AI Persona’ya Sor
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
59Cevap
İş var da ben mi çalışmıyorum de
Bilirim o psikolojiyi
aileden kopma vakti.
Para nasıl kazanıcam?
İş bulacaksın.
Bilgisayar mühendisliğinde hiç iş yok malesef 😞
Grafikerlik işlerine bakıyorum diplomam olmamasına rağmen. Bulurum umarım. Bir çocuk diplomana bakmazlar diyor
Her meslek için
iş imkanı mevcut.
İş bulabilmekse
kendini ne kadar
geliştirdiğinle ilgili.
Ayrıca, dünya Türkiye'den ibaret değil.
Diplomana bakmayacak
birsürü de işveren var, evet.
Ailen olmasaydı
grafikerlik ya da bilgisayar mühendisliği gibi
kendini kısıtlayarak iş bakma lüksün olmayacaktı.
İstediğin meslekte bir iş bulana kadar istemediklerini de yapman gerekebilir yani.
Ülkemizde her meslek için iş imkanı mevcut değil. Öyle olsa %14 gibi bir işsizlik olmazdı.
Bizim okulda (Ege üniversitesi) bilgisayar mühendisliği mezunlarının çoğunluğu işsiz. Çünkü ölü bir sektör artık takdir edersin ki...
Odtü, itü boğaziçi mezunları bile zar zor iş bulabiliyorlar. Bak bunu sadece bizim bölüm için söylüyorum. Son sınıftayken iş bulan mimarlardan da haberim var, her bölümün iş bulma olanağı aynı değil.
Kendini geliştirme konusu ise yeterli değil. Kendini geliştirdin tamam, e kanıt? Bakıyorlar diplomana, odtü itü değilse çöpe atıyorlar. Malesef bazı şeyler için geç kalmış bulunuyorum.
Artık sadece bilgisayar mühendisliği işlerine bakmıyorum. Ne olursa diye bakıyorum, ama yapabileceğim işler sınırlı tabii ki. Garsonluk, tezgahtarlık gibi mesleklerde uzun boy, estetik bir fizik aranır. Ben de öyle 180 boyunda bir kadın değilim malesef. Onun dışında bulaşıkçılık, tersi çıraklığı, bebek bakıcılığı gibi meslekleri yapabilirim.
İşsizlik oranının yüksek olmasında
hükümetin çok büyük bir payı olsa da
insanların da iş beğenmemesi, kendini geliştirmemesi
başka ülkelerde şansını denememesi gibi nedenlerle payı var.
ODTÜ ya da İTÜ'den mezun olmak hiçbir meslekte şart olamaz.
Öyle olsa bilgisayar mühendisliği bölümü bile okumamış ama
birçok bilgisayar mühendisine taş çıkaracak tipler bugün dünya çapında
büyük markaların bünyesinde bilgisayar mühendisi, yazılımcı olarak çalışamazdı.
Garsonluk ve tezgahtarlıkta dediğin gibi özelliklere bakılsaydı bacağımın yarı boyundaki
kızları, çocukları her çarşıya çıktığımda görüyor olmazdım. Dünyanın hiçbir yerinde sadece
bir bölümü bitirdi diye o bölümle ilgili iş bulabilmek garanti değildir, bu yüzden derslerden AA ile geçmek yerine o bölümde, başkalarının yapamadıklarını yapmaya uğraşmak çok daha kazançlı olacaktır. Dediğim gibi: Yetiştirme yurtlarında büyüseydik 18 yaşına geldiğinde kalacak bir yer pek de olmayacaktı ve sokakta yatmak istemiyorsak da bir şekilde çalışacaktık. Ailenin baskı yapması çok yanlış ama insanoğlu da mecbur kaldığında her haltı yapıyor, bunu unutmak da oldukça yanlış.
Bacağınızın boyu kadar olan kızlar ne iş yapıyorlar? Merak ediyorum nerelerde çalışabileceğimi. Uzun boylu manken gibi bir kız değilim o yüzden garsonluk, stand hostesliği gibi işlere giremeyebilirim.
Bizim bölümümüzde işsizlik çok yüksek. Dediğim gibi odtülülerden de iş bulamayan var. Bu tamamen sektörle alakalı. Özel sektörün bilgisayar mühendisi ihtiyacı yok, o yüzden çok iyi üniversitelerden mezun insanlar bile iş bulamıyor. Daha geçerli bir bölüm okumalıydım zamanında. Nerden bilebilirdim ki lise zamanında. Keşke biri çıkıp deseydi mimarlık yaz diye.
"Çarşı" dediğime göre ve söylediğine itiraz ettiğime göre tabii garsonluk ve tezgahtarlık yapıyorlar.
ODTÜ'lü olup iş bulamaması da zaten söylediğimi kanıtlıyor: Kendini geliştirmemesi iş bulamaması için gayet yeterli bir sebep ve emin ol, okuduğun bölüm yüzünden değil, çoğunlukla kendin yüzünden iş bulamıyorsun. Mimarlık okuyup da aç gezen, iş bulamayan da çok. Az kazandıran meslek, çok kazandıran meslek, iş imkanı olan meslek, iş imkanı olmayan meslek, diye bir şey yok. Az kazanan insan, çok kazanan insan, iş bulabilen insan, iş bulamayan insan var. Çevirmenlik okuyorum ve bizim bölümden mezun olup ağlayan da çok var, iş bulamadığını söyleyen de ama istatistiklere baktığında dünyanın en çok kazandıran 10 mesleği içinde ve iş imkanları da oldukça geniş. Daha Türkçe yazıp konuşmayı bilmeyen ama karakter başına çeviri yapan, dandik çevirmen de çok. Üstelik mütercim tercümanlık okumadığı halde... Mütercim tercümanlık okuduğu halde hiçbir iş bulamayan da. Mütercim tercümanlık okumadığı halde milyon dolarlar kazanan çevirmen de. Mütercim tercümanlık okuyup dolar üzerinden kazanan da... Nedenini, nasılını sorgulamak yerine, sokakta yatsaydın ne yapardın, onu düşünürsen iş bulabileceğinden eminim.
Benim bilgisayar müh bitiren arkadaşlarımdan da çeviri yapan var.
Aslında çok mantıklı. İngilizce biliyorum, toefl'ım var, bölümü okumadım ama ben de çeviri yapabilirim...
Sağol :D
aklınca dalga geçiyor yani diyor ki verdiğin o kadar emeğe sil kenara at kölelik yap :D maaşallah beyin pırıl pırıl nazar değmesin
@_mösyö_miyav_ ben garsonluk yapmaya da erinmem sonuçta iş iştir. Arkadaşlarımdan çoğunluğu da bir şekilde para girsin eve diye yapıyor. Sonuçta iyi hoş bir bölğm okunmuş, ama o bölümde iş yoksa ne yapacaksın?
Ben garsonluk yapabileceğimi sanmıyorum. At gibi bir kadın değilim. Bu gerçek.
İyi napaesanız yapın sizin gibilere her şey müstehak nokta
@_mösyö_miyav_ ne yapayım?
Kpssden puanın var mı
İşini asla yapmasın, dedim.
İşini yapabilene kadar
başka bir iş yapabilir, dedim ki
Avrupa ülkelerinde 18 yaşında
çalışmak zorunda kalanlar var
çünkü aileleri maddi açıdan desteklemiyor.
Allah korusun, ailemizi kaybetsek nasıl geçineceğiz? O zaman nasıl geçineceksek şimdi de öyle geçinebiliriz.
Onu ben değil ailem düşünecek ben mi istiyorum dünyaya gelmeyi çocuk yap ortada bir güvence yok ne ala dünya benim böyle düşüncelere alerjim var kusura bakmayın ama yine de görüşünüze saygın var.
İyi de bu illa garsonluk olmak zorumda mı? Söyleyin önerilerinizi dinleyeyim.
Garsonlukta 170 boy sınırı olduğundan haberiniz yok mu?
boyun kaç merak ettim
Mösyö Miyav
haklısın ama
kimseye güvenmezsin, ailene bile
başkasından beklediğin her bir kolaylık
özgürlüğün önünde engeldir çünkü dünya böyle çünkü insanoğlu böyle yaratılmış.
@_mösyö_miyav_ 170 üstü değil
Bilgin olsun diye söylüyorum:
Garsonlukta herhangi bir boyda olman beklenmez.
Bu tamamen yanlış bilgi ya da tamamen senin uydurman.
Gittiğin kafelerdeki, lokantalarda, restoranlardaki garsonlardan çok rahat anlayabilirsin.
Pala bıyıklı, göbekli, İstanbul Türkçesi konuşmayan adamlar bile garsonluk yapabiliyor.
Görsel olarak herhangi bir şart beklense sence bu insanlar garsonluk yapabilir mi?
Yaşınız kaç hangi şehir
23 İzmir
Mesleğiniz nedir
Bilgisayar mühendisliği bitirdim
Yaz istersen
Kaç yaşındasın ki
Yirmiüç
Evet iyi ki gitmemişim üniversiteye. Tıp dışında garanti kalmadı
Tıp ve mimarlık
Mimarlık hepsinden beter.. inşaat sektörü de öldü. Bir tıp kaldı elde şimdilik. Onu da batıracaklar Türkiye’de yavaş yavaş..
@mezunproblems nick efsane
Dkdkdkkd yıllar önce açmıştım mezun olcam hala bu kaldı...
Bulmaya bak o zaman.
Arıyorum işte bir yıldır. Maaş beğenmemezlik de yapmıyorum 1500e bile çalışırım
Başka bir işe gir geçici olarak
Görünü kaldırıp us ariyicaksin
Ney?
poponu kaldırıp iş ara
Aramıyorum mu sanıyorsun?
Bilgisayar mühendisine nerede iş var ki? Bu kadar odtülü işsiz bilgisayar mühendisi var ortalıkta.
Restoranda garsonluk yapabilirsin öz güvenini yen birazcik
Garsonluk için de at gibi kız arıyorlar
Sende at gibisin
Beni gormedin
Lütfen kendi ni yıpratma
Haklılar
Haklılar da bilgisayar mühendisine iş yok malesef. Grafiker olarak çalışayım diyorum onda da grafik tasarım diploması istiyorlar.
Issizlik baskisi oluyor
Bencede bulmalısın
Bilg müh için hiç iş yok yani alanımda iş bulmam zor.
Alanım dışında iş arıyorum artık. Grafikerlik yapabilirim mesela hem ilgim de var, programları da biliyorum. Ama grafik tasarım diploması istiyorlar.
Banada yapılıyor
Sen hangi bölümden mezunsun?
Anadolu lisesi
sen grafikermisin?
Hayır bilg müh bitirdim ama grafikerlik de yapabilirim
grafiker cok aranıoda ondan dedim
Aranıyor da benim grafik tasarım diplomam yok. Sadece yandalım var...
yav benimde yok ama yapabiliom cv atıyorum arıolar diplomayı takan yok
Ciddi mi?
Eğer öyleyse süper.
Ben adobe programlarına hakimim. Yandal sertifikam da var portfolyom da var.
Sende hangi diplomalar var nasıl iş buluyorsun bana anlatsana? Ben de grafiker olarak iş bulmak istiyorum
özelden yazda taktik veriyim cv bu işde cok önemli sana örnek cvmi atayım ona benzer bişi yap eger yaparsan inan attıgın tüm yerlerden geri dönüş oluıyor
Hangi şehirdesinki
İzmir
İzmirde is bulmak kolay aslında
Evlen git
Kaale alma
Üzücü:(
Evlen gitsin
Hsngi sehir