Dün yapılan AYT sınavında midesi bulandığı için sınavdan dışarı çıkan ve daha sonra gözetmen tarafından geri alınmayan Ömer intihar etti. Yazık gerçekten yazacak bir şey bulamıyorum
Sınavda midesi bulandığı için dışarı çıkan ve içeri alınmayan Ömer eve gidince intihar etmiş. ne düşünüyorsunuz?
Çok üzüldüm bu habere. Salondan çıkılınca içeri girmek yasak evet bu konuda haklı olabilirler ama eksik iş yapıyorlar Bütün sınav binalarında en az 1 sağlık ekibi olmalıydı, ayılanı bayılan her sene oluyor O çocukla birlikte bir gözetmen gidebilirdi hatta belki de 2 gözetmen sonra da sınavına geri dönerdi 🤔 Sistemin doğru tarafı yok ki zaten şaşırmadık
o onu içeri almayan kişi veya kişi vicdan azabı çekiyordur. Yazık ya ama gerçekten böyle birşey intihar edilecek birşey değil. sınava girecek olan ve kazanamamış olan canlarım lütfen böyle birşey için canınıza kıymayın tamam belki çok çalıştınız ama hakkınızı alamadınız ama bu dünyanın sonu demek değildir. birdaha girersiniz belki daha iyi size daha iyi gelecek bir bölümünüz olun lütfen böyle kötü birşey yapmayın umarım sizin için hayırlı olan bir bölümü kazanırsınız. Çocuğa da Allah rahmet eylesin. Umarım Allah onu affeder. öldümü bilmiyorum ama.
Sınav salonundan gözetmen eşliğinde çıkıp girebilir diye biliyorum. Ama kimseye demeden lavaboya gidip geri geldiyse, maalesef sınav kuralları bellidir. Burda asıl sorgulanması gereken, 4 sene lisede eğitim görenlerin hic bir sınav kaydının etki etmemesidir. Halbuki 4 sene boyunca aldığı notlar, sınavlar ve projeler üniversite puanının en az %70 ini oluşturmalı. Bu sınavın etkisi en çok %30 olmalı. Bütün hayatını 1 günlük sınava endekslersek, böyle strese girer tüm gençler. Yazık.
Gençlerimizi bu saçma sapan yarışa sokarak ya umutlarıyla oynuyorlar ya da böyle hayatlarıyla...
Sınavı veremeyince hayatında başarısız olacağını sanan milyonlarca gencimizin ruh sağlığı bozuluyor, üniversiteyi kazanıp mezun olanları da işsizler kervanına katarak ya da vasıfsız muamelesi yapıp çalıştırarak yine ruh sağlıkları ile oynanıyor...
Yazık, kaç sınav hangi başarı bir Ömer eder, hangi başarı Ömer'in annesini mutlu edebilir şimdi?
Burda tek suclu sistem ve duzen gencecik cocuklarin ustune bu kadar yuk bindirip onlara bu kadar gelecek kaygisi yukleyip sonrada bunlarin hepsiyle basetmelerini ve hic ses cikarmadan buna devam etmeleri sanki bu normal birseymis gibi yasamalarina izin veren duzenin suclari bu kadar stres bu kadar beklenti gencecik bunyelere yqzik gercektrn cok yqzik
Eğer korktularsa koranadır falan diye hastaneye gönderebilirlerdi ve onun sınavını yine gereken şartlarda yapabilirlerdi ama değilse sınava kesinlikle almaları gerekirdi. Ailesine üzüldüm çocuğun
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Gözetmen çocuğun intihar edeceğini nerden bilsin. Tabiki çocuğa üzüldüm keşke böyle bişey yaşanmasaydı ama sınavın kuralları bellidir.
sacmalik niye ediyor seneye bir daha girer. sonucta nolucagini bilemezsin o sinifta kac kisi var sinavdan cikip geri gelmek mumkun degil yoksa bunu suistimal ederler
0
1 Yorumla
Cevap sahibi
+1 yıl
asagida birton maal gelmis sistem kotu bilmem ne demis. ogrencisin sinava gireceksin miden bulanicak seyler yenmemesi gerektigini bilmiyormu? nolcak devlet oldu olucak sirtinimi sivazliycak bu genclerin? alt tarafi bir sinavin sorumlulugu alir gelip intihar ediyorlarsa zaten is hayatinin stresini tasiyamiyacaklar demektir.
Ana Sayfa > Eğitim & Kariyer > Sorular > Sınavda midesi bulandığı için dışarı çıkan ve içeri alınmayan Ömer eve gidince intihar etmiş. ne düşünüyorsunuz?