Bir kaç yıldır polis olma hayaliyle yaşıyorum. Şuanda çalışıyorum, 22 yaşındayım, yurt dışında doğdum büyüdüm. Türk vantandaşıyım aynı zamanda. Yurtdışından gelen biri için polis olma şartlarını bilen var mıdır? Türkiye’de okumuş olmam gerekiyor mu? ÖSYM sınavı zorunlu mu? Türk eğitimini hiç bilmiyorum, sınavlar korkutuyor beni. Türkçem çok kötü değildir, kitap okuyarak geliştirmeye çalıştım. Umarım bu konu hakkında cevap alabilirim. İyi günler :)
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
+1 yılpolislik sınavı var yani..
Ve aldığın eğitimin karşılığı nedir ülkede onun denkliği var mı yok mu
iki çeşit olabiliyorsun polis bir polis meslek yüksek okuluyla iki 4 yıllık fakülte okuduktan sonra giriyorsun111 Yorumla- +1 yıl
Polislik sınavını biliyorum, ama TYT, ÖSYM gibi sınavlar duyuyorum acaba yurtdışındakiler için bu sınav gerekli midir? Lise diplomam var, üniversitesi 1 sene okudum, ondan diplomam yok ama bir kaç formasyon yaptım karışık karışık diplomalar var işte ama önemsiz bence onlar. Eğer ki polislik sınavı dışında başka sınav mecbur ise bye bye hayaller :(
- +1 yıl
sen o zaman üniversiteyi bitirir ve Türkiyedeki denkliğine bakacaksın
o denklik varsa oradan universite mezunu olarak sınava gireceksin
en mantıklısı bu - +1 yıl
Aynen, sanırım anladım. Umarım öyle olur ve dediğin gibi mantıklı. Çok teşekkür ederim cevabın için ! 👍
- +1 yıl
yani en kestirme yol o gibi:)
rica ederim - +1 yıl
ancak eğer okuduğun bölüm önlisans ise yani o zaman onun sonun da girebiliyormussun pomem sınavına
2 veya 4 yıllık üniversite mezunları POMEM tarafından düzenlenen sınava başvuru yaparak polis memuru olabilirler. POMEM sınavda başarılı olan ön lisans ve lisans mezunu adaylara 6 ay yatılı ve ücretsiz eğitim verir. Bu eğitimin ardından polis memuru olarak mezun olunur - +1 yıl
Bak bunu öğrendiğim çok iyi oldu. Öyle oluyorsa çok çok iyi, 1 senem kaldı sınavlara hemen başvurmak istiyorum. Tekrardan teşekkür vakit ayırdığın için :)
- +1 yıl
rica ederim ama fiziki yeterlilik sınavı da var pomem sınavı dışında parkurun neler olduğunu da sanırım youtubeden görebilirsin videolarla
- +1 yıl
Fizik sorun değil, fizik benden sorulur :D şaka şaka :) şu sınav şeysileri, kayıt falan biraz uğraştıracak gibi ama her işin bir zorluluğu var. Olacak o kadar da.
- +1 yıl
spor yani:)
fizik dediğim ::)
sonra en sonunda mülakat oluyor diye biliyorum :)
- +1 yıl
Evet evet, anlamıştımda yanlış şekilde cevap verdim sanırım hahaha :D fizik sınavı benden sorulur manasında demek istemiştim (ki deniliyor öyle bir şey şu an beynim basmıyor) polislik sınavlarını biliyorum (fizik, yazılı, sözlü) o aşamaya gelmek istiyorum bende direkt :p ama sabırlı davranmam gerek !
- +1 yıl
evet
önce üniversitenin ikinci yılını bitir bakalım kazasız belasız :)
En İyi Cevaplar
Gizli Üye(30-35)+1 yılOkuduğun lisenin veya üniversitenin denkliği kabul görüyorsa belirlenen baraj puanını ve mülakatlarda başarılı olman halinde olabilirsin. Lakin bir gerçek var polis arkadaşlarımın bir çoğu mesleklerin den memnun değil.
10 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
4
Cevap
3Cevap
Девушка, это не нормально
14 Yorumla- +1 yıl
Why?
- +1 yıl
какая связь с платформой? Прошу прощения от имени турок, друг мой.
+1 yılYurtdışında kal gelip napcan buraya
26 Yorumla- +1 yıl
Buranın poponu koklamaktansa orada boka batarım daha iyi knk
- +1 yıl
Valla bilemiyorum kanka
- +1 yıl
Yurtdışında yaşam daha kaliteli, daha avantajlısın belki ama inanki çok stresli. Fransızlar bile kendi ülkelerinde stresten kafayı yiyorlar. Gerçi Türkiye’de öyle, sanki çok iyiymiş gibi konuşmayacağım ama yemin ederim zorlukta çeksem, beş parasızda kalsam sırf ülkemde yaşamak ve ölmek istediğim için gelmek ve çalışmak isitiyorum.
- +1 yıl
Yani belkide ama ben mesleğimi burada değilde kandada yapsam emeğimin karşılığını alirım en azindan burada birinin akrabası olman lazim
- +1 yıl
Aynen sende haklısın. Herkes farklı düşünüyor. Ve evet, ya akraban olması gerek, ya da çok çalışıp çaba göstermen lazım. Başka yolu yok.
- +1 yıl
Yani çaba var ama emeğinin karşılığını alamayinca olmuyor maalesef
+1 yılOlabilir tabiki neden olmasın
30 YorumlaKnk bende aynı şekilde sınavlara girmek istiyorum. Ne yaptın sen geçtin mi sınavları?
00 YorumlaProfildeki rezan 😃
14 Yorumla- +1 yıl
Yuh :D
- +1 yıl
Onları bilmiyorum, eskiden TV’de izlerdim. İnternette fotoğrafına denk geldim komiğime gitti aldım haha :)
Gizli Üye(36-45)+1 yılOlabilir
10 YorumlaOlur tabiki
20 Yorumla
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Kızlar Bir Adım Öne > Sorular > Yurtdışında doğmuş ve okumuş biri Türkiye’de polis olabilir mi?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer