Kastamonu Üniversitesi Coğrafya bölümü kazanmıştık Yurt Başvurusu yapacaktık fakat 35 yaşından sonra kabul etmiyorlar. Büyük Hayal Kırıklığı yaşadık. :( Dünyanın hiç bir ülkesinde böyle bir kısıtlama yok? 35 yaşından büyük arkadaşlarım farklı ülkelerdeki üniversiteler de Yurtlarda kalabiliyor Şu Ekranı Görünce Hayal Kırıklığına Uğradım
35 yaş üstü üniversite öğrencileri neden yurtlara kabul edilmiyor?
Ben biraz Turizm de falan çalıştım bekarım hayatı kafama göre yaşıyorum. Yurt dışı dedin amacım da o zaten, Kazakistanı Düşünüyordum orda yaş sınırı yok Orda olsaydım Yurtlara kabul ediyorlar başarılı olursan burs veriyorlar yaşın 35 demiyorlar Bu Türkiye de böyle Ben Kazakistan da Ahmet Yesevi Üniversitesini istiyordum puanım Tutuyorduda Lakin Kastamonu çıktı hayaller suya düştü Beni İkinci Yıkan KYK Burs ve Yurt Başvurusunu 35 yaşdan sonra kabul etmemeleri
Devlet Kamu nun Yüksek Öğrenim için Kullandığı Hizmet barınma binaların da uyguladığı prosedürler de 35 yaş ve üstü olan Üniversite Öğrencilerine Yurt başvurularını kabul etmemesi aslında sanırım Bakanlıkla alakalı Gençlik ve Spor Bakanlığı 35 yaşından sonra Öğrenci Kabul etmiyor Çünkü Türkiye de Sosyal ve Eğitim Olanakları Bütçeler çerçevesinde yapılmakta ve belirli sınırlar konulmaktadır. Sınırlı olanaklar olduğunu düşünüyorum. Ayrıca Kamu Üniversiteleri 35 yaşdan sonra (Açık ve Uzaktan Eğitim Hariç) Eğitim olanaklarını sınırlandırması gerekir diye düşünüyorum. ya da bu yaşdan sonra yani 35 yaşından sonra Kamu Üniversitelerine (Örgün Eğitim) programlarına Öğrenci kabul edilmemesi gibi
hayır hanım efendi kyk bir iki ay içinde çoğu öğrenci eve kaçıyor o bahane devlet KYK için bütçe durumunu eşitlemek için yaş sınırı koyuyor gerisi bahane, 35 yaşdan sonra kocaman adamların ne işi var çocukların yanında demeye getirtiyor. ayrıca böyle düşünen bir devlet neden acaba 35 yaş ve sonrasını devletin örgün eğitim programlarına alıyor Üniversiteler de Örgün programlara sınırlama getirsinler 35 yaşından sonra okumayın açık öğretim okuyun desinler
bak abicim devlet bazı kaynakları ayırırken düzenleme yapar, KYK da 35 yaş ve üstü öğrencilerin kabul edilmesi demek bütçeden pay ayırmak demek bunlar bahane bütçe yeterli değilse bu kısıtlamalar olur
35 yaş üstü olup yurtta kalmak isteyen insan sayısı bir elin parmağını geçmez bunun için ayrı bir kaynağa gerek yok. Yurt kontenjanı şu an genç nüfusun talebini karşılamaya yetmiyor bu durumda belirli bir yaşa gelmiş kişileri yurda almak saçma olur. Mantıklı bakacak olursak 18 yaşında yeni üniversite kazanmış hayattan bihaber bir genç mi yurtta kalmalı yoksa 35 yaşında biri mi?
Neden üniversiteye yaş sınırlaması getirsin? Okumak herkesin hakkı ister örgün okur ister açıköğretim okur. Yurt konusunda 35 yaş üstünün kalamayacağı kaç yıldır bilinen bir şey, yurtta kalamayacağı için örgün okumayacaksa kendisi açıköğretim tercih edebilir.
Anladım hanım efendi bir bizim ülke bu konuda duyarlı kaç ülke de arkadaşlarım üniversite okudu büyük abilerim de var 40 yaşında ve Rusya da devlet üniversitesinde okuyor ve kamu yurdun da kalıyor Kazakistan Azerbaycan Almanya bizim ülkemiz çok duyarlı haklısın
Bir eski yurtlara bakın bir de yeni yurtlara. Yurt konusunda son 10 yılda ciddi ilerleme var, yeterli değil ama giderek şartlar iyileşiyor ve kontenjanlar artıyor. Hiçbir şeyin bir anda olmasını bekleyemeyiz bu bir süreç.
Devlet bir kısıtlama getirdiyse illaki bir neden vardır ama sadece şu 35 yaş sınırını ben Türkiye de gördüm Emin ol yurt dışı eğitim temsilcilikleri ile çok sağlam bağlantılarım var dünyanın hiç bir ülkesinde devlet yurduna yaş sınırlaması konulmamıştır araştırabilirsin
Üniversiteye başladığında kimse kimseyi tanımıyor, tek başına ev masrafını da karşılayamıyor haliyle bir süre yurtta kalmak zorunda herkes. Sonrasında çıkabilen eve çıkar onlardan kalan kontenjana da sonra başkaları yerleşir yurtlar boş kalmaz. Önceden araştırmadığınız için sıkıntı çekiyorsanız bunun suçunu yeni kuşağa atmanız çok yersiz.
Öncelikle devletin imkanlarında yeterli bulmuyorsa Eve çıkıyorsa bu onların kendi başlarının çaresine bakabiliyor anlamına gelmektedir yani 35 yaş altı da demek ki olgun nesil 35 yaş üstünü türlü bahaneler ile kabul etmiyorsa illaki dediğim gibi bütçe sıkıntısı var bak ben Kazakistan’a gidecektim Türk kazak üniversite sine puanım yetiyordu ama ilk tercihler çıktı tercih hatası lakin ilgin olan oradaki Türk Kazak Üniversitesi Kazakistan eğitim bakanlığının yönetmeliği geçerli orda bile kazak devleti ben 35 den sonra devletimin yurduna almam demiyor aynı şekil de Azerbaycan eğitim bakanlığını ile de bağlantım sağlam ora da puan sistemi geçeli istersen 40 yaşında ol kazanırsan devlet sana yurt da yaş sınırlaması koymuyor bunu Türkiye yapıyorsa bütçe kısıntısı için yapıyor gerisi hikaye
Kendi başının çaresine bakamıyor 3-4 kişi birleşip başlarının çaresine bakabiliyorlar ve o kadar kişi ev tutmak küçük şehirlerde KYK'dan ucuza geliyor. Diğer ülkeleri araştırana kadar keşke kendi ülkenizi araştırsaydınız. 35 yaşında kocaman adamın nerede kalacağını da devlet mi düşünecek? Size gelene kadar düşünülmesi gereken gençler var, verdikleri kredinin yarısından fazlası zaten yurda gidiyor. Maddi imkansızlıktan okuyamayan gençlerle dolu ülke, gelmiş burda 35 yaşında birinin yurtta kalması için niye bütçe ayrılmadığını sorguluyorsunuz bir de üstüne gençler hak etmiyora getiriyorsunuz ayıp gerçekten.
Gerçekten tuhaf konuşuyorsun 35 yaş öncesi başının çaresine bakamaz diyorsun yaş sınırı sosyal imkanlar yönünden ayrım yapılması anlamına gelmez sonuçta bizde sınava girdik kazandık bunu yaşla indirgemek eşitsizliktir o zaman siz nasıl düşünüyorsanız öyle düşünün olmadı kampanya başlatın 35 yaş sonrasını devlet üniversitelerin de örgün okumasınlar diye aferim
KYK'lar üniversitelere bağlı değil gençlik ve spor bakanlığının üniversiteli gençler için verdiği bir hizmet tıpkı aile, çalışma ve sosyal hizmetler bakanlığının 60 yaş üstü için huzurevi açması gibi. Ben huzurevi beni niye almıyor diye şikayet ediyor muyum?
Aferim işte devletiniz onu düşünmüş bir başka ülkelerin aklına gelmemiş hani orda devlet yurt açarken demekki gen yaşlı hesap edememiş neyse takma kafana abim biz gelmeyeceğiz zaten yurdunuza da ülkeniz deki üniversitelere de sonra bizi linç ederler 35 yaş dan sonra geliyor buralara diye
Hanım efendi senin ülkendeki üniversitelere biz yetmiyoruz 35 üstü yani yurt da çocuklarla uyum sorunu yaşarlar diyorlar gençsiniz ya biz olursak psikolojiniz bozulur hani böyle düşünüyorsan o konuda endişe etme 35 yaş sizin yuvalarınız da olmaz 🙅♂️ aslında sizin için en sağlıklısı oturduğunuz sıralara da 35 yaş üstünü kabul etmemektir
Ya neyin tartismasi bu? Adamlar kural koymus. Bunun yurt kontenjani ya da baska seyle olgisi yok. Bu olmayacak demis bu kadar basit. Kafa patlatmissiniz resmen. Bir seyi tartisiyorsunuz da kimseye faydasi yok degistirebilecek misin? Hayir eee daha ne diye kafa patlatiyorsunuz?
@Hocahanım sende haklısın lakin bu yurtlara yaş sınırı koyma kuralı dünya da bir türkiye de var bence aslında devlet 35 yaşından sonra devlet üniversitelerinde örgün programlara öğrenci alımını durdurması lazım (açık öğretim ya da uzaktan eğitim de yaş sınırı olmaması lazım) 35 yaşından sonra insanlar ya evlenir iş güç sahibi olur çokda gelen yok o yaşda zaten demi boşuna israf etmesinler bu yaş grubu kaynakları uzaktan ya da açıktan okusunlar örgün okuyarak 35 yaşından sonra gençlerin önüne engel olmasınlar, çoluk çocuğun hakkını yemesinler bence
Ya neyse ne burasi turkiye yalacak bir sey yok cimere sikayet yaz o zaman baska cozum. yolu bulamiyorum. Bu arada ben de kastamonuda okudum cok sevdigim bir sehir basarilar
ben cimere yazdım ordan KYK müdürlüğüne gitti tabiki saçma abim, Benim arkadaşım var Ukraynada Üniversite okuyor. 36 yaşında Üniversitenin Yurdunda kalıyor devlet üniversitesi bide eh tabi ücretli ama devlet 35 yaşından sonra gelme demiyor Türkiye Devleti Neden kabul etmiyor çünkü Devlet destek veriyor ya hadi bakalım Ücretli olsun doğrudan desteksiz yaş sınırı bile koymaz bile her şey aslında bütce ile alakalı
misal özel yurtlar diyemez mi ben 35 den sonra öğrenci almam demez doğrudan parasını alıyor devlet ise dur bakalım diyor 35 den sonra öğrenci almam bütcem yeterli değil diyor ama bunu politika edemez işte, ama bazı ülkeler batılı avrupa ülkeleri eğitim bütçelerine yüksek pay ayırdıkları için başarılı olsun 40 yaşında da olsa destek verir
Türkiye devleti Eğitim olduğunda bütçe kısarken saçma sapan şeyler olunca kesenin ağzını açıyor mesla büyük köprüler yapıyor bütçeyi açıyor ama o yaptığı köprülerden geçiş için iki misli para alıyor, gereksiz insana mal etmeyen yüzeysel yatırımlar yapılırken İnsan kazanmak için hiçbirşey yapılmıyor hepsi gösteriş
güvenlik görevlisiyim, lakin şu sıralar işsizdim. bir yandan da eğitimime devam etmek istedim. coğrafya sevdiğim bölüm okumasını seven bir insanım lakin bu konuda devletimizin olanaklarının bir süre sonra sınırlı olduğunu anladım. şimdi kaydımı sildirmeyi düşünüyorum ama hemen değil
abicim benim mesleğim var zaten, güvenlik görevlisiyim gidip çoluk çocukla part-time ayak işi yapmam. zaten yakın zaman da başlayacağım işe 3000 lira ve üstü maaş alacağım çocukların eline verdiği ayak parası gücüme gider 35 yaşında bir insanım akrenlerim değiller benim için psikolojik olarak zor.
sorun biraz zamanla hatası, KYK ve Burs olmaması, bir yılda boşlukda kaldım işsiz Turizm de pandemi başladığından beri köyde işsiz kaldım köy yerinde ise yevmiye paralarım oralara yetmez. yapacak bişe yok tekrardan işe başlayacağım nasip denk geldi iş bulduk bir yıl sonra birikimimiz olduğunda düşünürsem okuyacağım hayallerimi ertelemem
hayırlısı bakalım bize allah sağlık sıhhat huzur verdiği sürece kazancımızla okumaya çalışacağız ama türkiye de olmaz :) ben kazakistanda ahmet yesevi ünv, gideceğim orada özel burs veriyorlar türkiden daha cazip
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
Abı ben senin yerinde olsam yurt dışında okurum orda okunur yanı yaş sınırı da yok @serdaryildirim5631
içimimi okuyorsun sen telepat falan mısın açıkla? :D
Değilim abı yorumda gördüm profildeki sen misin hiç 35 göstermiyorsun ya
Ben biraz Turizm de falan çalıştım bekarım hayatı kafama göre yaşıyorum. Yurt dışı dedin amacım da o zaten, Kazakistanı Düşünüyordum orda yaş sınırı yok Orda olsaydım Yurtlara kabul ediyorlar başarılı olursan burs veriyorlar yaşın 35 demiyorlar Bu Türkiye de böyle Ben Kazakistan da Ahmet Yesevi Üniversitesini istiyordum puanım Tutuyorduda Lakin Kastamonu çıktı hayaller suya düştü Beni İkinci Yıkan KYK Burs ve Yurt Başvurusunu 35 yaşdan sonra kabul etmemeleri
Abı Kazakistan’a git bence sende @serdaryildirim5631 bu durumda yapacak bir şey yok tek çare yurtdışında okumak profildeki sen misin
Bende üniversite sınavına çalışıyorum hiçbir derste başarılı değilim kazanabilir miyim sence yaşım 20 @serdaryildirim5631
sana bazı fikirler vereceğim de kabul eder misin işine gelir mi özel den yazarım
Yani gelme diyorsa gelme diyor iste bakanligin bir politikasi amma takmissin elinden gelen varsa yap yoksa kafa patlatma erken yaşlanırsın
Devlet Kamu nun Yüksek Öğrenim için Kullandığı Hizmet barınma binaların da uyguladığı prosedürler de 35 yaş ve üstü olan Üniversite Öğrencilerine Yurt başvurularını kabul etmemesi aslında sanırım Bakanlıkla alakalı Gençlik ve Spor Bakanlığı 35 yaşından sonra Öğrenci Kabul etmiyor Çünkü Türkiye de Sosyal ve Eğitim Olanakları Bütçeler çerçevesinde yapılmakta ve belirli sınırlar konulmaktadır. Sınırlı olanaklar olduğunu düşünüyorum. Ayrıca Kamu Üniversiteleri 35 yaşdan sonra (Açık ve Uzaktan Eğitim Hariç) Eğitim olanaklarını sınırlandırması gerekir diye düşünüyorum. ya da bu yaşdan sonra yani 35 yaşından sonra Kamu Üniversitelerine (Örgün Eğitim) programlarına Öğrenci kabul edilmemesi gibi
Yurt kontenjanı yetersiz olduğu için.
hayır hanım efendi kyk bir iki ay içinde çoğu öğrenci eve kaçıyor o bahane devlet KYK için bütçe durumunu eşitlemek için yaş sınırı koyuyor gerisi bahane, 35 yaşdan sonra kocaman adamların ne işi var çocukların yanında demeye getirtiyor. ayrıca böyle düşünen bir devlet neden acaba 35 yaş ve sonrasını devletin örgün eğitim programlarına alıyor Üniversiteler de Örgün programlara sınırlama getirsinler 35 yaşından sonra okumayın açık öğretim okuyun desinler
Bütçe durumunu eşitlemek derken?
bak abicim devlet bazı kaynakları ayırırken düzenleme yapar, KYK da 35 yaş ve üstü öğrencilerin kabul edilmesi demek bütçeden pay ayırmak demek bunlar bahane bütçe yeterli değilse bu kısıtlamalar olur
Gerekirse sınavı zorlar ya da en kötü ihtimal devlet kendi programlarına (açık öğretim hariç) yaş sınırlaması getirede bilirdi
35 yaş üstü olup yurtta kalmak isteyen insan sayısı bir elin parmağını geçmez bunun için ayrı bir kaynağa gerek yok. Yurt kontenjanı şu an genç nüfusun talebini karşılamaya yetmiyor bu durumda belirli bir yaşa gelmiş kişileri yurda almak saçma olur. Mantıklı bakacak olursak 18 yaşında yeni üniversite kazanmış hayattan bihaber bir genç mi yurtta kalmalı yoksa 35 yaşında biri mi?
Neden üniversiteye yaş sınırlaması getirsin? Okumak herkesin hakkı ister örgün okur ister açıköğretim okur. Yurt konusunda 35 yaş üstünün kalamayacağı kaç yıldır bilinen bir şey, yurtta kalamayacağı için örgün okumayacaksa kendisi açıköğretim tercih edebilir.
Anladım hanım efendi bir bizim ülke bu konuda duyarlı kaç ülke de arkadaşlarım üniversite okudu büyük abilerim de var 40 yaşında ve Rusya da devlet üniversitesinde okuyor ve kamu yurdun da kalıyor Kazakistan Azerbaycan Almanya bizim ülkemiz çok duyarlı haklısın
Tabi sizin kuşakları da görüyoruz biz devlet yurtlarında yerleşip sonra evlere kaçanları
Bir eski yurtlara bakın bir de yeni yurtlara. Yurt konusunda son 10 yılda ciddi ilerleme var, yeterli değil ama giderek şartlar iyileşiyor ve kontenjanlar artıyor. Hiçbir şeyin bir anda olmasını bekleyemeyiz bu bir süreç.
Devlet bir kısıtlama getirdiyse illaki bir neden vardır ama sadece şu 35 yaş sınırını ben Türkiye de gördüm Emin ol yurt dışı eğitim temsilcilikleri ile çok sağlam bağlantılarım var dünyanın hiç bir ülkesinde devlet yurduna yaş sınırlaması konulmamıştır araştırabilirsin
Üniversiteye başladığında kimse kimseyi tanımıyor, tek başına ev masrafını da karşılayamıyor haliyle bir süre yurtta kalmak zorunda herkes. Sonrasında çıkabilen eve çıkar onlardan kalan kontenjana da sonra başkaları yerleşir yurtlar boş kalmaz. Önceden araştırmadığınız için sıkıntı çekiyorsanız bunun suçunu yeni kuşağa atmanız çok yersiz.
Öncelikle devletin imkanlarında yeterli bulmuyorsa Eve çıkıyorsa bu onların kendi başlarının çaresine bakabiliyor anlamına gelmektedir yani 35 yaş altı da demek ki olgun nesil 35 yaş üstünü türlü bahaneler ile kabul etmiyorsa illaki dediğim gibi bütçe sıkıntısı var bak ben Kazakistan’a gidecektim Türk kazak üniversite sine puanım yetiyordu ama ilk tercihler çıktı tercih hatası lakin ilgin olan oradaki Türk Kazak Üniversitesi Kazakistan eğitim bakanlığının yönetmeliği geçerli orda bile kazak devleti ben 35 den sonra devletimin yurduna almam demiyor aynı şekil de Azerbaycan eğitim bakanlığını ile de bağlantım sağlam ora da puan sistemi geçeli istersen 40 yaşında ol kazanırsan devlet sana yurt da yaş sınırlaması koymuyor bunu Türkiye yapıyorsa bütçe kısıntısı için yapıyor gerisi hikaye
Kendi başının çaresine bakamıyor 3-4 kişi birleşip başlarının çaresine bakabiliyorlar ve o kadar kişi ev tutmak küçük şehirlerde KYK'dan ucuza geliyor. Diğer ülkeleri araştırana kadar keşke kendi ülkenizi araştırsaydınız. 35 yaşında kocaman adamın nerede kalacağını da devlet mi düşünecek? Size gelene kadar düşünülmesi gereken gençler var, verdikleri kredinin yarısından fazlası zaten yurda gidiyor. Maddi imkansızlıktan okuyamayan gençlerle dolu ülke, gelmiş burda 35 yaşında birinin yurtta kalması için niye bütçe ayrılmadığını sorguluyorsunuz bir de üstüne gençler hak etmiyora getiriyorsunuz ayıp gerçekten.
Gerçekten tuhaf konuşuyorsun 35 yaş öncesi başının çaresine bakamaz diyorsun yaş sınırı sosyal imkanlar yönünden ayrım yapılması anlamına gelmez sonuçta bizde sınava girdik kazandık bunu yaşla indirgemek eşitsizliktir o zaman siz nasıl düşünüyorsanız öyle düşünün olmadı kampanya başlatın 35 yaş sonrasını devlet üniversitelerin de örgün okumasınlar diye aferim
KYK'lar üniversitelere bağlı değil gençlik ve spor bakanlığının üniversiteli gençler için verdiği bir hizmet tıpkı aile, çalışma ve sosyal hizmetler bakanlığının 60 yaş üstü için huzurevi açması gibi. Ben huzurevi beni niye almıyor diye şikayet ediyor muyum?
Aferim işte devletiniz onu düşünmüş bir başka ülkelerin aklına gelmemiş hani orda devlet yurt açarken demekki gen yaşlı hesap edememiş neyse takma kafana abim biz gelmeyeceğiz zaten yurdunuza da ülkeniz deki üniversitelere de sonra bizi linç ederler 35 yaş dan sonra geliyor buralara diye
Bizdeki yurtlar daha gençlere yetmiyor anlamak istemiyorsunuz galiba.
Hanım efendi senin ülkendeki üniversitelere biz yetmiyoruz 35 üstü yani yurt da çocuklarla uyum sorunu yaşarlar diyorlar gençsiniz ya biz olursak psikolojiniz bozulur hani böyle düşünüyorsan o konuda endişe etme 35 yaş sizin yuvalarınız da olmaz 🙅♂️ aslında sizin için en sağlıklısı oturduğunuz sıralara da 35 yaş üstünü kabul etmemektir
Ya neyin tartismasi bu? Adamlar kural koymus. Bunun yurt kontenjani ya da baska seyle olgisi yok. Bu olmayacak demis bu kadar basit. Kafa patlatmissiniz resmen. Bir seyi tartisiyorsunuz da kimseye faydasi yok degistirebilecek misin? Hayir eee daha ne diye kafa patlatiyorsunuz?
@Hocahanım sende haklısın lakin bu yurtlara yaş sınırı koyma kuralı dünya da bir türkiye de var bence aslında devlet 35 yaşından sonra devlet üniversitelerinde örgün programlara öğrenci alımını durdurması lazım (açık öğretim ya da uzaktan eğitim de yaş sınırı olmaması lazım) 35 yaşından sonra insanlar ya evlenir iş güç sahibi olur çokda gelen yok o yaşda zaten demi boşuna israf etmesinler bu yaş grubu kaynakları uzaktan ya da açıktan okusunlar örgün okuyarak 35 yaşından sonra gençlerin önüne engel olmasınlar, çoluk çocuğun hakkını yemesinler bence
Ya neyse ne burasi turkiye yalacak bir sey yok cimere sikayet yaz o zaman baska cozum. yolu bulamiyorum. Bu arada ben de kastamonuda okudum cok sevdigim bir sehir basarilar
Kyk burs veya kredi alabilirler mi
kesinlikle hayır alamıyorlar 35 yaş ve sonrası Burs, Kredi ve Yurt olanaklarından faydalanamıyorlar
30 yaş
daha 5 yılın var sorun yok sonrasında devlet okuman için destek vermiyor
ayrıca bu durum sadece bizim ülkemizde var :) 35 yaş her zaman sınır oluyor okumak için
Saçma bi sistem itiraz edilse düzelir belki
ben cimere yazdım ordan KYK müdürlüğüne gitti tabiki saçma abim, Benim arkadaşım var Ukraynada Üniversite okuyor. 36 yaşında Üniversitenin Yurdunda kalıyor devlet üniversitesi bide eh tabi ücretli ama devlet 35 yaşından sonra gelme demiyor Türkiye Devleti Neden kabul etmiyor çünkü Devlet destek veriyor ya hadi bakalım Ücretli olsun doğrudan desteksiz yaş sınırı bile koymaz bile her şey aslında bütce ile alakalı
Evet doğru
misal özel yurtlar diyemez mi ben 35 den sonra öğrenci almam demez doğrudan parasını alıyor devlet ise dur bakalım diyor 35 den sonra öğrenci almam bütcem yeterli değil diyor ama bunu politika edemez işte, ama bazı ülkeler batılı avrupa ülkeleri eğitim bütçelerine yüksek pay ayırdıkları için başarılı olsun 40 yaşında da olsa destek verir
Türkiye devleti Eğitim olduğunda bütçe kısarken saçma sapan şeyler olunca kesenin ağzını açıyor mesla büyük köprüler yapıyor bütçeyi açıyor ama o yaptığı köprülerden geçiş için iki misli para alıyor, gereksiz insana mal etmeyen yüzeysel yatırımlar yapılırken İnsan kazanmak için hiçbirşey yapılmıyor hepsi gösteriş
Siz şu an ne iş yapıyorsunuz
güvenlik görevlisiyim, lakin şu sıralar işsizdim. bir yandan da eğitimime devam etmek istedim. coğrafya sevdiğim bölüm okumasını seven bir insanım lakin bu konuda devletimizin olanaklarının bir süre sonra sınırlı olduğunu anladım. şimdi kaydımı sildirmeyi düşünüyorum ama hemen değil
Kyk da rahat edemezsin zaten. İş bulup küçük bi yerde bile olsa kalsan daha iyi
abicim benim mesleğim var zaten, güvenlik görevlisiyim gidip çoluk çocukla part-time ayak işi yapmam. zaten yakın zaman da başlayacağım işe 3000 lira ve üstü maaş alacağım çocukların eline verdiği ayak parası gücüme gider 35 yaşında bir insanım akrenlerim değiller benim için psikolojik olarak zor.
Ee sorun ne ozaman
sorun biraz zamanla hatası, KYK ve Burs olmaması, bir yılda boşlukda kaldım işsiz Turizm de pandemi başladığından beri köyde işsiz kaldım köy yerinde ise yevmiye paralarım oralara yetmez. yapacak bişe yok tekrardan işe başlayacağım nasip denk geldi iş bulduk bir yıl sonra birikimimiz olduğunda düşünürsem okuyacağım hayallerimi ertelemem
İnşallah hocam. Hakkınızda hayırlısı olsun
hayırlısı bakalım bize allah sağlık sıhhat huzur verdiği sürece kazancımızla okumaya çalışacağız ama türkiye de olmaz :) ben kazakistanda ahmet yesevi ünv, gideceğim orada özel burs veriyorlar türkiden daha cazip
Hayırlısı artık
35 yaş üstü çalışabilir
ha 35 yaş altı çalışamaz yani ne tuhaf mantık :)
onunla alakalı olduğunu düşünmüyorum. 35 yaşından sonra ne halt ediyorsun üniversitede demek istiyorlar :) kibarca gelme diyor devlet