Yeni evliyim. Evlenirken şehir değişikliği nedeniyle İstanbul'a taşındık. Geçen hafta bana istanbuldan bir şirketten yöneticilik teklifi geldi. Çokta tanınan büyük bir firma bu. Bizzat sahibi beni aradı. Yanına gittim görüştüm. Fakat çocuk düşündüğüm için teklifine olumsuz yanıt verdim. Çocuk doğunca bakacak kimsem yok. Bunu anlattım. Oda çocuk büyür kreşe verirsin yine gelirsen işin hazır dedi. (Daha önce çalıştığım firma sahibi arkadaşıydı, ziyaretlerinde disiplinli çalışmamı görüyordu). Sizce çocuğu tercih etmem iyi mi oldu kötü mü.. yaşım 33. Bu nedenle artık anne olmak ilk hedefim.
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
+1 yılBen anne olmak istediğiniz için ve bu sebepten kabul etmediğinizden dolayı, sizin işinize asla karışmak istemem. Fakat çok güzel bir teklif ve belli ki orada bulunan sorumlu kişi de size her açıdan işinizin hazır olduğunu dile getirmiş. Anne olmak elbette önceliğiniz ama hamilelik döneminde kendinizi iyi hissedene kadar olsun çalışma imkanı keşke yaratsaydınız. Çünkü harika bir teklif. Tabi siz bilirsiniz bu durumda eşiniz ne diyor peki? Onunla konuşmayı denediniz mi hiç? Onunda belki bu konuda size sunacağı fikri vardır. Eşinizle konuşmanızı ve ortak kararla bence ilerlemeniz daha iyi olur..
12 Yorumla
Soran+1 yılEşim çalışmamı istemiyor. Baba olmak istiyor ve bebeğimize sen bak dedi.
- +1 yıl
Yine siz bilirsiniz elbette. Ama şu an ki planınız anne olmak ise, tabiki kararınıza katılırım tabi..
En İyi Cevaplar
+1 yılbence annelik duygusunu tadın derim iş önemli evet hele hele şu şartlarda iş bulmak bir işte tutunmak önemli ama bunun geleceği de var yanına gel evladım diyebileceğin bir çocuğun olması bana göre bütün işlerden daha önemli zaten bir kadın kariyerine odaklandığında inan bir süre sonra merhamet duygusunu hatta ve hatta annelik duygusunu yitiriyor o yüzden annelik güzel bir duygu ki buna babalıkta bence bir annelik duygusunu tadın derim evlat sahibi olmak bu dünyada bence tüm işlerden daha önemli bak annem rahatsızlandığında hemen arkasından koşuyorum keza babamda şu an 38 yaşındayım bekarım iyide bir işim var ama iş yerindekilere diyorum ya arkadaş ben kime çalıştığımı bir bilsem diyorum o yüzden anne olun anne olmak iyidir düşünsenize bir çocuk etrafınızda anne anne dediğini
00 Yorumla
+1 yılBence çok doğrusunu yapmışsın kardeşim sen böyle yapmışsın ya Allah sana o rızkını bir yerden verir bak bugün şöyle düşün çalışan annelerin çocuklarına baktığın zaman anne ilgisinden muhtaç büyüyorlar mesela şöyle ki sabah kadın işe gidiyor Akşam işten geliyor yorgun argın çocuklarla ilgilenemiyor sonra ev işi falan da derken çocukları olan sevgisi eksik kalıyor ondan sonra da çocuğun okul hayatı başlıyor kendi başına bırakıyorlar ondan sonra olanlar ortada bence sen doğrusunu yapmışsın tabii ki gelir durumunuzu bilemiyorum, gelir durumunuz olduktan sonra olması tabii ki Güzel de yani senin tercihin eğer buna ihtiyacım yok diyorsan yapabilirsin
00 Yorumla
+1 yılHem çocuğu düşünüp hemde iş teklifini kabul etseniz çok daha iyi olurdu, böyle bir iş teklifi reddedilmez, insanlar hem çalışıyor hem çocuğunu büyütüyor, bebek doğduktan sonra üç ay evde kalırsınız işlerinizi telefonla yönetirsiniz, daha sonra eve kamera sistemi kurarsınız bebeğinize bakıcı tutarsınız, 3 yaşında da iş yerinize yakın bir kreşe verirsiniz, çevremde çalışan bir çok bayan var çocuklarını böyle büyütüyorlar. Daha öncede çalışan bir bayansanız çocuk için eve kapanmak, size çok ağar gelebilir
00 Yorumla
AI Persona’ya Sor
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
78
Cevap
71Cevap
Eğitim & Kariyer konusunda 2,2b cevap paylaştı. Yaptığın tercih tamamen seni bağlar. Çocuk işi önemli bir karar o nedenle işle karlılaştırıp doğru ya da yanlış diyemem
00 Yorumla- Eğitim & Kariyer konusunda 5,9b cevap paylaştı.
+1 yılAnnelik daha önemli gadası. Bir anneye yakışan bir kararı vermişsin.
00 Yorumla - Eğitim & Kariyer konusunda 38,3b cevap paylaştı.
u +1 yılMaddi açıdan ihtiyacınız yoksa çocuğunuzu tercih etmeniz normal.
00 Yorumla
+1 yılBana göre çok büyük bir yanlış o kadar büyük bir yanlış ki gerçekten Bak beni yanlış anlama da sana böyle bir teklif geliyor ve sen çocuk için vazgeçiyorsun Ya arkadaşlar ben gerçekten anlamıyorum şu an dünya Sizce gerçekten çocuk doğurmak için müsait bir yer mi bak Üçüncü Dünya Savaşı geliyor az kaldı zaten bugün yarın veya çok yakın bir zamanda çıkacak bu zaten belli bir şey ülkemizde zaten karışacak Yani artık böyle bir şeyleri çok irdelemenin veya eşelemenin bir anlamı yok ama sen böyle bir teklifi kaçırdığın için ben gerçekten üzüldüm kusura bakma çocuk dediğin nedir yani kimse beni yanlış anlamazsan Ben çocuk düşmanı değilim ama böyle bir dünyaya gerçekten meydana getirmek çok büyük bir saçmalık çünkü onun geleceğine yazık
1011 Yorumla
Soran+1 yılŞu açıdan düşünürsen bu kaos bu duruma neden geldik cahillikten. Cahil insanların üremesinden. Bana doğurma diyorsun, fakat diğer cahil kesim patır patır doğuruyor ve ülkemiz iyice geriledi. Bir savaşın içine girdik. Ben yöneticilik teklifi alacak kadar kültürlü zeki bir kadınım. Bende doğacak çocuk bu ülkeye hayırlı yararlı zeki bir vatandaş olur. Birde lütfen bu açıdan düşün derim
- +1 yıl
Zaten onların yüzünden bu haldeyiz İşte o cahil kesim dediğin doğru yol patır patır neye güvenerek kime güvenerek zaten Hayat pahalılığı almış başına gidiyor bu bir insanlar mutsuz 2 yukarıda bahsettiğim gibi zaten yakında bu Kaos bir savaşa dönüşecek 3 daha büyüğü Dünya Savaşı çıkacak 4 işte böyle bir ortamda Bence Çocuk dünyaya getirmek hiç ama hiç mantıklı bir şey değil gerçekten bir şekil para da Kazan hayatını yaşa yaşayabildiğin kadar yaşa zaten yakında Çünkü bunları da mı bulamayacagiz arkadaşlar Böyle düşünün
- +1 yıl
Doğacak olan çocuk sadece ve sadece bu dünya ızdırap ve acı çekmeye gelecek
Soran+1 yılMaddi olarak çocuğuma bırakacağım şeyler var. O sorun değil. Ben bu ülkeye kültürlü yararlı bir evlat yetiştirmek istiyorum.
- +1 yıl
Ama zor işte ortadogu ülkelerinde bu imkansız
- +1 yıl
@Petscat teşekkürler her zaman mantıklıyımdır :)
- +1 yıl
Sen çocuk doğurmayı mantıklı bulmuyosun diye düşüncen doğru mu oluyo? Çocuğunu da doğurur işine de gider bu kdr basit, asıl senin düşüncen saçma sapan bişey parayla çocuk kıyaslanır mı, para kazanıcak diye niye çocuk yapmasin? Belki eşinin işi iyi maddi sıkıntısı yok ne biliyosunda konuşuyosun, hee sen şimdi dersin erkeğin eline bakmasın güçlü kadın olsun falan 😂 ama kimse sizin gibi değil merak etmeyin yani erkekler çalışıp eşinin yüzüne vurmuyo bu durumu yani geneli böyle değil en azından. Yok savaş çıkacak yok bilmem ne diye çocuk doğurmamak nedir bu nasıl mantık? Bikere artık savaş falan olmaz savaş olayı eski de kaldı, artık ülkeler arasında ambargo uygulamak gibi şeyler var sen ilk önce bunları öğren. 3. dünya savaşı çıkacak demek cahillikten başka bişey değildir yemin ederim 😀 sen çocuk doğurma evlenme ölene kdr çalış kardeşim yalnız yiyip yalnız öl, çocuğun nasıl bi mutluluk olduğunu anlayamazsın bu kafayla zaten
- +1 yıl
@AFiliYlnzlk arkadaşım bu benim fikrim anladın mı o senim görüşüm bu anladın mı işte siz ortadogu toplumu bu kadarsınız işte daha fikirlere bile saygınız yok hemen bi aşağılama yerme bravo simdi yerdin ya erkek oldun aferin
- +1 yıl
Boşuna demiyorlar ortadogu toplumu faşist diye sırf çocuk doğurmak istemiyorum kariyerin daha önemli olduğunu vurguladı diye herifin laflarına bak bu bir fikirdir anladın mı evet herkes çocuk yapmak zorunda evlenmek zorunda değil kadın da erkek te bu hayatta önce güçlü olacak senin ekmeğini veren senin işin asindir elin kadını veya erkeği değil ben bu görüşü savunuyorum He ağzını bozacak olan mendeburlar varsa şimdiden muhatabım değil hayvanlasmadan insan gibi konuşmayı ogrenin
Aldığın bu karar gayet doğru bence. Eşin de gayet haklı. Herkes çocuk sahibi olamıyor herkes sizin gibi düşünemeyebiliyor hepimizin bakış açısı, önemli bulduğu konular farklı o yüzden burdaki herkes farklı şeyler söyler ama karar sizin her şey sizde bitiyor ki bence zaten doğru olanı yapıyorsunuz. Anne olmak isteyipte olamayanlar var. Siz bu zamanlarınızı iyi değerlendirin ileride pişmanlık yaşamayın. Mesleğiniz açısından da belli ki gayet iyi yapıyorsunuz işinizi. Yani isteseniz bir kaç sene sonra yine başka bir yerde yavaş yavaş tekrardan yükselebilirsiniz sizin için zor olmayacak gibi.
Umarım her şey dilediğiniz gibi olur. Sağlıcakla gelsin bebişiniz ✨10 YorumlaSoruyu ilk okuynca diyecektim yasin genç ise ya da ilk hedefin çocuk degilse yapma kariyerine odaklan diye ama yine gençsin okadarda değil ama biz kadınların çocuk için evet fazla bı zamanı kalmıyor bı yaştan sonra şimdiden hayırlı olsun umarım istediğin gibi çocuğun olur aldığın kararlardan mutlu olursun adam nasılsa tekrar işin hazır demiş 3yasona kadar kendin baksan sonra kreşe verirsin işine devam edersin hakkında herşeyin hayırlısı olsun bu arada bende bı anneyim kamuda memurum calisiyorum oğlum küçük ama ananesi bakiyo mecbur paşam 3 yaşına kadar ben bakmak isterdim oğluma nasio...
10 Yorumla
+1 yılzaman çakışması gibi bir şey. Güzel bir şey ama zamanı yanlış. 5 yıl önce gelseydi veya çocuk 3 yaşına geldiğinde olsaydı olabilirdi. Ama şirket yöneticiliği çok iyi. Ben kaçırmazdım herhalde. Ama yaşın da ilerlemiş. Ama her insan yönetici teklifi olmaz. Yöneticilik finans falan mı okudun da böyle bir teklif geldi?
21 Yorumla
Soran+1 yılLisans işletme okudum. 10 yıllık finansta tecrübem mevcut
+1 yılAklıma yatmayan şeyler var. Nasıl çok çok büyük bir firma ki bu özel durumunu bildiği halde ülkede tek işletme okuyan sensin gibi davranıyor. İlla ki sen diyor. Yanlış anlama çoğu büyük şirketin iyi konumunda yabancılar çalışıyor buradan bulamazsa yurt dışından tecrübeli eleman getirir çok büyük firmalar. O yüzden bir kişiye endeksli işlerin büyük bir firmaya ait olacağını düşünmüyorum.
Bebek konusuna gelirsek tercih meselesi, bunun programını önceden yapmış olmak lazım şayet bir sağlık problemi söz konusu değilse.
Anne olmanın artık yaşı yok. 40 yaş üstü anne olan çok kişi var. 20 yakında olup okuyan, ya da kariyeriyle birlikte götüren de dolu. Sen bunun planını eğer güçlü bir kariyer inşa ettiysen önceden yapmış olman lazım.
İş konusunda hem çok istekli olduğunu hissetmedim plansızlık yüzünden hem de çocukla ilgilenecek kimse yok demişsin. Çocuğu tercih etmen isabetli bir karar olmuş. 🍀
11 Yorumla
Soran+1 yılŞimdi orada pek detay vermedim tabiki öyle düşünmekte haklısın. Bu firmanın sahibinin akrabasında ben 10 yıl çalışmıştım. Güvenilir kişi isteyen takıntılı kişilerdir. Öyle yabancıları biraz zor alan bir firma senin anlayacağın. Benide tanıyorlar yıllardır. Çalışma disiplinimi, kültürümü, edepli akıllı olmamı. Eşimlede tanıştılar.
Bak canım, çalışma hayatında ömrü geçmiş biri olarak söylüyorum sana, bir firma sahibi düzgün biriyse alacağı kişinin öncelikle karakterine edebine duruşuna saygısına bakar. Sonra yaptıracağı iş konusuna. Ben bu sektöre ilk girdiğimde benide istememişlerdi.. ama onlar benim azmimi, duruşumu. Saygımı görünce her şehirdeki firmaları gitsem beni ister oldu. Durum bu yani. Yorumun için teşekkür ederim
+1 yılişin içinde belli bir oluşum var
yani ekonomik alt yapıyı sistemine oturtmuşsun ve çocuk yapmak içinde kendini hazır hissediyorsun bence iyi yapmışsın.
Ama şöyle olsaydı yaşınız henüz 23 24 v. s olsaydı hayatınızın hatasını yapmışsınız derdim ama öyle yaşda değilsiniz ve bence en doğru kararı vermişsiniz
çünkü hayat zaten iyi bir gelecek hazırlamak için verilen mücadelede gerekli donanıma sahip olduğun zaman insanı başarıya götürür.
kariyer elbetde önemlidir.
Ama kariyer yapmakdaki amaçda zaten geleceğe dair donanım alt yapısını oluşturmakla paraleldir. Yani bence çocuğunu yap çünkü ilerleyen yaşlar çocuğa hiç dokunmadan büyütecek ekonomiye ve konfora sahip olsanız dahi çocuğu büyütmek ağır gelir
Sağlıklı bir çocuk dünyaya getirmeniz dileğimle başarılar diliyorum şimdiden Allah bağışlasın 🙋15 Yorumla
Soran+1 yıl23-24 yaşlarındaki bir kişiye yöneticilik teklif edilmez. Ben 10 yıldır bir firmada finansta çalıştım. Ve lisans mezunuyum. Yöneticilikte bunlar gerekli. Bilginiz olsun istedim
- +1 yıl
21 yaşında genel koordinatörler gördüm hatta tanıştım telefon numaralarına kadar yazabilirim
kadına yöneticilik teklifi geldi diye marsa çıkacak anlamına gelmez yöneticilik olunca çocuk yapmaycağı anlamına hiç gelmez ayrıca yönetici olmak büyük bir olgu değilki yönetici bi şekilde olunur ama anne her zaman olamazsın onun bir evresi vardır her yaşın bir taşıyacağı kapasite vardır annelik ağır bir yüktür 1 yıl zaman kaybı bile kadını yıpratır kadın hassastır bi anda dünyaya bakış açısını değiştiren psikolojiye sahiptir yöneticilik tecrübesi olan kişilere zaten sürekli davet gönderilir. ama 45 yaşındaki bir kadına seni anne yapacağız buyur gel başla diyemezsin çünkü o evreler geçmiştir artık o kadın artık sadece güler geçer cebindeki paradanda nefret eder tiksinti duyar çünkü çiçeğin en ışıltılı zamanında olunması gerekenler olunmazsa o çiçek sadece kök olarak kalır.
yöneticilik hayali kuranlar hep şunu beklerler bir ünlü firmada çalışayım orada bir kürsüde önümde insan topluluğuna konuşma yapayım sonrada orada bitane bilmemne yöneticisi bilmem kim efendi beni alkışlasın valla çok iyi konuşma yaptınız falanca hanım sizi kutluyorum falan filan sonra bilmem kim efendiyle üç ay beş ay takılalım sonra çorap değiştirir gibi sevgili değiştirelim falan filan yani bir kariyer hedefi kriterine girmiyor benim için böyle bir saçmalığı ancak 24 25 yaşındaki kızlar kabul eder ayy falanca bey çok iyi ya adam mentor ayy filanca bey çok mütevazi nazik adam yaşam koçu falan bende yöneticiyim üstelik firma ortağıyım ama çalışan hiç bir bayan kadroma kırmızı çizgilerimin dışında kesinlikle bişey sunmam iş disiplinlerim var ama bu demek değildir ki personelimi aşağılıyorum ya da takdir etmiyorum anlamına gelmez çalışan bir personel bayan ile duygusal bir ilişki kurmam çünkü ben iflas ettiğimde benim yüzüme bile bakmaycak dolayısıyla bırakın insanlar çocuğunu yapsın büyütsün annelik kadar güzel bir yöneticilik başka bir kurumsal alanda kesinlikle yoktur teşekkür ediyorum - +1 yıl
Amma abartmışsın yaşı eğer teklif gelen mevki Gmy ve üstü değilse haksızsın
- +1 yıl
kariyer denilen şey piyango değil
kariyer alt yapısı zaten saçmalamayın kadını yanlış yönlendirmeyin olaya erkek gözüyle bakmayın belli bi yaştan sonra kadın için çocuk yapmak için işkenceye döner tabi sen erkek olduğun için bunu anlaman imkansız çünkü çocuğun yükünü çekecek olan kişi kadın çekecek erkek efendide evde mısır cipsi yiyip maç izleycek
herşeyin yeri ve zamanı var mesele kariyer ise bende iyi bir konumdayım şuanda hem ünlü bir firmanın yönetim kadrosundayım hemde kendi işimi yapıyorum kaldığım daireye verdimğim kira 30 bin üstü fakat huzur yok
yemişim kariyerini hiç bir şey umrumdada değil para hiç umrumda değil reklamsal ve kürsü fonu kariyeri zaten umrumda değil bunlar imrenilecek şeyler değil bırakında insanlar insan olmanın gerekçelerini doğasına uygun bir şekilde yerine getirsinler insanların doğasını bozmayın işiniz gücünüz rast gelsin bu mesajımın altına sen sabaha kadar yazsanda tek kelime yazmam gerek görmem demekki anlamıyorsun derim gerçer giderim NOKTA - +1 yıl
Ben zaten senin dediğini haklı bularak yazdım?
Çocuk için değil başka bişey için de reddetsen yine yanlış olmazdı. Sonuçta senin ne istediğin önemli. Sen anne olmak istiyorsun, seni mutlu edecek olan buysa neden yanlış olsun? Başkasi kariyer ister çocuk istemez o da onun için doğru olandır. Bu tür konularda tek bir doğru ya da tek bir yanlış yoktur. Herkesin kendi hayatı ve hedeflerine göre kendisinin cevaplaması gereken bir soru bu.
Senin durumunda ise çocuk büyüdükten sonra yine açık kapı bırakılmış sana, daha ne olsun? Hem kariyerini hem anneliğini çok güzel bir şekilde yönetebilirsin ileride ki yönetmek zorunda da değilsin. İnsanlar bu ikisinden sadece birini de seçebilir. Önemli olan seni neyin mutlu edeceği. burada yanlış yaptın diyenler kendi penceresinden bakarak cevap veriyor. Siz kariyer istiyorsanız kariyer yapın arkadaslar soruyu soran anne olmak istiyosa bu neden yanlış olsun?10 YorumlaDoğru karar vermişsiniz. Yaşınız 20lerde olsaydı eğer işi tercih edin derdim ama yaşınız zaten baya büyük. Yaş faktörü doğum da çok önemli. Kariyer önemli bir şey fakat çocuğunda belli bir vakti oluyor belki sadece 1 çocukla da kalmayacaksınız. Birde erken anne olabilmek güzel bir şey bence. Ben 25 yaşındayım hayatımda biri bile yok ilk defa evlenme isteğim çok olmaya başladı. Ve yaş geçiyor kendim içinde bunu düşünüyorum. Sizde geç evlenmişsiniz baya. Üniversite de mezunuyum hatta yine okuyorum ama önceliğimi evlenip çocuk yapmaya verdim. İş yine bulunur. Ama iyi bir eş bulmak zor ve çocuk yapabilmenin yaşı var. Her şey gençken daha güzel bu bir gerçek bunu kimse inkar edemez. Siz de kararınızın arkasında durun iyi yapmışsınız.
10 Yorumla
+1 yılBence, iyi yaptın: Senin yerinde olsaydım o işe başlardım. Sonrasında çocuğum olur muydu ya da çalışırken çocuğumla ilgilenebilmek için nasıl bir yol izlerdim, bilmiyorum. Ancak, çalışmamama el verecek maddi durumum olmasına karşın, benim için çalışmamak = aç kalmak. Ben bu güvensizlik duygusundan kurtulamam, çünkü kurtulmak istemiyorum.
Yine de; burada yaptığımız hiçbir yorum, senin pişmanlık duymana ya da içinin rahatlamasına neden olmamalı diye düşünüyorum. Yerinde değiliz. - Seninle de yaşamıyoruz ve bu, senin bundan sonraki yaşamını etkileyecek bir karar ya da olabilir. İyi mi - Kötü mü yaptığını anlamanın tek yolu, kendine dürüst olmaktan geçiyor. Kolaya mı kaçtın? - Yoksa, başka ve daha iyi bir yol gerçekten yok muydu? Bu soruyu, kendine dürüst olarak yanıtlayabilirsen; burada açmış olduğun soruya görüş değil, yanıt da bulmuş olursun.10 Yorumla- Eğitim & Kariyer konusunda 622 cevap paylaştı.
+1 yılİş hamilelikte çalışmayı etkilemiyor. Sağlıkçıyım, ameliyathane hemşirelerinden bile çalışamn çok oldu. Az rapor, az izinle atlattılar. Hatta apendektomi ameliyatı olan, bir hemşire hiç izin, rapor almadı bir sürü laf eden oldu ama bir sıkıntı yaşamadı. Gebelikte ağır spor yapan bir kadın var googleye arat. Eşin biraz bencil davranıyor, çalışmanı istememekle. O tür işlerin maaşı iyi olur, bir bakıcı tutarsınız. Hatta akraba, tanıdıklardan rica etseniz bir kaç ay bak diye bakar. Kreşe de verilir sonra zaten.
12 Yorumla- +1 yıl
Bu arada 33 yaş geç gibi görünse de günümüzde ortalama o civarda zaten. Tıp gelişti 53 civarı yaşa kadar epey yıl var zaten.
- +1 yıl
Apendektomi ameliyatı olan hemşire ameliyathane hemşiresiydi bu arada. Sadece 1 gece yattı ben rapor, izin kullanmayacam dedi ameliyatlara girdi hatta nöbete geldi ilkinde.
+1 yılSenin açından düşünüyorum şimdi bebeğime bakacak kimse yok diyorsun. Çocuğun kreşe başlaması için senin 2-3 yaşına kadar bakman lazım.
Şimdi diyelim ki 1 sene çalıştın sonrasında 2-3 sene çıkıp ardından tekrar işe başlamanı kabul edecekler mi? Eğer kabul edeceklerse anne olmayı bir sene erteleyebilirsin.
Ama yok kabul etmezler doğum izninden sonra işe başlamam gerekiyor diyorsan bence kabul etme. Her şey kariyer değil ki bebeğin büyüyüp kreşe başladıktan sonra yine iş hayatına devam edebilirsin10 YorumlaEğitim & Kariyer konusunda 344 cevap paylaştı. Eğer ki maddi olarak eşin iyi maaş alıyorsa ilk önceliğin çocuksa çocuk yap iyi bir anne ol evladına layık ol her birey anne baba olmak ister ama bakabilmek mesele sanırım senin bu duygun daha ağır basıyor ki yaşım geçiyor gibisinden önceliğin çocuk olsun hayalini yaşa.
Diğer taraftan bakarsak çocuk oldu kreşlerde nereye bakabilirsiniz ki 🤔 üstelik bakacak kimseniz yoksa iş fikirini geri plana atın çocuk büyütmek kolay değil farkında olun isterim.
Hiç bir şey için geç kalmazsınız bu gün 50 60 yaşında çalışan insanlar var hala ama 50 60 yaşında bir çocuk sahibi olmak zor oldunuz varsayalım ki bu eşinizi de mutsuz eder sen yaşlısın çocuğunun istek ve düşüncelerini anlamakta zorluk çekebilirsiniz imkan varken değerlendirme yapın hiç çocuğu olmayan aileler de var taktir önce Allah'ın sonra sizin dediğim gibi bakabilecekseniz çocuk yapın.00 Yorumla
+1 yılYaşın 33 olduğu için anne olmayı istemek hakkın zaten. Daha geç de doğuramazsın, hem bedenen hem de mental sağlığın açısından bu önemli.
Adam zaten kapım sana açık demiş, büyük bir fırsatı kaçırmış sayılmazsın. Anne olduktan sonra kendini hazır hissettiğin vakit işine başlarsın 😊 pişman olunacak hiçbir şey yok ☺️☺️20 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılMesleğiniz okuduğunuz bölüm nedir. Ben de hiç iş bulamıyorum lisans mezunu olarak. Artık cocuk düşünüyorum iş bulmak zor. 29 um ben de hamile kalmaya çalışıyorum ama bir düşük yaşadım. Hamile olunca işi bıraktım ama, bebeğim de yaşamadı. Keşke reddetmeseydiniz işi. Çünkü kendini hamileliğe odaklamak daha kötü bizzat yaşayan biri olarak böyle düşünüyorum. Bakacak kimseniz olmayabilir ama bir deneseydiniz, bakıcı vs cok zor şeyler değil aslında yöneticilik diyorsunuz geliriniz de iyi olurdu
01 Yorumla
Soran+1 yılŞuna eminol lisans mezunu olmak pek işe yaramıyor. Biraz bu işlerde başarılı olman lazım. Ben ilk bu sektöre bir tanıdık aracılığı ile girdim santraldeydim düşün. Yaşım 22ydi. Firma sahibi beni pek istememişti ama birinin hatrına almıştı. Atarım gözüyle bakıyordu. Neyse ve yıllar sonra o firma sahibinin en sevdiği eleman ben oldum. Evlenip işten ayrılırken adamın gözleri doldu. Çalışma tarzımda disiplinimle herkes beni sevdi. Kendimden yaşça büyüklere dahi akıl verdim emir verdim. Yardım ettim. Böyle böyle yükseldim. Girişken biri olmak çok önemli. Bir işe adım atarsan birgün. İşini yapıp eve gitme derim. O işyerini evin gibi benimsemen lazım
Bence en doğrusunu yapmışsın. Yaşın 33 cok gec olmadan anneliği tatman lazım. Elbette zorlukları var ama insanın evladı gibisi yok♥️ İş gene bulunur ama yaşın geçtikten sonra bebiş sahibi olmak zorlanıyor.. ben olsam ben de senin gibi bi seçim yapardım🙏
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılYaşın genç olsaydı kibar konuşamayacaktım öncelikle. Ama yaşınızdan dolayı hamileliği geciktirmemeniz gerekiyor. Bir süre sonra bu çok riskli oluyor , çocuğun sağlık problemleri oluşabiliyor , annenin sağlık problemleri bozulabiliyor. Bu sebeble ekonomik durumunuz yerindeyse bebeğinizi dünyaya getirin ve onunla ilgilenin. İlkokul ya da ortaokula başladığı zamanlarda dilerseniz çalışırsınız. İstemezseniz hayatınıza böyle devam edersiniz... Rabbim sağlıklı , güzel ahlaklı çocuk nasip etsin...
00 Yorumla- Eğitim & Kariyer konusunda 314 cevap paylaştı.
+1 yılÇocuğu kucağınıza alınca her şeye değermiş, iyi ki diyeceksiniz bence.
İş bulunur , zaten gelirsen hazır demiş ancak yaşından dolayı daha da geciktirme bence.
11 Yorumla
Soran+1 yılTeşekkür ederim☺️
Bence çok güzel düşünmüşsün. Çocuğunuza kimse sizin gibi bakamaz. Kreş bakıcı vs bunlar bir annenin yerini tutamaz. Ve çocuğun anneye en ihtiyaç duyduğu zamanlarda anne maalesef yanında olmayacak.
30 Yorumla
+1 yılBence doğru tercih yapmışsınız. Bu tecrübe ve bilgiyle işi her daim bulursunuz. Maddi sıkıntınızda yokmus ne güzel. En azından 3 sene bebeğinize bakın, kokusunu doyasıya çekin içinize. Bebek büyüyünce bir anlamı kalmıyor. Sağlıcakla kucağınıza alır ve vatanımıza hayırlı bir evlat yetiştirirsiniz inşallah hanımefendi ☺️
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılBence kötü bir şey yapmamışsın Sonuçta yaşını ilerliyor yani 33 ciddi bir yaş Anladığım kadarıyla zaten mesleğin iş tecrüben iyi yani çocuk belli bir yaşa geldikten sonra da iş bulabilirsin Ama belli bir işe geldikten sonra anne olamayabilirsin o yüzden bence Hiç de yanlış bir tercihi gayet yerinde bir tercih
10 YorumlaEv geciniyorsa sıkıntı yoktur zaten bir çocuk en iyi şekilde anne ve baba figuru varken yetişir tabi esasen buda yetmez. Anne Baban8nda doğru şekilde yetişktirmeyi bilmesi gerekir Eline tablet verip bi kenara atacaksan iş teklifini kabul etsende bi fark oluşturmaz
00 Yorumla
+1 yılçocuk yapmak sizin için nasıl bu kadar önemli bir mesele haline geliyor asla anlamıyorum
neden bir insan ille de çocuk yapmak zorundaymış gibi hisseder ki hiç doğurmasan hiç çocuğun olmasa ne olacak sanki
büyük bir iş teklifine gerek yok herhangi bir iş teklifine bile bu sebepten hayır demezdim saçmalık bana göre
00 Yorumla
+1 yılÖnce hamile kalsayein sonra isi birakirdin. Yani kabul etsen iyi olurdu. Isten her an cikarsin hamileyim calisamicam diyerek. ya da doguma yakin cikarsin. Hamilelik hastalik degil hani… birde hamile kalmak uzun sürebiliyor bazen. Kendine bi mesguliyet edinmis olurdun. Ama tabiki sen bilirsin.
00 Yorumla
+1 yılBiri de çıkıp dememiş ki sen kimsin vasfın ne de "çokta tanınan büyük bir firma"nın sahibi seni arıyor? Bu "çokta tanınan büyük bir firma"nın İK departmanı yok mu? En azından bir mesleğini yazsaydın.. Bana abartılmış veya işin içinde başka iş olan bir olay gibi geldi..
00 Yorumla
+1 yıl33 yaşındasın 34 belki 35 TE olacak çocuğunuz daha da gecikirse bazı problemler ortaya çıkabilir bence çocuğa öncelik verin
20 Yorumla
+1 yılBence kotu yapmissin. Allah askina cocuk demek senin hayatinin bitmesi demek. Ful ona bagli yasicaksin. Anne ol aynen. 9 ay cile cek bi de dogum cilesi cek. Mis gibi is varken para varken surunmeyi sec.
10 Yorumla
+1 yılKeşke bebeğine bakacak biri olsaydı yaaa değerlendir derdim hakkında ne güzelse o olsun inşallah
10 YorumlaBoyle basarılı kadınlara hayranım.. İçimden ne geçiyorsa onu yap iş bulunur ama bebek öyle mi.. O güzel zamanları atlamadan ilgini verirsin
10 Yorumla- Eğitim & Kariyer konusunda 3,2b cevap paylaştı.
+1 yılyine gelirsen işin hazır demiş madem anne olmak ilk hedefiniz o zaman ilk olarak bunu gerçekleştirin sonrasında da o işe girin.
10 Yorumla kötü yapmadın, yaş ilerledikçe çocuk sahibi olma ihtimalin azalır ve çoğu kadın anne olmak ister bence doğru kararı vermişsin
10 Yorumla
+1 yılEşinin geliri size yetiyorsa öncelik çocuk düşünmen çok doğru. Bence de doğru karar vermişsin. Bir an önce yapın tatlı bir bebek :)
10 Yorumla
+1 yılEkonomik sıkıntın yoksa iyi yaptin. Her çocuk annesiyle büyümeli
20 Yorumla
+1 yılKariyer hayatın içinde kalacak, bazı duyguları keskin yaşamanızı, çocuk edinmede ki duygularınıza bir tık soluk yaşattıracak bir durum olabilirdi sanki. Yine tabiki tercih işleri bu işler. Bence iyi yapmışsınız. Hayırlı uğurlu olsun.
00 YorumlaÖyle başlar ama birden bakarsın işten çıkartılmışsin yeni evlisin çocuğun garantisi yok çocuk herzaman daha önemli konuşursun hamilelikte bir süre çalışırsın sonra izne ayrılırsın doğumdan bir süre sonra tekrar başlamayı kabul ederlerse başlarsın
00 Yorumla
+1 yılYaşın 33 yeterince çalışmışsındır zaten bu zamana kadar artık kendine ve çocuğuna vakit ayırmanın zamanı gelmiş diye düşündüm, hem çocuğunla yakından ilgilenirsin hemde kendine vakit ayırırsın bence mantıklı düşünmüşsün.
00 YorumlaBurada yaş faktörü önemli.35 den sonra riskler artıyor hamilelikte. Eğer yaş uygunsa kariyere öncelik verilebilir. Ama yaş ilerledikçe sabır kat sayısı düsüyor. İçinde annelik duygusu ağır basıyorsa yaşa gitsin.
00 Yorumla- Eğitim & Kariyer konusunda 444 cevap paylaştı.
+1 yılBence hem çocuk sahibi olup bem de çalışabilirsin. Benim tanıdığım pek çok kadın bunu yapıyor. Çocuk sahibi olmak isteyen kariyer yapamaz çalışamaz önyargısı olmasın. Ben olsam yöneticimin bu zihinde olmasını istemem.
00 Yorumla - Eğitim & Kariyer konusunda 483 cevap paylaştı.
+1 yılöncelikle gizli üye olarak soruları ciddiye almıyorum
ancak size ayrıcalık tanımak istedim zira söz konusu çocuk; kabul edin 2-3 sene çalışıp çocuğa daha iyi imkanlar ile doğrurmanızı tavsiye ederdim00 Yorumla
+1 yılyaş sınırı var. ilk kez anne olacaksan doğurmak bakmak daha önemli.
11 Yorumla- +1 yıl
kocan çalışsın. zaten erkeklerin hayatı böyle geçiyor.
- Eğitim & Kariyer konusunda 558 cevap paylaştı.
+1 yılHayat senin hayatın nasıl için rahat ediyorsa öyle davran
10 Yorumla
+1 yılYo iyi yapmissin zaten sonra gelirsin demis adam yani daha napsin
10 Yorumla
+1 yılKariyeri bir kenara bırakıp çocuk sahibi olmaya karar vermen çok güzel.
10 YorumlaEğitim & Kariyer konusunda 482 cevap paylaştı. Bence dsha fazla geçiktirmeden olmalısın doğru karar vermişsin bence yerinde bir karar
10 YorumlaKim ne demiş nasıl bakmış önemi yok; annelik için reddettim dedin ya Allah sana rızık kapılarının en iyisini açar merak etme.. sen yeter ki yürekten ol
00 YorumlaHem çocuğunu yap hem de o teklifi kabul et bakıcı falan tutarsın veya ailene yakın bir yerde oturuyorsan bi süre annen kardeşin falan bakar çocuğuna sen o teklifi hiç düşünmeden kabul et ki ileri de ki çocuğunun geleceği parlak olsun maddiyat açısından hiç sıkıntı çekmez
00 YorumlaÇocuğu her zaman yapabilirsin ama o çocuğu düzgün yetiştirecek bir işi her an bulamazsın. Öncelik sıralaman garip olmuş.
10 Yorumla- Eğitim & Kariyer konusunda 833 cevap paylaştı.
+1 yıl33 yaş anne olmak için normal.. Ama 2 sene çalışıp öyle de anne olabilirdin tabii bu da düşünülebilirdi.. Hayırlısı olsun
10 Yorumla
+1 yılBir kadının en büyük kariyeri çocuklarının annesi olup iyi evlat yetiştirmek için çabalamasıdır bence gerisi de boş.
Bence iyi yapmışsın Allah gönlünüze göre versin hayırlısıyla anne olursun inşallah00 Yorumla
+1 yılAdamin sana asik oldugunu dusunmjyosan adimi degistiririm
20 Yorumla
Gizli Üye(45 üstü)+1 yılÇocuga en az 2-3 yaşına kadar bizzat bakabileceksen iui yapmissin. Ama dogurduktan sonra neneye fadiya falan birakma durumu varsa cok tavsiye etmem. Mantikli birine benziyorsun zaten kendin ve cocuk icin en iyisini bilecegine ikna olmuş durumdayim.
00 Yorumla
+1 yılBu soru saçma çünkü kimisi çocuk sahibi olmak isterken kimisi istemez yorumda karşı çıkanda olur destekleyende olur
00 Yorumla- Eğitim & Kariyer konusunda 413 cevap paylaştı.
+1 yılKötü yapmışsın. Çünkü “ çok iyi “ demişsin. Yani çok iyi ise güzel bir fırsat kaçırmışsın. O nedenle iyi bir seçim yapmamışsın.
00 Yorumla
+1 yılHayatında annelik birinci plandaysa, çocuğuna kendini adamak istiyorsan elbette kötü değil. Nihayetinde senin kararın.
00 Yorumla
+1 yılMaddi aöıdan ihtiyacın yoksa çocuğu tercih etmen normal.
10 Yorumla
+1 yılİyi yaptın. İşi seç diyenler duygusuz insanlar. İnsanın bir evladının olmassı güzel bir şey yaşlanınca bunu daha iyi anlarsın.
20 Yorumla
+1 yılKendin için iyi olanı seçmişsin hem görüştüğünüz kişide açık kapı bırakmış pişman olma
00 Yorumla- Eğitim & Kariyer konusunda 1,6b cevap paylaştı.
+1 yılBence en iyisini yapmışsın. Çocukta açık kapı bırakmış, ne güzel.
00 Yorumla - Devamını Gör (89)
Devamını Gör(134)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Eğitim & Kariyer > Sorular > Çok iyi bir iş teklifi aldım ama anne olmak için reddettim. Sizce iyi mi yaptım kötü mü?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer