+1 yılFarklı işlerde çalıştım fakat insan içindeki insanlar beni tedirgin ediyor çekiniyorum biraz da giyim kuşamim yüzünden ailem de böyledir bu konuda asosyaliz insanlardan kaçıyoruz ve şu an bir iş buldum gidip sorunumla yüzleşmek istiyorum fakat çok utanıyorum
00 Yorumla
+1 yılUtanma kavramı tamamen içgüdüsel tatlım. Herkes aynı ve eşittir kimse kimseden üstün değildir tek çalışan kişi sen değilsin herkes çalışabilir böyle düşün. İlk iki üç gün zorlanır sonra alışırsın.👍 bunu eğlenceli hale getiricek ya da her gün mutsuz olup kötü düşünecek kişi de sensin her şey senin elinde
00 YorumlaKorkacak bir şey yok. Herkes çalışıyor. Kendine inanmalisin öncelikle. Bir kere başladın mı devamı gelir zaten
01 Yorumla
Soran+1 yılKorku yok utangaçlık var
+1 yılNe kadar faydası olur bilmiyorum ama üzerine gitmeden çözebileceğini sanmıyorum. Ergenliğimde bende böyle hissederdim kendimi telkin ediyordum sürekli bir daha beni nerede görecekler toplu taşımaya bile binemezdim. Kesinlikle üzerine gitmeyi dene korkularının. Umarım halledersin :)
00 Yorumla
+1 yılBende küçükken öyleydim ama zamanla geçiyor. Gidip bir yere başvur ve çalışmaya başla. Kimler kimler iş başvurusunda bulunuyor bir bilseeeennn.
10 YorumlaSorun değil sessizce işini yapman yeterli mutfak gibi müşterilerle çok yüzgöz olmayacağın bir iş bul yeter
00 Yorumla
+1 yılEl kapısında ne sürünmek nede dert tasa biter en azından kendi işinde sürünürsün kendi işim diye sahip çıkar kafan rahat olur
00 YorumlaBende öyleydim şimdi ise çok daha farklı zamanla aşılıyor insan hayla da var biraz utangaçlık...
00 YorumlaÇalışmak hayatın gerçeği bunda çekinecek bir şey yok.
04 Yorumla
Soran+1 yılÇekiniyorum demedim utangacim dedimm
Soran+1 yılHe evettt
Sosyal medyayı azalt biraz kendine güven kardeşim ☺️
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılAlışırsın ya. Ben utangaç değilim ama biraz içine dönüğüm ve insanların düşüncelerini çok önemseyen biriyim. Bunç tür şeylerin üzerine gitmezsen aşamazsın. Dene yani ne olacak sanki 😄
10 Yorumla
+1 yılbaşkasının dükkanında çalışda milletin ağzının kokusunu çek ne diyim
00 Yorumla
+1 yılNasıl işler yapabileceğine ve yapmak istediğine göre değişir
00 Yorumla- Eğitim & Kariyer konusunda 393 cevap paylaştı.
+1 yılDükkanınız ne üzerineydi? Aynı sektörde iş bulmaya çalış
00 Yorumla
+1 yılKorkunun ecele faydası yoktur bu utangaçlığını bir an önce kırman lazım
00 Yorumla- Eğitim & Kariyer konusunda 880 cevap paylaştı.
+1 yılİşyerlerinde asgari ücret verip de canını okuyorlar gençlerin. Esnaf kan ağlarsa asgari ücretli napsın.
03 Yorumla- +1 yıl
Soruyla alakasız bir cevap 😅
- +1 yıl
Alakalı olanlara bakabilirsin.
- +1 yıl
Şimdi alakalı oldu bak 😂
Ben de senin gibiyim 24 yaşındayım çalışmaktan utanıyorum hep kaçıyorum
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılYaşadığın yer küçük bir yer mi ilk çalışırken olur zamanla herkes çalıştığını görür sende ortama alışırsın kendi evin dükkanın gibi sahiplenmeye başlarsın
00 Yorumla- Eğitim & Kariyer konusunda 311 cevap paylaştı.
+1 yıl25 yaş gayet normal utanılacak bişey yok gir çalış 1 haftaya alışırsın
00 Yorumla Başka bir yerde çalışınca kimsenin kölesi olmayacaksın ekmeğinin kölesi olacaksın
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılParaya ihtiyacın olursa çalışırsın. Ben de utangaç biriyim ama ailemden para isterken daha çok utanıyorum milletten değil
02 Yorumla
Soran+1 yılAilemden para istediğimi nereden çıkardınız
Cevap sahibi+1 yılBen sen istiyorsun demedim ki, ben isteyemiyorum dedim, ailenden para almıyorsan illaki paraya ihtiyaç duyuyorsundur, ihtiyacın olursa da çalışırsın dedim
+1 yılÇalışırsın tabii üstelik kendi iş yerinde çalıştığın için işin yönetim kısmını da biliyorsun
00 Yorumlafarklı insanlarla tanışıp o utangacligi atman lazım
00 Yorumla
+1 yılUtanma ilk başta çekingen olacaksın birkaç gün sonra orası evin gibi olacak
00 YorumlaBen de öyleyim arkadaşım aracılığı ile fabrika işine girdim ortamı çok kötü kızların iğrenç bakışları ve iş zorluğu beni çok rahatsız etti 2 gün sonunda çıktım en mantıklısı evinde dersini çalışıp atanmak bunu ankadım
00 Yorumla
+1 yılÇok iyi anlıyorum bende de aynı durum mevcut özgüvenim düşük ve biri bir şey deyince hemen kırılıyor özgüvenim
12 Yorumla
Soran+1 yılEvet yani çalışmaktan utanmak değil �nsanların bana davranışlarından çekiniyorum ve utanıyorum
- +1 yıl
Sanırım sosyal anksiyetemiz var yardım alabiliriz
Gizli Üye(30-35)+1 yılBen de öyleydim ama başka işe girince tam tersi o utangaçlığı yendim
10 Yorumla
+1 yılÖnce hayalini kur. Rahatça konulabildiğini utanmadığını vs. Sanki karşındaymışlar gibi konuş bende işe yaradı
11 Yorumla- 7 ay
T. akipp atar mısın lütfen 😎👍
+1 yılUtanma hiç kimsenin sana zararı yok senin de onlara relax ol aslında insanları tanımadığımız için oluyor aynısını bende yaşadım 😂
10 YorumlaBende öyleyim bu yüzden iş bulamıyorum bulsam da çalışırken zorlanıyorum
112 Yorumla
Soran+1 yılÖyle mi siz ne tarz bir yerde çalışmak istiyorsunuz
Soran+1 yılO zaman fazla önünde bulunmayacak bir meslek seçebilirsin ilk buradan başla ben de bu şekilde yapacağım Allah izin verirse
Soran+1 yılGöz önünde
Soran+1 yılAslında fabrika ortamında çalışmayı düşündünüz mü tam size göre ben de o tarz yerler istiyorum sadece önündeki işine bakıyorsun çoğu arkadaşım böyle düşünüyor çok var da çevremde
Soran+1 yılDeneyimli mi çok ilginçmiş hangi fabrika Bu arada Özel değilse deneyim aramaz ama benim bildiğim
Soran+1 yılEğer çabuk kavrayacağın bir işse deneyimim var de
Soran+1 yılPardon canım yanlış anlamışım
En iyisi samimi bir arkadaşınla part time bir işe başla hem o kadar utangaç olmazsın hemde bir adım atmış olursun
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılAynı ben, bende hayatımda hiç çalışmadım, şöyle bir şey olmasını isterdim, tanıdığım kişilerin de çalıştığı bir mekanda kendimi daha iyi hissederim o zaman rahatça çalışabilirim ama öyle durumum yok
03 Yorumla- +1 yıl
Yaş kac ki
Cevap sahibi+1 yıl@Tomjerry31 22
- +1 yıl
Dm atarmisin
Evde yatmaktan baba parası yemekten daha utanç verici degıl emın ol.
04 Yorumla
Soran+1 yılKimsenin parasını yemiyorum Şu an evden çalışıyorum ama nereye kadar belki sosyal anksiyetem var çalışmaktan hiçbir zaman kaçmadım insanlardan kaçtım burada yaşadığım şeylerden kaynaklı
Soran+1 yılTahmin ettiğiniz şey nedir
+1 yılDur tahmin ediyim , mesele cinsiyet öyle değil mi?
00 YorumlaValla ekmek parası bende çalışıyorum yapacak bir şey yok kardeşim bu günlerde gecerde
00 Yorumla
+1 yılGenel olarak utangaç biriysen bunu yenen gerekir sadece işle ilgili değişse bu durum
00 YorumlaBu konuda çok deneyimliyim özelden yazın size destek olayım
00 Yorumla
+1 yılAz insanla muhatap olan bir işle başla zamanla daha sosyal bir tavır kazanırsın utangaclıgın azalır
00 Yorumlabence iyi biriyle sohbet arkadaşı ol ben mesela yardımcı olabilirim
00 Yorumla
+1 yılHerşeyin bir ilki vardır bence yenebilirsin bu fobini kendıne inan başarırsın
00 YorumlaNeden kendi yerinde çalışmıyorsun
04 Yorumla
Soran+1 yılDeneyim olur benim açımdan
Soran+1 yılKendi yerimizde yevmiye alıyoruz ama normal iş bulunca maaş alacağım
Çalışmaktan utanılır mı ki?
02 Yorumla
Soran+1 yılÇalışmaktan değil insanlardan çekiniyorum her şeye burunlarını sokmalarından korkuyorum kötülük yapmalarından
+1 yılHerkes çalışıyor, utanacak bir şey yok.
03 Yorumla
Soran+1 yılKendi iş yerimiz değil ondan şuana kadar ordaydim hep
- +1 yıl
Zamanla alışırsın
Soran+1 yılİnşallah inşallah
+1 yılAynen cinsellik ne alaka?
05 Yorumla
Soran+1 yılBen almadım etiket olarak site otomatik oraya almış utanıyorum kelimesinden dolayı heralde
- +1 yıl
Anlıyorum dikkat edersin düzeltme var 🤪
Soran+1 yılDüzelttim gene oraya almış napayimm yani
- +1 yıl
Söyledim sadece sakin ol şampiyon 🤞
Soran+1 yılTm bilerek öyle yapmadım bende soylim dedim zaten
Cinsellikle alakası ne?
01 Yorumla
Soran+1 yılBen almadım konu etiket olarak otomatik oraya almış utanıyorum deyince
+1 yılSosyalleşmen gerekiyor acilen
01 Yorumla
Soran+1 yılSosyalim zaten
Çalıştıkça açılıyor alışıyor insan
00 YorumlaUtanmanı gerektirecek ne var peki
00 Yorumla
+1 yılSosyal gibi olabilir hafif
00 Yorumla- Devamını Gör (23)
Devamını Gör(68)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Eğitim & Kariyer > Sorular > 25 yaşındayım bir işte çalışmaya utanıyorum, bunu nasıl aşabilirim?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer