Universitede akademisyen yani öğretim görevlisi olmak istiyorum. Okuduğum unide bolumum çocuk gelişimi nasıl bir yol izlemeliyim yüksek lisans yapmam yeterli olurmu akademisyen olmama zormudur bu?
Cevabın nedir?
Cevapla
Üniversitede akademisyen olmak için ilk önce bölümünü iyi bir derece ile bitirmen lazım. Sonra ales sınavına girip en az 70 puan alman gerekiyor. Sonrada yabancı dil sınavından 55 puan alman lazım. Tüm bunları aldıktan sonra da üniversitenin kadro açması gerekiyor. Kadro açılırsa başvurursun jurinin sorduğu bin bir tür soruları da bilirsen araştırma görevlisi olabilirsin. Ama bu işlerde eskisi gibi değil genelde her ünv. kendi torpilli adamlarına göre kadro çıkarıyor. Nasıl mı mesala adam şehir bölge planlama bitirmiş fizik alanında kanser hücreleri alanında çalışma yapmış olmak diyor ve o kadro o kişiye özel oluyor. Sadece ismi yazılı değil kadroda:D Bunun dışında sadece alesten 70 puan alarak üniversitende yüksek lisans yapabilirsin. Tabi burada maaş yok kadro yok hocanın emrine amadesin yani:) bitirince de uzmanlık alanın olmuş olur. Onun içinde en az 2 yıl sıkıntıyı göze almak gerekiyor.
10 Yorumla
+1 yılMerhabalar. Bir akademisyen olarak yazıyorum :) ales 70, dil (yds, yökdil) 50 olmasi gerekir minimum. Ben torpille felsn girmedim arkadaşlar. 79 ales, 63.5 dil vardi. Lisansta da derece felan yapmamıştım 2.58 ortalama vardi. 4 yıllık egitim veren üniversitelere basvuru yapıyorsanız dil ve ales sarti var ve yüksek lisans yapmis olma sarti var. 2 yillik egitim veren okulda akademisyen olmak istiyorsaniz eger sadece ales ve lisans not ort ile akademisyen olabilrsiniz. O zaman daisans ort onemli duruma geliyor. Kolay gelsin :)
11 Yorumla- +1 yıl
maasiniz ne kadar?
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
0
Cevap
4Cevap
+1 yılbölümün kadro açması gerekir, yüksek lisans yapman gerekir ve daha bir sürü şey :)
14 Yorumla- +1 yıl
zor değil, zorlaman önemli :) belli prosedürler var, tamamlanması gerekir, sadece sana da bağlı değil, kürsüye ya da bölüme kabul ettirmen gerekir...
- +1 yıl
rica ederim...
Gizli Üye(30-35)+1 yılKadın isen kolaylıkla olabilirsin , internette haberlere bak anlarsın.
21 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılYukseklisans doktora sonra akademisyenlige geçiş yapabilirsin
10 Yorumla
+1 yılYoo zor değil ama ortalama lazim canim :)
12 Yorumla- +1 yıl
Aynen ole
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Kızlar Bir Adım Öne > Sorular > Üniversite de akademisyen olmak istiyorum bu zor mu sadece yüksek lisans yapsam akademisyen olabilir miyim?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar