Yaşım 20 tıp 1.sınıftayım.Tıpı isteyerek olmasa da kendim düşünürek yazdım.Girişken ve ağzı laf yapan biri olmadığım için özel sektörde çalışamıyacağımı bildiğimden tıp yazdım.Küçüklüğümden beri okulu hiç sevmedim hep annem babam üzülmesin diye okudum çalıştım yakın arkadaşlarım hep okulun başarısız rahat çocukları oldu ama hep ailemin emekleri boşa gitmesin onların istediği gibi biri olayım diye uğraştım ama artık tükendim olmuyor kafam çalışmıyor gibi artık. Zaten korkarak ama başka bir yol da görmeyerek yazdım tıpı belki yaparım bir istek arzu gelir cesaretlenirim hallederim diye yazdım.Ama olmuyor ne doktor olmaya cesaretim ne hırsım ne yeteneğim var bırakmak istiyorum bırakıp ne yapacam bilmiyorum ama okuyup da ne yapıcam onu da bilmiyorum.Kpssye girerim devlet memuru olabilirim ya da bir yerlerde bir iş bulurum illaki diye düşünüyorum bir an önce para kazanmaya başlayıp aileme de yük olmadan yaşamak istiyorum okuyup doktor olmak daha fazla ekonomik güç sağlayabilir bana ama onun için de uğraşcak gücüm aklım kalmadı bu kafayla 10 yıl da anca biter okul zaten.Bunu aileme nasıl söylebilirim onları çok üzmeden yıpratmadan?
Cevabın nedir?
Cevapla
+1 yılsen zaten kararını vermişsin tekrar düşün demek bir işe yaramayacak...ailene söylemeden önce bırakma nedenlerini (kabul edilebilir olanlar..mesela zorlanıyorum ya da iistemediğim iş vs ile girme konuya...herkes zorlanıyor bu zamanda ve çoğu kişi geçimini sağlamak için istemediği bir işte çalışıyor) kabiliyetim yok de mesela doktorlarda olan el göz koordinasyonu bende yok de..6 yıl çalşıp pratisyen hekim olmak da var işin ucunda de.bu şekilde işin negatif kısımlarını dök..
en önemli şey şu...sakın 2. planın olmadan ailene bir şey söyleme..braktıktan sonra n yapacksın iyi düşün karar ver ve mümkünse bu ailen içinde ikna edici bir şey olsun10 Yorumla
Ben doktorum şu anda. Ilk sene bırakmayı çok düşündüm. Hatta 4. Sınıfa gelene kadar bırakmayı düşündüm. Sene kaybım oldu. 3. Sınıfı tekrar okudum. Daha önceleri hep okul birincisi falan olurdum fakültede kendimi geri zekalı gibi hissediyordum. Ben bırakmadım çünkü ne yapacağımı bilmiyordum. Hiç bir bölümü istemiyordum. Ancak sonradan alıştım. Bırakmak iyi bir fikir değil. Ortalama notları olan tiplerle takıl. Çok başarılı ve çok rahat insanlarla takılırsan üzülürsün. Yurtta kal ve en önemlisi kendini çok çalışmaya hazırla. Okulu bırakıp da mutlu olanı görmedim.
21 Yorumla
Soran+1 yılşu an da okulla pek alakam yok takıldığım pek insan yok zaten bende ne yapacağımı bilmiyorum ama tıpı yapamayacağımı da öğrendim diyebilirim hem çalışamıyorum bunaltıyor dersler beni hem de mesleki bir yeteneğim olduğunu düşünmüyorum
+1 yılhem basarılı olup hemde boyle bır seye karar vermen cok uzucu olur. Okul goz acıp kapayıncaya kadar bıter. hergun okula gıdısın sebebın olabılecek bırı cıksa karsına boyle olmaz. kaderıne razı gel bıtır okulu sonrası muhtesem olucak ıyı bır hayat ıcın ozellıkle
12 Yorumla
Soran+1 yıltıpta başarılı değilim büte kaldım çalışamıyorum zaten ruhum sıkılıyor vicdan yapıyorum ama yine olmuyor hergün okula gidiş sebebim olcak birinin çıkması gibi bir ihtimal yok benim için ne yazık ki açıkcası tıp bitirmemim de bana muhteşem bir hayat suncağını sanmıyorum belki iyi bir doktor olabilcek yetenekte bir insan olsaydım o zaman ciddi bir manevi güç olurdu benim için ama piyasa doktoru bile olamam
+1 yılKanka isimlerimizi değişelim.. sen benim yerimi al ben senin :D
14 Yorumla
Soran+1 yılsen necisin :)
- +1 yıl
3 senedir üni. hazırlanıyorum kanka :D
Soran+1 yılhayırlısı bu sene olur umarım istediğin yer
- +1 yıl
eyvallah kanka inş..
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
10
Cevap
4Cevap
Herkese selam öncelikle fikir almak için yazıcam bu yazıyı lütfen fazla linçlemeyin. Bu sene liseye geçtim bu sene dahil durumumuz fazla iyi olmamasına rağmen 4 yıldır özel okuldayım sırf sınıfı geçeyim okulu bitireyim diye. Annem ve Babam ayrı Annemle yaşıyorum Ben. Ve Annemin hayattaki tek amacı benim iyi bir geleceğimin olması ama ben okumak istemiyorum hatta bunu bu gün ilk kez Anneme söyledim ama direkt bunu reddetti ve çok üzüldü biraz ağladı hatta ama ben okumak istemiyorum diye gelecekten ümidimi falan kesmedim ileride ticarete falan atılmak istiyorum yani boş beleş biri olmayacağım okumadım diye. Yine gelecekte bi hedefim var sadece bu hedefim için okula ihtiyacım yok. Okul sabah 9 da başlayıp 16.40 a kadar devam ediyo ve bu her gün bana o kadar zaman kaybı gibi geliyor ki en azından okulda olmak yerine çıraklığa falan gitsem elimde bi iş olur en azından şimdiden. Ağaç yaşken eğilir. Ama Annem beni illa okutmak istiyor. Tamam diyorum okuyayım istediği mesleğe de atılayım ileride ama hayatım boyunca mutlu olmayacağım eğer böyle bir şey yaparsam ama okulu bırakırsam da Annem’i çok üzeceğim ve bu isteyeceğim en son şey. Aşırı arada kaldım lütfen yardım edin bi fikir verin. Size çok saçma gelebilir ama çok zor bi durumdayım. Hedefimin peşinden gidip kendimi geliştirirsem Annem’in emeklerini boşa çıkarırım. Ama eğer Annem’i dinlersem hayatım boyunca istemediğim bir meslekte zorla çalışıcam. Ne yapmalıyım lütfen hakaret etmeden fikir verir misiniz?
10 Yorumla
+1 yılBence sadece bunalmış ve yorulmuşsn. Çalışmak diyosun ama çalışmak içinde çabalaman gerekecek ve aynı şeyleri hissedeceksin. Bence sende eksik olan şey motivasyonunun olmaması, hedefinin olmaması. Tıpı bitirdikten sonra yapabileceğin şeyleri.düşün. Kazanılan paradan bahsetmiyorum. Düşünsene hayat kurtarcaksn, yardıma muhtaç insanlara yardım ediceksn, onları mutlu edip dualarını alıcaksn ve daha fazlası. Şu sınavlarını ver. Sonra dinlen, tekrar düşün, bırakmak çok kolay sonuçta. Ama yazık olur ve pişman olursun, bu kadar çabuk pes etme, yaşın henüz 20
16 Yorumla
Soran+1 yılmanevi yönünün çekiciliği tartışılmaz ama bu işin okuması var yeteneğinin olması lazım bir takım şeylere cesaretinin olması lazım bende yetenek ve cesaret yok okumaya sabrım gücüm yok beynim almıyor artık 10 sene de mi biter okusam 15 senede mi gerçi yeni yasa gelcek diyolardı 9 sene de atcaklar falan diye bu sene bitmese bir yerde bitecek zaten
- +1 yıl
Saçmalama lütfen, doğuştan doktor olan kimse yok zaten ve bunu senden bekleyende yok. Bu mesleğide diğer meslekler gibi öğrenmen lazım, zamanla alışman lazım. Takmışsn uzun sürecek, neden uzun sürsün? Belliki zeki çocuksn ve yaparsn bence. Ama sende istek yok, hırs yok ve bunu değiştirmelisn. Çünkü çalıştığına değecek, görüceksn bunu zamanla. Çoğu tıp okuyan gibi seninde dişini sıkman gerek. Tüm bu zorlukları kabullenip , en azından elinden geleni yapacak kadar zeki olduğunu düşünüyorum. Yanıltma beni :)
Soran+1 yıldoğru diyosun da yok işte meslek hırsım yok öğreneyim isteğim yok manevi yönü beni çeker diye bekliyorum her gün düşünüyorum güzelliklerini ama olmuyor dediğin gibi hırs yok bende istek yok benim için tıpla alelade bir mesleğin farkı yok çoğu tıp okuyan isteklidir meraklıdır doktor olmak hayaliyle büyümüştür ama bende yok onlar boş yere anamın babamın parasını okucam diye yemeye de gerek yok diye düşünüyorum
- +1 yıl
Böyle yapma lütfen. Tüm bu saydığım sebepler bir yana, geleceğini düşün. Asıl bırakırsan ailene hepten yük olursn. Oysaki onlara destek bile çıkabilirsn bittiğinde. Artık böyle karamsar bakmayı bırak ve onca sebep arasından bir sebep bulup tutun okumaya. Eline güzel bir fırsat geçmiş ve sen ısrarla istemiyorum diyosun.. Diretme daha fazla, sınavlarını önemse. Diğerlerinede bakma, herkesin hayatı, hayat şartları farklı. Sen elinde olanın farkına var ve en iyisini yap. Hadi git derslerine çalış :))
Soran+1 yılgüzel diyosun ama olmuyor işte yine de teşekkürler
- +1 yıl
Pişman olursn bence ama tabiki sen bilirsn. Tüm söylediklerimi senin iyiliğini düşündüğümden söyledim.. Rica ederim
+1 yılçoğu kişinin isteyip de olamadığı bir şeyi okuyorsunuz :)
hayaller farklı tabi.
iyice düşünmelisin.. senin için bu önemli bir şey değilse, eylüle kadar kpssye çalışırsın memur olursun. ki tıp ı kazandıysan kppsyi de kazanırsın (bence)13 Yorumla
Soran+1 yılaçıkcası hiç bir zaman kariyer hedefim olmadı para yiyen de bir insan değilim zaten okumaya çalışmak kendimi zorlamak benim için bir şey ifade etmicek sadece aileme nasıl söylücem ne dicem çok üzülcekler mi onları düşünüyorum
- +1 yıl
eger sen mutlu değilsen, ve doktorluk yapmak hayalin değilse başkasını mutlu edemezsin ki.
başkaları mutlu etmek istiyorsan önce kendi mutluluğun.. - +1 yıl
okumak istemiyosan okuma :) yaşa hayatını
Gizli Üye(30-35)+1 yılÇok bunalmış ve yıpranmışsın bu yaz tatili hiç bir şeyi düşünme ve güzel bir tatil yap bolca melisa çayı iç
sene başında tekrar bir düşün senin yerinde olmak isteyen milyonlarca öğrenci var
en azından okulu bırakma ders çalışma öylece gir sınavlara geçemezsende geçme ama öylece bırakma12 Yorumla
Soran+1 yılistesem de çalışamıyorum zaten kafa almıyor artık yarım sayfa yazı yazdığımda bunalıyorum hemen açıkcası şimdi bırakmasan seneye de bir şeyin değişceğini sanmıyorum okulu okusam mesleği yapabilir miyim onu da bilmiyorum boş yere daha fazla masraf çıkarmak istemiyorum zaten mesleki bir hedefim de yok
Cevap sahibi+1 yılbu şekilde söyle ailene eminim bir çaresine bakacaklar okulu dondurupp biraz tatil de yapabilirsin
+1 yılbence her şekilde üzülürler okul dondurmak yok mu? istersen ara ver iyi düşün belki fikrin değişir ben de düşünüyordum ara ara sonra okumaya karar verdim ki seninki tıp!
17 Yorumla
Soran+1 yılbilmiyorum dondurunca da bir şey değişmez ki
- +1 yıl
fikirlerin değişebilir tabi ama şöyle bir şey var istersen astronot ol istersen dünyanın sahibi ol sevmeyince ne fayda? istersem dünyanın en çok kazananı olayım, mesleğimi sevmeyince ne fayda? ama okumayınca işte toplum çok kötü aşağılıyor çok kötü bir histir o. en azından seveceğin başka bir bölümde oku ve mutlu ol. :)
Soran+1 yılbaşka bir bölüm alternatifim olsa orayı yazardım diye düşünüyorum o kötü hissi yaşatmıyım diye aileme hep içimden gelmese de çalıştım ama artık olmuyor beynim almıyor artık ailem ikna olsun da toplumu sallamam diye düşünüyorum
- +1 yıl
sen bilirsin. nasıl mutlu olacaksan. hayırlısı olsun. yukarıda yazdıklarını ailene de anlat.
- +1 yıl
neler hissettiğini anlat sakince.
- +1 yıl
bun ani bir karar olmadığını, uzun süredir düşündüğünü de ekle ki aniden verdin düşünmedin iyice sanmasınlar.
Soran+1 yılpekala teşekkürler
Gizli Üye(30-35)+1 yıltıptasın ya tıp? TIP? bence ilerde çok iiyi durumda olursun bu işle ama eğer gerçekten sıkıldın ve bunaldıysan ki öylesin bence gerçekten ilgi duydugun bir alan düşün ve ona yönel..
16 Yorumla
Soran+1 yılilgi duyduğum bir alan olsa tıp tercih etmezdim benim için tıp da devlet memuru olmak da garsonluk falan da aynı konumda şu an
Cevap sahibi+1 yılazda olsun merak duyduğun mutlaka bir şey vardır duymuyosundur ama diğerlerine göre daha çok.. ya anlatamadım ama tıpı bıraktığına pişman olursun bunuda bir köşeye yaz
Soran+1 yıltıpı bırakmasam tıp beni bırakcak gözüken de o kafaya girmiyor artık birşeyler dolmuş böğrüme öküz oturuyor affedersin ders çalışırken yeteneğim de yok sakar bir insanım zaten yani teoriği halletsem bile uygulayamam o zaman da bırakmak zorunda kalırım zaten
Cevap sahibi+1 yılhıı durum buysa sıkıntı o zaman ama okumayı bırakma..
Cevap sahibi+1 yılbu alanı belki bırakmak istiyosan bırakabilirsin ama tamamen okumayı değil yani demek istediğim
Soran+1 yıliyi diyosun da okumak zor geliyor artık bana mesleki bir hırsım hedefim yok sadece daha çok para kazanmak için de okumak istemiyorum o yüzden ne iş yaptığımın bir önemi yok para yiyen bir insan değilim zaten
Yaapma be off bende tipp istiyorum ama tembel im yni calissamda olmicâni biliyorum bir yilim kqlmis cunku lise 3 teyim aslinda tip istedigimden degil sdece havali ve cok para kazandiklâri ve issiz kalmicaklari icin istiyorum ya da kuzenim tip istediginden ama puani cok yuksekk napicam bilmiyorum ,,
Keske ben kzansamda okusam 😦 🔫00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılben de tıpta okuyorum konuşabiliriz istersen anlatırım sana bir ablan olarak
123 Yorumla
Soran+1 yılteşekkür ederim öncelikle ama ben tıpta kendime bir gelecek görmüyorum o yüzden sizi rahatsız etmek istemem
Cevap sahibi+1 yıl1. sınıftasın kapanmış olması lazım geçebildin mi?
Soran+1 yılhayır bütlerim var
Cevap sahibi+1 yılkomite sistemi değil mi. çok iyi şekilde bir kastır bak bu haftayı atlattınmı bişeyin kalmaz. tıp kadar güzel birşey yok
Soran+1 yılsınavda cevaplar vahiy gelmezse kalırım büyük ihtimal en fazla 1 saat çalışabiliyorum ders o da ite kaka oluyor unutuyorum ne çalıştığımı bunalıyorum olmuyor kazara geçsem bile değişen bir şey olmaz açıkcası teoriği halletsem bile mesleki bir yeteneğim de yok sakar bir insanım
Cevap sahibi+1 yılaç gizliyi konuşalım kardeşim ciddi diyorum yazık edeceksin 1 senene
Cevap sahibi+1 yıl1.sınıfta ben de büte kalmıştım. aslında konular kolaydı fakat çalışmamaktan olmuştu. büte 1 hafta vardı 5 günde dağ gibi notu okudum bir yandan ağlıyodum bir yandan çalışıyodum sonuç olarak bütten 80 aldım
Cevap sahibi+1 yılmotivasyon tek ihtiyacın olan şey. sınava önem ver, mesleğine önem ver yeter. zaten 1. sınıf sıkıcı 3 ten sonra işin içine girmeye başlarsın
Soran+1 yılteşekkür ederim ama benim için tıpta gelecek olduğunu düşünmüyorum aileme daha fazla masraf çıkarmadan bırakmak istiyorum açıkcası
Cevap sahibi+1 yılsen bilirsin senin geleceğin... ablan olarak seni uyarmaya çalıştım ama hayat senin
Soran+1 yılteşekkür ederim
Cevap sahibi+1 yılbu arada notların gerçekten zor değildir. ben zekiyim bunlar benim için birşey değil diye düşünmezsen anlayamazsın gözünde büyütürsün. sınava yönelik hocaların soru tarzına göre çalış, sen sınıfını geç sonra karar ver
Soran+1 yılsınıfı geçmek bana sadece 1 sene kazandırır ya da artık ona 1 sene kaybettirir mi denir bilemiyorum
Cevap sahibi+1 yıl1 sene kazandırır ya da hiçbi anlamı olmaz giden zaman zaten gitti. tekrar öss ye hazırlanması da var
Soran+1 yılsınava hazırlanmayı pek düşünmüyorum ygs ye girdim bu sene ama sonra baktım ne yazcan ki her şey aynı belki kpssye hazırlanırım ya da başka türlü işlerde çalışmaya yönelebilirim
Cevap sahibi+1 yılbir yerden atla bence daha kolay olur :)
Soran+1 yıldüşünmedim değil
Cevap sahibi+1 yılşuanda hocam 15 20 dk da yaptığı bir sezeryana 3.500 tl masraf çıkarıyor rahat 2000 tl si kendisinindir. sen memur olsan bir ayda kazanamazsın o parayı haberin olsun
Soran+1 yıleğer ailemle yaşadığım şehirde bir iş olursa para hiç sorun değil ev bizim zaten kirası yok o yüzden 1000 lira ile de geçinebilirim
Cevap sahibi+1 yılailenle aynı yer mi :)) geç onları doğu görevi yapacaksın sonra tayinin nereye çıkarsa. kıç büyütmeye alışmışsın sen. artık büyü kendi sorumluluklarını kabul et. bu bana göre değil yapamam diyip sıyrılmak kolay...
Soran+1 yıldoğuda olursa da 1500 2000 lira arası bana yeter de artar geçinen nasıl geçiniyor aile geçindiriyor insanlar o paraya ben bir kendime mi yetemicem
Cevap sahibi+1 yılbir de bu tembellikle kazandığına göre zekisinidir de sen. allah sana bu zekayı ot ot dursun yorulmasın diye mi verdi. eğer o kapasiteye sahipsen bu insanlara yardım etmek görevin
Soran+1 yılöncelikle zeki olduğumu düşünmüyorum bu kadar tembelde değildim sınava çalışırken ama dediğim gibi severek ya da isteyerek bir hedefi olarak değil ailem üzülmesin diye çalışıyordum ama artık bunaldım tükendim vicdan yapıp çalışmayı deniyorum ama olmuyor böğrüme öküz oturuyor affedersin terliyorum bunalıyorum senin dediğin kapasite bende olsa bile demek ki bu kapasiteye sahip çıkcak karakterim gücüm yokmuş napalım
Okumak haric baska alternatiflerin varsa onlari dene universteyi dondurup baska bi ise gir. memnun kalirsan devam et.
00 YorumlaOnlara danışmalısın Söyle onlara yolunu değiştir :)
10 Yorumla
+1 yıltıp okuduğunun farkındasın demi :/
11 Yorumla
Soran+1 yılne yazıkki farkındayım
+1 yılbende aynı senin durumundayım hemsirelil okuyorum ama hic istemiyorum cok mutsuzum okuldan nefret ediyorum midem bulaniyor okuldan. şu an neyapiyorsun merak ettim :)
00 Yorumla
+1 yılnapyın bıraktın mı okulu 😂
00 Yorumla
+1 yıldirek söyle gitsin.
10 Yorumla
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Kızlar Bir Adım Öne > Sorular > Okulu bırakmak ve okumamak istiyorum artık aileme nasıl söyleyebilirim?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar