ben imam hatip lisesi mezunu değilim ama bu yıl ilahiyatı kazandım aslında gitmek istemiyorum ama ailem zorluyor sınıfları karma mı dersleri zor mu ve kaç kişilik sınıflar oluyor sıraları lise gibi mi bütün bunları merak ediyorum ve başarısız olmaktan korkuyorum :(
Cevabın nedir?
Cevapla
+1 yılilahiyat fakültelerinin sınıfları karma olur. olmak zorun yök izin vermiyor aksine.
sınıf sayısı gittiğin yere göre değişir marmara baya kalabalık
arapçadan korkmana gerek yok imamtip bitirenlerde belli bir alt yapı oluyor ama imam hatipleri kalitisi su sıralar iyi değil yani kimse iyi arapça konuşmuyor olur.
arapça öğren her dilde olduğu gibi sen gayretin tamamen doğru orantılıdır. ve ayrıca arapça ilkten zorlar ama çok zevkli bir dildir.
sıraları neden lise gibi olsun üniversite burası
başarısız olman tamamen ilginle alakalıdır ilgin yoksa her dersten başarısız olursun.
dersler dini derslerin yanında felsefe edebiyat sosyoloji psikoloji gibi derslerede kayabiliyor. ama hiç bir zaman zor anlamına gelmez.
zor gidiyorsan gitmemen daha iyidir çünkü ilerde pişman olmamalısın bu hafife alınacak bir şey değil çünkü mezun olmaya yakın ben neden buradayım ne yapıyorum gibi soruları kendine sorarsın ve muhtemelen çok başarısız olmasan bile çok başarılıda olamazsın.
diğer mesele dini bilgilerin eksikse bunları ahiretin için mutlaka öğrenmelisin ilahiyat şart değil bir şekilde öğrenmelisin belli ki anne baban bunu istiyor.822 Yorumla- +1 yıl
çok teşekkürler bu güzel yorumun için :) sorularımın hepsine cevap olmuşsun :)
- +1 yıl
önemli değil başka sorun olursa da sorabilirsin.
- +1 yıl
sadece karma sınıfta aklım takıldı evet şimdiye kadar öyle okudum ama ilahiyatta daha verimli olmak için karşı düşüncedeyim şimdi :(
- +1 yıl
evet haklısın bu sadece ilahiyat için değil bütün okulllar için böle olmalı olmalı ama verim için çünkü bu ıspatlanmış bir gerçektir. ama malesef bütün öğrenciler ayaklansanız da okul bir şey yapamaz yök izin vermiyor.
karmalıktan kasıt tamamen karma karışık değil her zaman kızlar bir tarafa erkekler diğer tarafa oturur. - +1 yıl
hmm anladım kusura bakma bilsem bu kadar soru sormam ama malum yarım yamalak bilerek gitmek istemiyorum :P kuran okuma dersleri oluyor sanırım o zamanda mı aynı yerde bulunmamız gerekicek
- +1 yıl
estafirullah yardım edebildiysem mutlu olurum.
bir dersler de beraber olur önce erkeler okur sınıftan çıkar sonra kızlar okur.
ama bazı okullar öğrencilerin isteği üzerine kuran dersine mahsus olamak üzere kız erkek sınıfları ayırır. - +1 yıl
oh be rahatladım çünkü erkeğin bayanın kuran okumasını duyması sanırım pek hoş olmaz :/ birde sıralar lise gibi değil dediğine göre amfi sınıf şeklinde
- +1 yıl
hepsi amfi olmayabilir yani okuldan okula değişir ama kesinlikle lise sırası gibi değildir.
- +1 yıl
hmm anlıyorum peki dersler kaç saat olur özellikle hazırlıkta çok yoğun olmaz inşallah
- +1 yıl
yine buda okullara göre değişir ama cok uzun olmaz maxsimum 6 saattir. ya da birgün 8 saat olur öbür gün tatil olur. hazırlık sınıfı üst sınıflara göre biraz yoğundur ama fazla değil. bu da arapça içindir zaten ful arapça göreceğin için tek derse yogunlaşacaksın.
- +1 yıl
yanlız arapçanın iyi olmasın için senin ferdi olarak biraz daha yoğunlaşman lazım.
- +1 yıl
anladım :(
- +1 yıl
peki çalışırım
- +1 yıl
Sanada merhaba @patron470 formasyon kalktı derken fakultede de formasyon alamiyorsun fakulte disinda formasyon veren bir yerden forrmasyon alisan ogretmen olabilirsin.
- +1 yıl
Arapça temelin yoksa belki biraz zorlanirsin ama kimin temeli var ki az sayıda kişinin temeli var arapça ingilizceye göre daha zevkli bana göre bir de sen kızsın daha caliskan olman gerek doğal olarak : )
Sosyal bilimlerde iş durumunu pek bilmiyorum ama pişmanlık noktasında sana şunu söyleyebilirim gerçekten içinde varsa içinden geliyorsa ilahiyat seç sosyal bilimler daha çok hoşuna gidiyorsa onu seç Allah kerim illa ki iş bulursun - +1 yıl
Zaman erkegi selam. Siz ilahiyat mezunumusunuz? Benimde soracaklarim varda
- +1 yıl
@patron470 kardesim hangi universite senin
- +1 yıl
kız nerelerdesin nasıl gidiyor ilahiyat
- +1 yıl
Kral ben hafızım ailemden birkaç kişi direk imam ol diyor bende içten ilahiyat okumak istiyorum sence ilahiyat okursam din kültürü öğretmeni olmam zor olur mu atanırmıyım
+1 yılOnlar seni yontar , skma canini sen bilim adami olmucaksin kasma bu kadar
55 Yorumla- +1 yıl
arapça öğrenmek zorlar diye kasıyorum zaten
- +1 yıl
arapça çok basit 2 haftandan daha aşagı bir sürede ögrenirsin emin ol
- +1 yıl
basit olmadığını biliyorum :( senin için olabilir
- +1 yıl
@peaceful_34 arapça çok zor o kadar zorki türevi integrali özlersin ve o kadar zorki ilahiyatı bırakmayı düşünürsün belki de bırakısın
- +1 yıl
@peaceful_34 2 hafta mı hazırlık bu sene bitti ve ben kendimi tanıtmayı daha beceremem bu dilde 1 senenin sonunda çok çok zor ama çalışan yapar
ilk once hakknda hayirlisi olsun, adina sevindim. İlahiyat okumak zordur tabiki, cunku hazirlik +4 sene dile kolay, ama korkma su gibi akar gider zaman. Cogu ders birinci donem %100 arapca oluyor, ikinci donem full turkce. her seyi hocalardan da bekleme, kendini saglam kaynaklarla gelistir. Arap diline onem ver. Bir de fakulten egitim kalitesi acisindan onemli, nereyi kazandin? siniflar karma fakat erkekler az sayida, rahat edeceksin ;) ve en guzeli saglam dostluklar saglam anilar edineceksin bu cok iyi olacak inan bana. Ve bir tavsiye; ailen degil, sen de gonulden iste ki daha huzur ile okuyasin.-**
716 Yorumla- +1 yıl
teşekkürler canım :) hazırlık olsa da biraz bilgim olmalı değil mi kuran okuma vs anlamında... birde hazırlıkta hocalar nerden başlar baştan alırlar mı kuran-ı :(
- +1 yıl
sende mi okuyorsun yoksa ya da okudun mu :)
- +1 yıl
yurt başvurusunda 1. sınıf mı oluyorum hazırlık mı hocam :)
- +1 yıl
hmm tamam canım saol ben hazırlığı seçtim de o yüzden aklım karıştı
- +1 yıl
:D hazırlık yaptım gitti :D
- +1 yıl
okuyan bir arkadaşa daha sordum canım
- +1 yıl
:D teşkür
Su siteye bir tarih koymadilar ne zaman yazdiniz bilmiyorum ama bolumu okuduysaniz duygu ve dusuncelerinizi yazar misiniz bende bu yil yazicamda korkuyorum acikcasi
31 Yorumla- +1 yıl
ben de bu yıl kazandım
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
5
Cevap
8Cevap
Benim arkadaşım din kültürü öğretmenliği okuyor ilahiyat fakültesinde. Arapça konusunda çok sıkıntılı.
18 Yorumla- +1 yıl
o da mı imam hatip değildi
- +1 yıl
anlıyorum ben hazırlık da okuyacakmışım bakalım inşallah zorlansamda yaparım
- +1 yıl
anladım saol moral oldu bu :)
- +1 yıl
@Byngolge siz okuyor musunuz
Kızlar Bir Adım Öne konusunda 2,3b cevap paylaştı. İlahiyet fakültesi altı üstü. Yapacağın İslam'ı öğrenmek ve diğer dinleri kötülemek. Bu kadar basit.
116 Yorumla- +1 yıl
sana basit bana zor
- +1 yıl
tartışmak için yer arayan çok canım boşver
- +1 yıl
Sen İslamı çok yanlış anlamıssın
- +1 yıl
kardeşim islamda hiç bir din kötülenmez
+1 yılArapça sıkıntı olur, alt yapın yoksa, bir de arapça ağırlıklı dersler yani kitaplarda kullanılan kelimelere kadar. Kolay gelsin.
215 Yorumla- +1 yıl
saol teşekkürler yorum için :)
- +1 yıl
Rica ederim ama önü açık bir fakülte.
- +1 yıl
o yüzden okumam gerekiyor zaten herkes ekmeğini kazanmak için okuyor sonuçta :)
- +1 yıl
İş için tamam dersen ilerde işin içinden çıkamazsın :)
- +1 yıl
zor olduğunu biliyorum o yüzden korku var biraz :) bir de sadece dini öğrenmek amaç olsaydı farklı yerlerde de her hangi bir çıkar olmaksızın öğrenebilirdim ama üzgünüm
- +1 yıl
Keşke biraz sevsen.
- +1 yıl
biraz sevmek yeterli mi diye düşünüyorum zaten :( dinimizi ve buyruklarını öğrenmek elbette ki zevk vericek ama işin zor kısmı olmasa :(
- +1 yıl
sadece bu değil, seni hayattan soğutacak felsefe derslerin olucak, ne alaka diyeceksin, kelam dersleri olucak bu kadar ayrıntı ne işime yarar diyeceksin, mezhepler tarihinde bilmem kaç tane sapkın mezhebin görüşlerini ezberlemeye çalıştığında, muhtemelen sinir krizi geçireceksin. O yüzden sevmen lazım diyorum, sev ki bunlar seni yolundan döndüremesin :)
- +1 yıl
tamam :) sözlerini dikkate alıcam
- +1 yıl
burada mısın annesinin kuzusu :)
- +1 yıl
Burdayım canım, yalnızlığımla başbaşa, hayrolsun? :)
- +1 yıl
aklıma bişi takıldı da yurt başvuruları ile ilgili sana ve bikaç arkadaşa saldırdım :D yahu ilahiyata başlarken 1. sınıf mı oluyorum hazırlık mı :/
- +1 yıl
Valla arapça ağırlıklı hazırlık sınıfı var gibi aklımda kalmış ama bana güvenme araştır :)
- +1 yıl
soruyorum zaten herkese :) neyse teşekkürler canım
Bedavadan atanırsın şu an ataması en kolay fakülte..
53 Yorumla- +1 yıl
bir beş sene sonra ne olur bilinmez...
- +1 yıl
teşekkür ederim :)
oku oku mezun olunca teyo babanla emine annen sana gereğini yapar
893 Yorumla- +1 yıl
eksik kalsınlar ben kendime bakarım herkes işinin peşinde
- +1 yıl
:D sadece her ilahiyatçı aynı siyasi görüşte olmayabilir :)
- +1 yıl
onlara göre hareket etmiyorum hayatımı kendim yönlendirebilirim :)
- +1 yıl
onlar kimseye kendi hayatı üzerinde tasarruf hakkımı bıraktılar hayatın her alanına müdahale ediyorlar artık,, mesela sen ilahiyat mezunu olduğun gün kafadan belli bir kitle tarafından tayyipçi ve yobaz olarak yaftalanacaksın buna sebepte tayyipin kendisi ve sen halen diyorsun ki ben kendi hayatımı kendim yönledirebilirm :)) sende buna inanmıyorsun ama neyse :))
- +1 yıl
onlar seçenler sayesinde bizim başımızda ben buna mecbur muyum hayır :) ama saygı duymak zorundayım sonuçta kendi ülkem kendi başbakanım vs konuyu siyasete sokarsak işin içinden çıkılmaz :D
- +1 yıl
çözümü burada değil sandık başında ara :)
- +1 yıl
ben iktidarda değilim :D sesinizi kendi kendinize duyurmayın daha duyarlı olun :)
- +1 yıl
olabilir ama bu siyasi görüşümüzü burada kiii böyle bir başlık altında tartışmamızı veya savunmamızı gerektirmez değil mi :)
- +1 yıl
tartışmak sadece karşıt düşüncelere olur :) aynı düşünceyi savunuyorsak gerek yok o yüzden uzatmayalım dedim
- +1 yıl
demedim :)
- +1 yıl
nasıl istiyorsan öyle anlayabilirsin özgürlükkk :D
- +1 yıl
sadece özgür düşünce :D
- +1 yıl
yooo ülkeme canım feda ve iyi ki türkiye :D ülke değil insanlar :)
- +1 yıl
ülkeme ve ülküme canım feda ve evet bu ülkede sen varsan senin içinde geçerli sonuçta damarlarında türklük varsa kutsal bir ruhun var demektir :) bak kutsadım seni :D
- +1 yıl
Allah'a şükür :D islam ve turanla dolu bir kalbe sahibim
- +1 yıl
zoruna gittiğine göre türk değilsin :D
- +1 yıl
korkma yaa bizler gizlenerek hakaret etmeyi sevmeyiz sonuçta kanımız bozuk değil ama senden emin olamadım :D birde insanları sevmeyi ve saygıyı öğrensen iyi olacak hee hoşgörüyü öğretirdik ama sende o ışığı göremedim ben :)
- +1 yıl
faşist derken kendinle çelişme :) saygı göstermeden saygı göremezsin önce karekterli ol :)
- +1 yıl
elim kanlı değil ama toprağım bayrağım kan kokar o da gururumdur :D
- +1 yıl
mantık bu olduğu sürece daha tartışmamız uzar :) sen o güzel beynini kendin için yor çünkü bana pek bir şey katamazsın sanırım :P
- +1 yıl
sözlük anlamını araştır öğren ama hissetmen için benim anlatmam yetmez
- +1 yıl
ne o katliam düşüncesi sardı sanırım :D
- +1 yıl
hayır
- +1 yıl
:) sen tanıyorsun ama pek alakalı değil gibisin bir faydası olmamış sanırım bilginin :)
- +1 yıl
hmm güzel söz :) imanla dolu bir yürekten gelmiş gibi
- +1 yıl
80 ihtilalinde asılarak şehit edilen 9 ülkücüden birisi, 82 yılında Ankara merkez kapalı cezaevinde eli kanlı 12 eylül darbecileri tarafından şehit edildi idam eidlen 9 ülkücüden tek evli olan oydu iki çocuğu vardı aslen samsunluydu ama ankarada ikamet ediyordu 2 gün öncesi Ankara polis evinden kaçırılarak öldürülen 5 ülkücünün katillerini yanında bir arkadaşı ile keçiören piyango tepe semtinde bulunan solcuların kahvesini basıp oradan 2 önceki ülküclerin katilleri 7 kişiyi kahvenin önüne çıkartıp 100 kişiye yakın solcunun gözü önünde tek tek kafalarına sıkarak öldürerek ülkücülerin intikamını almıştır.
- +1 yıl
bu değerli bilgiyi ks ile paylaştoğın için teşekkür ederim. Allah rahmet eylesin ruhu şad olsun...
- +1 yıl
içi turan aşkıyı ile yanan sevdiği inanlardan öğrendiği kadarını bilen daha yolun başında toy bir ülküyüm :)
- +1 yıl
biliyorum :) ve islam ile türklük ayrılmaz bütündür bu yüzden de hem dindar hem de hoşgörülü olmak bizim görevimiz :)
- +1 yıl
yoo işkemdeden değil :) bildiğimi paylaşıyorum sadece
- +1 yıl
21 dolacak
- +1 yıl
hmm mesela semboller olabilir :) en azından neden bununla gösteriliyor anlamı ne diyerek başladım öğrendikçe islamla bütünlüğüne hayran kaldım
- +1 yıl
önce başbuğ alparslan türkeşin 9 ışık doktrinini oku, sonra hoca seyit ahmet arvasinin 3 citlik türk islam ülküsü kitabını oku, sonra ziya gökalpın türkcülğün esasları ve türk ahlaknı oku sonra atsız beğin serisi ile devam et sonra erol güngörler nevzat köseoğulları n. yıldırım gençosmanoğulları arkasından gelir ama doğru yerden başlamazsan arkası eğri gider
- +1 yıl
türkçülüğün esaslarını bir kaç yıl önce okumuştum ve o zamanki bilinmezlikle sıkıla sıkıla da olsa bitirmiştim :) başlamak lazım haklısın
- +1 yıl
tartışmak derdinde değilim ama bilmek güzel şey :) daha doğrusu hissediyorsam yolun yorusu tamamdır :D
- +1 yıl
yarımsa tamam ederiz :) vazgeçmekten yeğdir sanırım belkide hiç olmamasından...
- +1 yıl
atar mı :) sadece sakin sakin cevap vermek diyelim
- +1 yıl
hidra- doğu türkistan dinlemeni tavsiye ederim :) azerice seversin eminim
- +1 yıl
inşallah sapmam Rabbim vatan sevgisini kalbe koymuşsa
- +1 yıl
seni ilgilendirdiğini sanmıyorum
- +1 yıl
:) değişik
- +1 yıl
beyin fırtınasına mı geldik :)
- +1 yıl
kullanabildiğin bir beynin olduğu için sevinmelisin :D senden birşeyleri az da olsa öğrenmek iyi geldi teşekkürler
- +1 yıl
hmm iyimiş :) evvel ahir dünya türkün olacak :D
- +1 yıl
bende teşekkür ederim
+1 yılArkadaşlar ben şuanda ilahiyat üçüncü sınıfım bende ailemin isteğiyle buradayım ama olduğum yerde mutlu muyum diye sorun Değilim. Şunu belirtmek istiyorum eğer ilahiyat okuyacaksınız içinizden geliyorsa seviyorsanız hevesiniz varsa gidin zira her yıl okulu bırakmak düşüncesiyle o seneler çile gibi geçiyor bu sadece benim fikrim değil okulun yarısı neden orda olduğunu sorguluyor. Ama tabiki seven kesim de var dediğim gibi seviyorsanız istiyorsanız gidin kimsenin zoruyla değil. .
43 Yorumla- +1 yıl
EsraKeskin Neden memnun değilsin ilahiyat okumaktan? Ve fakültenin yarısını bu fikirde olduğunu söylemişsin. Fena abartmışsın. Çoğusu severek geliyor. Sebep ne yani bu kadar istememeye?
- +1 yıl
neden istemiyorsunuz bende bu yıl kazandım
- +1 yıl
Ben de şu an lise son sınıf öğrencisi yim ve ilahiyat fakültesi ni düşünüyorum acaba ilahiyat kazanmak zormu ya da Marmara ya mi gelmeliyim yoksa İstanbul ilahiyat a mı bazısı Marmara çok zor diyor bazısı İstanbul kolay diyor bide ortamı nasıl çok kafa yormalimiyim ders çalışmalı mıyım fazla dan
+1 yılOkuldan okula degisir kontejan fazlaysa Amfide ders islersin azsa sinifta. Her okulda boyledir kiz erkek ayri diye biliyorum
30 Yorumla
+1 yılMerhaba merak ettim universitene gittin mi arapca nasıl geçiyor ve yerlestigin üniversite hangi üniversite bende ilahiyat düşünüyorum ondan sordum cevaplarsanız mutlu olurum
10 Yorumla
+1 yılEğitim hayatında başarılar
11 Yorumla- +1 yıl
teşekkürler :)
+1 yılarapça hazırrlık var bildigim kadarıyla
23 Yorumla- +1 yıl
öyleymiş bana katkısı olabilirse inşallah devamını getiririm
- +1 yıl
zor olmayan birşey yok. bence güzel bölüm
- +1 yıl
saol :) Allah'ın kelamını direk anlamak var sonunda
dünyanın en kolay meslek alanı ilahiyattır kendimden söylüyorum sıkmayın canınızı
00 Yorumla
+1 yılyobazlıkta master..
316 Yorumla- +1 yıl
sen yapmış gibisin :)
- +1 yıl
yok canım tanıyorum dincileri.
- +1 yıl
tanısan bu kadar küçük düşünemezdin zaten
- +1 yıl
sevmiyorum bir dincileri
- +1 yıl
olsun biz sizi de seviyoruz sorun değil :)
- +1 yıl
biz derken? kimi tanımladın
- +1 yıl
din severleri :)
- +1 yıl
Hadi ya :(
- +1 yıl
:) :)
- +1 yıl
Mesaja bak bii
- +1 yıl
kusura bakma bakmıyorum burdan yazabilirsin
- +1 yıl
Turbanlı mısın dedim abaza diyen spastik
yokkkkk
12 Yorumla- +1 yıl
teşekkürler
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Kızlar Bir Adım Öne > Sorular > İlahiyat fakültesinde okumak hakkında bilgisi olan var mı?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar