1 ay oldu işe başlayalı pandemiden dolayı staj yapamadım. Atandığım hastane küçücük ilçe entegre hastane sadece acili var. Yeni gelen olarak tek ben varım. Hemşire fazla. Doktorlar kendi aralarında hemşireler kendi aralarında hep hemşire çok fazla gerek yok diyorlarmış. Refekat nöbetimdede doktor hepiniz acilde durmayın dedi. Nöbetim bitti az daha durmuşum yanımda ki kıdemli hemşireler kendi aralarında bu nöbeti bitti ne zaman gidiyor tarzında bişeyler konuştu ben duydum. Sonra benden 1 buçuk yıl önce gelmiş bir kız hasta yoktu hemşire odasındaydım o sırada hasta gelmiş ben görmedim. Gelip bana sen bişey öğrenmek istiyorsan burada durma yukarı haber gider diyor bana cesarete bak. Doktora bişey sorsam niye sordun dermiş gibi bakıyor. Yani herkes bana gereksiz yer kaplıyormuşum gibi bakıyor canım gibi Yani hissediyorum bunu ben. Bişey sorduğumda kimse kızmıyor tabi ama doktor bile bana tansiyonu doğru duydun mu diyor ve bunlar benden sadece 2 yaş büyük. Yapı olarak soğuk çekingen biriyim. Baş hemşire bana hiç sesin çıkmıyor canlı ol biraz diyor. Ne alakası var anlamıyorum sonuçta yeniyim ve hiç bişey bilmiyorum. Doktorlara soru sorarken çekiniyorum çünkü söyledim ya daha ne soruyosun canım dermiş gibi bakış atıyorlar. Ben galiba yapamıyorum arkadaşlar dışa dönük olmadığım için yapamıyorum değil mi? Ezilirsem benim bi saygınlığım olmazsa ne önemi var kazandığım paranın. Kimse benimle nöbet tutmak istemez değil mi?
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
+1 yılBaştan sona kadar okudum. Yaşadıklarını ben sana şöyle anlatayım.
Nöbetin biter bitmez işini bırak ve evine git. Nöbet harici durursan diğerlerinin gözüne batarsın. Bu her yerde böyle.
Doktor sana tansiyonu doğru duydun mu demesi normal, çünkü sen daha çiçeği burnunda fazla tecrübesi olmayan bir hemşiresin.
Bir diğer husus ise yeni bir iş yerinde işe başlıyorsun ve ne sen onları tanıyorsun, nede onlar seni. İnsanlar doğal olarak görünüşüne davranışına bakarak ön yargılı olabiliyorlar.
Kendimden örnek verecem.
Elektrik teknikeriyim ben.
23 yaşımda büyük bir şantiyede Elektrik Ustası olarak işe başladım. Orada diğer çalışan elektrik ustaları bana karşı ön yargılılardı ve ustabaşı bile genç yaşımda bana ön yargılı bakıyordu.
O zaman çalışma saati 08:00 - 18:00 ve ben tam saatime kadar çalışırken diğer ustlar 17:00 da iş bırakıp beklemeye başlıyorlardı. Ben ise çalışıyordum ve bu durum onların gözüne battı ve beni uyardılar. 22 kişiyide karşıma alamadım tabiki. (Senin nöbet olayında yazdığım gibi.)
Şimdi ise 31 yaşındayım. Geçen sene kamuda yine Elektrik-Elektonikçi olarak işe başladım ve yeni ortam, yeni çalışma arkadaşları bana ön yargılılardı. İşi başarırmı yaparmı yapamazmı gibisinden. Birim Müdürüm bile bana karşı önyargısı vardı. Şimdi ise 1 yıl geçti ve ön yargıları bitti bana karşı. (Doktorun, tansiyonu doğru duydunmu olayının aynısı)
Sende ortamdaki çalışma durumuna bak ve ortama ayak uydur. Ortama ayak uyduramazsan o çalıştığın yerde çok mutsuz olursun.
Uzun yazdım ama okursun ya da okumazsın o da sana kalmış 🙂00 Yorumla
En İyi Cevaplar
- Kızlar Bir Adım Öne konusunda 1,3b cevap paylaştı.
+1 yılBu süreci eğitim yapısı olarak düşün. Sağlık sektörü en çok yıpranmaları olan bir bölümdür bu halleri hayatın boyunca bu meslekte yaşayacaksın. Ama alışacaksın hiç bir meslek kolay değildir ne yaparsan yap
Şu felsefeyi unutma hamdım, piştim, yandım! Demiş Mevlana sende ustalaşana kadar gerekli kadar piş ve sonunda yan ki iyi ki pes etmemişim diyeceksin.10 Yorumla
Tatlım özel sektörde çalışmıyorsun. Sen artık bir kamu çalışanısın. Kendini ezdirme, kimse sana bir şey söyleyemez. Biraz sert dur. Görev yerim değişti. Daha bir ay oldu burada devam edeli, şefimle tartışıp nasıl davranacağını anlamasını sağladım. Ezik durursan ezerler. Dişlerini göster. Onlar kim oluyor, aynı maaşı alıyorsun çoğu ile. İlk başta tabi ki adapte olamazsın ama işini iyi öğren ve göster onlara.
23 Yorumla
Soran+1 yılAma doktora da bağıramamki
Soran+1 yılEzik durma derken napayım mesela şu an işi bilmediğim için kendi kendime yetemiyorum
Gizli Üye(30-35)+1 yılİş yerinde statü vardır çalışma süresi vardır. Senden 2 yaş büyük olmasının önemi yok ya da "cesarete bak" dediğin şey 1.5 senelik çalışan için gayet normal bir şey, hatta genel olarak normal bi şey kötü bi şey dememiş. İlk işin mi bu, çok hassas ve kırılgansın bence dediklerinin hiçbiri bana absürt gelmedi.
03 Yorumla
Soran+1 yılEvet ilk işim çokmu hassasım gerçekten.
Cevap sahibi+1 yılBiraz öyle geldi bana. Ezildiğin bi durum göremiyorum çünkü, senin hissiyatın eminim bu şekildedir ama biraz senin hassasiyetinden kaynaklı gibi düşünüyorum
Soran+1 yılBen çok utangacım
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
14
Cevap
18Cevap
+1 yılbence biraz guven problemin var bu nedenle sana karsi olan davranislari da abarti olarak yorumluyorsun, disaridan bakildigi zaman kendine biraz daha guvenli gorunursen daha rahat edersin. cekinik durma bence biraz daha girisken olmaya calis. mesela bir sabah ise giderken kahvaltilik birseyler gotur jest olsun diye muhabbeti ilerletmeye yardimci olur
01 Yorumla
Soran+1 yılYemiyorlar ki onlar yakın değilim diye girişken derken herşeyi bilmediğim için herşeye girişemiyorum
+1 yılYaa ama ne kadar çekingen olursan bir o kadar insanların sana bir şey öğretme hevesi olmaz bak seni tarzinda birisi şu anda çalışıyor yanımızda kız çok soğuk bize karşı bize bir soru sorduğunda bizde şaşırıyoruz yani bizle konustu diye çünkü hep soğuk yapıp sonra soru sormaya başlarsan insanlarda kendini kullanılmış gibi hissedebilir ama onlardanda hafif bir mobibg sezdim yani 😁
10 Yorumlazaman la alışırsın hem sende dedin pandemi yüzünden staj yapamadım diye ve onlarda sana alışır anlattıklarını okurken şu dizi geldi aklıma An Incurable Case of Love sende mesleğinde iyi yerlere geliceksin merak etme azmini sakın kaybetme hemşire olana kadar neler çektin bunları düşün sana şu an sadece bol şanslar diyebilirim 🙂😎
00 YorumlaGit yoğun bakıma kafanı dinle, acilde hekimlerle de laf anlamayan hasta yakınları ile de uğraşma. Ydybü varsa oraya girme imkanın varsa oraya gir...
çekilmez bu acil cidden. Seni çok iyi anlıyorum.
2 damaryolu açmakla hemşire olunsaydı eğer yoldan çevirdiğin herkes hemşire olurdu.
Yani diyecek çok şey var da.. kime anlatacaksın.
Ydybü candır.00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılOnların söylediklerini ciddiye alma ve daha yenisin öğrenmen için diyorlar sana. kendini geliştirirsin kısa zamanda kimse birsey demez merak etme. pozitif ol gülümse çekingen konuşma böyle devam et. benimde hastanede ilk günlerim böyle olmuştu. Geçer bunlar
14 Yorumla
Soran+1 yıl1 ay oldu bu uzun süre değil mi
Soran+1 yılSenin kaç ay böyle olmuştu
Cevap sahibi+1 yıl3-4:ay ama anlarsın sonra sabret
Cevap sahibi+1 yılYaz ama eşim var geç cevap verirsem kızma
Gizli Üye(25-29)+1 yılBaş hemşire senin iyiliğine demiştir, gerçekten canlı dur. Mesela etrafindaki her şeyi dikkatli dinle, hareketlerin bakislarin canli olsun ki sana bunlari diyemesinler çünkü durgun ve tepkisiz kaliyorsun tahminime göre. Duydun mu, anladin mi diye soruyolarsa demek ki anlamadigini ilgisiz kaldigini düşünüyorlar. Herkese her lafa dikkat kesil.
01 Yorumla
Soran+1 yılAma yapım gereği soğuk biriyim çekingenim
+1 yılHemşirelik zaten iyi bir meslek değil. Okunmaz şu devirde. Ne görüldüğü saygısı var ne de maaşı. Sende etrafına değil o ne diyor o bana ne diyor derdinde değil ben iyi şekilde nasıl işimi yapabilirim kafasında ol. Başka bir çaren yok.
06 Yorumla
Soran+1 yılHemşire misin gerçekten bilsem hemşire okumazdım çok pişmanım resmen doktor ameleliği yapıyoruz
- +1 yıl
Hayır ama hemşirelik okuyan arkadaşlarım var hepsi çok pişman.
- +1 yıl
Yukarıda diyorum ya hemşire arkadaşlarım var diye. Görüp tanık oluyorum anlattıklarını da dinliyorum. Bence bunu anlamak için hemşire olmaya gerek yok. Her şey ortafa
- +1 yıl
Farkındaysan mağdur bir sürü hemşire var. Atanması çok çok zor. 10 bin üstü aldıklarıda yok iyi keklemişler seni. Orta derece bir hemşire hemen hemen asgari ücrete yakın bir para alıyor. Sende tut haftanın 4 günü nöbet ömrün hastanelerde geçsin hakkettiğin saygıyıda parayı da alma görürsün abartı mı değil mi
Kendi kendine kafanda kurgulama boncuk
Sadece bir şeyler öğrenmeye bak
Gayret et çabala...
Her yerde insanlar böyle tuhaf
Sadece devlet kurumlarında
Biraz daha tuhaf
Tek fark bu00 YorumlaBunu yolu çok basit idare ile görüşüp şehirdeki merkez hastaneye gidip daha fazla pratik yap. burada mobbinglik bir durum göremedim.
09 Yorumla
Soran+1 yılÖyle olur mu merkezdeki hastaneye gitmeyi düşündüm ama başka yere atandığım için stajer gibi çalıştırmazlar diye düşünüyorum
Soran+1 yılYa gerçekten mi teşekkür ederim giderim yeterki öğreneyim
Soran+1 yılNe demem gerekiyor yardımcı olurmusun
Soran+1 yılBunu başhemşireye mi diyeceğim
Soran+1 yılAma dedikodumu yaparlar eminimki baş hemşire bunu kabul etmez
Kızlar Bir Adım Öne konusunda 308 cevap paylaştı. Neden oyle düşünüyon ki onlar o sekilde doğup direk işe mi başlamışlar herkesin bi oğrenme süresi olucak takma kafana işine bak sen bozma moralini
06 Yorumla
Soran+1 yılBen dışa dönük biri değilim o sebeple böyle düşünüyorum
Soran+1 yılDönemiyorum bi türlü dışa
Soran+1 yılPsikoloğada gittim utangacım sanırım napıcam çok çaresizim
Gizli Üye(25-29)+1 yılCanım bu hayatta kimseye kendini emzirme sen özel sektörde çalışmıyorsun devlet memurusun kimse seni ezemez asagilayamaz bağıramaz eğer hazmedemiyosan şikayet et mum gibi olurlar sonra herkesin haddini bilmesi gerekiyor
00 Yorumla
+1 yılGirişken olmayı deneyin öğrenmeye açık olun yeni iş ortamında çogu yerde böyledir hemen pes etmeyin..
Başarılar diliyorum 🌺00 Yorumla
+1 yılBaşka bi hastaneye gidemez misin öyle insanların içinde kalma
03 Yorumla
Soran+1 yılSence mobbing mi bu yaptıkları atandım artık gidemem 4 sene boyunca
- +1 yıl
Bir kaç ay daha geçsin ona göre karar verirsin bu kadar emek vermişken bir iki köpeğin yüzünden hayatını mahvetme
- +1 yıl
Elinden bişi gelir mi ses çıkarırsan sanmam şu an yeni olduğun için yalnız gibisin mobbing yapsalar bile kanıtlaman gerek e zaten anlattığına göre teksin bence bir az daha zaman geçsin
+1 yılAtandıysan daha kime ne sen görevini yap gerisine bakma yeni gittiğin için öyle davranıyorlardırr
02 Yorumla
Soran+1 yılPsikolojim bozuldu benle nöbet tutmak istemeyecekler canım gibi hissediyorum
Soran+1 yılSlk canım olarak çevirmiş
+1 yılsenden 20 yaş küçük de olsa doktor sonuçta ne bekliyordun ki?
10 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılAtanmışsin sen oraya mobing niye yapıyorlar sen işi öğrenmeye bak o garip bakışlara aldırma. Sana yakin olan bir kişi ile muhabbet kursan yeter.
02 Yorumla
Soran+1 yılAma bu sefer canlı ol sessiz durma diyolar yakın olduklarım nöbet günleri farklı farklı günler oluyor ben her gün mesai gidiyorum
Cevap sahibi+1 yılSen işi öğrenmeye çalış birden sıcak olamazsin zaten zamanla açılırsın çok kasma kendini
Zamanla bu durumu yenersin. Olumsuzluğa kapılma hemen.
00 YorumlaÖncelikle ben uzun soru çok okumam ama bunu okudum. Yapılan mobing değil sağlıkta hataya yer yoktur. Bilgisizliğede yer yoktur. Çok çalışman lazım öğrenmen lazım sorman lazım
14 Yorumla- +1 yıl
Aynen ya mal bu belli
- +1 yıl
E öyle. orada calısan doktorun dersi yok işi yok körpe hemsıreye kafayı takacak eziklemeye çalısacak. Ezik duruyorsa meslegınde iyi degılse teorik olarak kötüyse mal gibi görmeleri normal. Kesin puanı tutuyo diye Hemsırelık yazmıstır
Soran+1 yıl@hoslanıyorumsndn ne olacak tu puanım tuttu tutmayıp mı yazacaktım mal. Mal olmasaydın teorikle sahanın farklı olduğunu okuldaki bilginin yüzde 30 nunun kullanıldığını bilirdin. Doktorun işi yokmuş doktor yeni başlamış hiç bişey bilmiyor sürekli arayıp danışıyor. Sen malsın belli ki gerçekten bunları tahmin edenemişsin doktorları ilahlaştıran asalak.
Gizli Üye(25-29)+1 yılPuanımı almış atanmışım çok da bi tarafımda olurdu hepsi
12 Yorumla
Soran+1 yılAma hemşirelik atanması kolay
Cevap sahibi+1 yılKaç puan aldın
insana hizmet sabır işi biraz onalr çöreklenmiş ilk önyargı ile yaklaşırıla buda siz biraz zorlar belgeleye bilirsien şikayetçi ol
00 Yorumla
+1 yılKendini ezdirme sesini yükselt gerekirse kendini savun baktın olmuyo çıkarsın.
04 Yorumla
Soran+1 yılÇıkamam atandım 4 sene sonra anca başkayere geçebilirim
- +1 yıl
ozaman sesini çıkar utangaç olma. Çekinirsen olmaz. Bir aoru soracağın zaman arkadaşına sorarmış gibi canlı canlı soracaksın. Yoksa 4 yıl boyunca bu tür şeylere maruz kalırsın
Soran+1 yılSorunda utangaç olmamda yenemiyorum bunu artık bıktım intihar edicem o derece kaç senedir bıktım bundan
- +1 yıl
Sakın öyle bir şeyi aklından geçirme. Konuşacak bir arkadaşın dostun yok mu bu konuyu? Intihar ile onlara bi iyilik yapmış olursun öyle bir saçma düşünceye kapılma
+1 yılbende senin gibyiim ben bsiey söylesem sen dogru duydunmi hatta inanmiyorlar
09 Yorumla- +1 yıl
Sonda takmayı biliyor musun
- +1 yıl
ne
- +1 yıl
Hemşire değil misin sonda takmayı biliyor musun
- +1 yıl
ne alaka bn yurtdisidns yasiyorum canım dayi
- +1 yıl
Ne alaka yurt dışı orada hemşire yok mu , tamam neyse ya, ne dayisi
- +1 yıl
genelde dayilar oluyorda ondan dedim hemsire ne alaka ya
- +1 yıl
Ya soru soran hemşire sende öyle misin dedim
- +1 yıl
biraz
- +1 yıl
Taktın mi hic sonda bi erkeğe, ama bilmiyorsun galiba bunu
Gizli Üye(25-29)+1 yılBende senin gibiyim erdirme kendini. Işinde iyi ol araştır sor öğren kimseyi takma
12 Yorumla
Cevap sahibi+1 yılAlanında iyi ol ve işi iyi bil
Cevap sahibi+1 yılAt bekliyorum
+1 yılİlk once dislarlar alisirsin zamanla
00 YorumlaKızlar Bir Adım Öne konusunda 401 cevap paylaştı. saygısızlar sana karşı. Oysa destek olmaları lazım
00 Yorumla- Kızlar Bir Adım Öne konusunda 4,5b cevap paylaştı.
+1 yılMobing
00 Yorumla
+1 yılSonda takmayı biliyor musun
00 Yorumlaidare et
00 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılhangi şehirde görev yapıyorsun? doğu görevi mi
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)+1 yılNasıl kazandın hemsırelıgı
00 Yorumla
+1 yılHangi şehirde
00 YorumlaSakin ezilme
00 Yorumla
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Kızlar Bir Adım Öne > Sorular > Yeni atandım, hemşireyim. Bana yaptıkları mobbing mi sizce?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer