Merhaba ben inşaat mühendisliği 1. Sınıfım. Sizce okuduktan sonra iş bulabilir miyim? 3 senedir boşta gezenler, asgari ücretten az fiyata çalışanları duydukça stres oluyorum.
Sizce nasıl bir yol izlemeliyim?
Sizce nasıl bir yol izlemeliyim?
Kesinlikle iş bulamazsın. Aranan bir meslek edinmeliydiniz, lakin üniversitesiler olaya kağıt üstünde baktığı için her bölümü mesleğin formalitelerini anlatarak pazarlıyorlar su isi yapar burada çalışır v. s. ama ülke gerceklerine baktığında dede olmuş inşaat mühendisleri bile 3-4 şantiyeye birden şeflik yapar. İnşaat mühendisi makine mühendisi arkadaşım çok, uzun zamandır yapanı da var, ama bir yere varamıyorlar, çünkü kıymet kazanacak fırsatları da yok, 1970-80 mezunu mühendisler bile piyasada hala. Endüstri, Bilgisayar, elektronik, yazılım, siber güvenlik, enerji mühendisliği gibi revaçta alanlardan veya hemşirelik doktorluk havacılık gibi personel boşluğu olan bölümlerden okunmalı. Başka türlü iş bulamazsın.
Yapı muhendisliği alaninda santiyelerde calisiyorum.
Son 3 4 yilda piyasa berbat oldu. Yeni mezunlar abi yemek sigorta isini halledin yeter en azindan tecrube kazanayim diye ariyorlar. 10 yillik teknik ressam 6000 10 yillik kisim sefine 8000 cekiyorlar artik.
Asgari ucrete kalifiye usta ariyorlar.
Daha sayayım mi?
Yabancı dil öğren yurt dışına çık şiddetle öneririm...
Bence yabancı dil öğren! En kötü ihtimalle yurt dışına cikarsin...
Cevap
6Cevap
Muteahhit olmayacaksan okuma
İç mimarlık daha revaçta ve kendini sürekli geliştirirsin sınır yok
Şuanda en gelecek vadeden meslek göz olabilir oku
Yok kalmazsın, bir sürü inşaat şirketi var. Devletten ihale alan şirketleri öğren şimdiden onlardan birine girmeye çalış mezun olunca
Kalmassin her insaatt
İşsiz kalacaksın zaten
Başka bi bölüm okusaydın keşke
hangi üni okuyon
Çukurova
özelden bölümle ilgili konuşsak olur mu
Başka iş bul
