Bana sorarsanız ben ömrümde her günaydığında şükrediyorum. Gün battığında yine şükrediyorum. Ama biri canımı yaktığında ve ağladığımda şükretmeyi unutuyorum sanki. Siz şükrediyor musunuz?
Said nursi yerine Hz. Muhammed (s. a. v) olmaz miydi? Mesela: Peygamber Efendimiz (sallallahu aleyhi ve sellem) buyuruyor ki...
Sukur ve Sabir... "Kim nimete kavusunca sukreder, Dert ve acilarla karsilasinca sabreder, Haksizlik yapinca af diler, haksizliga ugradiginda da affederse... iste onlar guvende ve dogru yolda olan kimselerdir."
Bir yanin tam oldugunda bir yanin hep yarim kaliyor. Tamina sukrettiginde sana el actiran diger yarimin. Ya her sey yarim olursa ya da her sey tam.. Yine de sukreder miyiz... salt nefes aldigimiz icin? Ya nefes almamak bir tercih ise... Ve yasamak ilk siradan dusmusse... Yine de sukredece bir seyler bulabilir miyiz? Mesela umut gibi...
Sen ruhumu gordun... herkese sirti donuk ruhumu kendine cevirdin ve seni gordu. Sana kendini gosterdi... Sen dokundun ve kalp ruhumun ellerinde ete kana burundu. Ama hala yerine kayip..
allah sana niye konuşma ve görme yetenegi vermiş bu etrafındakileri görde şükret diye yani allaha her zaman şukretmeyi bilmelisin bunları sana veren allah seni yaratanda o güç enerji allah senden sadece şükretmeni ve ona inanmanı ve onun dediklerini yapmanı ister ama milletimiz nerden geldiğini unutuyor maalesef
günlerdir insanların sorunlarının çözümü için bunu tavsiye ediyordum, herkes bir mutsuz, kimse olduğu durumdan memnun değil, yaşadığı ilden, ailesinden, kazandığı paradan, yaşadığı evden
halbuki sahip olduklarımız, çok kimsenin hayal ettikleridir
Her halimize şükürler olsun. İnsan sürekli rahat edecek diye bir kural yok. Sıkıntılarda olacak. İsyana düşmeden şükretmek gerekiyor ama ne kadar böyle desek te yapmakta zorlanıyor insan.
Şükretmeyi unuttum ' eskiden böyle değildim ' şimdi şükürsüz ve herşeyin mükemmel olmasını istiyorum ' mükemmellik yoksa mutsuzum. ' Herşey kusursuz olmalı.
Elbette. Ne kadar kötü olaylar yasarsak yaşayalım bunlara rağmen hala ellerimizde olan çok güzel şeyler var. Ve bunlar daha elimizden alinmadi. Şükür etmeyi asla birakmamali insan.
En İyi Cevaplar