Elinizde olsa eğitim sistemini nasıl değiştirirdiniz, ne gibi yenilikler yapardınız?

ben başlıyorum

anaokulunu saçma buluyorum olmasa da olur

el becerisi şarkılar vesaire 1. sınıfta da öğretilebilir çünkü

1. sınıfta sayılar ve harfleri, okuma yazmayı öğrenmek ön planda olmalı sadece geri kalan zamanlar şarkı oyun el becerisi olmalı

2-3. sınıfta

türkçe matematik hayat bilgisi derslerinin yanı sıra iletişim dersi de verilmeli

çocuklar farkında olmadan çok kaba olabiliyor okulda nasıl konuşmaları gerektiğini de öğrenmeliler

görgü kuralları da öğretilmeli aynı şekilde

ayrıca en sinir olduğum konu okulda öğretilen konular ve yapılan sınavlarla merkezi sınavların hiçbir alakaları olmaması merkezi sınavlar o kadar zor oluyor ki ben ne okuluna gidiyordum diye sorguluyor insan kendini

yüksek bir puan alabilmen için kendi başına başka kaynaklardan çalışman gerekiyor ben ayrıyetten çalışacaksam ne anladım o zaman okuldan

tam tersine aynı olmalılar okulda yapılan sınavların zorluk derecesi de aynı olmalı ve seviyeye göre sınıflar oluşturmalı

amaç seviye yükseltmek olmalı

her hafta ülke çapında sınav yapılmalı her konudan sonra

ortaokulda öğretilen matematik fen türkçe tarih dersi gibi müzik ve resim derslerine de önem verilmeli ders saatleri yükseltilmeli yetenek sınavları yapılıp yetenekli öğrenciler ayrıyetten ders görmeli

her okulda müzik ve resim için yeterli imkanlar bulunmalı

ve liseler meslek öğretmeli düz lise anadolu lisesi falan filan saçmalıktan ibaret boşa geçen 4 yıl

her mesleğe lise olmalı

ayrıyetten üniversite okuyacaklar sadece doktorlar, öğretmenler, mühendisler olmalı

diğer sinir olduğum konu da herkesin öğretmen olabiliyor olması

tıp 6 yıl temel eğitim üstüne de 4-5 yıl uzmanlık eğitimi veriyor öğretmenlik de aynı şekilde olmalı

lise de 4 yıl her dersi almalı hepsine hakim olmalı üniversitede de uzmanlık okumalı istediği bölüme göre

yani türkçe öğretmeni dahi matematiği iyi seviyede çözebilmeli sadece sözeli değil her öğretmen her derste başarılı olmalı

öğretmenler yeterince bilgili ve donanımlı olmadığı için öğrencileri de eksik yetiştiriyorlar

doktorluk için de lisede temel tıp eğitimi verilmeli lise sonrası mezun olanlar hemşire devam edip uzmanlık alanlar doktor olmalı yani uzmanlığı olmayan doktor yerine hemşireler olmalı kısaca hemşireler doktor kadar bilgili olmalı aile hekimliklerinde acilde onlar çalışmalı vs. başka aklıma gelmiyor sizce neler değişmeli nasıl olmalı?

Elinizde olsa eğitim sistemini nasıl değiştirirdiniz, ne gibi yenilikler yapardınız?
Elinizde olsa eğitim sistemini nasıl değiştirirdiniz, ne gibi yenilikler yapardınız?
Cevapla