Lütfen yorumlarınızı bekliyorum?
Evet
Hayır
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Lütfen yorumlarınızı bekliyorum?
Kitap okumak, dinlemek her şekilde güzel. Kötü bir yanı asla yoktur. Fakat, dinlemek ruhunuzu, beyninizi dinlendirir. Ama okumak, kelime dağarcığına daha çok bilgi sahibi olur, diksiyon konusunda da kendinizi ilerletmiş olursun. Okumak, dinlemekten bir tık daha öndedir emin olun..
Merhaba, hemen hemen aynı etkiyi görürsünüz ama okumakla dinlemek arasında ve dikkatinizi bence fark var ama hiçbir şekilde fayda görmezsiniz diyemem. Bence okumak konsantrasyonu arttırıyor, malum sınavlar ülkesindeyiz ya da önümüze pek çok haber yazısı veya okumamız gereken birtakım şeyler geliyor. Eğer okumayı seven ve sık sık bir şeyler okuyan biriysek ona yönelik algımız, zekamız daha pratik çalışıyor kesinlikle. Başarılar diliyorum. Her şeyin gönlünüzce olması dileğiyle...
Okumanızı tavsiye ederim ciddi bir engeliniz yoksa şayet.
Diksiyonunuz düzelir
Telaffuzu zor kelimeleri rahat ve akıcı şekilde konuşursunuz
Kelime dağarcığınız artar
Zihninizi çalıştırarak ileride oluşabilecek demans, alzheimer gibi rahatsızlıkların önüne geçer
Dinlemenin ne farkı var bu faydalardan
Bayağı boş yapılmış. Sesli kitap dediğin kitabın uyarlaması falan değil, direkt aynısı. Filmini izlemek kitabını okumanın yerini tutmaz gibi bir şey söz konusu değil yani. Ha sen okumuşsun, ha ben okumuşum sen dinlemişsin. Aynı miktarda odaklandıysan bir farkı yok.
Teşekkür ederim en iyi yorum buydu
Cevap
6Cevap
Kesinlikle hayır. Duydukların ezbere dayalı öğrenim olur ve çabuk unutursun. Ne dinlediysen kronolojik olarak sıralayamazsın. Ama kitapta aynı durum söz konusu değil.
Okumak ve dinlemek aynı eylemler değil etkisi de aynı olmaz
Hayır görmezsin. Sesli kitap o derinliği ifade edemiyor
kesinlikle hayır
Neden
Hayır, asla aynı etkiyi göremezsin.
Dikkatli dinlersen neden olmasın li
Aynı etkiyi görmez
ben denedim okumak daha iyi
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?