Almanya’ Türkiye’den lisans hemşire istediğini açıkladı. Yaklaşık 80.000 hemşire götürmeyi planlıyorlar etap etap. 3000 Euro’dan başlayan maaş söz konusu. 18 aylık bir sözleşme yapılacak, işten ayrılma ve Almanya’dan işsizlik maaşı istememe durumu için. 1,5 sene sonra ister devam edin ister gidin diyorlar. Konaklama ve dil kursu karşılanacakmış. Ne düşünüyorsunuz başvurayım mı sizce? Hiç yurtdışına çıkmadım, şu an Almanya’ya gitmek mi mantıklı burda kalmak mı? Başarabilir miyim orada yaşamayı? Fikriniz i söylerseniz çok memnun olurum kafam baya karıştı..
Cevabın nedir?
Cevapla
Yurt dışında yaşam ( plansiz gidilmesinden bahsetmiyorum) sanıldığı kadar zor değil, adapte olabilirsiniz.
Ayrıca ilk etapta 1.5 yıl gibi bir sözleşme söz konusu yapamazsaniz donersiniz.
Dönüşte kendinizi geliştirmiş olacaksınız bir çok bakımdan.
Güzel şeyler yasayabilmek için biraz gözü kara olmak lazım.00 Yorumla
+1 yılAlmanya'nın yarısı türk zaten neredeyse. Benim önüme böyle bir fırsat sunulmuş olsaydı giderdim en kötü 18 ay deneyim + yabancı dil ve farklı hayatları farklı bir ülkeyi görmüş olurum. Maddi yönden de kazancı olacaktır muhakkak.
13 Yorumla- +1 yıl
Haklısın birçok avantaj söz konusu, kafam çok karıştı teşekkür ederimm düşüneceğim biraz daha 🙄
- +1 yıl
Ben bir kere bu fırsatı teptim elimde kocaman bir pişmanlık kaldı sende aynısını yaşama denemeden göremezsin keşkeler ile yaşamaktansa denedik olmadı demek daha makul benim nazarımda.
- +1 yıl
Evet haklısın, şansımı denemekte fayda var sanırım:/
+1 yılAlmanyada yasamis biri olarak 3 bin Euro maas alan hemsire hic duymadim cok ilginc... tanidigim hemsirelerde var tas catlasin 1800 aliyolar tabi nöbet vs dahil mi bilmiyorum ama 3000€ ben imkansiz diyd görüyorum 🤷🏻♀️ genelikle sikayetxi zaten hemsireler maasdan dolayi
35 Yorumla- +1 yıl
Sağlık bakanlığı yayınladı canım, uydurma değil. Peki Almanya’da yaşam nasıl 😊
- +1 yıl
Ilginc dogrusu sasirdim baya... türkiyeden tabiki cok farkli :) en basiti burda haftaici en gec 8-9 gibi hayat bitiyor herkes evine cekiliyor. Pazar günler ölü zaten tik olmaz disarida :) yani bizim ülkemiz givi civil civil degil maalesef. Kiralar 800-900den basliyor büyük sehirlerde alisveris desen meyveler sebzeler biraz pahali.. biz burda dogup büyüdügümüz icin cogu sey normal geliyo bize ama türkiyeden gelenlerin alismasi zor olabiliyor
- +1 yıl
Anladımmm, çok çok teşekkür ediyorum ilgin için eline sağlık 😊
- +1 yıl
Rica ederim herzaman mesaj atabilirsin yardimci olabiilirsem ne mutlu bana ☺️ ama maasi gercekten dogruysa bu firsati kacirma! Iyi bir birikim yapip türkiyeye dönebilirsin.
- +1 yıl
Ay çok teşekkür ederim, ne kadar iyisiin❤️
bence cok iyi.. eğer seni burda cok baglayan bisey yoksa git nolacak ki.. Birde haber sahte olabilir dikkat et iyice araştır
02 Yorumla- +1 yıl
Sağlık bakanlığı yayınladı canım, evet burda bağlayan bir şey yok sadece cesaret etmem gerekiyor ☹️
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
1
Cevap
20Cevap
+1 yılBen 17 yaşından bu tarafa Almanya’dayım. Dünya üzerinde yaşamak için en ideal ülke.
09 Yorumla- +1 yıl
Vay canına, çok teşekkür ederim
- +1 yıl
Ama maaş biraz abartı sanki 3000 euro net ortalamanın üzerinde bir para. Yeni mezun mühendisler 2000-2500 anca alıyor düşün yani.
- +1 yıl
Bilemiyorum sağlık bakanlığı bu şekilde duyurdu 😊
- +1 yıl
Tamam bizim hastaneye gel arada tansiyon ölçtürmeye gelirim
- +1 yıl
Hangi şehirdesin😊
- +1 yıl
Detmold /nrw
- +1 yıl
Yazıyorum bir kenara😊
- +1 yıl
Tabii kaydet.
Gitsen çok şeyler değişir, kalsan hep aynı şeyler işte.
01 Yorumla- +1 yıl
Başvur mu dersin?
18 ay ve 3 bin Euro iyi bence değerlendirilebilir bence hem farklı ortam hem yeni dil öğrenirsin
00 YorumlaAvrupa'da 7.5 sene yaşadım Hollanda ve Belçika da ve hastahane okulları resmi kurum ve kuruluşları muazzam bir işleyiş biçiminde yürütememektedir bu fırsatı değerlendir
00 YorumlaKızlar Bir Adım Öne konusunda 12,2b cevap paylaştı. Hemşire diyehasta bakıcı alıcaklar almanyada maaşlar net söylenmez vergiler düşünce 1800 euro falan kalır ama yeter sana
02 Yorumla- +1 yıl
Yeter sana😂
Almanya’da yaşayan tüm tanıdıklarım geri dönmenin hayalini kuruyor artı gelir yüksek ama gider de yüksek umduğun kadar birikim yapamayabilirsin
00 Yorumla
+1 yılBende başvuruyorum o ilana bakalım merakla bekliyorum
07 YorumlaBaşvur mu dersin🙄
- +1 yıl
Eğer ben gurbet elde yaparım sorun değil diyorsan başvur bence
- +1 yıl
Kafamı karıştıran kısım bu malesef, senin var mı yurtdışı tecrüben?
- +1 yıl
Benim yok ama bir tecrübe edinmek istiyorum. Türkiyede yaşam şartları iyi değil ama orda kazandığım para Türkiyede çok değerli geleceğim adına bazı riskler almam gerekiyor diye düşünüyorum
- +1 yıl
Çok haklısın kesinlikle
- +1 yıl
Istersen bu konuda birlikte istişare edelim hem bakarsın gideriz arkadaşlık ederiz birbirimize
- +1 yıl
Evet olabilir, hemşire misin?
+1 yılGit sen git almanyaya yakışıklı almanlarda çok sever seni 😅
00 Yorumla
+1 yılKendi memleketin gibi olamaz. Mesleginde olsa.. Cekilecek iş değil yurt dışı hayali
00 YorumlaGurbet zor olur her zaman Allah kolaylık versin gidersen şayet
02 Yorumla- +1 yıl
Evet kafam çok karışık ☹️
Git kurtar kendini burada sağlık ve egitim ayaklar altinda
04 Yorumla- +1 yıl
Evet çok haklısın
- +1 yıl
Kesinlikle şartlar iyidir Emin’im sadece yabancılık konusunda tereddütteyim
Sprachen Sie Deutsch?
02 Yorumla- +1 yıl
Olduuu müsaadenle 😂
+1 yılTürk Mahallesi'nde yaşamayacak san mikemmel
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılBence hic dusunme direk git
02 Yorumla- +1 yıl
Kafam çok karışık, teşekkür ederim 😊
Cevap sahibi+1 yıl2 sene calisip maasinik yarisini tr de bir hesapta biriktirsen iki senede iki ev alirsin
+1 yılGit ve dönme kesinlikle
02 Yorumla- +1 yıl
Hahaha o kadar 😁
- +1 yıl
Evet kesinlikle hatta beni de götür aldır beni 😂
Gizli Üye(18-24)1 yılGittiniz mi acaba
00 YorumlaSize birşey sorabilir miyim
04 Yorumla- +1 yıl
Nedir
- +1 yıl
Emin’im önemlidir 😂
+1 yıl3 bini rüyanda alirsin
10 YorumlaHic dusunme kac git
00 YorumlaGit kurtar kendini
00 YorumlaValla ben bilmim
00 Yorumla
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Kızlar Bir Adım Öne > Sorular > Almanya’da hemşirelik filri nasıl arkadaşlar, tecrübesi fikri olan var mı Almanya’da bir Türk’ün yaşaması hakkında?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar