Merhaba arkadaşlar şu an mimarlık fakültesinde 2. sınıfım bizim okulumuzda akademisyen açığı var bunu hocalarımız da çok sık dile getiriyor lakin bizde yüksek lisans yapılmıyor genellikle KTÜ'de yapıp bizim okula geliyorlar. Ben bu Ales sınavı hakkında hiçbir bilgiye sahip değilim bilen birileri beni aydınlatabilir mi? Sınavı kazanmam için alanımın belli bir puanı var mı?
Akademisyen olmak için ales bir şeydir ama her şey değildir. Okul ortalaman, dil puanın, ales puanının ortalaması ile yapalacak sözlü mülakattan aldığın notun birleşimiyle yüksek lisansa kabul edilirsin. Ve evet her üniversiteye başvuran kişiler farklı olduğundan puanları da farklı olacaktır. Başvuranlar arasında en yüksek puandan sıralama olur ve kontejyana göre alım yapılır.
Ales öncelikle yüksek lisans için kullanılır. Yüksek lisansı olmayan bir insan, ya da yar. doç. olmayan biri akademisyen olamaz.
Yüksek lisansa alınmanız için de diploma notu + Ales puanı + bölüme girerken yapılacak her üniversitede ayrı olan bilim sınavı puanı gereklidir.
Ayrıca Ales puanınızın şu kadar olması gerekir diye bir şey söyleyemeyiz çünkü bu yolda, sınava giren diğer öğrencilerle yarışacaksınız ve en yüksek puanı alan sınavı geçecek. Artık kadro ne kadarsa... Söz gelimi 2 kişilik kadro açıldıysa sınava giren ve o üniversiteye başvuran öğrencilerden en yüksek puanlı 2 kişi alınır.
Merhaba, bildiğim kadarıyla ALES'te 50 Türkçe ve 50 matematik sorusu soruluyor ve sizin de önünüze akademisyenlik fırsatı gelmişse ALES notunuz yüksek olmalı. Sizin bölümünüz mimarlık olduğu için ALES-sayısal notunuza bakılacaktır yani matematik netinizin çok yüksek olması lazım yani ne kadar soru yaparsanız sizin kazancınıza olur çünkü akademisyen olmak için ALES notunuza bakılıyor büyük ölçüde. Başarılar diliyorum. Her şeyin gönlünüzce olması dileğiyle...
Ales'te Sözel, Sayısal ve Eşit Ağırlık olarak üç puan türü var. Yüksek lisans yapmak istediğin bölüm bu puan türlerinden hangisine giriyorsa o türden alacağın puan önemli.